Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
SunnyC, en alle andere in Thailand, hoe gaat het? Telkens als ik wat lees over Bangkok krijg ik de bibbers, wat een toestand! Dus hoor graag dat alles met jullie in orde is...
Wij zitten veilig. Het is allemaal erg dichtbij maar het gaat nog goed. Kunnen de deur niet uit en hebben eten en water in huis voor een dag of 4. Verder wachten we rustig af net als iedereen.

Zijn er nog andere mensen in Bangkok?
SunnyC, goed om te horen dat jullie veilig zijn. Hopen dat jullie snel de deur weer uit kunnen nu de leiding van de redshirts zich hebben over gegeven.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Goed om te lezen dat alles, zo ver het kan, in orde is. Ik hoop ook dat alles snel weer als vanouds wordt!
Hee Kaar, de rust is gelukkig wedergekeerd, ook op Sicilie. We fietsen nu door het binnenland en dat bevalt stukken beter!
Aan de Bangkok kenners een vraagje van een vriendin van mij: waar zitten goede kappers die met "westers" haar om kunnen gaan? Een plek waar expats naar toe gaan o.i.d.? Het gaat om blonde highlights en knippen. Alvast bedankt!
In veel van de grote hotels zitten kappers die goed met europees haar zijn. Gewoon een kwestie van even googelen lijkt me...
quote:Neele01 schreef op 24 mei 2010 @ 20:16:

In veel van de grote hotels zitten kappers die goed met europees haar zijn. Gewoon een kwestie van even googelen lijkt me...O zo simpel is het dus! Tnx!
In MBK zitten ook goeie kappers, maar eerlijk gezegd stap ik overal naar binnen (alleen maar puntjes eraf kan vrijwel iedereen). Voor 2 euro wassen, knippen, fohnen en een hoofdmassage, goddelijk!
quote:mayou schreef op 24 mei 2010 @ 20:47:

(alleen maar puntjes eraf kan vrijwel iedereen). Ja, het gaat mijn vriendin voornamelijk om het kleuren geloof ik. Ze zit nu nog in India maar over een paar weken Thailand en ze durft het in India niet echt aan, vandaar!
Heb ik daar ook laten doen. Was prima.
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik denken er aan om in oktober weer (voor de 4e keer) naar Thailand te gaan. Het probleem is alleen dat de situatie daar nu wat onzeker is. Hoe denken jullie daarover? We denken dat we sowieso een ticket BKK boeken en als het onrustig is kunnen we ook meteen doorvliegen naar een omringend land.

Ik ben benieuwd hoe jullie over de situatie denken!

Groetjes,

Godelinde
Het negatieve reisadvies is opgeheven, dus wij willen eigenlijk ook gewoon gaan boeken voor dit jaar. Voordeel is misschien dat het lekker rustig is Als het weer onrustig wordt kunnen we altijd nog naar een andere plaats vliegen..

Je moet het niet opzoeken, maar als er geen negatief reisadvies meer is ben ik niet zo bang om te gaan.. Dan kun je nl. bijna nergens meer heen..
Ben het helemaal met je eens Bonbonne! Wanneer wil jij gaan? Wij denken aan oktober, maar kan er maar niet achter of het dan wel of niet veel regent. November is ook nog een optie voor ons. hoeven niet alleen op het strand te liggen, maar een aantal dagen is wel lekker en heb ook geen zin in alleen maar regen, maar dat zal wel meevallen denk ik. Ben een keer in juli geweest en toen viel het ook best mee met de regen.
Juist vanaf november is het droge seizoen heb ik begrepen, nov. tm febr/mrt is dan ook hoogseizoen in Thailand en omringende landen. Ik wil zelf ook in december gaan :-)
Ik ga volgende maand. Waarom zou je twijfelen over oktober?

Alles is weer rustig nu dus....
quote:Neele01 schreef op 07 juni 2010 @ 12:36:

Ik ga volgende maand. Waarom zou je twijfelen over oktober?

Alles is weer rustig nu dus....We twijfelen voornamelijk over het weer in oktober
Ik denk dat het weer in Thailand het meest besproken ding is op Thailand fora.

Het is altijd wel ergens regenseizoen.

Ik ga nu in de zomer, dan regent het ook.

Het regent altijd wel ergens. Maar als het op de ene plek regent is het op de andere plek droog.

En dan ga je dus naar die plek.

Verder heb ik het nog nooit meegemaakt dat het de hele dag regende. Altijd een paar uur keihard en daarna is het over.

Gewoon gaan dus!!!
Wij willen gaan in augustus. Is dan ook regenseizoen, maar we hebben niet veel keus ivm studie :-) Ik stel me in op af en toe een bui en aangezien we toch niet willen gaan bakken op het strand vind ik een bewolkte hemel ook niet zo'n probleem. Het wordt onze 1e keer Azië, dus vind het erg spannend!

Ben nu druk aan het zoeken naar tickets en zit te denken om met Emirates te gaan en dan een overstap in Dubai om even de benen te strekken. Waar willen jullie mee vliegen Godelinde? En hoe lang gaan jullie? Ik kom op Greenwoodtravel wel goedkopere tickets tegen, maar heb m'n twijfels over dat bureau.. Iemand ervaring toevallig?

Neele, fijn dat alles weer rustig is! Jij gaat al bijna dus, leuk! :-)
Bij Greenwood travel hebben wij wat tours in BKK geboekt,niet de tickets die kant op.

Zijn toen ook met Emirates airlines gevlogen met een tussenstop in Dubai.
Hoe beviel dat Dolfje..? Het vliegen/overstappen bedoel ik.

En wat rekenen jullie per dag voor Thailand? Ik ben al flink aan het googlen geweest en zie heel verschillende bedragen. We willen niet heel low budget reizen (geen hostels) en ik vroeg me af of het te doen is met een ruime 50e per dag voor 2 personen? Of is dat dan erg opletten? Ik zie nl. ook best veel resorts voor bijv. 100e per nacht.

Sorry als ik naar dingen vraag die hier al voorbij zijn gekomen; heb nog niet het hele topic gelezen.. :-)
Dat viel reuze mee,we hadden eigenlijk 3 uur moeten wachten maar hadden wat vertraging vanwege onweer en uiteindelijk zijn we nog geen 2 uur op het vliegveld geweest.

Moesten wel door security natuurlijk maar de bagage ging automatisch naar het volgende toestel.

Hebben even de tijd genomen om ons op het toilet op te frissen en wat rondgewandeld en toen was het alweer tijd.

Volgens mij had ik toen 100 euro per dag voor 2 gerekend maar dat hebben we lang niet opgemaakt maar ik zit graag ruim....
Oh, dat is goed om te horen :-) Vind het ook wel prima om even het vliegtuig uit te kunnen eigenlijk.

We willen niet overal op moeten letten, dus gaan ook maar uit van een iets groter budget denk ik. De vluchten zijn nu best duur trouwens; op pagina 40, 50 van dit topic kom ik vluchten tegen van onder de 500E! Daar hebben wij net een half ticket voor. Maar goed, dat was voor de aswolk En daarnaast zijn we wat laat vrees ik..

Heb er al heel veel zin in!
Ik ga ook met Emirates voor het eerst.

Ben heel benieuwd.

Dolf, is het wat dat Emirates?

Ik vloog van de winter met Malaysian en dat vond ik echt heerlijk.
Ja, ik ben ook benieuwd! Heb wel wat gegoogled op ervaringen van andere mensen en die waren allemaal erg positief..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven