lang geleden... deel 5
zaterdag 3 april 2010 om 18:52
Vervolg van "lang geleden verkracht niet behandelt maar wel last ervan hebben" deel 4.
Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.
Lang geleden... deel 4
Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.
Lang geleden... deel 4
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 20:14
Reden: link geplaatst
Reden: link geplaatst
% gewijzigd
maandag 19 april 2010 om 14:49
Help, ik word met u aangesproken. Niet doen Ster! Wel lief dat je naar me vraagt hoor.
Het gaat me goed, echt goed en ben druk geweest met theater. Daar is de afgelopen weken veel tijd en energie in gaan zitten. Gelukkig is het een mooi stuk geworden. De boel ligt nu een paar weken stil en dan hebben we nog een aantal voorstellingen.
Verder mantelzorg ik nog lekker, en de ukkies, en sporten, en zingen en incidenteel poseren, en, en, en....
Mijn oosters tapijt is af! Hij ligt nu op de eettafel te pronken. Ik ben mezelf nu allerlei andere borduursteken aan het aanleren. Die nieuwe technieken heb ik nodig om kleding te kunnen versieren en om een echt tafelkleed te voorzien van madeliefjes en korenaren.
Ik heb net een mailtje gestuurd naar een eerstelijns psycholoog. Of het mogelijk is voor het laatste restjes wat emdr sessies te kunnen doen. Bij de ggz hier in de buurt ben ik al een paar jaar uitgeschreven en degene die ik daar had voor emdr werkt er niet meer. Ik heb geen zin in het hele gedoe van intake en wachtlijsten. Ik weet wat er nog ligt en ik denk dat ik dat met een aantal sessies wel voor elkaar heb.
Het zijn vooral die paar weken, in het voorjaar eentje en aan het eind van de zomer een paar, dat ik nog echt last heb van het misbruik. Lichamelijke herbelevingen, maar ook de herinnering aan jarenlang zo suicidaal te zijn in die periode. Dat heeft er ook wel ingehakt merk ik. Alsof er een donkere wolk om die weken hangt.
Maar de wolk van het voorjaar is al weer voorbijgewaaid en het duurt nog heel lang voor de zomer op zijn eind is. Gelukkig maar. Nu is er ruimte om er wat aan te doen.
Verder heb ik haske leuke schoentjes gekocht. Die van Think! draag ik vandaag. Vorig weekend heb ik geshopt met een vriendin en een paar mooie blouses gescoord. En schattige zwarte hakjes van Verhulst voor de helft van de prijs. Ik krijg steeds meer de neiging om ´girly´ kleding te dragen. Vorige week had ik een jurkje van La Ligna aan. Het voelt allemaal wat vrouwelijker, maar een echte mevrouw, dat voel ik me nog niet. Jullie wel?
Langzamerhand begin ik vakantieplannen te krijgen. Ideetjes, brainstormen. Ik heb zin om te fietsen deze zomer. Heb hier nog een sportfiets staan. Die moet wel opgeknapt, dat wel.
Aan iedereen de warme groetjes, ik hoop dat we maar lang mooi weer mogen hebben!
Het gaat me goed, echt goed en ben druk geweest met theater. Daar is de afgelopen weken veel tijd en energie in gaan zitten. Gelukkig is het een mooi stuk geworden. De boel ligt nu een paar weken stil en dan hebben we nog een aantal voorstellingen.
Verder mantelzorg ik nog lekker, en de ukkies, en sporten, en zingen en incidenteel poseren, en, en, en....
Mijn oosters tapijt is af! Hij ligt nu op de eettafel te pronken. Ik ben mezelf nu allerlei andere borduursteken aan het aanleren. Die nieuwe technieken heb ik nodig om kleding te kunnen versieren en om een echt tafelkleed te voorzien van madeliefjes en korenaren.
Ik heb net een mailtje gestuurd naar een eerstelijns psycholoog. Of het mogelijk is voor het laatste restjes wat emdr sessies te kunnen doen. Bij de ggz hier in de buurt ben ik al een paar jaar uitgeschreven en degene die ik daar had voor emdr werkt er niet meer. Ik heb geen zin in het hele gedoe van intake en wachtlijsten. Ik weet wat er nog ligt en ik denk dat ik dat met een aantal sessies wel voor elkaar heb.
Het zijn vooral die paar weken, in het voorjaar eentje en aan het eind van de zomer een paar, dat ik nog echt last heb van het misbruik. Lichamelijke herbelevingen, maar ook de herinnering aan jarenlang zo suicidaal te zijn in die periode. Dat heeft er ook wel ingehakt merk ik. Alsof er een donkere wolk om die weken hangt.
Maar de wolk van het voorjaar is al weer voorbijgewaaid en het duurt nog heel lang voor de zomer op zijn eind is. Gelukkig maar. Nu is er ruimte om er wat aan te doen.
Verder heb ik haske leuke schoentjes gekocht. Die van Think! draag ik vandaag. Vorig weekend heb ik geshopt met een vriendin en een paar mooie blouses gescoord. En schattige zwarte hakjes van Verhulst voor de helft van de prijs. Ik krijg steeds meer de neiging om ´girly´ kleding te dragen. Vorige week had ik een jurkje van La Ligna aan. Het voelt allemaal wat vrouwelijker, maar een echte mevrouw, dat voel ik me nog niet. Jullie wel?
Langzamerhand begin ik vakantieplannen te krijgen. Ideetjes, brainstormen. Ik heb zin om te fietsen deze zomer. Heb hier nog een sportfiets staan. Die moet wel opgeknapt, dat wel.
Aan iedereen de warme groetjes, ik hoop dat we maar lang mooi weer mogen hebben!
maandag 19 april 2010 om 20:59
Ik mag met 1 antibioticum stoppen maar die andere moet nog..Ga morgen overleggen of ik iets minder mag slikken(slik er nu 8 per dag terwijl gemiddelt 3 per dag zijn)Ging zosnel in het ziekenhuis dat ik dat vergeten tevragen was..(was zoblij dat ik met die ene stoppen mocht dat dit erbij in schoot)Want ik voel me pas opknappen als ik er geen een meer slik ben ik bang..
EV goed om tehoren!
Jij ook Hanke
vrijdag 23 april 2010 om 10:48
vrijdag 23 april 2010 om 12:09
Hier ben ik, hoe is het met jou?
Heftig getherapied van de week; gesprekken met veel impact gehad; heeeeerlijke holistic pulsing behandeling gehad;
kortom léven en echt voelen!!
En daar ben ik blij mee, al is het ook een ontzettende achtbaan.
Ja, hoe is het met iedereen op deze heerlijke lentedag?
Heftig getherapied van de week; gesprekken met veel impact gehad; heeeeerlijke holistic pulsing behandeling gehad;
kortom léven en echt voelen!!
En daar ben ik blij mee, al is het ook een ontzettende achtbaan.
Ja, hoe is het met iedereen op deze heerlijke lentedag?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 23 april 2010 om 12:50
Ik ben er ook!
Met mij gaat het nog steeds goed, heel goed eigenlijk wel.
Ik leef en ik geniet. Van de simpelste dingen.
Genoot zelfs van het ramen lappen van de week, terwijl ik daar echt een gruwelijke hekel aan heb.
Maar het voelt gewoon fijn zoiets weer te kunnen, er de energie voor te hebben en daarna niet uitgeput neer te vallen.
Ik mis Kenia. Soms zo erg dat ik bedenk dat ik gewoon alles opzeg hier en vertrek. Maar ja, dat is niet zo realistisch natuurlijk. Ik ben nou eenmaal niet stinkend rijk.
Dus ik houd mij vast aan het idee dat het er ooit wel van zal komen en ik tot die tijd zo vaak als mogelijk is ga.
Maandag niet naar therapie geweest, omdat ik moest werken vanwege ziekte. Nou ja moest... eigen keus hoor.
Maandag ga ik weer. En dan begint ook die andere training.
Zie het helemaal niet zitten eigenlijk, niet nu ik me zo goed voel.
Moet nog maar even bekijken of ik daar ook echt mee verder ga.
Nou, tot zover de update, ik ga zo werken.
Ben benieuwd naar hoe het met alle anderen is.
Fijn weekend!

vrijdag 23 april 2010 om 18:47
Wurm meldt zich!
He, wat fijn om iedereen weer even te zien zo!
En allemaa blije lentekoppies. Goed, fijn!!!!
Saar, vooral bij jou effies heerlijk om te horen dat je zo goed in je mooie velletje zit. Jou future life in Kenia komt nog wel.
Voorlopig met je vakanties, en ooit als je er aan toe bent of de kosmos meewerkt met een baan daar?
dikke blije zoen voor jullie allemaal!
He, wat fijn om iedereen weer even te zien zo!
En allemaa blije lentekoppies. Goed, fijn!!!!
Saar, vooral bij jou effies heerlijk om te horen dat je zo goed in je mooie velletje zit. Jou future life in Kenia komt nog wel.
Voorlopig met je vakanties, en ooit als je er aan toe bent of de kosmos meewerkt met een baan daar?
dikke blije zoen voor jullie allemaal!