Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Ook even snel een fijne vakantie voor alle vakantiegangers. Het zal hier wel erg rustig worden de komende weken. Geniet ervan.
Bedankt voor de felicitaties!

Tjeempie, nee, niks aan tegelijk met de

koningin jarig zijn. Vind het nu niet meer zo erg, vond het vroeger echt helemaal niet leuk.
Oh ja Caro en jij natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag........... Kan ik me al beroepen op zwangerschapsdementie met bijna 17 weken? Zo ja dan wil ik dat graag doen.
Carootje, gefeliciteerd!

Ik heb net de tabel weer geupdate, een nieuwe kleurencombi, laat alle blauwe en roze balken maar komen!

Nog steeds wat vraagtekens, hebben jullie nog data voor mij, waar deze zeef al vier keer overheen gelezen heeft wellicht?

HIer een heerlijke rustige dag, zowel dochter als ik hebben van 15.30 - 17.30 geslapen. Heerlijk, gelukkig meteen kunnen benutten die enige middag per week die ze nog slaapt.

Met de bandenpijn gaat het gelukkig een stukje beter. Ben afgelopen dinsdag wel nog een keer onverwacht bij de VK geweest. Voelde me gewoon al een hele tijd niet lekker, duizelig en zo. Dus maar even wat laten checken. Alles was gelukkig goed, en zelfs een hartje gehoord (binnen 1 seconde, beter). Ik zou me gewoon graag erg energiek willen voelen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Maar even een heel relaxt weekeinde van maken ...

Fijne avond allemaal!
Haha, Visje, je kunt je beroepen op de zwangerschapsdementie hoor

Mooie tabel Bapauw!

Fijn dat het iets beter gaat met de bandenpijn.

Tuurlijk wil je je graag energiek voelen! Ik heb dat helemaal als ik weer ergens lees dat je je nu met deze termijn het best van de zwangerschap moet voelen.

Vanmiddag visite gehad, we vieren het nu in 3 keer omdat ik er niet aan moest denken om het hele huis vol te hebben en alleen de beste vrienden en familie komt (kwam)

Ik ben blij dat we het zo gedaan hebben want ik werd helemaal gek en ik heb nu het gevoel alsof ik net terugkom van een week schoolkamp met veel te weinig slaap en veel teveel drank (en dat natuurlijk zonder drank) best bijzonder.

Ik ga vanavond lekker op tijd naar bed. Morgen komt mijn broer met gezin en een stel vrienden. En dan volgende week op verjaardag van man komt schoonzus met gezin en nog 1 stel vrienden.

Ik ga nog even x-factor kijken. Wacht de uitslag niet af.

Fijne avond nog!
Bapauw, jij kleine zeef van me Je hebt er bij mij pas 2 keer overheen gelezen ( of mijn lappie heeft de tabel nog niet vernieuwd, dat kan ook). Maar mijn vraagteken kan vervangen worden door 25 mei . Heb op dezelfde datum de 20 weken echo als Caat.

Caat, gelukkig maar! Pfff zo blij dat ik me daar achter kan verschuilen. Ik sla dingen gewoon niet meer zo op, volgens mij. Ik lees dingen en dan schakel ik niet verder op de een of andere manier.
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 30-04-2010 21:45
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Visje, ik heb hetzelfde hoor. Ik heb vanmiddag zelfs een telefoongesprek afgebroken omdat ik me niet kon concentreren, ik sloeg ook gewoon niet op wat er verteld werd. Nu was er natuurlijk ook wel visite en het verhaal ontzettend oninteressant maar toch.
Lieve lieve Vis, heb de computer speciaal weer aangezwengeld. Snorrie, je zeefje!

Ik kom zeer regelmatig niet meer uit mijn woorden. En ooit was ik scherp en ad-rem, ooit. (een maand of 4 geleden voor het laatst)....
Bapauw, ik voel me zeer vereerd en mijn dank is groot!
Meisjes, ik kom nog even snel zwaaien. Doe allemaal lekker rustig aan, geen gekkigheid met bloedingen, spuugpraktijken, moord op vervelende ex mannen, duizligheden en andere eariteiten. Nu allemaal in de relaxfase! Ik ga jullie wat Zennnn sturen... ahum... ren door huis om nog wat dingen te doen

Ik ben volgende week zondag weer in het land voor eenpaar dagen dus kom jullie dan weer even vervelen met mijn geouweneel

dikke liefs!
Alle vakantiegangers......fijne vakantie!!!

Ik ben weer terug van schoolkamp. Het was ontzettend leuk en we hadden het natuurlijk super getroffen met het weer. Heb een lekker kleurtje op mijn toet. Moest wel met factor 50 smeren, want ik ben nl wel gevoelig voor een zwangerschapsmakser. Heb her en der nog een paar vlekjes van de vorige zwangerschap. Was donderdag wel brak zeg, heb heel wat uurtjes moeten bijslapen.

Gisteren flink wat afgesjouwd tijdens koninginnedag. Ben echt zo'n rommelmarkt-muts. Heerlijk. Heb heel wat leuk speelgoed gescoord, met als leukste aankoop een waterbaan van duplo voor zoontje. Had na dat geslenter ontzettend last gekregen van mijn bekken. auw! Heb gisteravond mijn broer gebeld of ik daar in bad kon liggen, want ik kon nauwelijks meer lopen. (oke ik hou van overdrijven). Gelukkig is het nu een stuk minder, maar het is nog niet weg.

pfff het is onmogelijk om op iedereen te reageren. Heb donderdagavond alles bijgelezen, maar ben nu alweer vergeten wat iedereen had geschreven. Hier is de vergeetachtigheid dus ook toegeslagen.

Oja er was iemand die zich wat zorgen maakte omdat ze de beeb niet meer voelde. Het antwoord van de vk stelde mij ook wel gerust, want ik heb precies hetzelfde. Met 14-15 weken meende ik de kleine te voelen, maar daarna heb ik eigenlijk niets meer gevoeld. Heel sporadisch, maar ik weet niet zeker of dat de kleine was. Terwijl ik bij de eerste zwangerschap met 16 weken de eerste plopjes voelde en met 17 weken het zeker wist. Nu ben ik bijna 18 weken zwanger en had verwacht dat het nu wel duidelijker voelbaar zou moeten zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje tegen de 20 weken echo opzie. Ben bang voor slecht nieuws, ken uit mijn omgeving net teveel verdrietige verhalen. En de eerste echo is ook alweer zo lang geleden, het was toen ook nog zo'n klein garnaaltje. Zal blij zijn wanneer de 20 weken echo achter de rug is.

groetjes!
Hallo dames! Ik kom weer eens even lekker achter de feiten aanlopen!

Fijne vakantie voor de vakantiegangers, lekker genieten. En Tjeemp, ik zie je Zenn tegemoet!

Caro, alsnog gefeliciteerd.

Wat een herkenningsfeest weer hier. Ik voel me ook zo'n muts af en toe. Ben aan de lopende band dingen kwijt, sta zonder sleutels op mn werk, laat tassen in pashokken slingeren, kan soms niet op woorden komen en ga zo maar door. Ben echt compleet mijn verstand kwijt soms.

MevrouwJansen, wat fijn dat je vakantie zo goed ging. Heb jij niet dat je direct moet plassen zodra je op een fiets stapt?

Ik begrijp je ongerustheid wel. Weet je ook waar je placenta ligt, misschien heeft dat er iets mee te maken? Zelf heb ik tot nu toe ook tegen iedere echo of controle opgezien. Of eigenlijk meer bang dat ze geen leven meer zouden vinden. Het is inderdaad zo moeilijk voor te stellen.....je voelt nog niks en ligt er zo'n baby in je buik te stuiteren!

Ik voel af en toe iets, gister was ik er toch wel van overtuigd dat het 'het' was. Het voelde als tikjes ofzo...en afwisselend links en rechts. Daarna niks meer vernomen.

Ik heb sinds een kleine week iets nieuws.....ik sta kiplekker op, ga dan wat eten en word een half uurtje daarna helemaal niet lekker. Ik krijg pijn in mn maag en soms ook kramp in mn darmen erbij. Ik trek dan echt helemaal wit weg en kan even niet veel meer dan liggen en wachten. Een uur later is alles weer klaar. Herkend iemand dit?

Ik ga nu proberen met andere dingen te ontbijten....geen zuivel meer zoals ik deed. Wie weet ...

Ik moet wel ontbijten want mijn bloedsuiker is steeds wat aan de lage kant.

Hopelijk gaat het snel over, ik ben nu steeds vrij maar als ik zo in de auto naar het werk moet dan weet ik niet of het wel goed komt.

Ow, bapauw mijn echo is verplaatst naar 31 mei.
Hallo dames! Ik kom weer eens even lekker achter de feiten aanlopen!

Fijne vakantie voor de vakantiegangers, lekker genieten. En Tjeemp, ik zie je Zenn tegemoet!

Caro, alsnog gefeliciteerd.

Wat een herkenningsfeest weer hier. Ik voel me ook zo'n muts af en toe. Ben aan de lopende band dingen kwijt, sta zonder sleutels op mn werk, laat tassen in pashokken slingeren, kan soms niet op woorden komen en ga zo maar door. Ben echt compleet mijn verstand kwijt soms.

MevrouwJansen, wat fijn dat je vakantie zo goed ging. Heb jij niet dat je direct moet plassen zodra je op een fiets stapt?

Ik begrijp je ongerustheid wel. Weet je ook waar je placenta ligt, misschien heeft dat er iets mee te maken? Zelf heb ik tot nu toe ook tegen iedere echo of controle opgezien. Of eigenlijk meer bang dat ze geen leven meer zouden vinden. Het is inderdaad zo moeilijk voor te stellen.....je voelt nog niks en ligt er zo'n baby in je buik te stuiteren!

Ik voel af en toe iets, gister was ik er toch wel van overtuigd dat het 'het' was. Het voelde als tikjes ofzo...en afwisselend links en rechts. Daarna niks meer vernomen.

Ik heb sinds een kleine week iets nieuws.....ik sta kiplekker op, ga dan wat eten en word een half uurtje daarna helemaal niet lekker. Ik krijg pijn in mn maag en soms ook kramp in mn darmen erbij. Ik trek dan echt helemaal wit weg en kan even niet veel meer dan liggen en wachten. Een uur later is alles weer klaar. Herkend iemand dit?

Ik ga nu proberen met andere dingen te ontbijten....geen zuivel meer zoals ik deed. Wie weet ...

Ik moet wel ontbijten want mijn bloedsuiker is steeds wat aan de lage kant.

Hopelijk gaat het snel over, ik ben nu steeds vrij maar als ik zo in de auto naar het werk moet dan weet ik niet of het wel goed komt.

Ow, bapauw mijn echo is verplaatst naar 31 mei.
oeps
Heerlijk, zo'n feest van herkenbaarheid!

Ik zie ook tegen de 20-weken echo op! Familielid is van de week bevallen van een kindje met een afwijking (zal niet in detail treden ivm herkenbaarheid) en dat heeft mijn angst wel verergerd.

Agnez, ik word nog veel beroerder van zuivel dus misschien dat het daar aan ligt.

Ik ga weer even naar de visite (was even roken buiten, blegh wat een stank!)
Even een hele snelle reactie van mij,

Agnez ik herken dat wel, sochtens kip lekker opstaan en daarna gaat het fout. Ik heb de de laatste paar dagen ook weer en in het begin van de zwangerschap.

Eerst gaat het goed, ik drink wat, eet wat en daarna misselijk, verschrikkelijk moet en een beetje het griep gevoel.

De laatste paar dagen hang ik dan ook sochtens zo 2 uur op de bank tot ik me beter voel en moet me daarna echt naar boven slepen om me om te kleden. Zodra ik dat allemaal achter de rug heb voel ik me ineens weer een stuk beter.

En nu kruip ik mijn bedje in!

Slaap lekker!
Hoi meiden,

Er is weer enorm veel bijgeschreven! Ik kan het even niet bijhouden.

Maar hierna hoop ik wel weer want ik heb nu lekker een week vakantie!

Caro, heftig zeg dat een familielid bevallen is van een kindje met afwijkingen. Wisten ze dat va te voren? Ik kan me voorstellen dat je het extra spannend vindt nu de 20 weken echo.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Mevr.jansen, jullie hebben het zeker getroffen met het weer tijdens schoolkamp, lekker hoor!

Ik ben ook zo'n rommelmarktmuts hoor. Ik stond om 5 uur al op, haha en leip om 5.30 samen met m'n vriendin op de rommelmarkt. We hebben echt super leuke dingen gescoord.

Heel veel (merk) kleertjes, wat heel weinig kost, 1 euro per stuk gemiddeld. Ook heb ik een poppenhuis gekocht voor m'n dochter, die ziet er nog uit als nieuw! Ze is er helemaal wild van! M'n man was iets minder blij toen ik thuis kwam. Je neemt toch altijd meer mee dan je wilt.

Tjeemp, heel veel plezier in Turkije!!(daar ging je toch heen?) Geniet ervan!

Ook voor alle andere vakantiegangers natuurlijk!

Eileen, hoe gaat het met jou meid? Trek je het allemaal nog een beetje?. Ik kan me iets herinneren dat je het had over verhuisplannen naar het noorden? Hoe gaat het daarmee?

Hier laat ik het even bij. Sorry voor degene waar ik niet op gereageerd heb, maar ik moet anders zoveel weer terug lezen. Ik heb het van de week allemaal wel gelezen, maar ben nu een hoop weer kwijt.

Het is nu droog, dus gaan we straks even naar sprookjeswonderland, m'n dochter vindt het geweldig! Als ik het over de kabouters heb, begint ze al te dansen.

Morgen gaan we naar de Ikea, lekker rondkijken voor de nieuwe kamer van m'n dochter en een garderobekast voor ons zelf.

We willen van de week ook een dagje naar Artis.

Ik herken het wel het onzekere gevoel over het voelen van je kindje. Ik heb ook het idee dat ik hem/haar een paar weken geleden voor het eerst voelde, en nu lijk ik niet zoveel meer te voelen. Ik had verwacht dat het steeds duidelijker zou worden. Maarja het komt vast goed.

Vorige week heeft de verloskundige nog een echo gemaakt en wat ze kon zien zag er prima uit! Een gesloten ruggetje, 2 nieren, blaas, maag, "normaal"ontwikkeld hoofdje etc. Maarja niets geeft garantie natuurlijk.

Volgens mij heb ik wat gemist, ik zie namelijk een roze regel bij happy in de tabel!!! Wat leuk zeg! Is jou eerste kindje een jongen of een meisje happy?

ZO, ik ga nu m'n meisje lekker in bad doen. Oja ik was nog even bang van de week dat ze roodvonk had. Want op haar verjaardag vorige week, was er een meisje en die kreeg een dag later roodvonk en het schijnt enorm besmettelijk te zijn. In Purmerend is er zelfs een epidemi op bepaalde kinderdagverblijven. Het begint met koorst en daarna vlekjes, witte-dikke tong etc. Donderdag kreeg m'n dochter koorts, dus ik vreesde het ergste, maar gelukkig was het maar 1 dagje en is ze nu weer helemaal de oude. Dus gelukkig (nog) geen roodvonk hier. Ik hoop dat ze het in ieder geval niet in de vakantie krijgt.

Fijne zondag!
vanochtend toch maar even de vk gebeld om mijn onzekerheid uit te spreken. Ik mag donderdag even langskomen voor hartjescontrole, maar ze gaf al direct aan dat de kans gewoon heel klein is dat ik het kindje kan voelen. Dit omdat bij een 2e zwangerschap de buikspieren uitgelubberd zijn en je daardoor het kindje later kunt gaan voelen. Dat kan bij mij wel kloppen, want met mijn buikspieren is het na de 1e zwangerschap niet meer goedgekomen.

Wat een druilerig weer he? Niks aan.
He meiden,

ben ik ook weer eventjes! Sorry, maar ik heb niet eens bijgelezen. Tegen de tijd dat ik daar klaar mee ben, is de computertijd alweer op!

Vorige week weer helemaal goedgekeurd bij de vlos (had ik dat al verteld?) Prima bloeddruk en een mooi hartje gehoord.

Bapauw, 19 mei staat de 20 weken echo. Superspannend vind ik dat.

De twee grote kindjes zijn uit logeren bij opa en oma en het kleinste exemplaar is op het kdv zodat moeders vandaag kan studeren. Nu heb ik al een heeeeleboel gedaan, alleen liggen alle studieboeken nog in de kast. Oeps. Zometeen maar echt even tevoorschijn halen. Wij hebben een beetje een kinderwagen dillemma. Onze jongste nu is straks nog geen twee (en loopt nu ook nog steeds niet los) als de beebs geboren gaat worden. We hebben rondgekeken naar duo kinderwagens (easy walker en urban jungle.....sjonge, wat zijn die dingen nieuw duur), phil ands teds (zitten ze "boven elkaar" en is aan te passen voor 1 of 2 kindjes....is in de basis uitvoering iets vriendelijker voor de beurs), tandemwagens (sorry voor de liefhebbers, maar ik vind die dingen echt knetterlelijk), een stoeltje die aan de bugaboo gekoppeld kan worden (betaalbaar, maar geen idee of het nu echt praktisch is). Ook nog rondgekeken op verschillende websites en op marktplaats, dus als ik mijn ogen dichtdoe zie ik nog steeds kinderwagens. Iemand een idee wat goed bevalt aan kinder vervoermiddelen bij dit leeftijdsverschil? Ik zie nl door het kinderwagenpark de ideale niet meer staan. Help!

En nu ga ik echt een studieboek pakken *riep ze heel dapper*

Sorry voor dit ego-berichtje!
Meisjes!!! Ik krijg een meisje!!
Voel me nu wel hondsberoerd en moe en brak en ziek. Ben de afgelopen dagen bij een vriendin in Antwerpen geweest. Moet dus nog bijlezen. Maar denk dat ik nu even lekker mijn bedje in kruip. Ik heb het zoooooooo koud.
Pinder, mijn zus heeft er 1tje van eawy walker, daar kan je een reiswieg met een zitje combineren, ik weet niet of dat ook een mogelijkheis is voor de anderen? Wat mijn zus had gedaan is kijken welke ingeklapt het kleinst was en hoe zwaar de karren zijn (ben met haar mee geweest uitzoeken).

Succes met de studie.
Wow, een girl power huishouden, Eileentje! Het is je van harte gegund!

(en beterschap)
Jeeeeeej! Een meisje voor Eileentje! Gefeliciteerd meis!

Naar dat je je zo slecht voelt, kruip maar lekker onder de wol.

Pinder, ik heb er helemaal geen kaas van gegeten, succes met zoeken! En succes met de studie!

MevrJ, klinkt best logisch, dat je de tweede later zou voelen doordat de buikspieren uitgelubberd zijn. Maar waar komt dan het verhaal vandaan dat je de 2e eerder zou voelen? Ik denk soms ook dat ik wat voel maar dan weer een tijdje niks. Ik heb ook een angelsound maar die gebruik ik niet omdat de placenta toch raar schijnt te liggen waardoor de kans groot is dat ik het hartje niet kan vinden en dan maak ik me weer extra zorgen.

Ik ben ook nog eens verwend met 5 echo´s in de eerste 14 weken (dus 5 echo´s in 10 weken tijd, gemiddeld elke 2 weken een echo) en nu moet ik gewoon 7 weken wachten!!!! Waaaaaaa! Ik word gek! Gelukkig nog een midweekje weg, dan gaat de tijd vast wel wat sneller.

Marly, ik zal op onze hyves even uitleg geven over de geboorte van dat kindje. Gelukkig heeft je dochter geen roodvonk gekregen zeg! Was het weer leuk in sprookjeswonderland?

Hier weinig nieuws. Heb een leuke verjaardag gehad. Niet zo druk maar wel te druk voor mij nu. Last van mijn buik en rug na de tijd.

Dochter is nog steeds ontzettend lief, vrolijk en gezellig. En de misselijkheid is ook nog steeds aanwezig maar zakt gelukkig wel wat af.

Nu komt er trouwens wel jeuk bij! Grrrr! Bah! Ik blijf smeren met creme.

Ik ga lekker languit nu dochterlief nog slaapt. Manlief is vrij vandaag maar die is natuurlijk weer druk met van alles want ik ben toch thuis. Maar als dochter straks uit bed komt is ze helemaal van hem, het is tenslotte zijn dag en dan mag hij wat leuks met haar gaan doen.
Eileentje en Happy, gefeliciteerd met de komst van jullie meisjes! Leuk zeg.

Ik begin nu ook wel heel nieuwsgierig te worden, vrijdag heb ik de 20 weken echo. Al vind ik het ook wel weer heel spannend.

Pinder, ik krijg stress van je berichtje, moet ik ook op zoek naar een duo-kinderwagen? Mijn oudste is waarschijnlijk nog geen anderhalf als de tweede wordt geboren, maar op een of andere manier heb ik me er nog maar niet druk over gemaakt.

Ik denk dat ik zo ook maar eens rond ga kijken.

Verder ben ik momenteel zo verschrikkelijk verkouden, voel me er zo brak door. Ik wilde nog met de kamer van de oudste aan de gang, die krijgt straks een nieuwe kamer, maar verder dan wat gaatjes vullen en behang kopen ben ik vandaag nog niet gekomen. Commode is inmiddels in huis. Kast kan ik mogelijk krijgen. Alleen een bedje moet ik nog kopen. Dat wordt een extra ledikantje, want zoontje is nog niet toe aan een groter bed.

Woensdag gaan we behangen, dan krijgen we hulp. En in juni na onze vakantie gaat zoontje over naar zijn nieuw kamer. Dan heeft hij al een week in een vreemd huisje geslapen, dan kan hij daarna wel over naar zijn nieuwe kamer en hebben we nog een week vakantie mocht het toch wat brakke nachten opleveren. En zijn babykamer wordt gewoon weer babykamer voor de nieuwe baby.

Ik begin de laatste week het kindje in mijn buik wel steeds vaker te voelen, vaak als ik even rustig ga zitten voel ik wat gerommel. Wel leuk weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven