Spijt van ruzie vannochtend

13-05-2010 13:26 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben vannochtend echt zeer uit m'n slof geschoten en heb spijt heb me inmiddels al 1000 keer verontschuldigd naar mijn man toe maar wilde het hier even kwijt.

We hadden ruzie over een huishoudelijk ding maar omdat we midden in een verhuizing zitten zijn we allebeide wat meer prikkelbaar. Manlief bleef begon vannochtend 08.00 uur al te zeuren over alles wat nog gebeuren moest. Ik heb hem maar wat laten gaan, maar toen hij begon over dat huishoudelijk klusje werd het me wat te gek. Hij irriteerde me wel zo mateloos dat ik hem 3 keer waarschuwde om te stoppen met zeuren maar ging door waardoor ik voor het oog van mijn jongste (2) mijn telefoon door de kamer smeet en begon te schreeuwen dat hij nu echt moest stoppen te zeiken al de hele ochtend. Daarom begon hij ook meer boos te worden en zoals je zelf misschien wel eens mee hebt gemaakt wordt het van kwaad tot erger... opeens voelde ik me zo opgefuckt dat ik hem haast wel een mep wilde geven.... vreselijk! Ik heb echt hard geschreeuwd... heb toen mijn jas gepakt en ben een rondje gaan lopen om af te koelen.

We hebben het wel weer uitgesproken maar voelde me ook echt verschrikkelijk tegenover mijn kind...

Heeft iemand het wel eens meegemaakt dat je zo ontzettend boos kunt worden dat je diegene van wie je houd wel een mep wilt geven (en dat dan ook haast doet) ik schaam me er wel voor eerlijk gezegt...
quote:wuiles schreef op 13 mei 2010 @ 13:34:

" Hij irriteerde me wel zo mateloos dat ik hem 3 keer waarschuwde om te stoppen met zeuren maar ging door waardoor ik voor het oog van mijn jongste (2) mijn telefoon door de kamer smeet en begon te schreeuwen dat hij nu echt moest stoppen te zeiken al de hele ochtend. Daarom begon hij ook meer boos te worden en zoals je zelf misschien wel eens mee hebt gemaakt wordt het van kwaad tot erger... opeens voelde ik me zo opgefuckt dat ik hem haast wel een mep wilde geven.... vreselijk! Ik heb echt hard geschreeuwd.."

Je geeft je echtgenoot die, naar ik aanneem een volwassen man is, drie waarschuwingen? Wat had je daarna willen doen, hem op de gang zetten?

Om op de vraag in te gaan: nee ik sla geen kinderen of volwassenen en ken ook niet de neigingen die je beschrijft. Het lijkt me dat jullie het slechtste in elkaar naar boven halen en ik begrijp niet dat volwassen mensen zo met elkaar omgaan. Het 'detail' dat je jullie kind deze scène heeft mogen aanschouwen laat ik dan nog maar even buiten beschouwing.Ik vind dit een hele nare reactie. Jouw gevoelens en emotie zijn heel normaal menselijk! Ik begrijp dat je je af en toe zo kan voelen. Het is verstandig dat je een rondje bent gaan lopen om af te koelen. Laat je kind zodra het goed is zien dat pappa en mamma lief tegen elkaar doen, zodat hij ook weet dat het goed is.
Verhuizen is ook zo gevaarlijk! Ik beschik niet over statistieken maar ik denk dat er al heel wat relaties op stuk gelopen zijn. De ironie wil dat je daardoor dan weer moet verhuizen, wat een horror. Het staat niet in de verhuislijstjes maar het zou er eigenlijk wel bij moeten staan: spreek met elkaar af dat jullie wat meer begrip voor elkaar moeten hebben omdat je door de verhuizing tijdelijk ontoerekeningsvatbaar bent.

En belangrijk: ga eerder, veel eerder, een blokje om. Geef jezelf een time-out.
quote:wuiles schreef op 13 mei 2010 @ 13:34:

Je geeft je echtgenoot die, naar ik aanneem een volwassen man is, drie waarschuwingen? Wat had je daarna willen doen, hem op de gang zetten?

Om op de vraag in te gaan: nee ik sla geen kinderen of volwassenen en ken ook niet de neigingen die je beschrijft.

*zucht*, het is ook maar hoe je het wílt lezen hoor

Als mijn man in alle vroegte bepaalde dingen wil bespreken en er over doorzaagt terwijl ik daar niet voor in de stemming ben geef ik ook wel aan dat ik liever heb dat hij daarmee ophoudt.

Ze heeft vast niet tegen haar man gezegt:

"nu waarschuw ik je nog één keer dan is het genoeg!", haha

En fijn dat je de neiging niet kent om iemand te slaan, maar ik wel.

Als je maar moe genoeg bent, en iemand haalt op dat moment het bloed onder je nagels vandaan, dan krijg je vanzelf sla neigingen

@ TO, je man is het waarschijnlijk alweer vergeten, niet langer over in zitten. In vervolg proberen om je sla neigingen wat onder controle te krijgen, en niet zo te flippen..
Het is onredelijk van de ander om te verwachten dat hij/zij het bloed onder je nagels vandaan kan blijven halen en dat jij dan kalm blijft. Je bent geen robot!

Ziet man ook zijn aandeel van de escalatie?
ik heb het ook weleens gehad..........de deur bleef gelukkig in de sponning....................
floor; in dat opzicht heb je best wel gelijk. Ik voel me nu ook ontzettend vervelend, alhoewel het uitgesproken is. Eigenlijk vind ik zo hard schreeuwen niet goed, maar moet ook toegeven dat wanneer ik me in het nauw gedreven voel snel mijn stem kan verheffen. Maar dat is vaak onmacht. Ik moet leren dat meer te beheersen maar in sommige situaties is dat wel eens moeilijk.

Schreeuwen (stem verheffen) moet in een relatie opzich wel kunnen, maar niet bij elk wisse wasje. Goed uitpraten en elkaar excuses aanbieden vind ik wel heel erg belangrijk. Zo leer je weer van elkaar en kun je volgende keer misschien zo'n ruzie voorkomen...
Ik heb het wel eens gehad met ex. Hij bleef maar treiteren en ik ging op een gegeven moment, tot het einde toe getergd, schreeuwen. Dit greep hij aan om heel verheven te vertrekken met de boodschap dat hij niet tegen zich liet schreeuwen. Hij liep met een arrogante kop het huis uit en wilde mij zo gefrustreerd achterlaten. Dit had hij al zo vaak op deze manier geflikt, ik was het spuugzat. Ik heb toen zijn gehele garderobe over het balkon achter hem aangegooid. Armen vol. Toen hij begon te schreeuwen deelde ik hem heel kalm mee: "Als je gaat schreeuwen dan zijn wij uitgepraat". Heerlijk

(hoe het exact gezegd/geformuleerd werd allemaal weet ik niet meer exact, maar hier kwam het op neer)
Ik kan er van schrikken hoe normaal/menselijk/vanzelfsprekend mensen dit soort uitbarstingen vinden.

Ik wil het niet binnen mijn relatie en geef daarin heel duidelijk mijn grenzen aan. Man en ik hebben gelukkig een andere manier gevonden om irritaties of ergernissen uit de spreken.
Jouw man kan ook leren om jou niet in het nauw te drijven, dat vind ik evenmin een constructieve manier van onenigheid uitpraten. Nogmaals, je bent geen robot en soms is het gewoon even teveel.
Ik ben nu 18 jaar getrouwd, en heel af en toe is er zo'n situatie dat ik denk: Wie IS die vent? Kan voorkomen, en het kan ook voorkomen dat je je zelfbeheersing verliest. Volgende keer beginnen te zeggen met "Schat, ik weet dat er heel veel gedaan moet worden. Maak eens een lijst, dan kunnen afstrepen". Of ziets. En sneller een blokje om gaan.

Vervelend dat het voor de ogen van je kind gebeurd, dat zeker. Maar ik denk dat kinderen op zeker moment ook wel doorhebben dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is. Leg het gewoon rustig uit.
Dat ben ik met je eens Minny, maar om dat aan te kunnen geven moet je eerst allebei weer in 'standje redelijk' staan.
quote:Hanneslove5 schreef op 13 mei 2010 @ 13:58:

Pilous; dat is wel heftig! Hoop dat je nu wel een betere relatie hebt. Mijn man kan soms wel het bloed onder mijn nagels vandaan halen en ik dat van hem maar dan praten we het wel weer uit. Er is bij ons nooit fysiek geweld.

Trouwens heb hem ook nog uitgemaakt voor lul, dat doe ik wel eens vaker in een ruzie. Is dat dan fout? Hij noemt mij wel eens zeikwijf. haha nu wel grappig als ik het intyp.Nu heb ik een goede relatie. We hebben in het begin nog wel eens ruzie gehad, maar zonder te schreeuwen en zonder te schelden. De laatste keer ruzie... hmm, geen idee. We praten met elkaar en maken dingen bespreekbaar. Nu moet ik zeggen dat ik nog niet verhuisd ben met huidige vriend hoor
[quote]BeschuitjeAardbei schreef op 13 mei 2010 @ 14:00:

[...]

En fijn dat je de neiging niet kent om iemand te slaan, maar ik wel.

Als je maar moe genoeg bent, en iemand haalt op dat moment het bloed onder je nagels vandaan, dan krijg je vanzelf sla neigingen

quote]

Het moeheid verhaal speelt ook hier wel erg mee hoor, we hebben ook een baby van 5 maand die vanaf dag een tot nu bijna elka nacht meerdere malen wakker is, waardoor we haast niet meer normaal hebben geslapen , behalve wanneer we de baby even laten logeren. Maar goed, dat hoort er een beetje bij. Maar dan speelt vermoeidheid wel een rol in hetgeen wat je kan hebben en hoe je daarop reageert. Samen met de stress van de verhuizing is ons lontje vrij kort idd
Hééél normaal, gezien de omstandigheden.

Niet leuk voor je zoontje, maarre hij zal er niets aan overhouden hoor!

Succes gewenst met de verhuizing.!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Wat dacht je van een (half) dagje verhuispauze Hanneslove? Ga lekker in een hotel zitten, zoek een oppas en rust even uit. Blijkbaar is het allemaal even teveel, dat geeft deze ruzie wel aan. En hey, je woont waarschijnlijk de komende 20 jaar in dat huis neem ik ff voor het gemak aan...wat maakt 1 dag uitstel nou helemaal uit?
Minny; moet even lachen om jou verhaal, haha ik zie het al helemaal voor me, al die kleding over het balkon. haha dat lucht denk ik wel op.
Op een gegeven moment ben je én moe én gefrustreerd én je kunt niets meer hebben. Menselijk om dan uit je slof te schieten. Dat je er zelf zo van geschrokken bent, zegt al genoeg vind ik. Een volgende keer zul je heel anders reageren.

In mijn vorige relatie hebben we ook wel eens keihard tegen elkaar lopen schreeuwen (om vervolgens huilend in elkaars armen te vallen). Die relatie kostte enorm veel energie en liep logischerwijs stuk. Dat is bij jullie (zoals jij het omschrijft) totaal niet het geval.

Huidige relatie is bestand tegen verhuizen en verbouwing. Voor ons zelfs een feest
Het risico nemend om weer als arrogant te worden betiteld.

Zodra je excuses gaat aandragen geef je jezelf min of meer een vrijbrief om je zo te gedragen. Terwijl het voor alle partijen (en voor jezelf misschien nog wel het meest) heel erg vervelend is dat het gebeurt en ik neem aan dat je het voortaan wilt voorkomen?

Dus praat met elkaar en spreek af dat je dit niet meer wilt. Geef aan wat je van de ander nodig hebt.
minny; denk dat ik manlief volgende week lekker mee uiteten neem, dan kunnen we even samen zijn. Even bijpraten over alles. Eerlijk gezegt moet dat ook er is naast verhuizing en slapeloze nachten de afgelopen tijd ook meer gebeurd wat ons niet in koude kleren gaat zitten... niet tussen ons hoor maar wel met ons zoontje die is chronisch ziek en moest 3 week geleden met spoed naar ziekenhuis gebracht worden en 1 nacht blijven.

p.s. Helaas is deze toekomstige woning een tussenstop. Maar goed...wil het niet heftiger overdoen komen want dat valt ook wel weer mee wat betreft verhuizen
blumke; wij hebben ook veel zin om naar deze woning te verhuizen het is een mooi huis! We lopen al weken te fantaseren om daar te wonen, voor ons eigenlijk ook een feestje om er heen te gaan, we hebben gelukkig ook veel familie die wil helpen.
quote:Hanneslove5 schreef op 13 mei 2010 @ 14:15:

Minny; moet even lachen om jou verhaal, haha ik zie het al helemaal voor me, al die kleding over het balkon. haha dat lucht denk ik wel op.Het was vooral erg fijn om hem in de positie van de schreeuwer te zetten. Ein-de-lijk had hij door hoe irritant zijn reactie daarop was. Eerst iemand tot het uiterste drijven en dan verheven zeggen dat je niet tegen je laat schreeuwen
quote:floor72 schreef op 13 mei 2010 @ 14:21:

Zodra je excuses gaat aandragen geef je jezelf min of meer een vrijbrief om je zo te gedragen. Terwijl het voor alle partijen (en voor jezelf misschien nog wel het meest) heel erg vervelend is dat het gebeurt en ik neem aan dat je het voortaan wilt voorkomen?Tja...dat vind ik dus van zeggen dat de ander zich niet moet laten uitlokken. Daarmee zeg je feitelijk dat jij je kan gedragen zoals je wil, hoe onredelijk ook, maar dat de schuld bij de ander ligt zodra daar reactie op komt.
minnny;
Hanneslove, het is jullie gewoon even teveel he?
quote:minny schreef op 13 mei 2010 @ 14:27:

[...]

Tja...dat vind ik dus van zeggen dat de ander zich niet moet laten uitlokken. Daarmee zeg je feitelijk dat jij je kan gedragen zoals je wil, hoe onredelijk ook, maar dat de schuld bij de ander ligt zodra daar reactie op komt.

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je er voor kunt kiezen om op dat moment niet te reageren of uit de situatie te stappen en er later in alle redelijkheid op terug te komen. Je hebt gelijk als je zegt dat er daar 2 voor nodig zijn om dat te kunnen.

Als één van de partijen hier niet in mee wil gaan, kun je je afvragen of je zo'n relatie wilt.

Volgens mij is het bij TO een incident, mede veroorzaakt door de omstandigheden en dus niet structureel. Praten is hier dus wel een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven