Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
Dudes ouders zaten bij de JG, en hij kreeg slaag van zijn vader, met een plankje. En daar is hij helegaar geen fijn persoon door geworden. Sterker nog, de rest van de kinderen hebben ook allemaal een flinke knauw overgehouden.
Als alleen slaan nog helpt, dan heb je van het begin af aan iets heel erg verkeerds gedaan in de opvoeding.
Wat is JG?

Ik ken het alleen als Jonge God
Geen bijzonderheden
quote:minny schreef op 23 april 2010 @ 19:44:

Als alleen slaan nog helpt, dan heb je van het begin af aan iets heel erg verkeerds gedaan in de opvoeding.Correct.
Geen bijzonderheden
quote:Ligeia schreef op 23 april 2010 @ 19:39:

Maar waar gaat het hier nou over m.b.t. dit forum? (Ik laat even daar dat het een troll was.) MrsCaricos doet iets wat volgens de wet niet mag in Nederland en aangezien dit forum een Nederlandse aangelegenheid is, had ze een permaban moeten krijgen? Of had ze aangegeven moeten worden bij de politie (wat lastig is, want ze woont in het buitenland)?...

Eigenlijk: Ja en ja.

Ook in Noorwegen is dit verboden, en ook Noorwegen kent politie en kinderbescherming.

En nee, niet elke discussie over iets wat illegaal is moet wat mij betreft geweerd worden. Discussies over zwart werken, te hard rijden, etc... allemaal prima.

Maar het verheerlijken van kindermishandeling (want ja, dat is echt wat het is) lijkt me iets waar het Viva-forum zich van zou moeten distantiëren.

Kindermishandeling komt veel te veel voor en vaak kan een situatie jarenlang blijven bestaan. Dat heeft vele oorzaken en kan dus niet zomaar worden opgelost. Maar het zou wel een klein beetje helpen als we er als maatschappij op zijn minst een duidelijke vuist tegen zouden maken en duidelijk zouden maken dat het NIET acceptabel is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Jehova's Getuige neem ik aan. En die weten ook wel raad met dat slaan ja.
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 19:45:

Wat is JG?

Ik ken het alleen als Jonge God Jehova's Getuigen
jehova's getuigen
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Liv schreef op 23 april 2010 @ 19:45:

Jehova's Getuige neem ik aan. En die weten ook wel raad met dat slaan ja.Ja, en hun kinderen later ook. Zoals ik zelf heb mogen ondervinden...
quote:Liv schreef op 23 april 2010 @ 19:41:

kinderen die door middel van lijfstraffen worden gedwongen te gehoorzamen kunnen opgroeien tot volwassenen die blindelings elke machthebber gehoorzamen.

Ik denk ook :

Tot volwassenen die geen enkel weinig respect hebben voor welke vorm van autoriteit dan ook en dit met fysiek geweld rechtvaardigen.
quote:Enneaaa schreef op 23 april 2010 @ 19:46:

[...]

Ik denk ook :

Tot volwassenen die geen enkel weinig respect hebben voor welke vorm van autoriteit dan ook en dit met fysiek geweld rechtvaardigen.Tja, het ligt uiteraard ook aan het karakter van het kind en de omstandigheden welke kant het op kan gaan. Maar feit is dat al uit vele onderzoeken is gebleken dat A. slaan niet helpt, en B slaan een kind onherstelbaar kan beschadigen.
Jongens die geslagen worden, gaan later vaak hun partner slaan als zij "ongehoorzaam" is. Vrouwen die geslagen worden, denken later vaak dat dat normaal is.
Fashionvictim, ik heb in een van je topics over je zoon al eens gelezen dat hij heel driftig is en niet tegen autoriteit kan. Vind je het gek als je hem corrigeert door hem pijn te doen. Hoe ga je hem corrigeren als hij 15 is en dan waarschijnlijk terug gaat slaan. Of zijn vriendinnetje slaat als ze niet naar hem luistert.
He, Minny dezelfde gedachte in dezelfde minuut !
Inderdaad Prulleke

Hey, ik ga er maar weer eens vandoor, heb zo een afspraak en moet nog toonbaarmaakdingen doen
quote:minny schreef op 23 april 2010 @ 19:48:

Jongens die geslagen worden, gaan later vaak hun partner slaan als zij "ongehoorzaam" is. Vrouwen die geslagen worden, denken later vaak dat dat normaal is. jammer genoeg wel ja.
Ow ja de Jehova's.

Ik moest 2 jaar geleden een baarmoederverwijdering ondergaan.

Naast mij lag een jonge vrouw met hetzelfde, en ze had 2 kleine kinderen. Daar ging wat mis en ze moest een bloedtransfusie ondergaan. Ze weigerde.

De gynaecologen renden steeds onze kamer in en uit en maar praten, smeken zelfs, ze zaten met de handen in hun haar.

Ik zag en hoorde dit alles met afgrijzen.

Ze bleef weigeren.

Hoe het afgelopen is weet ik niet want ik mocht toen naar huis.
Geen bijzonderheden
quote:willem1959 schreef op 23 april 2010 @ 19:36:

Yasmijn, en alle anderen, een draai om de oren is toch iets heel anders dan stelselmatige kindermishandeling? Kom op zeg. Het overlegmodel levert zeurende en jankende kinderen op.

In de supermarkt? Welk ijsje wil je? Wil je die?

Nee!

Welke dan!

Die!

Nee, die gaan we niet kopen, welke wil je?

DIEEEE! Jank jank, op de grond rol.

Mama gaat weg hoor, als je zo te keer gaat.

Jank gil gil.

Wil je als je blieft ophouden.

Enz. enz.

Weet niet wat jij het overlegmodel noemt, maar mijn opvoeding is niet gestelt op lijfstraffen,

Sterker nog, ik straf amper kunnen ze hier op 1 hand tellen, dochter misschien twee maar die is al 20.

En ik heb nog nooit een krijsend kind in de winkel gehad.

Ligt niet aan mijn opvoeding hoor, net zo min als meppen garantie geeft tot modelkinderen.

Heeft alles met een karaktertje te maken.
Ik zou zelf (als forummer althans, want ik kan me voorstellen dat Viva mogelijk in andere belangen handelt) gaan voor aangifte doen (wanneer mogelijk), maar niet direct voor een permaban kiezen, want dan negeer je toch net zo hard?

Ik maak van dichtbij mee wat de gevolgen kunnen zijn van kindermishandeling en die zijn verstrekkend. Maar de losgeslagen (sorry voor de pun) forummer zo snel mogelijk verjagen, heeft toch echt net zo weinig zin als het jullie om die kinderen gaat? Dan wil je haar toch juist zoveel mogelijk in de gaten kunnen houden en op haar in kunnen blijven praten?...
quote:Ligeia schreef op 23 april 2010 @ 19:53:

Ik zou zelf (als forummer althans, want ik kan me voorstellen dat Viva mogelijk in andere belangen handelt) gaan voor aangifte doen (wanneer mogelijk), maar niet direct voor een permaban kiezen, want dan negeer je toch net zo hard?

Ik maak van dichtbij mee wat de gevolgen kunnen zijn van kindermishandeling en die zijn verstrekkend. Maar de losgeslagen (sorry voor de pun) forummer zo snel mogelijk verjagen, heeft toch echt net zo weinig zin als het jullie om die kinderen gaat? Dan wil je haar toch juist zoveel mogelijk in de gaten kunnen houden en op haar in kunnen blijven praten?...

Je kunt het ook anders zien

Misschien brengt ze anderen op rare ideeën met haar postings.
Hoe zit dat met moeders die het "normaal" vinden om hun kind te slaan. Wat vinden jullie dan van mannen die hun vrouw slaan? Het 1 mag wel en het andere niet? Daar wil ik de argumentatie eens van horen. Het kind luistert niet naar moeder en de vrouw luistert niet naar man, dus slaan......
quote:summerbreeze21 wrote on 23 April 2010 @ 19:56:

[...]

Je kunt het ook anders zien

Misschien brengt ze anderen op rare ideeën met haar postings.Dat had ik zelf natuurlijk ook al bedacht, maar alles maar verstoppen wat naar en gitzwart is, wint het bij mij niet van openheid en confrontatie...
quote:Ligeia schreef op 23 april 2010 @ 19:53:

Dan wil je haar toch juist zoveel mogelijk in de gaten kunnen houden en op haar in kunnen blijven praten?...Vandaar dat ik vond en vind dat niets op slot gegooid had moeten worden juist inzake kindermishandeling. Vandaar dat ik het niet terecht vond dat er bans werden uitgedeeld . Laat mensen (allemaal) juist hun mening ventileren aangaande dit onderwerp , take the heat, mits taalgebruik correct is. Niet om hun mening wel om de kinderen die betrokken zijn.
quote:Ligeia schreef op 23 april 2010 @ 20:00:

[...]

Dat had ik zelf natuurlijk ook al bedacht, maar alles maar verstoppen wat naar en gitzwart is, wint het bij mij niet van openheid en confrontatie...

Tsja, je zag wat de confrontatie teweeg bracht. Bovendien is er 'verboden' haar daarmee te confronteren.

Als er op elk topic waar zij langskomt geconfronteerd gaat worden (en dat was te verwachten) werd het forum een zootje denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven