3000 plus deel 51

11-05-2010 22:35 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren

Na gezellig 50 delen te hebben volgekletst zijn we alweer toe aan deel 51!

Excuus aan Sgaap, ik kan je mooie plaatje niet plakken.

De regels zijn intussen denk ik wel bekend dus:

ENJOY
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Ik zie hier DWDD. Interviewer stelt een vraag. De man wil antwoorden en wordt meteen de mond gesnoerd na twee woorden en men laat hem niet uitpraten. Zo irritant om te zien.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 02:09:

Ik denk ook niet in termen van; 'net goed!' Ik denk alleen maar; 'dit wil ik niet!' en dus stap ik eruit.Oh maar dat was echt Net Goed. Hij flikte het elke keer, mij zo het bloed onder de nagels vandaan halen dat ik ging schreeuwen, en dan de oh zo rationele Dude uithangen. Nu was het eens andersom. Waarna hij overigens toegaf dat het bloed irritant was wat hij deed.
Trusten Moos
Ik zeg ook niet dat schreeuwen fout is, ik zeg alleen dat ik het niet wil. Ik wil het niet doen en ik wil niet dat iemand het tegen mij doet. Hoe oneens we het met elkaar ook zijn.
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 02:14:

[...]

Oh maar dat was echt Net Goed. Hij flikte het elke keer, mij zo het bloed onder de nagels vandaan halen dat ik ging schreeuwen, en dan de oh zo rationele Dude uithangen. Nu was het eens andersom. Waarna hij overigens toegaf dat het bloed irritant was wat hij deed.Dat had ik met man, met dat zwijgen van hem. Toen ik het een keertje deed wist hij pas hoe frustrerend het is als jij degene bent die het wel uit wil praten en de ander zwijgt.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Tja, ik geloof niet zozeer dat iemand altijd maar rationeel kan zijn. Iedereen haalt wel eens uit naar een ander. Of reageert zich af om iets kleins. Dat gebeurt.
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 02:14:

[...]

Oh maar dat was echt Net Goed. Hij flikte het elke keer, mij zo het bloed onder de nagels vandaan halen dat ik ging schreeuwen, en dan de oh zo rationele Dude uithangen. Nu was het eens andersom. Waarna hij overigens toegaf dat het bloed irritant was wat hij deed.Het kan ook een afspraak zijn die je samen maakt.
quote:tbl1966 schreef op 13 mei 2010 @ 02:15:

[...]

Dat had ik met man, met dat zwijgen van hem. Toen ik het een keertje deed wist hij pas hoe frustrerend het is als jij degene bent die het wel uit wil praten en de ander zwijgt.Psies, wat ik op dat moment in feite deed was hem in mijn gebruikelijke positie zetten. Dat ie het eens van de andere kant kon bekijken. Werkte erg verhelderend.
Ik ga tv uit doen en afloggen.

Welterusten allemaal.
Toch wel weer verhederend Floor.

Zo zie je maar dat een geschreven woord met leestekens heel anders geinterpreteerd kan worden.

Van jou had ik juist de indruk dat jij wel heel fel /schreeuwerig reageert als je boos bent.

Zo lees ik je als je hier boos bent, de manier waarop je schrijft, kort met uitroeptekens.

Dat schept een heel ander beeld.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 02:16:

[...]

Het kan ook een afspraak zijn die je samen maakt.Sommige mensen moeten eerst de andere kant zien voordat ze het echt inzien.
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 02:16:

Tja, ik geloof niet zozeer dat iemand altijd maar rationeel kan zijn. Iedereen haalt wel eens uit naar een ander. Of reageert zich af om iets kleins. Dat gebeurt.Ik ben niet rationeel. Integendeel zelfs, alles in mijn leven draait om gevoel. Ik kan verschrikkelijk onredelijk zijn, maar ook zonder geschreeuw.
Man maakt zich pas echt zorgen als er ijspegels aan mijn stem hangen. Als ik met stemverheffing spreek ben ik wel boos, maar hoe kalmer en kouder ik praat, hoe bozer ik ben.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Trusten SP
Trusten SP
Als we gewoon een meningsverschil hadden dan schreeuwden we niet trouwens, het was meestal een bepaalde gedraging van hem wat mij zo deed flippen. Midden in de nacht hard muziek draaien bijvoorbeeld, als ik vroeg op moest.
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 02:19:

[...]

Ik ben niet rationeel. Integendeel zelfs, alles in mijn leven draait om gevoel. Ik kan verschrikkelijk onredelijk zijn, maar ook zonder geschreeuw.Ah, maar onredelijkheid kan voor de ander zo gloeiend irritant zijn dat diegene zijn/haar stem verheft. Je kan je niet irritant gedragen en dan van de ander verwachten dat hij/zij altijd maar kalm blijft natuurlijk. Dat is inderdaad onredelijk
Als het mij allemaal erg boven mijn hoofd groeit en het storm in mijn hoofd is kan ik echt heel weinig hebben.

Ex merkte dat totaal niet en goode alleen maar kolen op het vuur waarbij het altijd tot een flinke uitbarsting kwam.

Vriend merkt dat vrijwel altijd wel, en die komt dan naar mij toe en zegt doe nou even rustig, jij gaat even zitten en ik neem het nu even over, en geeft een knuffel.

Dan komt het ook tot een uitbarsting, maar dan in tranen... die luchten tenmiste op
quote:iry schreef op 13 mei 2010 @ 02:18:

Toch wel weer verhederend Floor.

Zo zie je maar dat een geschreven woord met leestekens heel anders geinterpreteerd kan worden.

Van jou had ik juist de indruk dat jij wel heel fel /schreeuwerig reageert als je boos bent.

Zo lees ik je als je hier boos bent, de manier waarop je schrijft, kort met uitroeptekens.

Dat schept een heel ander beeld.

Die uitroeptekens ben ik al vaker opgewezen. Dat is een gewoonte. Ik ga er op letten.

Ik schreeuw nooit/zelden IRL, ik vind schreeuwen onprettig om te doen en om aan te horen.

Wat niet weg neemt dat ik nooit onmacht voel.
quote:tbl1966 schreef op 13 mei 2010 @ 02:19:

Man maakt zich pas echt zorgen als er ijspegels aan mijn stem hangen. Als ik met stemverheffing spreek ben ik wel boos, maar hoe kalmer en kouder ik praat, hoe bozer ik ben.Oei..dat ken ik! Als ik boos ben dan kan ik schreeuwen soms, maar als ik kwaad ben dan ben ik kalm. Dat is veel erger eigenlijk. Als ik razend ben dan kan ik van frustratie gaan huilen ook. Maar als ik echt witheet van woede ben dan ga ik lachen. Dat is het punt waarop de ander zich zorgen mag maken. Geen idee waarom ik dan lach, maar het is heel akelig.
Ik hoef niet te schreeuwen om man over de zeik te krijgen. Ik schijn een heel irritant naar toontje in mijn stem te krijgen en daar wordt hij dan weer pissig om.
*vraagt zich nu zelf af hoe het met eigen uitroeptekensgebruik is *
Huilen van emotie is goed voor je, het lucht letterlijk op omdat via je tranen ook een stofje wordt weggespoeld dat je lijf vrijmaakt bij stress.
Ook heel herkenbaar als ik flink pissig ben ga ik janken.

Ik ga trouwens altijd stom zitten lachen als ik een moeilijk gesprek heb

Dat staat echt heel debiel.
Ooh dat huilen van frustratie, da's bekend. Dat is als je inderdaad geen vat op de 'ruzie' krijgt, bv. omdat de ander stopt met 'ruziën' en je dus je ei niet kwijt kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven