3000+ DEEL 50!

05-05-2010 00:37 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren




Een geintje op 14 oktober 2009 is volledig uit de hand gelopen!



Lief, leed, verdriet, ergernis, zo nu en dan een 'bekijk het maar, ik kom hier nooit meer terug!', maar vooral heel veel lol is hier gedeeld.



Laten we koesteren wat hier bestaat!



Dank allen: voor de lach, de traan, het luisterend oor en het inzicht op zijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Goed omschreven Min.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is denk ik idd goed beschreven Min.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste knelpunt Iry. Gewoon duidelijk zeggen wat er aan de hand is, zonder verwijten, aannames, huiliegedrag.... pfff

Hoe doe je dat op een goede manier zodat je jezelf echt duidelijk maakt en zonder te kwetsen?
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd heel lastig Moos.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ig verbaal te zwak voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik dan ineens een soort "paniekgedrag" krijg

Waarbij ik ineens bedenk dat ik dan grenzen moet gaan bewaken, en dat doe ik dan te fel ineens.
Alle reacties Link kopieren
Begin anders een met langzaam van bankje naar bankje te wandelen, af en toe samen met vriend. Je kan wel willen rennen, maar dat is simpelweg teveel gevraagd op dit moment. En als langzaam wandelen je bevalt kun je eens een bankje overslaan, wellicht zelf kun je je wandeltempo iets verhogen. Steeds een bankje minder een een tandje sneller. Misschien ga je nooit rennen, maar dat is niet erg, want je mist zoveel als je overal maar voorbij snelt.
Alle reacties Link kopieren
Ja veel te fel. Zo van ''mij moet je niets vertellen en ik kan prima mijn mannetje staan, met mij geen dolle'' en dan schiet je je doel al voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Is dat ook een deel frustratie Iry? Omdat zijn getrek jou weer met je neus op de feiten drukt? Dat je daarom extra uithaalt? Je mag overigens gerust je grenzen bewaken hoor, en aangeven dat hij zo nu en dan teveel van je verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Zo zou het moeten gaan Min, nu nog in de praktijk brengen, dat is het grootste struikelpunt. Maar al doende leert men, tot het een automatisme is en daar streef ik naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zakken meiden. Trustuh en
Alle reacties Link kopieren
Ook om stomme dingen overigens.

Zoals ik vanavond dan bijv erg mijn best heb gedaan om een andere fiets te speuren voor dochter nu haar net twee weken geleden aangeschafte fiets gejat is.



Wat vriend dan afkeurt wat ik heb gevonden en zijn idee beter vind.



Dan schiet ik in een verdedigende houding en bedenk ineens in een soort paniek dat ik mijn enthousiasme niet moet laten afpakken.



(hij heeft geen flauw idee dan wat hij verkeerd heeft gezegd)
Alle reacties Link kopieren
Een reis van duizend mijl begint met één stap.
Alle reacties Link kopieren
Trusen Moos.



Dank je voor het luisteren
Alle reacties Link kopieren
Komt dat omdat hij dan een zeer punt bij je raakt, jouw gevoel van minderwaardigheid, door jouw idee te verwerpen en dat van hem beter te vinden?
Alle reacties Link kopieren
hele wijze dingen Min.



Ik weet het ook wel, maar ik krijg gewoon vaak het gevoel dat ik mijn eigen tempo niet kan bepalen.



En tegelijk zie ik ook heus dat hij zijn stinkende best doet en het allerbeste met mij voor heeft en dan moet ik hem toch op zijn vingers tikken naar mijn gevoel wat hij niet verdient.



Ja veel frustratie idd.
Alle reacties Link kopieren
Yep min.



En dat komt snel naar boven in de stomste kleine dingen.

Waarvan ik zelf ook denk, mens maak er niet zo'n issue van in je hoofd.

Maar kennelijk is dat uitermate kwetsbare gevoel snel aangestipt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, je kan hem misschien wel vantevoren een keer uitleggen dat hij voor jouw gevoel meteen een marathon met je wil rennen als jij net een paar voorzichtige stapjes hebt gezet. En dan dus niet in een situatie waar de ergernis en frustratie al hoogtij vieren, maar juist op een moment dat alles rustig is tussen jullie beiden. Zou dan alleen wel het "voor jouw gevoel" stuk benadrukken, dan klinkt het minder verwijtend.
Alle reacties Link kopieren
"Zie je wel, ik kan ook niks goed doen!"



Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
En door die startzorg die nu voorloopt op de therapie, worden er toch al dingen aangeraakt die mij behoorlijk onderuit halen.



En dat is nog niet eens het echte werk.

Scares the shit out of me.
Alle reacties Link kopieren
Kleine stapjes Iry, kleine stapjes. En gewoon op dat bankje ploffen als je dat ff nodig hebt. Zolang je er maar weer af komt een keer



Sneller gaan dan je eigenlijk kan om anderen te pleasen werkt alleen maar averechts.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat gevoel wellicht al klinkt dat wel erg slachtofferig.



Misschien meer, accepteer mijn ideeen gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Het is half vijf en ik ben nog op, ik heb een slaapstoornis.
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk ook gewoon er vanuit gaan dat hij zijn idee echt beter vindt, net zoals dat jij jouw idee beter vindt. Dat is geen verwijt naar jou als persoon van hem, maar gewoon zijn mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:minny schreef op 08 mei 2010 @ 04:28:

Kleine stapjes Iry, kleine stapjes. En gewoon op dat bankje ploffen als je dat ff nodig hebt. Zolang je er maar weer af komt een keer



Sneller gaan dan je eigenlijk kan om anderen te pleasen werkt alleen maar averechts.



tsja.. dat weet ik ook best wel.

En toch zit dat pleasen er teveel in dus dat eigen tempo is lastig te combineren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven