Een vers Napraattopic

28-04-2010 19:24 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we napraten over topics die gesloten zijn of verwijderd.

Nog even voor de duidelijkheid. Er wordt wel gewoon gemodereerd, zoals in elk ander topic. De uitzondering hier is het off-topic gaan, dat mag. Maar dat mag op overig wel vaker.

Dus kom je iets tegen waarvan je denkt; dit is niet oké, meld dat dan gewoon via het toverstafje.
Oh dat vind ik wel interessant BGB, waarom jammer?
The time is now
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 april 2010 @ 23:32:

[...]

Ik vind het soms weleens jammer, maar als ik dan dit weer lees....Ik ben totaal niet anoniem meer maar ook totaal niet interessant voor stalkerts of andere rare figuren.
quote:iris1969 schreef op 30 april 2010 @ 23:16:

Ik heb altijd goede hoop dat mensen positief kunnen veranderen, heel naief misschien. Jammer dat dit dan niet altijd gebeurt .

Festen heeft ook op het nieuwe forum gewoon Festen-trekjes laten zien. Geen idee hoe ver ze daarin ging, blijkbaar niet over het randje. Maar ik ben eens tegen haar aangelopen toen ze onder een andere nick een reltopic opende, ik daarop reageerde en ik een fijne post terug kreeg met allemaal whereabouts van mij die ze me even voor de voeten wierp. Totaal onschuldig in vergelijking met mensen die last hebben gehad van "het echte werk", maar voor mij wel duidelijk dat sommige mensen geen tweede kans verdienen.

Maar oeps, daar mogen we het op het forum dus niet over hebben...
Je hoeft niet interessant te zijn om gestalked te worden. De eerste de beste Jan Boerendinges kan je wel stalken.
Internet maakt van mensen soms hele lelijke wezens, en daarnaast hebben lelijke wezens soms toegang tot internet. Lekker anoniem achter je toetsenbordje een ander de stuipen op het lijf jagen. Wat een held ben je dan. Ik denk dat als internet minder anonimiteit bood, dat je juist het effect bereikt dat stalken minder interessant word, want niet alleen jij bent niet meer anoniem, de stalker is ook niet anoniem.

Het feit dat mensen je niet echt kunnen zien maakt in sommige gevallen dat de grenzen vervagen en mensen dus echt kneitergek kunnen doen en zijn, zonder hiervan de consequenties te ondervinden.
quote:mamalief schreef op 30 april 2010 @ 23:34:

[...]

Ik ben totaal niet anoniem meer maar ook totaal niet interessant voor stalkerts of andere rare figuren.Ik ben was ook heel erg niet anoniem. Probeer wel wat voorzichtiger te zijn met informatie. Iemand die meeleest die ik zou kennen , pikt mij er zo uit. ( nav. gezin enzo ) dus ik ben wat vager, wat minder in detail.Én ik heb toch maar eens een viva-mail adres genomen ivp voornaam-achternaam@mail.com. dat scheelt al.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:mamalief schreef op 30 april 2010 @ 23:19:

Oké die opmerking tegen Bam was erg onder de gordel maar dat is geen stalken.En ook dat soort acties heeft ze vaker uitgevoerd. Ze heeft ook op het nieuwe forum gewoon bans en waarschuwingen gehad. Maar hé, volgens de letter van de wet kon ze niet aangepakt worden en die telt natuurlijk zwaarder dan de geest van de wet.
quote:Banba schreef op 30 april 2010 @ 23:34:

Oh dat vind ik wel interessant BGB, waarom jammer?

Omdat er naar mijn idee zat hele leuke mensen hier rondhobbelen waar ik in het echt denk ik ook heel erg goed mee zou kunnen vinden.

Maar hoe groter je die groep maakt hoe groter de kans is dat je er dus een malloot tussen hebt zitten, kennelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Precies. Ik ken welgeteld 1 forummer irl en heb er slechts 3 op mijn hyves staan (incl. die ene irl forummer) en dat vind ik wel prima zo.
Ik ben onlangs nog herkent door iemand hier van het forum. We hadden de namen van onze kinderen gepost en diegene vond het op dat moment nodig om de namen van mijn koters te gaan googlen. En dus doodleuk in dat topic te melden dat ze me al gevonden had. Aan de ene kant schrok ik daar enorm van, dat iemand het echt noodzakelijk heeft gevonden om mij te googlen, aan de andere kant was het mijn eigen schuld.Sindsdien probeer ik wat voorzichtiger te zijn, wat ik heel lastig vind aangezien ik bijvoorbeeld niet over mijn werk kan praten om herkenbaarheid te voorkomen.
Boro ik heb ook een viva-mailadres maar vaak te lui of te onnadenkend om die te gebruiken.

Door mijn normale mailadres ben ik voor iemand die echt wil wel te traceren maar of iemand ook die moeite doet?

Ach als ze er blij van worden mogen ze.
quote:mamalief schreef op 30 april 2010 @ 23:34:

[...]

Ik ben totaal niet anoniem meer maar ook totaal niet interessant voor stalkerts of andere rare figuren.Dat bepaal jij niet, maar zij.
quote:borodini schreef op 30 april 2010 @ 23:37:

[...]

Én ik heb toch maar eens een viva-mail adres genomen ivp voornaam-achternaam@mail.com. dat scheelt al.

Suus, jij bent toch geen stalkerT hè?!

The time is now
Ik ken een aantal forummers privé, dus niet IRL maar weet wel van alles over ze, en het zou niet in me opkomen om daar geintjes mee uit te halen.
quote:mamalief schreef op 30 april 2010 @ 23:39:

Boro ik heb ook een viva-mailadres maar vaak te lui of te onnadenkend om die te gebruiken.

Ik heb er een aangemaakt nav van de waarschuwing van de anonieme forummer en de daaropvolgende mailwisseling die ik met de Angels heb gehad. Het had me wel schrik aangejaagd moet ik zeggen.
Nope Ban, helaas moet ik je teleurstellen
Ik maak mezelf helemaal niet wijs dat ik interessant ben, maar ik zou er toch zwaar de smoor in hebben als een kwaadwillend figuur mijn kinderen zou Hyvesen dat ma in een paardenclub komt zonder cap en rijzweep
hahahaha BGB, idd.

Ik probeer mijzelf voor te houden om hier niets te melden wat ik ook niet in een volle winkel zou omroepen. En soms lukt dat, en soms even niet
quote:qwertu schreef op 30 april 2010 @ 23:39:

[...]

Dat bepaal jij niet, maar zij.

Das ook weer waar maar in het echte leven kan je ook rare figuren treffen toch?

Ik zie het verschil niet zo eigenlijk.

Of ben ik nou heel naïef?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 april 2010 @ 23:38:

[...]

Omdat er naar mijn idee zat hele leuke mensen hier rondhobbelen waar ik in het echt denk ik ook heel erg goed mee zou kunnen vinden.

Maar hoe groter je die groep maakt hoe groter de kans is dat je er dus een malloot tussen hebt zitten, kennelijk.

Daar heb je wel gelijk in. Ik ben op het forum ook voorzichtig en zal bv niet de namen van mijn kinderen of man noemen. Maar als ik iemand iets langer 'ken' via het forum en het goed voelt, maakt het me niet uit om mijn identiteit te 'onthullen'.

Misschien naief, maar ik ben daarbij nooit bang geweest dat dit tegen me gebruikt zou worden.
The time is now
Paardenclub.. ROFLOL!

JIIIHAAAA! *klap met zweep*
Is ook weer zo, BAM. Met het verschil dat die iemand uit real life (van het schoolplein, uit je stad/dorp die jou regelmatig ziet/van de voetbal-kantine/weet-ik-veel-waar je regelmatig komt, nooit zoveel van je kan weten dan al die dingen die je vrijwillig op een forum plaatst. Over hoe je dag eruit zag, dat je kind strontchagrijnig was, je sjans hebt van de groenteboer maar wel mooi een one-night-stand had met je vriendje van vroegah.
Ik noem maar een dwarsstraat. Alles wat je hier op een forum plaatst kan door iedere gek ooit tegen je gebruikt worden, dat is gewoon zo.
Als ik niet ooit begonnen was op de Sekspijler dan zou ik er misschien heel anders in hebben gestaan.Dan zou ik misschien wel naar een meeting gaan. Maar ik zou het heel vervelend vinden als mensenop zo'n meeting zouden denken " Aha; dus zo ziet iemand eruit die dat-en-dat doet " , omdat normaal gesproken zoiets nooit aan de orde komt als ik mensen leer kennen. Omdat ik dat niet nodig en niet relevant vind.Maar omdat ik dat nou eenmaal hier- in alle anonimiteit - ooit eens gedeeld heb is dat wel een bekend gegeven en ik weet niet hoe anders "men" je daardoor bekijkt of benadert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven