Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Moggguh, beuhhh, wil even geen theoretisch kader meer...kan het woord niet meer horen .....maar goed, ik ga een weekje op vakantie vanaf eind volgende week, dus voordat ik me lekker bezig kan houden met koffer inpakken enzo, eerst tot woensdag nog even knallen.......voor vandaag houdt dat in dat ik zometeen eerst nog een uurtje aan die ene (k..)paragraaf ga werken, en dan met volgende /laatste paragraaf begin.....
Moggguh, beuhhh, wil even geen theoretisch kader meer...kan het woord niet meer horen .....maar goed, ik ga een weekje op vakantie vanaf eind volgende week, dus voordat ik me lekker bezig kan houden met koffer inpakken enzo, eerst tot woensdag nog even knallen.......voor vandaag houdt dat in dat ik zometeen eerst nog een uurtje aan die ene (k..)paragraaf ga werken, en dan met volgende /laatste paragraaf begin.....
Oeps, dubbel, ben nog niet helemaal wakker.

@Magnolia, hopelijk is het allemaal goed gegaan met je

moeder.
@magnolia... beterschap voor je moeder

@bmichelle...succes... noem het tk dan gewoon de vakantiebrochure of de viva die je helemaal wil uitpluizen;)

@inkjee... ook succes dit weekeinde.

En alle anderen die dit weekeinde doorwerken succes gewenst.
Ik ben ook weer paraat deze morgen!! Nog twee dagen en dan moet het af zijn... Krijg nu wel een beetje de bibbers hoor! Werd vanmorgen wakker met een soort paniekaanval, zo van 'dit gaat echt nooit lukken.' Nou ja, just keep going... Mijn doel vandaag is om mijn derde deelvraag af te krijgen, zodat ik morgen alleen nog inleiding en conclusie hoef te doen.

Succes allemaal vandaag!!!

@ Yarabelle: wijntje toch niet meer gehad, 'zin' was ineens verdwenen.
Hey allemaal, bedankt voor de lieve woorden! Gisteren is alles goed gegaan. Mijn moeder was wel ontzettend zenuwachtig dus ik ben er de hele tijd bijgebleven en heb haar afgeleid door alleen maar te praten. De moedervlek wordt opgestuurd naar het lab voor onderzoek en over ongeveer 2 weken krijgt ze de uitslag. Dus het is nog even afwachten.

Ik ben inmiddels weer thuis en ga zo weer aan de slag met mijn scriptie. Ik wil vanmiddag om 14u mijn introductie af hebben en dan ga ik beginnen aan mijn conclusie....

Wie zitten er nog meer achter de pc om te gaan knallen?
@Magnolia: goed om te horen! Hoop op een positieve uitkomst!

@Inkjee: gaat wel lukken joh!

@bmichelle: wow, lekker dat je er ff tussenuit gaat! Gaat de reis naar de zon?

Jaja, ook ik ben weer van de partij vanmiddag. Vanmorgen ff boodschappen gedaan en uitgeslapen, maar ga er nu helemaal voor. Wil tot het einde van de middag gewoon doorknallen.. Wie doet er nog meer mee?
Ja, ik doe ook mee! Ben al wel een tijdje bezig. Volg voor dit hoofdstuk even de tips van de site van Moeraki. Lijkt toch nu toe erg goed te werken, heb al aardig wat op klad staan. Hopelijk kan ik later vanmiddag in één keer beginnen met schrijven en het hoofdstuk af maken!

Moet er nog wel even tussenuit vanmiddag om wat cadeautjes te kopen, maar voor de rest zit ik gewoon achter de pc vanmiddag!

Heb je nog een doel voor vanmiddag Misfire?
Yes!! Heb mijn deadline van 14u gehaald! Wilde nu mijn inleiding af hebben en dat is gelukt! Ben er helemaal blij mee. Ga nu even wat verbeteringen aanbrengen in de 2 andere hoofdstukken en dan ga ik beginnen aan de conclusie!

Hoe gaat het bij jullie?
@Magnolia: yay, goed bezig!

@Inkjee: ook goed bezig volgens mij! Mijn doel is een paragraaf af te maken en ik moet zeggen dat ik ook wel goed op weg ben! Heb in iets meer dan een uur toch 2 pagina's nuttige informatie opgeschreven, hahaha! Wil voor 17 uur klaar zijn dus hopelijk lukt het!

Succes nog voor alle mede-lotgenoten
Ik ben net weer terug uit de stad, boodschappen zijn weer binnen. Wat een k*tweer trouwens! Nou ja, ben in ieder geval weer snel thuis nu.

Nu maar eens even proberen wat op papier te krijgen, wil eigenlijk ook voor 17h dit hoofdstuk af hebben (ow wat zou dat fijn zijn!!).

Succes nog even allemaal!
Oef ik moet eigenlijk ook nog boodschappen doen, maar ik denk dat ik dat ga uitstellen tot morgen.... Heb het idee dat het ieder moment kan gaan regenen.

Net even wat lay out dingen gedaan en alles achter elkaar geplakt en zit nu op 42 blz en moet dan nog mijn conclusie.....
quote:magnolia81 schreef op 08 mei 2010 @ 14:52:

Oef ik moet eigenlijk ook nog boodschappen doen, maar ik denk dat ik dat ga uitstellen tot morgen.... Heb het idee dat het ieder moment kan gaan regenen.

Je houdt er vast rekening mee, maar morgen is het zondag hè?! (ik zeg het maar even, want als je het druk hebt, wil ik tenminste nog wel eens vergeten welke dag het is!)
hihi, ja ik weet dat het morgen zondag is.... maar mijn Albert Heijn is iedere zondag open, vandaar dat dat ook altijd een optie is.... Overigens ben ik toch maar boodschappen gaan doen en ben gelukkig niet verregend.....
Haha hoop dat je me nu geen heel dom mutsje vindt, maar ik heb dan ook nog zo'n handige we-zijn-op-zondag-open-AH in de buurt!
hihi nee hoor vind je niet dom! Ben overigens net op tijd binnen, want het regent hier behoorlijk! Nu even een Nespresso en een koekje en dan ga ik weer verder met mijn conclusie....

Hoe zouden jullie dat doen qua conclusie? Ik heb alleen maar een hoofdvraag en dus geen deelvragen en ik wil voorkomen dat ik met 2 pagina's conclusie klaar ben.... Dan steeds terugverwijzen naar de literatuur ofzo? Heb ook nog even mijn vorige scriptie erbij gepakt, maar daar had ik wel deelvragen en concepten waaraan ik steeds kon linken. Nu heb ik kenmerken en voorwaarden. Dus maar per kenmerk en voorwaarde? Al wordt het dan wel een herhaling van zetten aangezien dit ook al vermeld staat in mijn analyse hoofdstuk
Mij is altijd geleerd dat een conclusie tot op zekere hoogte ook een herhaling is. Je geeft als het ware een soort samenvatting van je onderzoek, waarna je een antwoord geeft op je hoofdvraag. Als je een scriptie hebt van rond de 40 pagina's dan vind ik 2 à 3 pagina's samenvatting best kunnen en dan geef je dan nog in 2 à 3 pagina's antwoord op je hoofdvraag.

Ik zou niet terugverwijzen naar de literatuur, want je mag in je conclusie eigenlijk niets nieuws meer naar voren brengen.

Maar goed, dit is allemaal zoals het binnen mijn studie aangeleerd wordt. Misschien gelden voor jou scriptie andere regels.
Met terugverwijzen naar de literatuur bedoelde ik eigenlijk het theoretisch kader. Dus theorie en analyse aan elkaar linken...... Samenvatting is niet heel erg gebruikelijk, dat zou meer passen in een executive summary vooraan in de scriptie.... Ik denk dat ik het per kenmerk en voorwaarde ga doen en dan uiteindelijk schematisch weergeven.....
Hey ladies, jullie zijn goed bezig zo te lezen! Moest net ook even de deur uit, maar nu weer thuis en verder met schrijven. Het moet een beetje uit mijn tenen komen, zit meer met mijn hoofd bij vakantie

Ga vanavond samen met iemand (die erg goed is in redigeren) het theo.kader doornemen, hopelijk werkt dat een beetje stimulerend, zodat ik niet zo lang over die laatste nog te schrijven paragraaf doe. Dan deelvragen nog formuleren en vervolgens opsturen met die hap.
quote:magnolia81 schreef op 08 mei 2010 @ 16:04:

Met terugverwijzen naar de literatuur bedoelde ik eigenlijk het theoretisch kader. Dus theorie en analyse aan elkaar linken...... Samenvatting is niet heel erg gebruikelijk, dat zou meer passen in een executive summary vooraan in de scriptie.... Ik denk dat ik het per kenmerk en voorwaarde ga doen en dan uiteindelijk schematisch weergeven.....

Klinkt als een goede manier Magnolia! En idd terugverwijzen, concluderende uitspraken doen over link tussen theorie en empirie/analyse.

En vergeet tussendoor niet dat je al met je conclusie bezig bent !!

Goed zeg!
@Magnolia.. tja, de andere dames waren me al voor, haha! Conclusie is de plek waar je alles samenbrengt. Ik zou dus zeker naar de al besproken theorie terug verwijzen en allerlei links gaan leggen. Zo ga ik het ook doen als ik zover ben.. Wel lekker dat het zo opschiet!

Hier regent het ook. Balen, maar ik heb liever dat 't regent dan dat 't prachtig weer is. Nu zit ik toch liever binnen Lang leve koopzondag!

Mijn paragraaf is AF btw, dus heb mijn deadline ruimschoots gehaald! Ga nu nog ff door want ik zit er wel goed in!

@Inkjee: heb jij je deadline van 17u ook gehaald?
Nou ik heb gelukkig nog een half uurtje, maar weet niet of ik het helemaal ga redden. Ben in ieder geval al wel een heel eind opgeschoten. Nog maar even flink doortypen, dan lukt het me misschien nog wel voor 5 uur.

Om 5 uur volgt een up-date!
Ik vind het bijna eng om aan de conclusie te gaan beginnen. Dat betekent namelijk dat het einde in zicht is........

Ik wil vandaag in ieder geval de kenmerken behandeld hebben en dan morgen de voorwaarden en eventueel nog het theoretisch kader herstructureren, al hoefde dat niet perse van mijn supervisor.
Goed, het is 17h. Heb mijn hoofdstuk nog niet helemaal af. Maar goed, als je het van de positieve kant bekijkt, heb ik al wel 1000 woorden getypt vandaag. Dat is ook niet niks. Ik ga nog even door met dit hoofdstuk, hoop het over een uurtje wel af te hebben.

Hoe gaat het met jullie meiden??
Inkjee, goed bezig! Duizend woorden is idd echt netjes hoor! Ik stop ermee voor vandaag.. heb 't wel weer gehad Maar: ik heb bereikt wat ik wilde, dus ik vind dat het mag!

Veel succes nog voor degenen die door gaan bikkelen, ik meld me morgen wel weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven