teveel snacken

07-05-2010 20:19 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik gaan volgend jaar samenwonen, dit jaar zien we elkaar bij hem thuis of meestal zijn we een beetje in zijn auto aan het chillen.

het probleem hiervan is dat als we een hele avond samenzijn (en er geen keuken is) we nog al vaak fast food zoals shoarma, macdonalds of kibbeling eten. niet gezond en ook niet goed voor de portomonnee.

hoe lossen we dit op? of wat kunnen we beter eten buiten de deur?
quote:xxx schreef op 07 mei 2010 @ 22:41:

[...]

Hij zal toch wel werken? Of anders studeren? Jullie kunnen gewoon op kamers hoor. Doen hele volksstammen van jullie leeftijd.het is toch niet zo gek dat iemand van 20 nog bij zijn ouders woont? Volgens mij doen ook hele volkstammen dat.
.
Nou seg Iry wat onwelkom. Ik ben gewoon het alteregow fan een forumster hoor

En TO, ik seg minder chillen in je auto,en meer chille op hut strant,of hut bos of hut park,lekker uitwaaije enso
Zucht. xxx, ansich ben ik het met je eens. Maar..... niet voor iedereen is dit zo. Een klein rekensommetje vertelt je het verhaal direct!
Oja wij spraken trouwens gewoon savonds laat af.

Hij at thuis, ik at thuis. Savonds alleen late night snack momenten.

Om nu ook nog 'avondeten' te eten in de auto, nee.. Dat ging zelfs ons te ver .
quote:xxx schreef op 07 mei 2010 @ 22:39:

[...]

Waarom niet? Ze is 20. Oud zat om eigen keuzes te maken.

Ja idd oud genoeg, maar niet iedereen zit in een luxepositie de keuze te maken die je wil.

Alles gaat niet altijd even makkelijk.

Ik zie het nut er eerlijk gezegd ook niet van in om haar daar op aan te spreken.

Kennelijk heeft ze een keuze gemaakt en daar zeurt ze niet over dus neem ik aan dat ze dat zelf goed vindt.

Ze vraagt alleen tip's om niet elke dag de mac in te duiken maar op een verantwoorde manier de snackbehoefte te stillen.

Ik snap niet wat er nu zo moeilijk aan is om je eigen oordeel naast je neer te leggen en daar gewoon antwoord op te geven als je een tip hebt.
Neem kaasjes, nootjes, toastjes en smeersels mee en ga aan de smeer!...
Kunnen we niet gewoon weer terug naar de koude-hap-tips?
en je mag nie segge trollebolle
quote:xxx schreef op 07 mei 2010 @ 22:41:

[...]

Hij zal toch wel werken? Of anders studeren? Jullie kunnen gewoon op kamers hoor. Doen hele volksstammen van jullie leeftijd.

Met 'gezin' bedoel ik de ouders van mijn vriend + hun kinderen. Hun hebben niet veel geld en hebben 1 kamer te weinig en geen geld om te verhuizen.

En ja wij wonen binnen een half jaar samen.
quote:Sha_la schreef op 07 mei 2010 @ 22:44:

Kunnen we niet gewoon weer terug naar de koude-hap-tips?inderdaad, jij snapt het
quote:ayicik schreef op 07 mei 2010 @ 22:42:

[...]

Ik kies er inderdaad niet zelf voor. We staan nog op een wachtlijst voor een huisje, en we hebben uiterlijk augustus volgend jaar een huisje. Vandaar.

En het is inderdaad uit culturele overweging dat ik maagd ben. En nee een relatie zonder seks is niet hetzelfde als vriendschap.

Uit culturele overweging? Begrijp ik goed dat je ervoor kiest omdat je nu eenmaal in een bepaalde cultuur geboren bent, maar dat je er dus zelf niet achter staat? Ik vind dat echt zonde... Wat doe je nu als de seks helemaal niet fijn is met je lover en je bent al getrouwd? Het is wel makkelijk praten om te zeggen dat seks niet belangrijk si in een relatie... maar als het niet belangrijk was, dan hoefde je er ook niet mee te wachten, toch?

(Deze reactie is niet flauw bedoeld)
Ik snack trouwens ook nog graag hoor ook al heb ik een keuken.

Zie avatar van LLL haha
quote:xxx schreef op 07 mei 2010 @ 22:43:

[...]

Ik had al tips gegeven.

Dat het voor jou geen deal is om op zo'n manier een relatie te hebben, wil niet zeggen dat het geen relatie is voor iemand anders.
quote:iry schreef op 07 mei 2010 @ 22:44:

[...]

Ja idd oud genoeg, maar niet iedereen zit in een luxepositie de keuze te maken die je wil.

Alles gaat niet altijd even makkelijk.

Ik zie het nut er eerlijk gezegd ook niet van in om haar daar op aan te spreken.

Kennelijk heeft ze een keuze gemaakt en daar zeurt ze niet over dus neem ik aan dat ze dat zelf goed vindt.

Ze vraagt alleen tip's om niet elke dag de mac in te duiken maar op een verantwoorde manier de snackbehoefte te stillen.

Ik snap niet wat er nu zo moeilijk aan is om je eigen oordeel naast je neer te leggen en daar gewoon antwoord op te geven als je een tip hebt.Helaas gebeurt het vaker. Een willekeurige TO post een vraag, en uiteindelijk gaat het topic over een bijverschijnsel waar TO dan op afgevlamd wordt. Jammer. Maar toch.... ik blijf erbij dat ze niet kan zwemmen ;) ( dit begint mijn standaard grap te worden!))
quote:Chardonnay schreef op 07 mei 2010 @ 22:43:

[...]

het is toch niet zo gek dat iemand van 20 nog bij zijn ouders woont? Volgens mij doen ook hele volkstammen dat.Ach ja, wat is gek... Als het betekent dat je op die leeftijd koude avonden in een auto doorbrengt omdat je thuis niet welkom bent met je vriendin.... ik vind dat wel eenzaam klinken. Vraag me af of die hele volksstammen dat doen omdat ze er nu écht zo blij van worden.
in het gufal fan recepte foor kauwe happies hep ik wel een paar lekkere happies

Je koopt een blikkie smak, jeweetwel, fan die grijse wors in een blikkie. Blokkie snijje, auwgurkie debij en fwalla. Luukse hap

Of ham in een blikkie, blokkie snijje, aspersje debij,hoppe
quote:xxx schreef op 07 mei 2010 @ 22:46:

[...]

Uit culturele overweging? Begrijp ik goed dat je ervoor kiest omdat je nu eenmaal in een bepaalde cultuur geboren bent, maar dat je er dus zelf niet achter staat? Ik vind dat echt zonde... Wat doe je nu als de seks helemaal niet fijn is met je lover en je bent al getrouwd? Het is wel makkelijk praten om te zeggen dat seks niet belangrijk si in een relatie... maar als het niet belangrijk was, dan hoefde je er ook niet mee te wachten, toch?

(Deze reactie is niet flauw bedoeld)Ik ben inderdaad met een geloof geboren maar daar sta ik ook helemaal achter. Als ik het niet had gewild en het met elke man had willen doen, wie houd mij tegen? Ik kies hier zelf voor.
Een pizza besmeren met rode pesto en beleggen met gegrilde groenten en die laten afkoelen. De volgende avond in voorgesneden partjes meenemen...
quote:Sha_la schreef op 07 mei 2010 @ 22:43:

Zucht. xxx, ansich ben ik het met je eens. Maar..... niet voor iedereen is dit zo. Een klein rekensommetje vertelt je het verhaal direct!Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Maar zelfs dan, iedere volwassene kán zelf kiezen. Dat dit je wellicht soms erg lastig gemaakt wordt is geen reden om het niet te doen... Mensen blijven zelf verantwoordelijk voor hun eigen leven. Ook als ze daarvoor meer moeten overwinnen dan anderen.
xxx, ik vind jouw opmerkingen echt niet ter zake doen voor TO op dit moment. Dat zij " uit culturele overwegingen" die heeft besloten moge duidelijk zijn: ze bedoelt dat ze een andere denkwijze heeft dan " gemiddeld Nederland" en dat dit voortkomt uit de cultuur waarin ze geboren is. Ze heeft daar zelf voor gekozen, heeft ook nagedacht over jouw beweegredenen , gewogen en jouw redenering te licht bevonden. Ofwel: haar keuze, en haar leven! het enige wat ze vraagt zijn tips voor gezond eten . Geef die, en val haar niet zo aan op haar keuzes
Een goedgevulde maaltijdsalade in een bak mieteren, vorkjes erbij en samen daaruit eten...
quote:Chardonnay schreef op 07 mei 2010 @ 22:42:

Volgens mij is Rasjell gewoon de alter ego van een 'bekende' forumster Dat denk ik dus ook!
quote:iry schreef op 07 mei 2010 @ 22:44:

[...]

Ja idd oud genoeg, maar niet iedereen zit in een luxepositie de keuze te maken die je wil. De lúxepositie idd niet. De positie wel.

Alles gaat niet altijd even makkelijk. Dat is geen reden om het te laten.

[...]

Ik snap niet wat er nu zo moeilijk aan is om je eigen oordeel naast je neer te leggen en daar gewoon antwoord op te geven als je een tip hebt. Jij hebt bij deze toch ook een oordeel en geen tip? Dat doet een topic soms met je... dan heb je ergens een mening over.
quote:Zamirah wrote on 07 May 2010 @ 22:50:

[...]

Dat denk ik dus ook! Is het dan niet gewoon een Poppet?...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven