Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
quote:girlie22 schreef op 08 mei 2010 @ 16:35:

[...]

nee, heet daar anders, zeg liever niet m'n echte naam hier.

Logisch! Maar ik neem aan dat je mij al gevonden hebt dan?

@Dushi: Leuk, ik voeg je toe! Enne...planken en spijkers zijn op het moment erg welkom
Steph, dat gezeur heb ik ook iedere keer. Het scheelt als je klikt op 'full screen', dan gaat het wel goed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dushi, als die compu net aanstaat heb ik dat al. Kom dan (na paswoord invullen) al op die pagina.

Himalaya hoe werkt dat?
Yes, het is me gelukt om bij de kado's te komen.

Fullscreen niet (ik heb geen laptop).
Er staat een tekentje boven je gifts, met een kleiner vakje in een groter vakje. Dan krijg je het scherm fullscreen te zien, zonder reclame en 'mijn neighbours' enzo er boven. Heeft dus niets te maken met je laptop of PC
quote:misschicken schreef op 08 mei 2010 @ 12:18:

[...]

Heb je al koeienstallen? Hoe meer koeienstallen (met inhoud) je hebt, hoe meer mest je hebt.ow dat wist ik ook niet eens...ben nu dus wel blij met 4 stallen vol:)
Himalaya, bedankt heb nu bijna mijn hele giftbox geplunderd.
Kan iemand mij hier misschien ook nog uitleggen wat ik nou precies met die XP's kan? Of is dat een hele domme vraag? De coins, de farmhands etc snap ik, maar de XP's??
Hai Lunax,XP's zijn experience points, die heb je nodig om een level omhoog te gaan!

Je doet er dus verder niets mee
Als je voldoende XP's hebt ga je weer een level hoger. Soms krijg je extra XP's bij een ei, of 3 per geplant bosje anjers.

Voor de FV kun je dingen kopen op de markt: vaak staat het in coins én in FV, kun je kiezen.

En ik weet niet of je je poppetje nog 'los' hebt lopen, maar dat kost veel tijd (met zaaien en oogsten enzo). Je kunt die vast zetten met bijvoorbeeld strobalen.

Je moet dan het vakje waarin ze begint (dus als je naar je eigen farm gaat) deleten, dat wordt dan weer gras. Dan inbouwen met een stuk of wat strobalen, hekken, mysterygifts o.i.d. Dan blijft dat poppetje op zijn plek terwijl jij bezig bent, en moet ze niet eerst overal heen lopen.

(FV is vastgelopen, dus kan niet kijken of je dit ondertussen al hebt gedaan en ik ont-zet-ten-de mosterd ben...)
Dank Caporice. XP=experience, dat klinkt hartstikke logisch

@Himalaya: Jij bent al je grond in goud waard met al je geduldige uitleg. Super bedankt!

Mijn boerinnetje staat sinds gisteren vast. Las de tip ergens anders en heb haar tussen wat strobalen geplaatst inderdaad.

Nog een laatste vraag (voor nu in ieder geval ) waar ik net niet op kon komen. Waar staat Mastery voor? Soms krijg je XP en soms krijg je Mastery bij het oogsten. Ook al een raadsel voor mij
Als je genoeg Mastery punten hebt, krijg je ook weer een lintje. XP punten. En soms een presentje. En een bonus. En je vrienden ook. :-)

En mocht je je farm vergroten, dan moet je ook de nieuwe positie van je poppetje weer leeghalen en volzetten met strobalen: ze schuift een blokje op
En Mastery's tellen per crop-soort, je moet 3 levels Mastery's gehaald hebben om een Mastry-sign te krijgen. Je kunt zien hoeveel je al gedaan hebt als je naar de market gaat, daar zie je onder de crop-soort sterretjes staan en een balkje. Als je een Mastery level gehaald hebt, komt er een geel sterretje, om te kijken hoeveel crops je nog moet harvesten, ga je met de cursor op het balkje eronder staan. Hoop dat je er wat van snapt, ben niet zo goed in uitleggen;-)
Weten jullie met welke bomen je de meeste kans hebt op het vinden van coppers en andere collectibles? Of gaat het gewoon om de hoeveelheid bomen die je hebt?

Ook vraag ik me af of je meer kans hebt om bij het oogsten van je bomen een collectible te vinden als je wacht met oogsten tot heul veul bomen klaar zijn.
Gardening Tools

Gloves are a Common that is found via Gifting

Trowel is a Common that is found via Plowing

Cultivator is a Common that is found via Fertilizing

Twine is a Uncommon that is found via Harvesting Sheep

Pruning Saw is a Uncommon that is found via Harvesting Trees

Shears is a Rare that is found via Fertilizing

Country Kitsch

Needlepoint is a Common that is found via Gifting

Spigot is a Common that is found via Plowing

Pocketwatch is a Common that is found via Plowing

Salt Shaker is a Uncommon that is found via Plowing

Thimble is a Uncommon that is found via Plowing

Cow Bell is a Rare that is found via Harvesting Cows

Bugs

Ladybug is a Common that  is found via Fertilizing

Dragonfly is a Common that is found via Gifting

Caterpillar is a Common that is found via Harvesting Trees

Stickbug is a Uncommon that is found via Harvesting Trees

Beetle is a Uncommon that is found via Fertilizing

Centipede is a Rare that is found via Plowing

Feathers

Green Plume is a Common that is found via Gifting

Hen Feather is a Common that is found via Harvesting Chickens

Dapple Plume is a Common that is found via Harvesting Ducks

Red Feather is a Uncommon that is found via Fertilizing

Banded Quill is a Uncommon that is found via Harvesting Turkeys and Geese

Blue Feather is a Rare that is via Harvesting Trees

Butterfly Collection

Emperor is a Common that is found via Gifting

Painted Lady is a Common that is found via Fertilizing

Blue Butterfly is a Common that is found via Harvesting Trees

Swallowtail is an Uncommon that is found via Fertilizing

Zebra is an Uncommon that is found via Harvesting Trees

Copper is a Rare that is found via Harvesting Trees
Hey Bianca, hoop dat je wat aan deze lijst hebt!

Maakt dus niet uit welke bomen, wel meer bomen=meer kans, lijkt me.
@Caporice: Je legt het hartstikke duidelijk uit. Ik vroeg me idd al af waar die sterretjes voor stonden. Helemaal helder, dank je wel. En ik heb zeker wat aan je lijst

@Himalaya: Wat een onchristelijke tijd om te posten

En ow... nou fijn dan. Zo blijf je lekker bezig met landje verwisselen
quote:Bianca40 schreef op 12 mei 2010 @ 09:47:

Weten jullie met welke bomen je de meeste kans hebt op het vinden van coppers en andere collectibles? Of gaat het gewoon om de hoeveelheid bomen die je hebt?

Ook vraag ik me af of je meer kans hebt om bij het oogsten van je bomen een collectible te vinden als je wacht met oogsten tot heul veul bomen klaar zijn.Hebberd
ik zoek nog buren
Annet, als ik jou was zou ik snel je naam van het forum halen!
@lunax: nee ik heb je nog niet gevonden?
quote:Lunax schreef op 12 mei 2010 @ 14:12:

@Himalaya: Wat een onchristelijke tijd om te posten

Een beetje boerin staat op tijd op voor het verzorgen van haar boerderie

(en bovendien ging ik een half uur later naar Schiphol, dat was nog een veel betere reden!)
quote:himalaya schreef op 14 mei 2010 @ 17:18:

[...]

Een beetje boerin staat op tijd op voor het verzorgen van haar boerderie

(en bovendien ging ik een half uur later naar Schiphol, dat was nog een veel betere reden!)Dat is inderdaad zo'n beetje de enige (geldige) reden om er zo vroeg uit te moeten. Wat heerlijk! Veel plezier nog.
quote:girlie22 schreef op 14 mei 2010 @ 15:54:

@lunax: nee ik heb je nog niet gevonden?

ik heb een paar dagen geleden mijn account nog iets anoniemer gemaakt. Lunax Luna is het nu

Daar moet je me toch op kunnen vinden lijkt me.
Banded Quill is a Uncommon that is found via Harvesting Turkeys and Geese

Waarom krijg ik die nou niet!!!!!

Toch maar wat meer ganzen nemen dan?? Hou het graag netjes op mijn farm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven