**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
Jannemaan ( hoi trouwens ik ken je van het PCO topic ) ik wil even kort op je reageren want ben doodmoe en wil eigenlijk naar bed. Wil je alleen even geruststellen dat je angsten echt heel herkenbaar zijn, zoals je hier al kan lezen. Ikzelf kan hier in ieder geval goed over meepraten. Ik heb namelijk ook nauwelijks kwaaltjes, behalve dat het eten me nauwelijks smaakt en ik alleen nog maar Ranja en groene icetea kan drinken omdat verder alles mij tegenstaat.

Steken in je buik is echt heel normaal dat is je baarmoeder die groeit, dat kan je dus zien als een positief teken, tenzij je ernstige krampen krijgt en helder rood bloedverlies. De klachten die jij beschrijft klinken echt heel normaal en hebben wij bijna allemaal last van. Ik hoop dat je bij ons wat herkenning kan vinden die je kan geruststellen.
Goeiemorgen!

@Jannemaan, ik snap goed dat je heel onzeker bent die eerste periode. Het is ook heel onzeker. Maar je steken klinken 'goed' hoor. De boel moet ook enorm rekken he.

Hier ook alles prima. Nog steeds nauwelijks klachten. Ik heb zelfs geen steken in mijn buik. Ik ga er maar vanuit dat de boel al een keer opgerekt is en daarom minder steken heb.

Maar god wat ben ik onzeker. En 19 mei duurt naar mijn gevoel nog een eeuwigheid. Heb wel nog steeds heel pijnlijke tepels, dat is de enige constante

Ok, genoeg gezeikt. Ik ga lekker naar buiten met mijn zoontje. Het is mooi weer!
Hallo dames,

Ik ben vandaag precies 6 weken en dat is langer dan de vorige keer, dat in een miskraam eindigde, dus de eerste mijlpaal is bereikt. Vanochtend vroeg werd ik wakker van echt een enorm felle steek in mijn onderbuik, dat gevoel hield een paar min. aan en zakte toen weg. Echt het deed zo zeer dat ik even niet wist waar ikhet zoeken moest! Zo te lezen in de bovenstaande berichten zou dat het oprekken van de baarmoeder betekenen?!

Tjonge, ik was vanochtend er wel echt even bezorgd om.

Verder gaat alles goed hier, gevoelige borsten en hier en daar een klein vleugje misselijkheid, maar dat mag geen naam hebben. ik merk wel dat ik met eten sneller vol zit en dus meer gebaat ben bij kleine porties per dag. Ik moet nog 1 weekje en 1 dag wachten op mijn eerste echo en hoop zo een klein kloppend hartje te zien..........de tijd gaat veel te langzaam voor mij!

Lieve meiden geniet van het mooie weer! Dat ga ik nu ook doen.
@Visje: Gefeliciteerd! Fantastisch nieuws, ik ben zo blij voor je!

Wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die zo onzeker is. Het bloedverlies is bij die ene avond gebleven, de dag erna nog een beetje bruin maar toen was het weg. Ik durf er haast niet van uit te gaan dat het tóch goed zit, alsof ik me dan blij zou maken om niets, maar stiekem heb ik toch weer wat hoop. Ik kan nog steeds niet aan eten denken, heb last van mijn darmen en ben MOE!

Ik vind het heel fijn dat iedereen hier zo eerlijk schrijft en het niet alleen een grote roze wolk is :-)

Liefs,

Juf
Hebben jullie het eigenlijk al aan mensen verteld?
@Jannemaan: Nee, nog aan niemand. Bij de vorige zwangerschap hebben we het meteen de dag na de positieve test aan mijn schoonmoeder verteld, en niet lang daarna aan mijn ouders, maar dit keer willen we het een tijdje voor ons zelf houden. Ook als het bij mij allemaal niet zo onzeker was geweest als nu. Het is toch heel lekker zo'n geheim dat je met elkaar deelt. Maar het is wel zo, dat als de echo goed blijkt te zijn, ik het denk ik wel ga vertellen aan één of twee goede vriendinnen.

En jullie?
Wij hebben het al wel een beetje verteld, mijn broer en zus en vader en moeder weten het en een paar hele naaste collega's en m'n baas trouwens ook, maar die was ook op de hoogte van ons medische molen avontuur...

Hele goede vrienden van ons weten het trouwens ook... Ik kan het toch niet voor me houden en mocht het misgaan wil ik het toch ook met deze mensen delen..

Juf, wanneer krijg je je echo?
Dubbel...
@Jannemaan: Begrijp ik wel, dat je het sowieso met hen wil delen, ook als het mis zou gaan (hopen natuurlijk dat het gewoon een hele fijne, gezonde zwangerschap wordt!)

Ik moet morgen terubellen voor de afspraak, spannend!
Spannend, ben benieuwd!

Ik overweeg om de gyn nog een keertje te bellen voor eventueel een echo tussendoor... Is dat stom? of zouden jullie het gewoon afwachten?
@Janneman: Ik vind het niet stom hoor! Gewoon je gevoel volgen. En als het niet kan, dan zullen ze dat wel gewoon zeggen. Maar zeker als je in de medische molen zit/hebt gezeten, is het niet meer dan normaal dat je af en toe even extra wil zien dat alles goed zit.
Helaas, ze doen het niet... Ze zag er geen reden voor... Afwachten dan maar....
Ha meiden,

Wat is er lekker veel geschreven! Ik heb een lekker rustig weekend gehad. Mijn toekomstige man had zn vrijgezellenfeestje op zaterdag, dus ik ben lekker gaan winkelen, laatste dingen voor de bruiloft gekocht en nieuwe zomerkleding (geen positiekleding, maar wel topjes en broeken waar ik nog ruimte in heb om te groeien ), daarna bij mn ouders gaan eten en lekker op het balkon gezeten. Gisteren lekker bankgehangen (bij ons was het helemaal bewolkt) en achter de computer voor de bruiloft. Dus al met al veel geslapen, en het heel rustig aan gedaan. Had ook minder last van kwaaltjes. Vandaag daarentegen, is het weer helemaal mis.. voel me echt belabberd , weer misselijk en hoofdpijn (hebben meer meiden dat?). Ik ben blij dat ik bijna met vakantie ga, dan kan ik het lekker rustig aan doen en hoop ik dat daarna de klachten een beetje afnemen.. .

Ik heb vanmorgen mn echoformulier opgehaald, dus nu word het echt, spannend hoor. Woensdagmiddag heb ik de echo, kan niet wachten . Ik hoop dat ik daarna lekker op een roze wolk kan gaan zweven !

@ Juf het kan toch wel onschuldig zijn geweest hoor, als je nu nergens last meer van hebt. Wanneer krijg je je eerste echo?

@ Visje en Elliza, wat fijn een mooie echo!

@ Annepiet, hoe is het nou? Voel je je nog steeds wat beter? Ik hoop het! Ik walg ook van koffie. Als ik het al ruik word ik niet lekker. Ook thee laat ik staan, want daar moet ik ontzettend van boeren, en dan word ik weer misselijk..

@ Liubi, geen klachten hoeft volgens mij niet te betekenen. Iedere vrouw heeft meer / minder last van kwaaltjes.

@ Jannemaan, ik herken het hoor, ik maak me ook over van alles en nog wat druk. Als ik me anders voel dan normaal, dan gaan gelijk de alarmbellen rinkelen. Jammer dat je geen eerdere echo kan krijgen, wanneer is de jouwe gepland?

Ik moet wel zeggen dat ik me de laatste week minder druk aan het maken ben, dat is wel fijn. Volgens mij als er een kloppend hartje wordt gezien vermindert het percentage van miskramen met 5%, dus van 10% naar 5%. Het is gewoon allemaal heel eng, maar volgens mij is relaxt zijn de allerbeste methode.

Wij hebben het wel al aan onze ouders verteld, oma en opa, broertje en zusje, baas (van mij), beste vriend en beste vriendin. Best wel veel mensen weten het dus.

Nou meiden, ga maar eens wat doen, ben vandaag alleen op de zaak, dus doe het lekker rustig aan, hehe .

XX
Hallo meiden,

Ik heb een poosje niets va me laten horen, ik ben namelijk erg ziek van de zwangerschap. Vooral vorige week alleen maar aan een stuk door aan t overgeven. Sinds dit weekend gaat t ietsjes beter. Niet leuk, maar is voor een goed doel... Donderdag heb ik mn echo. Vind t erg spannend, wordt echt zenuwachtig als ik eraan denk.

Leuk dat hier zoveel geschreven wordt!!! Wens jullie allemaal erg veel succes!!!

Liefs Rosie
Ik heb net weer een echo gehad. Het blijft nog spannend... We konden duidelijk zien dat het kindje was gegroeid, het was ook beter zichtbaar dan de vorige keer. En er pulseerde iets, er knipperde iets, maar de vk kon niet duidelijk zeggen dat dat het hartje was, omdat het ritme anders leek. Nu komt het wel vaker voor dat er ergens in de eerste weken vertraging is, maar dat moet zich dan wel weer herstellen in de komende tijd. Dus over een week moeten we weer terugkomen voor een echo en dan moet het wel duidelijk zijn. Als het goed is, ben ik dan ruim 7 weken, maar ik houd een slag om de arm... Bij mijn dochtertje hebben ze de uitgerekende datum ook teruggezet. Duimen jullie mee?
@Esther: Vervelend die kwaaltjes! Lekker dat je het wel een beetje rustig aan kan doen

@Jannemaan: Wat balen dat je geen extra echo krijgt... Maar bekijk het van de positieve kant, ze zagen er blijkbaar geen reden toe dus dat is gunstig!

@Rose: Wat naar dat je zo ziek was. Ik hoop dat het nu wat beter gaat!

@Apple: Wat fijn om te zien dat het kindje gegroeid was. 6 weken is nog wel heel vroeg, dus dat het hartje nog niet klopte, zegt niet zoveel heb ik begrepen. Niet te veel piekeren!

Ik heb vandaag de vk gebeld. Ik heb op 11 mei de intake en op 12 mei de echo, zo spannend. Het kon eventueel ook een week eerder, maar ze zei dat de kans dan groot is dat er nog geen kloppend hartje te zien is, dus heb ik gevraagd het maar een week later te doen. Ik heb niet veel zin een week in onzekerheid te zitten terwijl het niet echt nodig is. Die week van de echo ben ik als alles goed gaat 8 weken.
Oeps Visje ik ben vergeten het bold te maken, dus hier nog een keer: intake 11 mei, echo 12 mei. Bedankt!
Oja, zal ik ook even doen...

echo: 4 mei
jee, wat gaat dat hard hier!

@Apple: spannend! Tuurlijk duim ik mee. Wel fijn dat je gerustgesteld wordt meteen. Dat scheelt denk ik een hoop.

@rozie_rosie: ook zo beroerd? Balen he. Hoop dat je je snel beter voelt.

@Juf: we hebben op dezelfde dag echo. Spannend he, ik kijk er wel naar uit. Heb je iets moois om naartoe te leven.

@Jannemaan: precies wat Juf zegt, de vk ziet geen reden en dat is alleen maar positief om te horen. Ik hoop dat je snel wat meer vertrouwen krijgt.

@Esther: ook op en af dus bij jou met klachten. Zie je een verband? Als je het druk hebt of stress dan misschien meer klachten? In ieder geval fijn dat je een vakantie in het vooruitzicht hebt! Heerlijk om nu naartoe te leven.

Hier alles oke, maar in beetje onzeker, 'voel' namelijk niet echt iets meer, geen pijnlijke tepels, misselijkheid en zo. Mijn God wat ben ik een muts geworden:-). Had ik nooit achter mezelf gezocht. Wel om 16.00 naar huis gegaan, omdat ik moe was, maar dat haal ik morgen in. Echo duurt nog twee weken. In spanning zitten dus....
hier nog zo'n muts hoor ... niet misselijk ... geen pijnlijke/grotere borsten ... moe, ach tjah, had ook een druk weekend...

gewone eetlust (misschien zelfs wel meer dan anders)

brrrr wat duurt het lang voordat het 7 mei is....

ik houd mij maar vast aan de meiden die een positieve echo hebben gehad en GEEN klachten. het kan dus...
Hahaha, ik herken het wel een beetje hoor, dat mutserige gedoe. Ik had het ook niet van mezelf verwacht, maar heel de tijd denk ik, oei is dit wel normaal, is dat wel ok, kan dit nou wel of niet, om gek van te worden...

@ Marah, nou ik denk dat het ermee heeft te maken, dat ik in het weekend op het moment een heel rustig tempo heb, lekker bankhangen, uitslapen, op tijd eten, en af en toe wat ondernemen. Als ik naar mn werk ga (ik werk fulltime), moet ik een half uur in de trein, daar word ik groen van. Dus kom ik al groen aan hier, en rustig aan doen, dat gaat wel (op het moment geen stress, ja een beetje vakantiestress alles moet af zeg maar), maar kan niet even gaan liggen, terwijl ik dat thuis wel doe. Misschien heeft het daarmee te maken... Wil niet zeggen dat ik in het weekend geen last heb, maar gewoon wat minder.

Ik zie trouwens wel een beetje op tegen het diner van mn bruiloft, alles ruikt zo sterk, en hoop dus dat ik alles nog lust van het gekozen menu, hahaha. Ook de dag zelf zal wel behoorlijk zwaar zijn, 07:00 al bij de kapper, en ben pas s avonds laat weer thuis.. Dus moet wel even bikkelen. Gelukkig hebben we s middags bitterballen, haha, en het wordt natuurlijk een hele speciale dag. Dan de volgende dag 18 uur het vliegtuig in, kom zeker weten groen aan in Bali ... Maar ja daarna 3 weken relaxen gelukkig ! Heb trouwens een hele toffe tankini gekocht (ik vond het niet zo'n goed idee met mn buik in de zon) van het merk ceyell, normaal geef ik nooit zo'n bedrag uit voor een bikini (¤ 80,-), maar had nog een bon van de bijenkorf.

O nog een ander vraagje, wat zouden jullie doen, ik ga over anderhalve week trouwen, zouden jullie nog een keer een extra pas aanvragen voor de trouwjurk. Ik ben een beetje bijgekomen (1,5 kilo) en mn borsten zijn gegroeid, maar heb een rijgjurk, dus die kan ook wat losser gedragen worden. Heb eigenlijk geen zin om vrij te nemen, om te gaan passen terwijl ik m volgende week al ga ophalen, dus ben in dubio ..

Zo ga maar eens afsluiten, en lekker naar huis, en bedenken wat ik wil eten (eigenlijk weer nergens trek in).
@Welkom Jannemaan2! Wat anderen al schreven: (helaas) horen al die klachten erbij geloof ik. Ik had zelf ook flinke steken, bleek later fikse verstopping te zijn en is nu over op wat minimale, ik vermoed groeisteekjes, na. Ook mijn misselijkheid wisselt en is gelukkig overgegaan in vlagen, maar nu heb ik veel last van maagzuur. Wat is dat een irritant gevoel zeg, lig er echt van wakker en steeds gevoel enorm te moeten boeren. Zaterdag superhonger en zin in Burger King, wij erheen, flinke friet en big king besteld en vervolgens wel enorme trek hebben maar geen hap door keel kunnen krijgen grrr. Heb geloof ik zo'n 2 uur over gedaan. Ik heb trouwens met 5w3d door de buikkramp een spoedecho gehad omdat ze dachten aan bbz. Maar alles bleek goed en hartje klopte zelfs al! Maar ik herken je angst zo... Moet nu over 2 weken precies voor de termijnecho, spannend! Ben net als jij enerzijds gerustgesteld door de eerste echo, anderszijds ook zo bang dat toch ermee is gestopt. Bij ons weten ouders, broers en zussen en enkele vriendinnen het.

@Rosie, join de misselijkheidsclub!

@Apple, duim voor je. ter geruststelling: ik heb vaak gehoord dat sommige kindjes gewoon ver naar achter liggen en daardoor hartje lastiger te vinden is.

@Esther, vervelend he, die wisselende dagen. Ik ben blij dat er sinds een paar dagen ook weer eens goede dagen bij zijn! Heerlijk te lezen trouwens dat je ondertussen lekker met je grote dag bezig bent. Al veel zenuwkriebels? Wat bijzonder dat je zwanger trouwt. Ik zou misschien toch nog even een x-tje extra passen, maar kan natuurlijk niet beoordelen hoe je lijf veranderd is. Maar is natuurlijk superbelangrijk kan ik me voorstellen dat je je zowel lett. als fig. prachtig voelt. Ga je ons verblijden met een mooi plaatje van jullie in vol ornaat?

@Liubi, pijnlijke tepels idem! Ben blij als einde dag de bh uit kan! Maar groeien doen ze nog niet echt, eerder gewoon firm geworden.

@Elliza, super van je echo! Mooie foto meegekregen?

@Miss-Palmer, vriend-/manlief zal wel blij zijn!

@Debster, fijn dat je mijlpaal behaald hebt! Hopelijk komt jou tijd van genieten nu langzaamaan.

@Marah en Zonnetje, balen die onzekerheid en ach, zijn we allemaal lekker musten toch!

Mijn lief heeft zijn enkelbanden gisteren met voetbal gescheurd, dus nu moet ik die arme stakker gaan verzorgen. Zucht, zieke mannen... Tot snel weer!
ja, ik ben vooral zo'n muts omdat ik dus in jan die miskraam heb gehad.. ben nu bang bij alles wat ik wel/niet voel...

maar jaaaaaaa... ergens , soms, ben ik ook ineens positief hoor.. het wisselt zich een beetje af.

wie heeft er ook VEEL honger?
Hier ook iemand met veel honger! Vooral in vette dingen, het liefst pizza's. Ik probeer me een beetje in te houden en te kiezen voor gezondere dingen.

@zonnetje: probeer niet te veel te piekeren. Mijn zusje heeft ook een zwangerschap zonder klachten gehad. Niet misselijk, helemaal niks. Ze heeft nu een gezonde knul van bijna een jaar. Het zegt allemaal niet zo veel.

Ik heb vandaag ook een goeie dag gehad. Bijna geen last van misselijkheid en ik heb zelfs na een dag werken nog wat energie.

Over werk gesproken, weten jullie al hoe je dat na de bevalling gaat doen? Ik werk nu 36 uur en ik twijfel of ik 32 uur wil gaan werken. Ik kan ook 36 uur in 4 dagen gaan werken. Of de eerste tijd een paar uur ouderschapsverlof op nemen. Ik ben er nog niet helemaal uit.

@Esther, ik zou ook je jurk nog een keer gaan passen. Je gaat dat ding maar 1 keer dragen en dan wil je ook dat hij perfect zit.

Fijne avond allemaal.
@ zonnetje ja ik!!!!!! Heel veel en vreemde trek. Om vervolgnes tijdens het koken zo beroerd te worden dat ik nauwelijks eet.

Verder erg labiel, we zitten in een drukke verbouwing. Loopt niet helemaal zoals de bedoeling is volgende week donderdag/vrijdag gaan we als alles mee zit verhuizen.

Kan om alles janken, kan weinig hebben van onze dochter. Zie uit naar het moment dat mijn man thuis komt. Slaap gemiddeld niet later dan 21:30.

17 mei echo en 18 intake verloskundige!!!

Had trouwens verwacht er een stuk rustiger in te staan de 2e keer. Maar heb net zulke irrationele angsten als de eerste keer. Ach laten we het maar aan de hormonen wijten.

Ik merk verder dat er in deze fase nog weinig te melden valt, lees actief, schrijf veel minder. Misschien dat het wat frequenter wordt wanneer we zijn verhuisd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven