Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Wat is dan nog wel een "rustig" eiland, Neele? Heb jij een tip voor mij? Of iemand anders natuurlijk :-) Ik had mijn zinnen nl. een beetje gezet op Tao..
anoniem_51602 wijzigde dit bericht op 19-04-2010 12:44
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
Wat echt een (duik-) paradijs schijnt te zijn (en nog ongerept!) is Similan, aan de westkant van Thailand. Ik heb hem hoog op het lijstje staan voor volgend jaar.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
SunnyC, ik heb je een enorme vragenlijst gestuurd.
El lebel, idd! The Similians schijnen geweldig duiken te zijn.

Je kan er niet overnachten maar kan een boot charteren waar je op slaapt en waar voor je op gekookt wordt.

Vrienden van mij deden dit vorig jaar en vonden het geweldig.

Daarna zijn ze naar Koh Phayam gegaan en dat schijnt ook nog heel rustig en leuk te zijn.
Bedankt voor de tips!
Maakte ik me vorige week nog druk of het wel verstandig is om naar Bangkok te gaan, nu houdt de vraag of we nog wel gaan me meer bezig. Vlucht van morgen is geannuleerd, wij vertrekken donderdag. Aan de ene kant denk ik laat ons voor nu maar effe lekker hier, kijken we over een paar maanden wel weer. Aan de andere kant, ik ben zooooo toe aan vakantie en heb me enorm verheugd op Thailand... We wachten af...

@Sunny dank voor updates uit Bangkok. Mocht je dingen echt afraden om te doen in en om Bangkok (of aanraden juist wel te doen, bijv. excursies buiten de stad), ik houd me aanbevolen...
Mik,

Op het moment is het heel vaag allemaal hier in BKK. Het leger schijnt op straat te zijn, maar ik zit nu op m'n werk net iets buiten BKK dus merk dat nu niet. Ik hoop dat de skytrain blijft rijden zodat ik vanmiddag naar huis kan...

Afraders in BKK op het moment:

Silom area, Sukhumvit area, shopping district (Siam paragon, centre en discovery, Central World, Big C zijn allemaal gesloten.) Ratchaprasong (geloof ik) area, daar staan ze namelijk, ECHT wegblijven, er schijnen nu zelfs scherpschutters van het leger op de gebouwen te staan!

Aanraders: het schijnt dat het gebied bij Khao San weer open en veilig is. Ben er zelf nog niet geweest, maar goed. Voor shopping MBK centre (is wel vlakbij het "red shirt district" maar gewoon open en zowiezo leuk!

Iets verder van het hele gedoe af gaan is altijd leuk, rond "TongLo "BTS station is genoeg te doen en te zien als je lekker even gaat wandelen op straat.

Ik houd je op de hoogte...
@Winterdip, you've got mail!

Oh ja, Mik e.a., shopping in het weekend aanrader:

Chatuchak weekend market, leuk, goedkoop, kneiterdruk, gezellig, warm, maar zeer de moeite waard!
Thanks Sunny! Ben je thuis gekomen met skytrain?

Ik heb een brutale vraag (begin 'm een beetje te knijpen nu BKK steeds dichterbij komt)... Weet jij waar we iemand kunnen vinden, of misschien ken jij iemand, die (uiteraard tegen betaling) met ons als gids op pad wil gaan in Bangkok? We hebben via de reisorganisatie wel een transfer naar het hotel, maar verder 4 dagen vrij te besteden. Heb van reisbureau gehoord dat dat makkelijk ter plekke geregeld kan worden maar wil liever voorbereid zijn. Misschien is dit wel een hele stomme vraag, maar kan me nog niet zoveel voorstellen van de situatie in BKK nu (ik zie natuurlijk alleen de beelden die hier interessant zijn om te laten zien en die zijn niet vrolijk). Wij verblijven trouwens in het Twin Towers hotel. Weet jij hoe dat ligt tov demonstratiegebied? Sorry dat ik jou lastig val met al mijn vragen!
Geboekt!

We gaan 4 weken van de zomer....Zin in !!!!
Mik, geen punt hoor, vraag maar raak.

Ik ken het twin towers hotel niet en m'n collega's weten het ook niet (zit op m'n werk net ff buiten BKK) Heb je een straatnaam en een wijknaam voor me, dan zoek ik het even op. Ik ken heel weinig gidsen hier in BKK maar het lijkt me dat je het via het hotel of anders via de reisorganisatie wel kunt regelen hoor. Er is altijd wel iemand die een extra centje kan gebruiken, zeker nu. Of een aardige taxi / tuktuk chauffeur die je rond rijdt? Het zijn echt niet allemaal bedriegers...

Via welke organisatie gaan jullie? Heb je een NL reisleider? In dat geval is het namelijk gebruikelijk om elke dag toch even te meeten met de hele groep, juist als er dagen vrij te besteden zijn.

Maak je niet al te druk hoor. De gebieden zijn te vermijden en ja! De skytrain rijdt nog!!

Gister was het bericht dat het leger ingezet was op Silom Road en ze met scherp konden schieten. Het begint dus wat grimmiger te worden, maar zover ik weet is er niks gebeurt. Wij hoorden vanuit huis wel een hoop geschreeuw vanaf de grote demonstratie plek gisteravond en er waren helicopters, maar weet niet of er iets bijzonders was of niet.

Ik weet op het moment niet wat er speelt, maar mocht er weer wat te melden zijn, dan laat ik het wel weten hier.
SunnyC, bedankt voor je uitgebreide verhaal! Ik kom er snel op terug. Moet nu rennen naar de trein.

Twin Towers is denk ik het Prince Palace hotel, Bo Bae Tower, of niet Mik?

Neele, wat een heerlijk vooruitzicht weer!
quote:Winterdip schreef op 21 april 2010 @ 07:30:

Twin Towers is denk ik het Prince Palace hotel, Bo Bae Tower, of niet Mik?

!Nee dat is het niet,wij hebben in PP hotel gezeten,Twin Towers was mijn andere keus toen maar PP was goedkoper
Sunny, thanks dat zal ik zeker doen, lijkt me erg gezellig! Misschien handig om anders je naam en emailadres op ons blog achter te laten (ik snap die vriendenfunctie hier niet zo goed).

Enne verder, wauw man, heftig dat je er vlakbij woont. Wees voorzichtig he!!

Neele good for you! Waar ga je heen, weet je dat al? Zit je nu in Griekenland eigenlijk?

Koh Tao vind ik heerlijk om te hangen, maar om te duiken veel te druk geworden en het zicht onder water is ook vaak slecht trouwens. Het is inderdaad wel goedkoop en als je beginnend duiker bent een goeie plek.

Similan/Surin ben ik een paar keer geweest, geweldige duikplekken daar (Richelieu Rock is zo mooi!). Je moet alleen wel Advanced zijn, om daar te mogen duiken en een liveaboard trip is niet echt goedkoop (maar wel erg leuk).

Een gids zal toch wel te regelen zin in het hotel lijkt me.

Mik zal duimen voor je!
Hoi hoi, ben ik weer! Kan vanaf mijn werk niet forum'en dus vandaar nu pas.

Adres van hotel is 88 Rong Muang. Op de site van Bmair (reisorganisatie waar we mee gaan) staat "Het Twin Towers is gunstig gelegen aan de Rama 6 road, op loopafstand van het MKB". Ik hoop zo dat we een beetje goed zitten! Het reisbureau heeft ook een kantoor in het hotel met Nederlandssprekende reisleiding dus daar gaan we ons vrijdag gewoon melden. Volgens mij komt het allemaal ook wel goed, maar voor de eerste keer BKK is het niet echt relaxed. Gelukkig is vriend rustigheid zelve, die maakt zich niet zo druk.

Het vliegen komt in ieder geval weer op gang hier en lees net dat ze morgen weer verwachten normaal te vliegen. Dat scheelt weer. Ik hoop je morgen nog even te lezen Sunny! Mocht je nog iets nodig hebben uit NL, morgen ga ik de laatste inkopen doen.

@ de anderen, thanks voor de berichtjes. Ik laat zeker weten hoe we het gehad hebben!
quote:mayou schreef op 21 april 2010 @ 18:45:

Similan/Surin ben ik een paar keer geweest, geweldige duikplekken daar (Richelieu Rock is zo mooi!). Je moet alleen wel Advanced zijn, om daar te mogen duiken en een liveaboard trip is niet echt goedkoop (maar wel erg leuk).

Ai, ik moet mijn padi nog halen. Dan is Tao miss toch beter.

Wat vind jij het leukste eiland om je padi te halen wat nog niet uber uber toeristisch is, en nog een beetje betaalbaar (of zoek ik nu naar iets onmogelijks?)? Ik zit te denken aan okt/nov.
Mik!

Je zit echt vlakbij mij!!!!!!! Ik heb het kaartje op hun website even bekeken en het is echt heel vlak bij mij!!!

Geen zorgen, je zit daar ver genoeg van het gedoe vandaan, je zit namelijk wel aan de Rama 1 road (ongeveer) maar aan de andere kant van MBK en echt wel een stukje (minuut of 10 in deze hitte) lopen dus dat is geen punt. Sterker nog, ik doe m'n boodschappen daar altijd om de hoek bij Tesco omdat het veilig is aan die kant. (en goedkoper dan TOPS maar dit terzijde )

Als jullie zin hebben kunnen we misschien een drankje doen ofzo of lekker eten in de soi bij ons? Laat maar weten, gezelli! Ik zal de engel vragen om jou mijn email adres te geven, als je mailt geef ik je wel m'n Thais tel nummer, altijd handig om te hebben...

Oh, enne, mocht je nog een klein plekje in de koffer hebben... wij zijn helemaal gek op munt dropjes!!

Heb een hele goede reis en misschien tot snel!
Sunny!!! Je weet niet hoe blij ik ben met jouw berichtje, zo fijn om te horen dat we er ver genoeg vandaan zitten, ik heb meteen weer helemaal zin in de vakantie!

En hartstikke leuk om drankje te doen/hapje te eten! Ik hoop dat het de engel lukt om vandaag nog jouw mailadres naar mij te mailen, we vertrekken om 17 uur. Als het niet lukt zoek ik vrijdag computer op.

De dropjes zitten in de koffer!!!

Als ik een mailtje krijg neem ik per mail contact met je op, anders lees je mij vrijdag hier!

Tot in BKK!! Heel veel zin in!! Zeker nu hier donkere wolken hangen en er zo een flinke regenbui aankomt denk ik
Hoi Mik,

als het goed is hangen jullie nu op Schiphol rond en gaat de reis beginnen, leuk!!!!

Wat ontzettend lief van je om dropjes mee te nemen, MJAMMIE

Hoop jullie snel te zien hier, gezelli!!! Als het niet gaat morgen via de engel dan meld ik me hier weer, al zal dat dan pas aan het eind van de dag (hier) zijn want heb morgen school trip naar het 'tigerfarm', kijken of ik nog wat vervelende koters kan dumpen

Hopelijk tot snel en goede reis!
Ellebel, als je je Padi nog met halen is Tao juist wel een leuke plek. PhiPhi is ook leuk trouwens.

Hou er wel rekening mee dat in november veel divesites op Tao gesloten zijn vanwege de moesson. Slecht zicht en veel stroming. Oktober is nog wel ok.

Zag gisteren op tv dat het weer goed mis is op Silom Road vlakbij PatPong. Daar dus maar uit de buurt blijven Mik!
Sunny we zijn er (16.15 uur)! Ik kan helaas mijn mail niet openen hier dus weet niet of ik van de engel een berichtje heb gehad. We gaan nu even aan de pool liggen en straks naar MBK (hebben plattegrondje hier gehad van waar we wel en niet moeten komen). Zit nu ook bij reisorganisatie achter pc. Morgenochtend komen we hier weer terug om excursie te boeken. Ik hoop dat het jou lukt om vanaaf een berichtje achter te laten zodat ik dat morgenochtend kan zien. We vertrekken maandag naar Chiangmai. Laat jij mij maar weten waar, wanneer en hoe laat, wij zullen er zijn (met de dropjes )

Groetjes en hopelijk tot snel!
http://www.stickmanbangkok.com/BangkokR ... otest2.htm

plaatjes van Silom road//Patpong
Hoi Mik, als het goed is lopen jullie lekker in MBK nu... Ik ben gelukkig net op tijd thuis voor de skytrain dicht gegooid wordt pff... wat een dag!

Anyway, morgenavond, gezellig! (als het goed is het je een bericht van de engel) Ik zal de mail regelmatig checken morgen en anders lees ik je hier wel.

Mail me even, dan geef ik je m;n tel nummer dat is wat makjelijker afspreken. Mocht het niet lukken, zullen we dan om 18.00 uur afspreken bij MBK voor de ingang van TOKYU en BTS national stadium? Dat is makkelijk te vinden denk ik.

Hoop dat je me kunt mailen, anders hoor ik het nog wel.

Hopelijk tot snel en geniet van de warmte
sorry, veel type fouten, kat vraagt aandacht en bijt in m'n benen!
Ik wil ook mee naar MBK!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven