3000+ DEEL 50!
woensdag 5 mei 2010 om 00:37
Een geintje op 14 oktober 2009 is volledig uit de hand gelopen!
Lief, leed, verdriet, ergernis, zo nu en dan een 'bekijk het maar, ik kom hier nooit meer terug!', maar vooral heel veel lol is hier gedeeld.
Laten we koesteren wat hier bestaat!
Dank allen: voor de lach, de traan, het luisterend oor en het inzicht op zijn tijd.
zaterdag 8 mei 2010 om 04:16
Begin anders een met langzaam van bankje naar bankje te wandelen, af en toe samen met vriend. Je kan wel willen rennen, maar dat is simpelweg teveel gevraagd op dit moment. En als langzaam wandelen je bevalt kun je eens een bankje overslaan, wellicht zelf kun je je wandeltempo iets verhogen. Steeds een bankje minder een een tandje sneller. Misschien ga je nooit rennen, maar dat is niet erg, want je mist zoveel als je overal maar voorbij snelt.
zaterdag 8 mei 2010 om 04:19
Ook om stomme dingen overigens.
Zoals ik vanavond dan bijv erg mijn best heb gedaan om een andere fiets te speuren voor dochter nu haar net twee weken geleden aangeschafte fiets gejat is.
Wat vriend dan afkeurt wat ik heb gevonden en zijn idee beter vind.
Dan schiet ik in een verdedigende houding en bedenk ineens in een soort paniek dat ik mijn enthousiasme niet moet laten afpakken.
(hij heeft geen flauw idee dan wat hij verkeerd heeft gezegd)
Zoals ik vanavond dan bijv erg mijn best heb gedaan om een andere fiets te speuren voor dochter nu haar net twee weken geleden aangeschafte fiets gejat is.
Wat vriend dan afkeurt wat ik heb gevonden en zijn idee beter vind.
Dan schiet ik in een verdedigende houding en bedenk ineens in een soort paniek dat ik mijn enthousiasme niet moet laten afpakken.
(hij heeft geen flauw idee dan wat hij verkeerd heeft gezegd)
zaterdag 8 mei 2010 om 04:23
hele wijze dingen Min.
Ik weet het ook wel, maar ik krijg gewoon vaak het gevoel dat ik mijn eigen tempo niet kan bepalen.
En tegelijk zie ik ook heus dat hij zijn stinkende best doet en het allerbeste met mij voor heeft en dan moet ik hem toch op zijn vingers tikken naar mijn gevoel wat hij niet verdient.
Ja veel frustratie idd.
Ik weet het ook wel, maar ik krijg gewoon vaak het gevoel dat ik mijn eigen tempo niet kan bepalen.
En tegelijk zie ik ook heus dat hij zijn stinkende best doet en het allerbeste met mij voor heeft en dan moet ik hem toch op zijn vingers tikken naar mijn gevoel wat hij niet verdient.
Ja veel frustratie idd.
zaterdag 8 mei 2010 om 04:25
Nou ja, je kan hem misschien wel vantevoren een keer uitleggen dat hij voor jouw gevoel meteen een marathon met je wil rennen als jij net een paar voorzichtige stapjes hebt gezet. En dan dus niet in een situatie waar de ergernis en frustratie al hoogtij vieren, maar juist op een moment dat alles rustig is tussen jullie beiden. Zou dan alleen wel het "voor jouw gevoel" stuk benadrukken, dan klinkt het minder verwijtend.
zaterdag 8 mei 2010 om 04:30
quote:minny schreef op 08 mei 2010 @ 04:28:
Kleine stapjes Iry, kleine stapjes. En gewoon op dat bankje ploffen als je dat ff nodig hebt. Zolang je er maar weer af komt een keer
Sneller gaan dan je eigenlijk kan om anderen te pleasen werkt alleen maar averechts.
tsja.. dat weet ik ook best wel.
En toch zit dat pleasen er teveel in dus dat eigen tempo is lastig te combineren.
Kleine stapjes Iry, kleine stapjes. En gewoon op dat bankje ploffen als je dat ff nodig hebt. Zolang je er maar weer af komt een keer
Sneller gaan dan je eigenlijk kan om anderen te pleasen werkt alleen maar averechts.
tsja.. dat weet ik ook best wel.
En toch zit dat pleasen er teveel in dus dat eigen tempo is lastig te combineren.