EN wat eten we vandaag?
maandag 22 maart 2010 om 21:26
woensdag 28 april 2010 om 10:37
Ik heb een laptop te koop overigens, alleen het toetsenbord is hier en daar defect door waterschade (reageren andere letters etc.).
Dit is volgens mij wel goed te repareren, maar je kan wellicht beter een hele nieuwe kopen..
Oja, en een stekker vanaf de accu naar het stopcontact is loos want die gebruik ik voor mijn eigen laptop
Dit is volgens mij wel goed te repareren, maar je kan wellicht beter een hele nieuwe kopen..
Oja, en een stekker vanaf de accu naar het stopcontact is loos want die gebruik ik voor mijn eigen laptop
woensdag 28 april 2010 om 12:44
Dat is kut Myleen! Ik zou een nieuwe kopen, laptops hebben nou eenmaal niet zo'n lange levensduur...
Je hebt al een laptop voor < ¤ 400,-
Pintxos! Lekker Georgie!
Even snel, want ik moet er eigenlijk vandoor voor een werkafspraak... Vandaag eindelijk couscoussalade, ga zo na mijn afspraak boodschappen halen. En dan lekker eten op m'n dakterras (who needs a beach? ).
Je hebt al een laptop voor < ¤ 400,-
Pintxos! Lekker Georgie!
Even snel, want ik moet er eigenlijk vandoor voor een werkafspraak... Vandaag eindelijk couscoussalade, ga zo na mijn afspraak boodschappen halen. En dan lekker eten op m'n dakterras (who needs a beach? ).
woensdag 28 april 2010 om 14:38
Ik maak vanavond griekse wraps.
Wraps belegd met gemarineerde kipreepjes, courgettelinten, ijsbergsla en cherrytomaatjes. Erbij zelfgemaakte tzatziki (met dille, komkommer, citroensap, griekse yoghurt en knoflook).
Ik heb ge-kaasfonduet met cherry tomaatjes, plakjes komkommer, plakjes banaan, druiven en stokbrood. Man heeft patat gegeten.
Wraps belegd met gemarineerde kipreepjes, courgettelinten, ijsbergsla en cherrytomaatjes. Erbij zelfgemaakte tzatziki (met dille, komkommer, citroensap, griekse yoghurt en knoflook).
Ik heb ge-kaasfonduet met cherry tomaatjes, plakjes komkommer, plakjes banaan, druiven en stokbrood. Man heeft patat gegeten.
woensdag 28 april 2010 om 16:34
quote:Dyaa schreef op 28 april 2010 @ 10:37:
Ik heb een laptop te koop overigens, alleen het toetsenbord is hier en daar defect door waterschade (reageren andere letters etc.).
Oja, en een stekker vanaf de accu naar het stopcontact is loos want die gebruik ik voor mijn eigen laptop Ik hou het in gedachten .
Oja, en een stekker vanaf de accu naar het stopcontact is loos want die gebruik ik voor mijn eigen laptop Ik hou het in gedachten .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 28 april 2010 om 16:35
Championoven schotel, Heb er nu al zin in!
En ik zal voor de dames even het recept hier onder neerzetten..
Ingrediënten voor 3 personen
- potje aardappel anders tuinkruiden/knoflook
- 600 gram voorgekookte aardappelschijfjes
- 4 rauwe eieren
- geraspte kaas oude kaas
- diverse groenten zoals champignons, paprika, tomaat, uien,
Of van de Albert Heijn Zakje Championroerbakmix.
- Hamblokjes
Hulpmiddelen
Ovenschaal
Bereidingswijze
Leg de voorgekookte aardappelschijfjes in de ovenschaal. Vervolgens strooi je hier over heen de groenten. Ter variatie kan je ook hamblokjes, knakworst of kipfilet aan het mengsel toevoegen.
Verwarm de aardappelanders saus licht in een pannetje.
Breek 4 eieren over het aardappel-groenten mengsel en verdeel dit gelijkmatig.
Vervolgens de voorverwarmde saus over de schotel gieten en maak dit af met ruim geraspte kaas voor een krokant korstje.
Leg de schotel in een voorverwarmde oven van 200 graden in het midden en laat dit zo 50 a 55 minuten lekker bakken. Niet te snel eruit halen want dan heb je kans dat de aardappelschijfjes nog niet lekker gaar zijn en het ei nog niet goed gestold is.
Na 50 minuten.....een heerlijke ovenschotel!
Eet Smakelijk!
En ik zal voor de dames even het recept hier onder neerzetten..
Ingrediënten voor 3 personen
- potje aardappel anders tuinkruiden/knoflook
- 600 gram voorgekookte aardappelschijfjes
- 4 rauwe eieren
- geraspte kaas oude kaas
- diverse groenten zoals champignons, paprika, tomaat, uien,
Of van de Albert Heijn Zakje Championroerbakmix.
- Hamblokjes
Hulpmiddelen
Ovenschaal
Bereidingswijze
Leg de voorgekookte aardappelschijfjes in de ovenschaal. Vervolgens strooi je hier over heen de groenten. Ter variatie kan je ook hamblokjes, knakworst of kipfilet aan het mengsel toevoegen.
Verwarm de aardappelanders saus licht in een pannetje.
Breek 4 eieren over het aardappel-groenten mengsel en verdeel dit gelijkmatig.
Vervolgens de voorverwarmde saus over de schotel gieten en maak dit af met ruim geraspte kaas voor een krokant korstje.
Leg de schotel in een voorverwarmde oven van 200 graden in het midden en laat dit zo 50 a 55 minuten lekker bakken. Niet te snel eruit halen want dan heb je kans dat de aardappelschijfjes nog niet lekker gaar zijn en het ei nog niet goed gestold is.
Na 50 minuten.....een heerlijke ovenschotel!
Eet Smakelijk!
woensdag 28 april 2010 om 17:47
Mijn eigen uitgeklede versie van Pasta ala Norma (toch?)
Zelf tomatensausje maken van sjalot, knof, lepel sambal (bij gebrek aan verse rode peper), blik gepelde tomaten en klein schepje suiker en gedroogde Italiaanse kruiden (bij gebrek aan verse basilicum).
Blokjes aubergine die je eerst flink bruin hebt gebakken in olijfolie erbij. En vervolgens een bekertje huttenkase (bij gebrek aan ricotta).
Saus is al klaar en ga zo verse pasta koken en heb er nu al zin in (gezond en slank en in 15 minuutjes op tafel).
Zelf tomatensausje maken van sjalot, knof, lepel sambal (bij gebrek aan verse rode peper), blik gepelde tomaten en klein schepje suiker en gedroogde Italiaanse kruiden (bij gebrek aan verse basilicum).
Blokjes aubergine die je eerst flink bruin hebt gebakken in olijfolie erbij. En vervolgens een bekertje huttenkase (bij gebrek aan ricotta).
Saus is al klaar en ga zo verse pasta koken en heb er nu al zin in (gezond en slank en in 15 minuutjes op tafel).
woensdag 28 april 2010 om 18:05
vandaag geen boodschappen gedaan en ook geen zin in.
het wordt witte rijst met boontjes, pindasaus en kipstukjes (in lekkere marinade hij ruikt super)
wat gebruiken jullie als kipmarinade?
ik gebruik flink wat ketjap, knoflookpoeder en een schep sambal.
kip zonder marinade vind ik echt vies.. of licht dat aan mij?
het wordt witte rijst met boontjes, pindasaus en kipstukjes (in lekkere marinade hij ruikt super)
wat gebruiken jullie als kipmarinade?
ik gebruik flink wat ketjap, knoflookpoeder en een schep sambal.
kip zonder marinade vind ik echt vies.. of licht dat aan mij?
woensdag 28 april 2010 om 18:15
Ik eet kip ook wel eens met als marinade alleen wat olie en italiaanse kruiden. Vind ik ook erg lekker.
Hier eten we vanavond kipvleugeltjes uit de oven, tomaten-mozarellasalade, roergebakken kastanjechampignons met kruidensaus en couscous. denk dat ik de couscous in bouillon laat wellen zo en er nog wat kruiden en feta doorheen roer...
Hier eten we vanavond kipvleugeltjes uit de oven, tomaten-mozarellasalade, roergebakken kastanjechampignons met kruidensaus en couscous. denk dat ik de couscous in bouillon laat wellen zo en er nog wat kruiden en feta doorheen roer...
...
woensdag 28 april 2010 om 18:45
Ik me helemaal suf googlen naar dat couscous-recept... staat het gewoon op het pak
Citroensap, olijfolie, peper, zout, honing, komijnpoeder en verse koriander.
Dat was 'm dus
Zit hier met een grote bak couscous met sla en:
feta, dadels, erwten, rozijnen en geroosterde sojabonen, zonnebloempitten en pompoenpitten.
Lekker!!
Citroensap, olijfolie, peper, zout, honing, komijnpoeder en verse koriander.
Dat was 'm dus
Zit hier met een grote bak couscous met sla en:
feta, dadels, erwten, rozijnen en geroosterde sojabonen, zonnebloempitten en pompoenpitten.
Lekker!!