hoe nu verder

04-05-2010 01:01 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben d en ik wil graag mijn verhaal met jullie delen. Ik woon samen met mijn vriend en baby. We delen alle kosten..

Ik zit in de laatste fase van mijn studie(heb veel studievertraging opgelopen tijdens mijn zwangerschap) en werk een dag in de week. Ik zorg praktisch alleen voor het huishouden en de baby.

Hij wil het liefst heel de dag met rust gelaten worden, alleen in z’n eigen kamer zitten(hij schrijft). Hij drinkt en blowt dan veel en wil dat ik hem met rust laat zodat ie in z’n roes kan blijven. Zodra ik dat verstoor raakt hij zwaar geïrriteerd.

De laatste tijd hebben we veel ruzie. Hij heeft ook niet echt meer een inkomen en alle kosten komen dus voor mijn rekening. Ik ben ook maar een student met een bijbaantje. Ik kan daarvan niet eens de gehele huur betalen! Al het geld dat er is geef ik uit aan de huur, met alle gevolgen van dien.

Ik zou wel meer willen werken (heb het geprobeerd), maar het valt neit te combineren met het moederschap en studie.Ik probeer wel op alle mogelijke manieren een goedkoper huis te vinden maar de wachttijden zijn erg lang en voor vrije sector komen we niet in aanmerking.. Hij wil niet werken, hij eet nog liever niks dan dat ie moet werken zei ie. We hebben de laatste tijd ook bijna dagelijks ruzie. Hij wordt dan zo agressief dat ie me heel erg uitscheld en ook wel eensslaat , duwt of hard beetpakt. Ik heb niet echt het idee dat ie er daarna heel veel spijt van heeft. Meestal gaat ie dan naar z’n kamer en ik naar de woonkamer en ben ik allang blij dat er weer ‘rust’ in de tent is en haal ik het niet in m’n hoofd er na de hand weer over te beginnen. Onze baby is hier gelukkig niet bij (maar zal vast wel de spanningen voelen en daar voel ik me heel rot over).Ik geniet super veel van de kleine en we doen veel leuke dingen samen. Aan de andere kant vind ik het zo moeilijk om me te concentreren op mijn studie (heb wel pas nog 2 tentamens gehaald) omdat ik continu die problemen om me heen heb. Hij vind dat ik hem stagneer en dat hij daardoor minder inkomsten heeft. Hij vind dat het mijn schuld is dat we geen geld hebben en de huur niet kunnen betalen, hij wilde eigenlijk sowieso al niet samen wonen zei ie.

Maar ondanks dit is hij heel leuk met de baby. Ik zie echt dat ze plezier hebben samen en dat doet mij heel erg goed. Voor mij is dit ook wel een reden om nog even vol te blijven houden.

Ik denk dat als we maar eindelijk een goedkoper huis hebben en als ik klaar ben met m’n studie en een goede baan kan vinden dan hebben we geen in ieder geval geen stress meer om geld. Maar ja de vraag is zal het dan ophouden..

Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden en naar eventuele verhalen van jullie.

Liefs, d
Is dat een echte serieuze vraag, wat we hiervan vinden? Ik weet niet wát jij studeert, .............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
in heel je post staat niet 1 x vermeld dat je gek bent op je vriend. Verder, meid je bent gek dat je dit pikt. Schrijven doet hij maar wanneer hij genoeg geld verdiend om jullie te kunnen onderhouden. Het lijkt mij een verslaafde klaploper en ik zou bij m weggaan nu de situatie nog niet heel erg uit de hand gelopen is (schulden,mishandeling). Kies voor een beter leven samen met je kindje.
Poelepoelepoelepoes!
Pffffffff meid naast dat je dus moeder, studente en kostwinner bent sta je het deze verslaafde man toe zijn agressie op jou af te reageren en alle verantwoording (lees schuld geven) aan jou.

Dit betekent letterlijk gevaar voor je kindje.

Kies voor je kindje en jezelf. Zoek inderdaad naar een andere woning voor jou en je kindje. Dit klinkt als een vat kruit waar nu alleen nog maar een vonkje bij hoeft te komen om tot een enorme exlposie van (zoals ik je lees) geweld te komen.
Lieve d, het probleem zit 'm niet in (gebrek aan) geld. Echt niet! Het probleem zit 'm in je vriend. Dat wil je niet horen, maar het is echt zo.

Geloof me, op het moment dat je het geldprobleem op magische wijze hebt weten op te lossen, zal er een ander probleem ontstaan waarover je vriend zal ontploffen. En als dat probleem is opgelost, komt er wéér een ander probleem.

Dus je vriend moet zijn probleem op gaan lossen. En dat is niet het gebrek aan geld. Dat is zijn agressie en levensstijl. Wil hij dat niet op gaan lossen? Dan houdt het op. Als je van die agressie af wil, zul JIJ de beslissing moeten nemen om bij je vriend weg te gaan. Hij moet veranderen, of jij moet daar weg. Meer smaken zijn er niet.

Voor hulp kun je in jouw regio ook met instanties contact opnemen. Voor vrouwen die uit een gewelddadige relatie komen, is er hulp op gebied van huisvesting, geestelijke ondersteuning etc etc. Je zou contact op kunnen nemen met maatschappelijk werk in je woonplaats, of bijv. www.sensoor.nl (vroegere SOS hulptelefoon).

Veel sterkte!
Iets anders
quote:Babsjuh schreef op 04 mei 2010 @ 01:07:

Lieve d, het probleem zit 'm niet in (gebrek aan) geld. Echt niet! Het probleem zit 'm in je vriend. Dat wil je niet horen, maar het is echt zo.

Geloof me, op het moment dat je het geldprobleem op magische wijze hebt weten op te lossen, zal er een ander probleem ontstaan waarover je vriend zal ontploffen. En als dat probleem is opgelost, komt er wéér een ander probleem.

Dus je vriend moet zijn probleem op gaan lossen. En dat is niet het gebrek aan geld. Dat is zijn agressie en levensstijl. Wil hij dat niet op gaan lossen? Dan houdt het op. Als je van die agressie af wil, zul JIJ de beslissing moeten nemen om bij je vriend weg te gaan. Hij moet veranderen, of jij moet daar weg. Meer smaken zijn er niet.

Voor hulp kun je in jouw regio ook met instanties contact opnemen. Voor vrouwen die uit een gewelddadige relatie komen, is er hulp op gebied van huisvesting, geestelijke ondersteuning etc etc. Je zou contact op kunnen nemen met maatschappelijk werk in je woonplaats, of bijv. www.sensoor.nl (vroegere SOS hulptelefoon).

Veel sterkte! Hier ben ik het wel mee eens. Je doet je jezelf tekort door in zo'n "relatie" te blijven. Je verdiend absoluut beter. Sterkte!
Dit meen je toch niet? Hoe kom je er bij om dit te accepteren? Hij maakt misbruik van jou, jij laat het gebeuren en zolang je dat doet, zal hij hier niets in veranderen. Waarom zou hij, voor hem is het prima, zuipen, blowen, beetje hangen, beetje leuk doen met de baby en jou verwijten maken over zijn mislukken.

Waarom werkt ie niet? Waarom moet jij het alleen oplossen?

Ik denk ook dat een goedkoper huis niks verandert en hem er niet toe aanzet zijn verantwoordelijkheid te nemen.

En hij slaat je, hij zegt dat ie eigenlijk niet eens wil samenwonen! Wat moet er gebeuren voordat jij ziet dat je gebruikt wordt, dat hier je eigenwaarde door naar de knoppen gaat, dat je kind hier mee te maken heeft?

Je zorgt al voor jezelf en je baby dus hem heb je niet nodig. Laat hem ergens anders onderdak zoeken en dat ie dan na kan gaan denken over zijn bijdrage aan jullie leven.

Dit wordt op deze manier een groot drama.
Meid: ZOEK HULP! Ga voor je studievertraging naar een studentendecaan of studentenpsycholoog op je opleiding. Met huisvestiging in studentesteden kunnen ze je ook vaak helpen. Anders is maatschappelijk werk ook gratis en zou ik e zeker aanraden.

Verder weet je ook dat de relatie met deze lamlul voortzetten, je niet verder gaat brengen in je leven en ook je kind weinig positiefs biedt op dit moment.
Sluit me aan bij wintermuts zorg dat je studie "veilig"gesteld wordt. Het betekent je toekomst.
quote:Hij wil niet werken, hij eet nog liever niks dan dat ie moet werken zei ie.

En interesseert het hem ook niks dat jij en ZIJN kind dan niks te eten hebben (of een dak boven jullie hoofd, of kleren aan je kont?).

Ik sluit me aan bij de rest. Gooi hem de deur uit voor het nog erger wordt. Voor het geld hoef je toch al niet bij hem te blijven.

Ga naar maatschappelijk werk, de gemeente, je ouders, de kerk, weet ik veel, om hulp. Dit kan zo niet langer.

Petje af dat je alles nog met elkaar weet te combineren trouwens.
Goedkoper huis? Klaar met studie?

Wat dacht hij van werken? En als hij zo leuk is met de baby, vindt hij dan ook niet dat zij een huis, eten, een kachel en af en toe een lamp nodig heeft? en schone kleren? Of vindt hij dat allemaal niet nodig?

En als hij zo leuk is met de baby, kan hij dan niet de verzorging op zich nemen terwijl jij je een hartinfarct werkt en studeert?

En dan het grootste punt: hij sláát jou! Hij slaat jou omdat hij niet wil werken.

Dit gaat niet over, er is iets goed mis met deze man.

Wil je dat je baby opgroeit met het idee dat het normaal is dat mama alles doet terwijl papa blowend rondluiert? nee toch?
quote:Starshine schreef op 04 mei 2010 @ 01:20:

[...]

Petje af dat je alles nog met elkaar weet te combineren trouwens.Inderdaad echt knap maar je bent jezelf wel aan "uitwonen" wanneer je bij deze man blijft TO.
Als je geen geld verdient met schrijven, is het een hobby. Hoog tijd dat hij dat inziet en werk zoekt.
@doodles, sommige reacties hier zullen wel hard bij je aankomen, maar zo groot is het verschil nu eenmaal geworden tussen jouw realiteit en de échte (waarin dit dus gewoon nóóit acceptabel is)! Zelf heb ik gelukkig nooit zoiets meegemaakt, maar ik heb wel eens een vriendin geholpen bij haar vriend weg te komen die haar sloeg.. zoiets sluipt heel geleidelijk in een relatie, waardoor je je misschien voordat je dit topic opende niet realiseerde hoe shocking iedereen dit vindt!

Je moet écht gaan inzien in wat voor een absurde situatie je bent terecht gekomen. Zorg er nou voor dat je geen excuses voor hem gaat lopen maken. Houd je eigenlijk nog van hem?

Die vriendin van mij was zelfs nadat ze bij hem weg was nog heel erg met hem bezig (waar zou hij nu zijn, zou hij een ander hebben, etc.), maar heb haar toen ook proberen duidelijk te maken dat ze helemaal niet meer met hem bezig moest zijn. Hij had het nou eenmaal bij de eerste klap écht verpest. Slaan = einde oefening. Voor altijd.

Ik zou je willen aanraden zo snel mogelijk (al is het maar tijdelijk) een ander onderkomen te vinden. Echt, je spullen pakken en wegwezen, liefst naar je moeder of zo als je daar een goede band mee hebt natuurlijk. Zij zal je onvoorwaardelijk steunen. Van daaruit kun je veilig de 'onderhandelingen' met meneer aangaan.

Pas goed op jezelf en je kind!! Veel sterkte gewenst.
Nog even een extra post, want de woede die ik toen voelde tegen de ex-vriend van die vriendin van mij komt weer helemaal boven!!

Iemand slaan is echt zó laag!!! Hoe haalt iemand het in zijn bolle kop om jou te slaan!!! Wie denkt ie wel dat ie is!!!! Echt, slaan is zo'n laffe laffe daad, ga echt z.s.m. bij hem weg....
helemaal mee eens
Zoals ik lees hebben ze beiden nauwelijks inkomen, niet alleen de vriend van TO. Zij heeft in die zin zelf ook verantwoordelijkheid geld binnen te halen. Met 1 dag in de week werken kan jejezelf en je kind niet onderhouden.

Goed dat je studeert, maar als dit zoveel tijd kost moet je wel ( beter voordat de baby er was) nadenken over hoe je je vaste lasten etc kan blijven betalen. TO is erg afhankelijk van haar vriend nu vriend heeft geen zin in die afhankelijkheid dat blijkt wel. Dit staat los van het feit dat hij met zijn poten van haar af moet blijven.
Wat voor een verhaal wil je van mij horen? Hoe het bij ons gaat? Ok, wij hebben nog geen kinderen maar mijn man verdient net zo veel geld als ik (en vind zijn werk erg leuk), is altijd vol liefde en respect naar mij toe en vindt eigenlijk niks fijner dan samen met mij dingen doen.

Dat kan dus ook.
Okee. Ga bij hem weg.
quote:doodles schreef op 04 mei 2010 @ 01:01:

Maar ondanks dit is hij heel leuk met de baby. Ik zie echt dat ze plezier hebben samen en dat doet mij heel erg goed.

Dit is het enige positieve wat je weet te melden over je vriend. Vind je dat genoeg? Compenseert dat het slaan, het niet willen werken, het niet mogen bemoeien met hem, je studievertraging etc?

En hij vertikt het om te werken. Maar wie betaalt dan zijn drank en dope, hoe komt hij aan geld om zijn deel van de huur en vaste lasten te betalen?

Op een KDV zijn er ook mensen die 'leuk zijn met de baby'. Maar die de rest van die vervelende eigenschappen niét hebben.

Kies voor jezelf en je kind en zet hem het huis uit of ga bij hem weg. Zoek hulp, dit is geen normale/gezonde situatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik weet het, het kindje is er al...........maar waarom in zo'n situatie met zo'n laml.l een kind op de wereld zetten........pffff
heb zo'n vermoeden dat het kind niet echt in de planning zat.
Hij wil niet werken????? Om die zin maak ik me erg kwaad.

Hoe wil die klaploper in leven blijven dan?
quote:vlinder72 schreef op 04 mei 2010 @ 08:49:

heb zo'n vermoeden dat het kind niet echt in de planning zat.Dat zou er nog bij moeten komen zeg, maar dan nog..........
Je hebt twee babies in huis, één echte en een enorme lamlul!

Ipv eten en zorg voor de kleine en zorg voor jou, blowt meneer! Lekkere vader. Sowieso drugs in de buurt van kinderen is bij mij een no go!

Trap die lamlul eruit en je zal zien: je studie gaat stukken beter en jij en je kind voelen zich stukken beter.
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven