Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey bowiefan, wat gaaf! Ben benieuwd wat hij voor morgen verzonnen heeft en hoe hard de vlinders daarna vliegen! Geniet ervan!

Rasa, jammer dat je nog steeds geen bericht hebt van R.. Zou toch leuk geweest zijn als je zaterdag nog even een bakkie had kunnen doen ofzo, en dan met vlinders op vakantie..;)

Bij mij gaat t weer een stuk beter met de twijfels, als in: ze zijn flink minder.

We hebben van de week een enorm goed gesprek gehad en ik was wederom verbaasd over hoe goed hij me eigenlijk aanvoelt en wat een bijzondere vent het is. Achteraf zaten we vorige week allebei even niet echt lekker in ons vel, en een goed gesprek op een moment dat je je allebei wat lekkerder voelt, klaart een heleboel op! Ineens was het hoge stemmetje ook helemaal weg! :-) (jippie!)

Rasa, voor als we je evt niet meer 'zien' hier: alvast een fijne vakantie!
@Bowie, wow, hartstikke leuk voor je!!!

@Stoeltie klinkt ook goed! Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat het piepstemmetje verdwenen is :-)

Hier geen datenieuws. Ik heb met 1 man nog wel contact; we mailen eigenlijk al heel lang, maar we hebben elkaar nog nooit gezien. Ik heb dat tot nu toe afgehouden, omdat ik denk dat het vooral vriendschappelijk klikt. Krijg verder wel berichten, maar niet van mannen die me echt aanspreken. Ben ook druk met andere dingen en een beetje datemoe ofzo. Het verhaal van Bowie en Stoeltie geeft dan wel weer hoop...:)
Wat leuk om alle verhalen te lezen!

Ergens vorig jaar heb ik me aangemeld bij "paiq", verwachtte er eigenlijk weinig van, vond het wel geinig en het was goed voor mijn ego! (ergens vond ik het ook wel genant op de één of andere manier)

Na één dag "ontmoette" ik om 19.00 een leuke jongen, om 02.00 was het gesprek klaar. Toegevoegd op msn, steeds vaker beetje zitten kletsen. Ik was eigenlijk een beetje een watje om elkaar daadwerkelijk te ontmoeten, of bijvoorbeeld telefoonnummers uit te wisselen. Maar was ook wel weer erg benieuwd, want het klikte virtueel wel erg goed. Hij was minder een watje en trok me toch over de streep.

Na ongeveer 2 weken msnen (met webcam, toch even checken of ik niet met een veertigjarige kalende meneer te maken had) smsen en bellen hebben we afgesproken, ik werkelijk met een hartverzakking nabij. Wat vreemd zeg!! Maar ondanks toch wel het vreemde aspect dat je elkaar ergens "kent" maar toch ook niet, konden we het goed vinden.

Inmiddels kennen we elkaar nu bijna een jaar, gaan we van de zomer op vakantie en ben ik ontzettend blij met mijn internet date en inmiddels dus mijn lieve vriend.

(overigens schaam ik me soms nog steeds om toe te geven dat we elkaar via die weg hebben leren kennen)
Goudviske, ik hoop dat ik over een jaar ook nog fijn met deze downloadmeneer leuke dingen doe, altijd goed voor het moraal: een successtory!

En trouwens, als mensen vragen: hoe kennen jullie elkaar? Dan kan je toch gewoon zeggen: 'We hebben elkaar op/in *lokatie 1e date* ontmoet'?

Niemand die merkt dat je niet t échte antwoord geeft op die vraag!
Haha downloadmeneer, hoelang is die al in de picture bij jou? Twijfels heb ik in het begin ook erg gehad hoor! Maar weet inmiddels ook dat die meer met mezelf te maken hadden dan vriendlief.

Hahaha ja dat wilde ik ook inderdaad (desnoods in de albert heijn oid!!) Maar meneer verkondigt juist zo vaak mogelijk triomfantelijk hoe ge-wel-dig dat internetdaten wel niet is, omdat wij elkaar daar gevonden hebben. (tja..)
Deze meneer is nu een dikke maand in de picture, dus kakelvers, maar hij is, ondanks mn twijfels van eerder deze week, wel heel erg leuk..! En inderdaad, daarom postte ik hier ook, omdat ik vooral denk dat die twijfels bij mezelf vandaan komen, dat dit ineens zo leuk is (en deze meneer zo serieus en vooral niet bindingsangstig) dat 'er vast wat mis moet zijn' ofzo.. En dat er bij mij ook de rem op ging omdat ik misschien ook niet durfde geloven dat deze meneer me wellicht géén pijn gaat doen..en ik dus zelf al afstand aan het zoeken was, om dat maar voor te zijn.

Heb na het gesprek afgelopen week besloten dat het vanaf nu 'all guards down' is en ik gewoon mezelf ga zijn, en genieten van wat er gebeurt.

Tja, dan zit er niks anders op dan gewoon te accepteren dat mensen dus gaan weten hoe jullie elkaar kennen!

En trouwens, dat is inmiddels toch niets meer om je voor te schamen? Alhoewel ik best snap dat een 'normaal' verhaal op de een of andere manier toch fijner vertelt hoor..
Ja precies, ergens is het gewoon een soort van zelfbeschermingsmechanisme wat in werking treedt, maar misschien helemaal onterecht!

Ik had een soort van mantra "zolang het leuk is, is het leuk"

(jaja, dat zijn de wijsheden...) Spannend hoor! Hoop dat het zo leuk blijft

Haha gelukkig weet iedereen het inderdaad, dat scheelt echt, maar ergens heb ik toch het idee dat het wel een beetje een "trieste" stempel heeft (althans, dat heb ik nog een beetje ondanks dat ik het dus zelf ook heb gedaan)
Tja, dat 'trieste', dat ken ik. Mijn moeder heeft me wel eens doodleuk gezegd dat ze dat internetdaten maar een wanhopige bedoening vond (bedankt mam, je praat wel anders als straks alsnog kleinkinderen rondrennen ;))

Maar hoe triest is het om (zoals zoveel mensen doen) in de kroeg rond te hangen in de hoop spontaan iemand te ontmoeten? Daar heb ik op mijn leeftijd (zei het oude besje) heus niet elk weekend nog zin in!

Nee, doe mij dan maar lekker op de bank, onder het genot van een kopje thee of een wijntje, een beetje plaatjes kijken en wetenswaardigheden uitwisselen met mogelijk leuke exemplaren. En daarna niet op de fiets door de regen naar huis hoeven! Dat is toch eigenlijk gewoon de luxe-optie?

(vertel ik mezelf dan, terwijl ik mr right ook best graag in het wild ontmoet had hoor)
quote:Stoeltie schreef op 14 mei 2010 @ 19:59:

Tja, dat 'trieste', dat ken ik. Mijn moeder heeft me wel eens doodleuk gezegd dat ze dat internetdaten maar een wanhopige bedoening vond (bedankt mam, je praat wel anders als straks alsnog kleinkinderen rondrennen ;))

ohja, herkenbaar. Veel mensen hebben wel een oordeel klaar, bij voorkeur mensen die nog nooit iets met internetdating gedaan hebben en ook geen idee hebben wat het is of hoe het werkt.

Een kennis zei laatst tegen me: "ohja, ik heb een collega, die is ook wanhopig en heeft zich ook ingeschreven op een datingsite." Eh..."ook"?
1x is genoeg...
Jemig, over subtiel je mening uiten gesproken..;)
Hahaha :D Inderdaad!! Das allemaal heel fijn om te horen (zoals onze willeke alberti zou zeggen)

Nou soms proberen ze het wel tactisch maar dan is het ook van "Oh...eh....leuk..!"

(dus)

Tis nog een beetje taboe. Misschien wordt dat nog minder.
Zijn jullie trouwens wel eens bekenden tegengekomen op datingsites? Ik heb1 mannelijke collega herkend, die op dezelfde sites als ik staat. Ken hem niet goed (heel andere afdeling), eerlijk gezegd weet ik niet eens of hij mij herkend heeft (hij heeft ook bij mij gekeken). (en toen ik hem zag dat ik "heee, die ken ik, even kijken, klik" en toen "shitshitshit, hij kan nu zien dat ik bij hem heb gekeken!" haha.

Verder had ik een man in mijn hoofd genoteerd als favoriet, en blijkt het de broer van de beste vriend van een vriendin te zijn ("de broer van X staat er ook op, maar we moeten even via jouw profiel kijken, want ik wil niet dat hij kan zien dat ik bij hem gekeken heb").
quote:Dating_vrouw schreef op 14 mei 2010 @ 11:42:

[...]

Ik heb alle reacties beantwoord. Als een reactie zelf al had kunnen weten dat hij geen match is dan stuur ik een "geen interesse bericht". Komt er korte tijd daarna nog een, dan een getypt bericht met dat het nog steeds geen interesse is en dat ook zo zal blijven. Met veel succes en plezier verder. (en beginnen met Sorry, ..) Kijk, ook die ander kan nieuw zijn en zich weleens vergissen. Dit kost de minste moeite.

Vooral niet in detail uitleg gaan geven waarom. Alleen als het een match had kunnen zijn. Zelf reageer ik dan met oppervlakkige argumenten die wel waar zijn. Dat kost meestal maar een of twee zinnen. Het getuigt wel van respect en je voorkomt nare discussies. Ook mogelijk is dat je nieuw bent en nog even verder wil kijken, omdat je eerst wil weten hoe het allemaal gaat. Dat doe ik bij twijfel, dus als er op zich niets mis is met degene die reageert. Meestal zijn er voor mij weinig raakpunten te vinden in het profiel. Op alle hartjes gaat bij mij standaard een geen interesse-bericht terug. (Als het kan dan wordt dat uitgeschakeld.)

Wie lastig/vervelend wordt die krijgt een blokkade. Ik heb het eigenlijk nog niet anders meegemaakt. Als je beleefd, kort en zakelijk blijft dan is dat het voor het overgrote deel wel acceptabel.

Wat wakker je dan aan? Kort en zakelijk staat ver van passie af

Veel plezier verder nog!

Dankjewel!

best spannend, een paar mailtjes gekregen. En eigenlijk vind ik het dan heel zielig voor die mannen om te zeggen dat ik niet geinteresseerd ben. Maarja, dat went vast snel
ach, hartverscheurend
Nope, dat wordt niet veel makkelijker, vond ik dan. :S

Wat meespeelt was dat ik niet-betalend lid was en dus niet uit kon leggen waarom ik iemand afwees. En soms leek iemand be best een heel aardige man, maar zag ik t simpelweg niet gebeuren tussen ons. En dan is het best bot om alleen maar een gebroken hartje te (kunnen) sturen.

In andere gevallen dacht ik soms: Sorry, maar jij bent 15jr ouder(of jonger!) dan ik/ hebt duidelijk mn profiel niet gelezen/ stuurt zo duidelijk een standaard tekstje, dat ik weer totaal geen moeite had met dat gebroken hartje!

It's a tough world out there, zowel online als live, tis simpelweg zaak om de parels er tussenuit te vissen, en daarbij sneuvelt wel eens een oester!
Ja, maar ach, die arme oesters. Die zitten daar toch ook maar te smachten en krijgen dan van al die meiden-zonder-abonnement een koud 'geen interesse' berichtje. Van de één na de ander.

Niet dat ik met ze uit wil uit meelij, maar had ik betalend lid geweest had ik in ieder geval kunnen vertellen waarom niet. (Bijvoorbeeld omdat ze helemaal niks persoonlijks hebben ingevuld behalve 'Pulp Fiction, Hardrock, geen kinderen, ik hou van hobbies'.)
Tja, wat ik al zei, ik vond het voor de bijna-leukerds dan ook niet leuk om ze zo af te wijzen. Aan de andere kant, dat gebeurde mij ook vaak genoeg en is gewoon het harde internetdating-leven.

Ik heb overigens ook wel eens een abonnement gehad hoor, en dan legde ik het wel uit. Waarop ik dan ook nog regelmatig smeekbedes kreeg of ik het toch niet wilde proberen met ze of de vraag of we anders geen vrienden konden worden. Euh..nee? Daarvoor sta ik niet op een datingsite..
Hmmja, daar zit ook wel wat in. En om nou 100 Best Friends te hebben, dan heb je geeneens tijd meer voor een parel.

Hoe kun je trouwens met elkaar in contact komen als je beide geen betalend lid ben?
In principe kan dat niet nee, maar ik merkte al snel dat de meeste mannen wel lid zijn en redelijk snel doorhebben dat je geen lid bent en je dan hun emailadres mailen!
Hahahaha, dus gewoon het ouderwetse mannen vragen de vrouwen
Betalende leden kunnen zien dat je geen lid bent.

Meestal herkenbaar aan berichtjes. Hartjes zijn gratis.

Sommige dating-sites geven na korte tijd een proefperiode van een paar dagen. Soms na een paar maanden. Ze hebben ook wel aanbiedingen dat je een korte periode voor weinig geld kunt proberen.
Het is wel leuker om lid te zijn, want dan kun je zelf kiezen. Gratis krijgen meestal toch geen interesse. Het uitzetten van de hartjes is een genot. Dat is meestal bagger.

De leukste mannen reageren alleen op betalende leden.

Toch veel plezier verder.
Het grappige is wel dat ik mijn huidige lover dus tijdens zo'n 3-dagen-gratis periode heb leren kennen! En we dus eerst via de site konden mailen.

Ik vond het naast soms wat frustrerend, vaak ook juist wel fijn om geen lid te zijn en dus niets te kunnen. Soms sta je even bovenaan de lijst met hits, en krijg je ineens veel mail. Voelde dan toch wel als een verplichting om terug te schrijven, hoe kort ook. Dat simpelweg niet kunnen was vaak ook best lekker.. ;)
Dus eventjes afwachten maar. *zucht* Want ik heb een hele leuke man gezien! (grappig, want ik zat al een flinke tijd tegen het internetdaten aan te hikken )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven