Thailand Topic!
maandag 24 mei 2010 om 21:15
maandag 7 juni 2010 om 08:53
Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik denken er aan om in oktober weer (voor de 4e keer) naar Thailand te gaan. Het probleem is alleen dat de situatie daar nu wat onzeker is. Hoe denken jullie daarover? We denken dat we sowieso een ticket BKK boeken en als het onrustig is kunnen we ook meteen doorvliegen naar een omringend land.
Ik ben benieuwd hoe jullie over de situatie denken!
Groetjes,
Godelinde
Mijn vriend en ik denken er aan om in oktober weer (voor de 4e keer) naar Thailand te gaan. Het probleem is alleen dat de situatie daar nu wat onzeker is. Hoe denken jullie daarover? We denken dat we sowieso een ticket BKK boeken en als het onrustig is kunnen we ook meteen doorvliegen naar een omringend land.
Ik ben benieuwd hoe jullie over de situatie denken!
Groetjes,
Godelinde
maandag 7 juni 2010 om 11:33
Het negatieve reisadvies is opgeheven, dus wij willen eigenlijk ook gewoon gaan boeken voor dit jaar. Voordeel is misschien dat het lekker rustig is Als het weer onrustig wordt kunnen we altijd nog naar een andere plaats vliegen..
Je moet het niet opzoeken, maar als er geen negatief reisadvies meer is ben ik niet zo bang om te gaan.. Dan kun je nl. bijna nergens meer heen..
Je moet het niet opzoeken, maar als er geen negatief reisadvies meer is ben ik niet zo bang om te gaan.. Dan kun je nl. bijna nergens meer heen..
maandag 7 juni 2010 om 11:57
Ben het helemaal met je eens Bonbonne! Wanneer wil jij gaan? Wij denken aan oktober, maar kan er maar niet achter of het dan wel of niet veel regent. November is ook nog een optie voor ons. hoeven niet alleen op het strand te liggen, maar een aantal dagen is wel lekker en heb ook geen zin in alleen maar regen, maar dat zal wel meevallen denk ik. Ben een keer in juli geweest en toen viel het ook best mee met de regen.
maandag 7 juni 2010 om 13:54
Ik denk dat het weer in Thailand het meest besproken ding is op Thailand fora.
Het is altijd wel ergens regenseizoen.
Ik ga nu in de zomer, dan regent het ook.
Het regent altijd wel ergens. Maar als het op de ene plek regent is het op de andere plek droog.
En dan ga je dus naar die plek.
Verder heb ik het nog nooit meegemaakt dat het de hele dag regende. Altijd een paar uur keihard en daarna is het over.
Gewoon gaan dus!!!
Het is altijd wel ergens regenseizoen.
Ik ga nu in de zomer, dan regent het ook.
Het regent altijd wel ergens. Maar als het op de ene plek regent is het op de andere plek droog.
En dan ga je dus naar die plek.
Verder heb ik het nog nooit meegemaakt dat het de hele dag regende. Altijd een paar uur keihard en daarna is het over.
Gewoon gaan dus!!!
maandag 7 juni 2010 om 16:39
Wij willen gaan in augustus. Is dan ook regenseizoen, maar we hebben niet veel keus ivm studie
Ik stel me in op af en toe een bui en aangezien we toch niet willen gaan bakken op het strand vind ik een bewolkte hemel ook niet zo'n probleem. Het wordt onze 1e keer Azië, dus vind het erg spannend!
Ben nu druk aan het zoeken naar tickets en zit te denken om met Emirates te gaan en dan een overstap in Dubai om even de benen te strekken. Waar willen jullie mee vliegen Godelinde? En hoe lang gaan jullie? Ik kom op Greenwoodtravel wel goedkopere tickets tegen, maar heb m'n twijfels over dat bureau.. Iemand ervaring toevallig?
Neele, fijn dat alles weer rustig is! Jij gaat al bijna dus, leuk!

Ben nu druk aan het zoeken naar tickets en zit te denken om met Emirates te gaan en dan een overstap in Dubai om even de benen te strekken. Waar willen jullie mee vliegen Godelinde? En hoe lang gaan jullie? Ik kom op Greenwoodtravel wel goedkopere tickets tegen, maar heb m'n twijfels over dat bureau.. Iemand ervaring toevallig?
Neele, fijn dat alles weer rustig is! Jij gaat al bijna dus, leuk!

maandag 7 juni 2010 om 17:34
Hoe beviel dat Dolfje..? Het vliegen/overstappen bedoel ik.
En wat rekenen jullie per dag voor Thailand? Ik ben al flink aan het googlen geweest en zie heel verschillende bedragen. We willen niet heel low budget reizen (geen hostels) en ik vroeg me af of het te doen is met een ruime 50e per dag voor 2 personen? Of is dat dan erg opletten? Ik zie nl. ook best veel resorts voor bijv. 100e per nacht.
Sorry als ik naar dingen vraag die hier al voorbij zijn gekomen; heb nog niet het hele topic gelezen..
En wat rekenen jullie per dag voor Thailand? Ik ben al flink aan het googlen geweest en zie heel verschillende bedragen. We willen niet heel low budget reizen (geen hostels) en ik vroeg me af of het te doen is met een ruime 50e per dag voor 2 personen? Of is dat dan erg opletten? Ik zie nl. ook best veel resorts voor bijv. 100e per nacht.
Sorry als ik naar dingen vraag die hier al voorbij zijn gekomen; heb nog niet het hele topic gelezen..

maandag 7 juni 2010 om 17:54
Dat viel reuze mee,we hadden eigenlijk 3 uur moeten wachten maar hadden wat vertraging vanwege onweer en uiteindelijk zijn we nog geen 2 uur op het vliegveld geweest.
Moesten wel door security natuurlijk maar de bagage ging automatisch naar het volgende toestel.
Hebben even de tijd genomen om ons op het toilet op te frissen en wat rondgewandeld en toen was het alweer tijd.
Volgens mij had ik toen 100 euro per dag voor 2 gerekend maar dat hebben we lang niet opgemaakt maar ik zit graag ruim....
Moesten wel door security natuurlijk maar de bagage ging automatisch naar het volgende toestel.
Hebben even de tijd genomen om ons op het toilet op te frissen en wat rondgewandeld en toen was het alweer tijd.
Volgens mij had ik toen 100 euro per dag voor 2 gerekend maar dat hebben we lang niet opgemaakt maar ik zit graag ruim....
dinsdag 8 juni 2010 om 10:38
Oh, dat is goed om te horen
Vind het ook wel prima om even het vliegtuig uit te kunnen eigenlijk.
We willen niet overal op moeten letten, dus gaan ook maar uit van een iets groter budget denk ik. De vluchten zijn nu best duur trouwens; op pagina 40, 50 van dit topic kom ik vluchten tegen van onder de 500E! Daar hebben wij net een half ticket voor. Maar goed, dat was voor de aswolk En daarnaast zijn we wat laat vrees ik..
Heb er al heel veel zin in!

We willen niet overal op moeten letten, dus gaan ook maar uit van een iets groter budget denk ik. De vluchten zijn nu best duur trouwens; op pagina 40, 50 van dit topic kom ik vluchten tegen van onder de 500E! Daar hebben wij net een half ticket voor. Maar goed, dat was voor de aswolk En daarnaast zijn we wat laat vrees ik..
Heb er al heel veel zin in!