Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Mooi dat je je paragraaf af hebt gemaakt MisFire!

Jij bent ook lekker bezig Inkjee!

Ik ben nu bezig met de conclusies van het eerste kenmerk (4 in totaal) en hoop dat om 18u af te hebben. Al is het wel steeds terugzoeken in het analyse hoofdstuk, maar ik heb redelijk in mijn hoofd welke kant ik op wil.

Om 18u ga ik mijn eten in de oven zetten en even mijn vriend bellen.....
Nou mijn hoofdstuk is af. Ziet er nu toch naar uit dat ik mijn deadline ga halen. Hoef morgen alleen nog de inleiding en conclusie te schrijven en denk dat ik dan zelfs nog wel tijd over heb om alles nog even goed na te kijken en misschien hier en daar nog wat te verbeteren (al vraag ik me af of dat veel zal helpen).

En dan maandag beginnen aan de tweede!

We hebben allemaal wel ons best gedaan vandaag!!
@ alle meiden; ben trots op jullie :D allemaal onwijs goed gewerkt & opgeschoten vandaag, zo te lezen!!! TOP!
Goedemorgen! Ik zit alweer achter de pc voor een nieuwe dag aan mijn scriptie. Ik hoop vandaag om 17u mijn eerste versie af te hebben. Gisteren nog even 2 tabellen in elkaar gezet en dan nu per kenmerk/voorwaarde conclusies trekken.....

Succes allemaal!
Jaaaaa, ik ben ook weer van de partij. Gister is er niet veel uit mijn handen gekomen en zou gisteravond met een vriend mijn stuk doornemen, maar dat wordt vandaag. Moet nu wel echt even wat tempo makenom het dinsdag af te krijgen, waarbij het vooral handig is om in mijn achterhoofd te houden dat het niet mijn definitieve versie van mijn scriptie is, maar alleen maar de eerste versie van theo.kader !
Heel goed om dat ik in je achterhoofd te houden bmichelle! Het is onmogelijk om het meteen helemaal goed te hebben.

Ik ben nog steeds lekker bezig, inmiddels toe aan de conclusies van mijn 2e voorwaarde. Al moet ik af en toe in mijn analyse deel toch wat zaken aanpassen, aangezien ze dan niet helemaal kloppen met mijn conclusies.

Het is hier overigens wel stilletjes... is iedereen moederdag aan het vieren?
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 09-05-2010 11:33
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Nee, ik ben ook weer van de partij! Ben vanmorgen iets te lang op bed blijven liggen, maar moet zeggen dat dat ook wel weer heerlijk was!

Nu nog even goed bezig met mijn inleiding en conclusie, maar dat moet ik wel even zo uit mijn mouw kunnen schudden. Heb mezelf namelijk beloofd dat ik vanaf 15h vrij ben (wil namelijk nog wel even naar mijn moeder toe).

@ Bmichelle: Soms wel moeilijk om dat je in je achterhoofd te houden hè?! Ik ben gewoon bijna bang om mijn eerste versie in te leveren.
Ben er ook weer, ben ook ieeeeeeets te lang in bed blijven liggen.....(werd pas om half 12 wakker haha, okay ik heb slaap nodig geloof ik!)

Ik doe een cursus (mbt. scripties schrijven) en heb daarvoor gisteravond nog een opdracht zitten maken & ik ga vandaag proberen een paar artikelen te analyseren! Ik schrijf dus ook weer mee...

@ meiden met deadlines; nog even knallen met elkaar :D We can do it!
Ohh wat lekker dat je hebt uitgeslapen Yarabelle! Ik zou dat ook wel willen!

Bij mij gaat het op zich goed, ben toe aan mijn 5e voorwaarde, en dan de laatste met een soort overall conclusie en antwoord op mijn onderzoeksvraag. Ik twijfel nog even of ik een paragraaf op ga nemen met het kopje "future research".
Zo'n paragraaf kan toch nooit kwaad Magnolia? Wordt misschien wel extra gewaardeerd dat je daar over nagedacht hebt...

Ik heb mijn inleiding af, moet dus nu alleen nog een conclusie. Ow en heb tussendoor ook al even literatuurlijst gemaakt!
ja op zich is het wel gebruikelijk, heb het bij mijn vorige scriptie ook gedaan. Dus ga het nu ook maar doen.... al moet ik nog even bedenken wat er nog meer onderzocht moet worden gebaseerd om mijn scriptie....

Jij bent ook weer lekker bezig Inkjee! Ik ga even lunchen, althans 2 boterhammen naar binnen proppen
@ inkjee; goed bezig!! Dat moet lukken voor 15h.

@ magolia; zou dat sowieso doen ook...er is vast wel iets wat jij niet hebt kunnen onderzoeken ivm tijdgebrek, limits qua geld/access etc. Of vanuit een andere invalshoek het onderwerp bekijken....
1 down, 1 to go... Heb mijn eerste essay af!!!!

Ga het nu eerst even laten rusten en morgen nog even doorlezen op spelfouten, rare zinnen enzo. Morgen beginnen met nummer 2!!

Hoe gaat het met jullie?
Ga zo ook weg meiden! Iedereen veel succes nog vandaag!

Morgenvroeg ben ik weer van de partij!!
Goed zo Inkjee!! Je hebt doorgezet, nu de volgende nog. Gaat helemaal goed komen.

Ik zit nog een beetje te worstelen met de laatste twee voorwaarden en de flow die ik vanmorgen had stokt ineens.... En dat terwijl ik niet eens zoveel hoef..... Toch maar even door bikkelen
@ inkjee; JEEJ!!!! Wat fijn! Veel plezier @ je mams..

@ magnolia; succes!! Jammer dat je je flow even kwijt bent...maar hij komt vast weer terug...nog even doorbijten!
En hoe is het bij jullie gegaan vandaag??

Ik heb *denk ik* mijn eerste concept af, inclusief bibliografie.... Ik worstel nog met een aantal dingen dus ik hoop die as woensdag met mijn supervisor te bespreken. Nu maar duimen dat mijn supervisor niet al te veel commentaar heeft en ze mijn zelfvertrouwen weer de grond in boort.

Maw mijn prioriteit is behaald!! Mevrouwtje, als je wil mag je mijn volgende prioriteit erin zetten: Definitieve versie
@ Inkjee, wat heerlijk, ga zo door!

@ Yarabelle, hoe gaat het met het analyseren van de artikelen?

@ Magnolia, gefeliciteerd, door naar de volgende stap!

Heb hier geloof ik last van een ernstige onzekerheidsaanval en zie het even niet meer zitten, durf het stuk echt niet in te leveren (lees: ben bang dat begeleider zich rot schrikt) en vraag me de hele tijd af of het niet te uitgebreid is. Ik moet tussen de 15-20 pagina's inleveren en bespreek het werk van 4 theoretici, de eerste heb ik iets uitgebreider beschreven (8/9 pagina's), omdat de tweede in het verlengde ligt (2/3 pagina's), de derde beschrijf ik in ca. drie pagina's en de vierde in twee pagina's. In principe zit ik dus op juiste aantal pagina's, maar vind het zo'n saaie uitgebreide brei van informatie. Daarnaast, ik ben zo slecht in het samenvatten in eigen woorden, ook al heb ik de literatuur gelezen, het lukt me gewoon amper, waardoor de tekst zo 'stijfjes' overkomt. Een vriendin van mij heeft haar scriptie samen met iemand anders geschreven en op dit soort momenten had me dat heerlijk geleken. Zucht
Ow wat vervelend Bmichelle! Is het een idee om de theorie thematisch weer te geven? En je dus de verschillende theoretici door elkaar bespreekt?
@bmichelle.. ik sluit me aan bij magnolia.. het is over het algemeen een goede manier om met jouw bril naar de theorie te kijken. Want jij selecteert de thema's en ordent dus op jouw manier. Dat hoef je niet vanavond te doen.

Je kondigt aan wat je nog gaat doen om de tekst te verwerken. Docenten nemen in hun beoordeling trouwens vaak ook mee wat voor een stappen je hebt gemaakt. Dat zou een reden zijn om nog niet het maximale van je kunnen te laten zien.

Is het nog gelukt om samen met die vriend te kijken?
@magnolia: je komt vind ik zelfverzekerd over hier op het forum, ondanks de twijfels die je laat zien. Maarrehm.. mijn boodschap is "je laat je toch gewoon niet de grond in boren?". En daarmee bedoel ik te zeggen.. je weet wat je hebt gedaan in je scriptie en waarom. Dat kan je dus beargumenteren. En ook al moet je/ ga je dingen wijzigen naar aanleiding van haar opmerkingen, dan tast het je zelfverzekerdheid niet aan.
@yarabella... heb je nog tips nav je cursus scriptie schrijven?

@inkjee..klasse hoor... op naar nr. 2.
Meermim bedankt voor je woorden! Doet me goed. Het klopt wat je zegt, maar tot nu toe heeft mijn supervisor mij nog geen compliment gegeven en dus alleen maar kritiek geuit. Wellicht is dat haar stijl van supervisen, maar ik vind het lastig om daar mee om te gaan. Juist omdat ik ook weet hoe het anders kan. Ik weet ook wel zeker dat ik nog een aantal dingen moet gaan aanpassen, dat hoort nu eenmaal bij het proces. As woensdag dus weer een afspraak om het concept met haar te bespreken en zal haar kritiek tot me nemen, maar uiteraard ook goed mezelf in ogenschouw blijven houden en wat ik wil bereiken met mijn scriptie.
@ bmichelle; het klinkt alsof je goed op weg bent hoor! En ik denk dat het geen pretje is om met een ander persoon te schrijven....nu kun je het geheel naar jouw hand zetten, wat bij jou past!

@ magnolia; yeah, een nieuwe prioriteit! Sounds good En wacht gewoon het gesprek af woensdag....jij weet wat je wilt, welke richting het op moet gaan. En ik denk dat het haar manier van supervisen is, want als ze complimentjes gaat geven zullen veel studenten achterover leunen en denken dat het allemaal easy is.....terwijl je nu scherp blijft & voortdurend blijft bikkelen!

@ meermim; de cursus gaat vooral over het soort taalgebruik, wat is 'done' en 'not-done' & manier van schrijven. Kan niet echt concrete tips geven....

Deze dag was voor mij een beetje zinloos....weinig ge-analyseerd...(wel begonnen aan een nieuw artikel). Ik ben gewoon zo moe de laatste tijd, kost veel moeite om gefocust te blijven...
Good morning!!

Ik was er gister ff niet bij vanwege moederdag en alles daar omheen. Vandaag ga ik ook pas vanavond aan de scriptie werken omdat ik eerst (nu) moet werken en dan college heb, maar 't gaat zeker gebeuren! Voor de ladies die zometeen gaan beginnen: succes weer! Keep us posted!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven