Hersenschudding

02-05-2010 17:09 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is vanmiddag gevallen van een stoel. Hij had hoofpijn en is op bed gaan liggen. Toen ik hem een par uur later kwam halen met de auto, ware we nog geen 2 minuten onderweg en hij spuugt heel de boel onder. Thuis gelijk naar bed gegaan en na een half uurtje viel hij in slaap. Een paar vragen die in mij op komen: Elk uur wekken, maar waar moet je dan op letten? Zal ik hem laten slapen nu of zo wakker maken voor het eten? Wie heeft ervaring, of is elek hersenschudding totaal anders?
anoniem_103912 wijzigde dit bericht op 04-05-2010 11:27
Reden: privacy
% gewijzigd
Nou ja, je zegt het zelf ook al. Ik zou me niet heel erg zorgen maken vooralsnog maar er wel even goed naar laten kijken. Een schedel kan heel veel hebben maar dit kan een arts beter beoordelen als wij op een forum
Slapen is idd ook een vorm van sufheid. Hup, bel die HAP nu maar. Je zoon is gevallen, heeft hoofdpijn, heeft overgegeven en slaapt terwijl hij dat normaal nu niet doet. Reden genoeg tot zorg, zou ik zo zeggen.
Elke hersenschudding is anders.

Als je nu niet juist handelt kan het veel langer duren en vervelende gevolgen hebben.

Vooral geen tv laten kijken of computeren ook al ligt hij stil.

Hij heeft maar 1 hoofd dus wees er zuinig op en ga naar de HA of bel de post vandaag nog.
This is not kosher!
En? Hopelijk ben je toch nu even met hem naar de HAP
Dat hoop ik ook.
Toevallig heb ik zojuist met HAP gebeld ivm dochter. Ze is vanmiddag met haar hoofd tegen de muur gevallen terwijl ze bij een vriendinnetje aan het spelen was. Ik was er zelf niet bij, maar bij thuiskomst klaagde ze over hoofdpijn en was ze suffig. Even gekeken of het bijtrok, maar uiteindelijk de HAP gebeld. Wat zij aangaven is als kind buiten westen is geweest en/of braken met sufheid, dan even langskomen.

Mijn dochter heeft niet gespuugd en ook niet buiten westen geweest. Daarom alleen elk uur wekken, maar als ze alsnog suffig is en niet alert reageert, dan moeten we zsm naar de eerste hulp. Ze mocht wel een paracetamol tegen de hoofdpijn, maar minimale dosis ivm het wekken.

Jouw zoon heeft echter wel gespuugd en is suf/heeft geslapen dus ik hoop dat je de HAP hebt gebeld. Heel veel sterkte iig.
Hoe is het met zoon nu?
ik ben ook wel benieuwd..

laat je nog even weten hoe het gaat?
Nachtautomaatje,

Ik zou toch even de hap bellen. Mijn zusje was een x aantal jaar geleden gevallen met skeeleren, op haar hoofd.

Mijn ouders zijn toen met haar naar de huisarts geweest en die concludeerde een hersenschudding en aanstelleritis (wilde alleen maar op de bank liggen slapen en had steeds een emmer vast omdat ze moest overgeven).

Zo heeft ze een dag gelegen, tot mijn ouders het niet meer vertrouwden (ze was erg aan het mopperen, iedereen maakte lawaai volgens haar)en die zijn toen naar de hap geweest. Na een scan en e.c.g.? kwam de hap tot de conclusie dat ze een schedelbreuk had van een cm of 8 lang.

Mijn zusje is sinds die tijd niet meer het lieve meisje geweest, maar iemand die erg bitchy over kan komen.
Hij heeft gelukkig helemaal geen last meer gehad van de val. Hij is wel erg aan het hoesten (daar moest hij ook van spugen denk ik). Vandaag is hij lekker met mijn zus op stap, misschien even pathé en dan kan ik gewoon naar mijn werk straks. Ik wilde hem nog niet naar de BSO laten gaan, hij heeft zo slecht geslapen door dat gehoest en geproest.

Allemaal bedankt voor de reacties en sorry ik niet wilde luisteren en toch niet de hap gebeld heb, maar jullie zien het natuurlijk niet van dichtbij en dat maakt misschien het verschil.
Hier kan ik me echt om ergeren!!

Sorry hoor nachtautomaatje maar je vraagt hier voor advies.

Iedereen roept zo'n beetje dat je in elk geval de HAP moet bellen, liefst langs gaan. En jij steekt je kop in het zand.

Gelukkig is alles goed afgelopen! Maar had ook niet zo hoeven te zijn! Je kind daar ben je toch zooooooo zuinig op!!!

Ik snap dat je niet voor iedere scheet naar de HAP rent, maar je kind zijn hersens is toch niet zomaar iets.
nachtautomaatje,ik ben geen arts maar als je zoon valt en danna overgeeft dan is er iets niet in orde.Ik vind het dan ook

jammer dat je zo eigenwijs bent en niet ff naar de huisarts of

huisartsenpost bent gegaan.Liever een keer te weinig dan een keer teveel.Bij mij zouden meteen de alarmbellen gaan rinkelen als een kind op zijn hoofd valt en danna misselijk wordt.Ik sluit me dan hier ook bij NurseLovely aan.
Nachtautomaatje ik vind je belachelijk omgaan met je kind. Als je kind zo'n klap maakt en gaat braken en suf is dan ga je naar de HAP. Punt.

Ben je soms bang voor artsen?
Nachtautomaatje, mijn moeder is ooit s een keer niet met mijn broer naar de dokter gegaan. Zelfde verschijnselen als jij nu schildert. Zag er allemaal redelijk uit. Dag erop gewoon weer naar school. 's Middags moest ze ons vertellen dat hij er niet meer was. Bleek een schedelbreuk opgelopen te hebben. Je kunt het van buiten niet zien of er wat in z'n hoofd is.

Ik heb het zondag niet willen schrijven, maar doe het nu wel.

Zorg voor je kind en daar hoort ook bij: arts raadplegen in geval van val op het hoofd.

Sorry voor deze shockpost.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Je kan beter 1000 keer te vaak gaan dan 1 keer te weinig.
..
Ik werk zelf op een HAP en als iemand mij belt met het verhaal van sufheid en braken na een val op het hoofd dan moet iemand echt gezien worden.

Ik mag ook hopen dat je het wekadvies opgevolgd hebt.

Sommige ouders gaan heir toch laks mee om.

Ik heb eens meegemaakt dat ouders hun kind niet wakker maakte want hij lag zo lekker te slapen..

de volgende ochtend was hij overleden agv een hersenbloeding.

Volgende keer gewoon even naar de huisarts bij een val op het hoofd MET braken EN sufheid. Dat is een alarmsymptoom en dat moet je niet negeren.
.
No,
misverstandje
Waarom zo eigenwijs en niet naar een Huisarts??????

Is je kind de tijd en moeite niet waard of zo???

En dan een ander de volgende dag met het risico opzadelen.

Ik zal wel gek zijn.
Heb ik dat?!
Sgaap, ik vond t wel een ok bijdrage, vraag het mezelf ook af.

Nachtautomaatje, met welk doel heb je dit topic geopend?
Sgaap wil je niet iedere 10 seconden je posting wijzigen, want dan kan ik er niet op reageren.
ik heb wijze raad gekregen No dat het iets netter kon en dat was ook zo
Heb ik dat?!
Nachtautomaatje, ik lees hier dingen waar ik van schrik. En ik wil je toch even meegeven dat je nu alsnog naar de HAP kan met je zoon. Soms dan duurt het dagen of zelfs weken voordat de gevolgen van zo'n val zich laten zien...en dan kan het al te laat zijn. Beter zekerheid toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven