Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Hahaha Aapje. Ik dacht echt: Nu komt het. En toen zag ik de smiley. Leuke nieuwe foto's van MM zag ik. Hij zit al stevig he!.

Wat jij zegt over de zwangerschap en bevallen dat heb ik ook trouwens.

En misschien krijg je wel gelijk Dier. Heb sinds een week of 8 een spiraal maar heb er nog steeds veel last van. Ik denk dat hij er binnenkort uit gaat.... Wie weet

Vis: hahahaha. Je reactie.
haha.. nee joh.. ben je gek. Ik ben net pas bevallen Moet er niet aan denken dat ik nu al weer zwanger zou zijn. Heb ik met zoveel moeite die kilo's eraf gekregen... dat ga ik nu niet zomaar weer 'verpesten'

Wel balen dat je nog last hebt van je spiraaltje! Wat voor een last heb je?
Bloedingen en buikpijn. Maar ik zit sinds ik dat ding heb ook anders in mijn vel heb ik het idee. Geen idee of je op zo'n beetje hormonen kan reageren maar als je dat dan eenmaal in je hoofd hebt...

Bij de gedachte aan een eventuele tweede heb ik soms ook ineens veel angstgevoelens over de gezondheid van dat kindje. Stel het zou iets mankeren? Wat voor impact zal dat hebben op je al bestaande gezin.

En ik dacht echt dat je een naai talent had Reb! Maar grappig dat ze dezelfde stoffen voor jongens en meisjes gebruiken.
Lala, leuk he, die mannen die gaan stappen en dan zo thuis komen.

Had ik van het weekend hier nou ook.

Hij was klaar met werken en is zo zijn bed weer in gedoken...

Kan ik dan zo van balen. Want als ik moe of ziek ben, kan dat dus echt niet.

Aruba, ik heb van de week voor het eerst groente met vlees klaargemaakt.

Zat tartaar in.

Ga straks weer wat door elkaar gooien. Daar doe ik kipfilet doorheen.

Essie d'r melkflesje van 15 uur is er trouwens sinds een weekje vanaf. Dus heb nu rond die tijd de gelegenheid om een liga te geven.

Daarvoor wist ik ook niet wanneer ik het er tussen moest planten.

Aapje, leuke foto's van MM op Hyves!

Dier, de crematie van mijn opa was erg mooi.

Ben daarna wel nog een dag helemaal leeg geweest. Het vergde veel energie van mij.

Maar we hadden allemaal een goed gevoel naderhand.

Moest wel heel hard lachen om jullie, over de vraag wie er snel weer zwanger zal zijn.

Zie overal mijn naam er bij staan, maar ik wil er voorlopig nog niet aan denken.

Heb altijd wel gezegd, ik wil een groot gezin. (lees; 4 kids ) Maar nu nog niet.

Ten eerste weet ik niet zeker of we weer de MMM in moeten. En zo ja, dan trek ik dat nu echt nog niet.

Ten tweede heb ik nog steeds last van mijn bevalling. Littekenweefsel bij mijn vagina wordt eindelijk minder stroef.

Maar heb echt nog geen controle over bekkenbodemspieren en wil eerst nog die buik weg plus hééél vééél kilo's.

Ik merk ook dat heel veel van de zorg van Essie op mij terecht komt.

Vent heeft het vaak zo druk met zijn bedrijf, dat hij veel weg is. Hij wil wel, maja, het bedrijf gaat soms voor.

Dus... ik wil voorlopig nog heerlijk genieten van mijn meisje. Geen idee wanneer de wens voor een 2e gaat komen. Dus ik zal echt niet de eerste zijn.

Hier gaat verder alles ok. Ben nog steeds wel erg moe, maar denk dat ik steeds meer een avondmens ga worden ipv een ochtendmens.

Das best wel ff raar. Ik kon altijd zo mijn bed uitspringen en lag er 's avonds op tijd in. Dat is nu dus helemaal anders.

Essie die veranderd opeens zo. Ze heeft weer nieuwe geluidjes ontdekt en schuift op haar manier de kamer door.

Het 2e tandje is nu echt door en dat zonder veel problemen.

Ook zwaait ze nu af en toe naar ons.

Ga vanmiddag ff met mijn mams en Essie naar het winkelcentrum. Is mijn moeder er ook weer ff uit.

Gelukkig gaat het steeds beter met d'r rug.

Morgen en don weer eens werken.

Jullie nog plannen voor de Koninginnedag?

Wij gaan normaal gesproken altijd naar de feesttent, maar veel vrienden moeten er helaas werken. (Vent ook )

Dus ga denk met mijn ouders ergens ff naartoe.

's Avonds gaan we wel met alle vrienden bbqen. Normaal is dat bij ons, maar de tuin is nog niet af, dus nu is het bij mijn zwager en schoonzus.
quote:visots schreef op 26 april 2010 @ 17:13:

Ik gok dat Rebel de volgende zal zijn, dan Inad, de derde Pipi en de vierde Nala

En ik dan?

Wij gaan wel voor een derde hoor! Als Bobbie kan lopen dan is het startsein en tot nu toe ben ik telkens erg snel zwanger.... Enige onhandige is dat ik geen cyclus heb door de BV. Dus ik hoop tegen die tijd wel een cyclus te hebben, anders zou ik nog moeten stoppen met BV ofzo....
Wat leuk dat je een derde wilt Mmomo! Hier veel moeders met een wens voor een 'groot' gezin he.
Oh dus Momo wordt de eerste! Joepie!

Dat Bobbie kan lopen, duurt niet meer zo ontzettend lang natuurlijk! Leuk!
quote:mmomo schreef op 27 april 2010 @ 09:51:

[...]

En ik dan?

Wij gaan wel voor een derde hoor! Als Bobbie kan lopen dan is het startsein en tot nu toe ben ik telkens erg snel zwanger.... Enige onhandige is dat ik geen cyclus heb door de BV. Dus ik hoop tegen die tijd wel een cyclus te hebben, anders zou ik nog moeten stoppen met BV ofzo....

Je meldt het toch wel he, als Bobbie haar eerste stapje zet he? Mima loopt al in bad. Met steun van het water (en m(/p)am(/p)a) is het kennelijk gemakkelijker... Heb je dat al met Bobbie geprobeerd? Misschien kan ze het en kunnen jullie vanavond al beginnen...

Kunnen we hier vast tribunes opzetten.... We willen natuurlijk alles weten over NOD's en slijmdraden enzo...
Nog een kindje ?

Eerst verhuizen en daar even wennen.Dan hebben we wel genoeg kamers!!! Moet ik ook nog mijn man bewerken, want die twijfelt erg....

Ik moet er niet aan denken dat ik niet meer zwanger zou zijn en niet nog 1 keer zou bevallen. Gek he..

Ik heb de laatste keer ook niet beleefd als de laatste keer..

Heb mijn laatste werkdag op mijn schooltje achter de rug. Afscheid was erg leuk en lekker relaxed.

We gaan nu genieten van de meivakantie. Eerst een weekendje naar Drente en daarna gewoon thuis.

Moppie heeft al twee tandjes en heeft daar helemaal geen last van gehad. Ze zijn vlijmscherp en af en toe gebruikt ze ze wel eens bij het geven van de bv. Die andere twee heb ik nooit zo lang gevoed, ik heb daar dus nog geen ervaring mee. Andere mama's wel?
Haha, nou ik weet niet of ik echt de eerste ben hoor! Bobbie ligt nog gewoon gezapig in de box, dus die loopt niet zomaar. Maar ik hou jullie op de hoogte

Pauwie, Bobbie heeft nu ook twee tandjes en Zeun had een heel gebit toen ik hem nog voedde: ik koppel zelf altijd zo snel mogelijk los als er bijtneiging ontstaat. En dan even wachten en weer verder. Vaak bijten ze alleen als ze bijna klaar zijn met drinken en het niet meer heel druk hebben met slikken. In fases dat er veel gebeten wordt kan je er dus op letten wanneer het slikken minder wordt en dan uit voorzorg loskoppelen (vacuum verbreken met je pink in de mondhoek). Zeun werd destijds woest als ik dat deed, Bobbie daarentegen geeft er niks om en die begint gewoon te kletsen...
Ehm, ik ga het ook niet worden hoor! Zit zelf te denken aan een tweede leg ergens na de 30 ofzo

Hier is mijn vakantie begonnen, heerlijk! We gaan morgen naar Zeeland voor een weekje, hopelijk blijft deze temp nog even aan, maar vooruitzichten zijn wat minder geloof ik...

Vanmiddag eerst nog een klusje klaren... kom achteraf wel berichten hoe en wat.

Mattie lijkt de nachten eindelijk weer wat langer te maken. Hij gaat er 's avonds rond 21u in en heeft nu al drie nachten op rij tot 6.30u geslapen! Ik ben blij, want was echt een beetje moe van steeds 's nachts eruit. Maar goed, straks weekje weg, dus ritme vast ook weer weg

Mattie heeft alleen onder tandjes en dan valt bijten wel mee, omdat ze bij het drinken hun tong erover heen hebben liggen. Maar idd, ik koppel ook snel los als hij klaar is met drinken, want dan kan hij nog wel eens gaan kauwen en dus bijten.
Mmomo zo snel wist ik niet! Dat zou leuk zijn zeg en de eerste keer dat we niet tegelijkertijd zwanger zijn

De rest zwaai, even bijgelezen en duik nu weer de tuin in. Vandaag alleen met Cesar, ook leuk hoor en wat een rust opeens. Heb tijd om van alles te doen ghi maar vooral veel knuffelen.
Rebbel; wat een genot dat doorslapen! Geniet van je vakantie. Even lekker uitwaaien.

Haha..een korte conclusie is eigenlijk dat voorlopig nog niemand concrete plannen heeft om zwanger te raken hier. Best grappig omdat op het topic waar ik voor Alissa schrijf de eerst 2 na 6 maanden alweer zwanger waren en er toen in redelijk rap tempo meerder volgende. Maar hier schrijven ook veel mensen die al een 2e hebben, dat is denk ik ook wel anders.

Hier al 2 slechte nachten gehad. Elfje hoest en hoest en hoest en huilt de hele nacht door. We hebben al het een en ander geprobeerd, maar niets helpt. Bisolvon gaat ze van overgeven. En homeopatisch spul werkt ook niet. Iemand nog tips hiervoor? Want ik wil heeeeel graag weer gewoon een nacht slapen met 1 of 2 flesjes tussendoor desnoods.
Gewone hoestsiroop mag nu he Lala.

Een tweede leg Rebbel. Ja waarom niet he. En rond welke leeftijd denk je dan?

Lekker naar Zeeland!

Weinig te melden eigenlijk. Wel een vraag. Saba is soms nogal ehhh... driftig. Wanneer hij geen zin heeft in een hapje ofzo dan kan hij ineens de hele boel uit je handen meppen. Is dit iets wat bij een sprong hoort misschien (herkenbaar)?
Aruba, voor mij nog niet herkenbaar. Kan je dus geen tips geven...

Rebbel, veel plezier in Zeeland!

Lala, Essie is dus ook al weken aan het spoken met hoesten.

En sinds gisteravond ook echt onrustig. 's Avonds snel wakker.

Het is nu ook al 26 graden in d'r kamer, dus ze ligt alleen maar in d'r rompertje.

Overdag slaapt ze juist weer heel veel, dus hier ook slaapproblemen...

Ik geef Tussikind, van VSM, maar merk ook nog weinig van.Verder slokje water.

Wist niet dat ze al hoestsiroop mocht.

Denk als het maandag nog zo is, ik toch de ha weer ga bellen.
Wij hebben nu Daro thijmsiroop, die mag vanaf 6 maanden.

Hey Rebbel, kom je ook nog naar de koningin kijken?
Aruba - Mima wordt de laatste dagen driftig als ze probeert te kruipen. Ze wil heel graag (en steeds opnieuw) en het lukt niet om haar buik ver genoeg op te tillen . Ik laat haar vaak even begaan, maar als het te erg wordt probeer ik haar af te leiden (wat lang niet altijd lukt... ze is nogal vastbesloten kennelijk :-) )

Bij het eten hier nog niet meegemaakt. Misschien zou het werken als je Saba de macht geeft over een deel van zijn eten? bijvoorbeeld door hem ook een lepel te geven of hier en daar een stukje te Rapleyen.

Verder zou ik het gewoon zien als een manier van communiceren (waarvan babies natuurlijk weinig hebben). Sommige baby's (Mima ) zouden gaan huilen als je ze te eten wilt geven terwijl ze niet willen, hij wordt driftig en slaat de lepel uit je hand... Is prima toch?

Hoe vaak ga je in NL eigenlijk naar het CB? Wij moeten binnenkort weer voor gehoortest en check up, maar dat is pas de 2e keer (WV is wel paar keer langsgeweest vlak na de geboorte). Dan weer tussen 18 en 24 maanden en de laatste keer tussen 3 en 3 en half. Daarnaast deed de HA nog checks bij 2 en 6 weken.
Cb bureau was eerst elke maand en nu 1x per 2 maanden en na 9 maanden word dat steeds langer ertussen. Al schijnt dat ook hier per regio te verschillen. Moet eerlijk bekennen dat ik het bij Alissa altijd wel boeiend/spannend vond, maar het nu niet meer zo heel nuttig vind, meestal sta ik na wat complimentjes over mijn kinderen heel snel weer buiten. Op de een of andere manier zijn ze tegen die dames altijd vrolijk aan het kletsen en lachen...net of ze zichzelf willen bewijzen .

Wist niet dat hoestsiroop al mocht, maar gaat morgen op mijn lijstje!!

Aruba dat driftige is hopelijk voor jullie een fase...wat ik overigens wel denk. Elfje heeft er nog geen last van, maar dat zal zeker nog komen! Ik merk bij Alissa dat alles in fases gaat en dat die ook vanzelf na korte of lange tijd weer over gaan. Al vergeet ik dat nog soms als ik er midden in zit .

Wat een mistroostig Koninginnedag weer, jammer voor alle oranjemarkten die buiten zijn.
Ala Rapley doen we hier inderdaad steeds vaker. Hij krijgt er maar weinig van binnen maar is er dan wel helemaal door gebiologeerd.

Maar ik wilde wel even bewust stil staan bij dit gedrag. Want ik wil gewoon geen vervelend jongetje creëren

Dat driftig worden wanneer iets niet lukt heeft Saba ook vaak.

CB, volgens mij nu iets van 6 keer geweest. Maar weet het niet precies meer.
quote:Aruba schreef op 30 april 2010 @ 15:07:

Maar ik wilde wel even bewust stil staan bij dit gedrag. Want ik wil gewoon geen vervelend jongetje creëren

Persoonlijk ben ik daar eigenlijk nu nog helemaal niet bang voor... (een vervelend meisje dan hè? ) Het gedrag is nu nog zo primair... En ze moeten zich gewoon nog leren uiten.

Ik doe niet eens pogingen om Mima 'bandieterij' zoals het blazen met eten en drinken af te leren... Moet wel mijn best doen om niet te gaan lachen, want dan is het hek helemaal van de dam.. Maar vind het stiekem heel erg grappig.

Maar goed, ben natuurlijk geen ervaren moeder... Misschien baal ik over een jaar dat ik niet strenger ben geweest eerder.
CB is hier dus veel minder vaak (al mag je altijd langskomen als je je zorgen maakt).

Hier prachtig weer vandaag!
Laatst was er een kennis van mij op bezoek met haar dochter. Ze was heel anders in de 'opvoeding' van haar dochter. Om de 3 uur flesje, schone luier en hop terug naar bed. Laten huilen en niet meer naar omkijken. Knuffelen was 15 minuutjes en klaar.

Goed even ter introductie. Want dit bezoekje was wel waardoor ik een ben gaan nadenken hoe wij met Saba omgaan. Saba zit altijd bij ons. Huilen is altijd knuffelen. Mokken is altijd op schoot. Zich vervelen is altijd vermaken.

Op zich is dit goed, want we voelen ons er goed bij. Maar het kan ook heel goed zijn dat we op deze manier een drammerige broekspijphanger 'creeeren'

Ik denk ook niet dat je het nú af kunt leren maar we denken er dus wel over na hoe we met hem om gaan zonder het te bevorderen.

En inderdaad was je zegt Vis. Het gedrag is nog zo primitief (en voor mijn gevoel zat hij vorige week nog in mijn buik) Maar misschien is het ook wel verstandig om bij het begin te beginnen . Want (voorbeeld) als Mima al papa zegt wanneer ze hem aan de telefoon heeft dan heeft ze toch vast ook door hoe ze haar zin kan krijgen, zou je denken?
Ik weet niet goed wat nu het beste is voor je kind....blijf dat lastig vinden. Wat ik zie in mijn omgeving is dat een eerste kind in een gezin zich op jonge leeftijd vaak lastigere zelf kan vermaken dan een tweede of verder. Hier thuis zie ik het ook. Wij hebben Alissa ook altijd alle aandacht gegeven die nodig was en haar nooit laten huilen (behalve met naar bed gaan). Ze is nu 2 1/2 en kan best een minuut of 10 zelf spelen, of in de tuin zelfs al langer. Maar ze heeft wel veel aandacht van ons nodig. Elfje kan zich nu vlot een half uur of langer vermaken zonder ons, dat is denk ik puur gekomen omdat ik het gewoon super druk heb met huishouden en oudste en haar dus van kleins af aan af en toe heb laten huilen omdat ik even geen andere oplossing zag. Nou ja, conclusie in ons gezin is dat het van kleins af aan toch al een stukje 'leren' is. Maar ik weet ook niet wat het in de toekomst gaat doen. Vanaf 1 jaar werd Alissa echt een handenbindertje.
Tuurlijk krijg je geen vervelend jongetje Aruba want jullie zijn toch gewoon leuke ouders :-). Hier ook af en toe driftkopje hoor! Vind het vooral leuk dat hij wat van zich afbijt en zich laat horen als iets hem niet zint.

Als je je er goed bij voelt gewoon doen hoor en als je het gevoel krijgt dat hij toch meer gaat drammen en zin wil krijgen wat je tegen staat. Dan kun je er toch altijd nog voor kiezen om je manieren iets bij te stellen?

Ieder zijn ding hoor!

Koningin nog gezien? Ik gisteren de stad ingeweest, nu toch een klein beetje brakjes
Wat ik trouwens wel bewust doe om mij er toch iets mee te bemoeien ghi ghi . Is af en toe wel bewust laten vervelen....op die manier leren ze zichzelf beter te vermaken en zelf te leren spelen. Dit houdt niet in dat ik niet met ze speel, regelmatig maar vervelen hoort er ook wel eens bij en mogen ze zelf ook oplossen. Is vaak 5 minuten en dan vinden ze allebei weer iets om mee te spelen. Stond laatst wel een leuk artikel in de viva geloof ik over "luie ouders". Bovenstaand stukje herken ik wel van mijzelf, af en toe ook zelf laten aanmodderen.

Dat was het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven