smerige recepten

17-05-2010 18:34 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je " met stip op één " meest smerige recept.

Kom maar op met die Smac uit blik recepten.

( die van die vissticks en onverdunde soep uit blik is ook een moetje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:borodini schreef op 18 mei 2010 @ 12:37:

Gooi het op de borden, en zeg trots: "Jongens we hebben visnasi"

Daar was mijn moeder ook een ster in, Pure manipulatie.

Kwam ze met zo'n stralend en trots gezicht uit de keuken dat je het niet over je hart kon verkrijgen om er iets van te zeggen.
Djiezus Bor, ik wist dat jouw opvoeding 'bijzonder' was, maar culinair heeft het ook niet meegezeten zeg!
quote:Mevrouwdekees schreef op 18 mei 2010 @ 12:55:

Djiezus Bor, ik wist dat jouw opvoeding 'bijzonder' was, maar culinair heeft het ook niet meegezeten zeg! Tis nog een wonder dat ik goed terecht gekomen ben , en niet een permanente verblijfplek in de bavo heb gekregen
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
-"KijkT er eens Mevrouw Boro, lekker dwangbuissie om rustigT te worreh, pammetje derbij en vanavond lekker Vistickovenschotel."

-AAAAAAAAAAAARG!!! 8-p

-"Zuster!!! Valium voor Mevrouw Boro! Of Haldol!!"
Logeerpartij bij vriendinnetje die nog studente was. (achteraf had ik de afspraak een week later moet plannen als haar stufi gestort was )

Avondmaal: pasta met vis-roomsaus. Bij gebrek aan vis werden vissticks half ontleed en bij gebrek aan room werd er melk gebruikt in de saus. Kwakje kruidenkaas erbij dus heerlijk geschifte saus met stukjes visstick die nog half gepaneerd waren

Ontbijt: bij gebrek aan melk (die was in de saus gegaan) crusli aangelengd met water en een scheutje limonadesiroop

helaas moest ik op tijd weg om te studeren voor een tentamen en kon ik op het station iets fatsoenlijks te eten nemen
Macaroni met ham...

Ooit lang geleden heeft een vriendin van mij haar meest culinaire diner voorgeschoteld:

- macaroni elleboogjes (euroshopper merk)

- ketchup

- ham in blik (net zo erg als smac en dubbel zo vet)

Macaroni koken, afgieten, ketchup erdoor scheppen en de ham in blokjes erdoor.

Tot op de dag van vandaag vindt zij dit heerlijk, ik kan niet geloven dat iemand dit een avondmaal vindt.

:puke:
Nope
Bij mijn vorige baan had ik een collega die smak als beleg at. Ze sneed het af met de kaasschaaf en dan belegde ze daar haar cracker mee.

SMAKELIJK
quote:kattenk0p schreef op 18 mei 2010 @ 13:20:

Bij mijn vorige baan had ik een collega die smak als beleg at. Ze sneed het af met de kaasschaaf en dan belegde ze daar haar cracker mee.

SMAKELIJK [afbeelding]Ow erg,
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Een vriendin van mij is Braziliaans en hun lievelingsgerecht is Feijão. Nu lust ik toch bijna alles, maar zwarte bonen urenlang gestoofd in varkensvet gaat ook mij een beetje te ver. Als er dan ook nog varkensvlees inzit met vel en haren dan heb ik letterlijk gegeten en gedronken. Het ziet er trouwens uit als kots na een avondje flink aan de bacardi cola afgetopt met een shoarmaatje.
quote:kaar schreef op 18 mei 2010 @ 13:34:

Een vriendin van mij is Braziliaans en hun lievelingsgerecht is Feijão. Nu lust ik toch bijna alles, maar zwarte bonen urenlang gestoofd in varkensvet gaat ook mij een beetje te ver. Als er dan ook nog varkensvlees inzit met vel en haren dan heb ik letterlijk gegeten en gedronken. Het ziet er trouwens uit als kots na een avondje flink aan de bacardi cola afgetopt met een shoarmaatje.Dat heb ik wel eens gegeten. Gewoon niet gekeken toen de schaal op tafel kwam, en het was erg lekker!
Nou ik lust zelfs rauwe dobbelsteentjes vetspek, maar die dril die aan die varkenspoten zat ging mij iets te ver. Maar we willen onze lieve vriendin niet voor het hoofd stoten, dus 1 keer per jaar heeft mijn vriend enorm last van z'n maag en kunnen we echt niet komen eten.
Studievriend maakte geregeld een soort spaghetti met bolgnese-achtige saus waar ook rode wijn in was verwerkt, en daar bovenop een gepanneerde schnitsel. Was retetrots op zijn zelfbedachte recept.

Ik at ook ooit bij iemand een pastasaus gemaakt van gatenkaas, rozijnen en mandarijntjes uit blik. Hij vond t zelf een delicatesse.
quote:kaar schreef op 18 mei 2010 @ 14:39:

Nou ik lust zelfs rauwe dobbelsteentjes vetspek,

Kijk, daar kan ik me dan ook echt helemaal niets bij voorstellen... brrrrr!
quote:75twinkel schreef op 18 mei 2010 @ 14:46:

Studievriend maakte geregeld een soort spaghetti met bolgnese-achtige saus waar ook rode wijn in was verwerkt, en daar bovenop een gepanneerde schnitsel. Was retetrots op zijn zelfbedachte recept.

Ik at ook ooit bij iemand een pastasaus gemaakt van gatenkaas, rozijnen en mandarijntjes uit blik. Hij vond t zelf een delicatesse.

hij probeerde dus een schnitzsel Milanese te maken . Een gepaneerde schnitzel (! paneerlaag bestaat voor de helft uit broodkruim, andere helft uit parmesan) geserveerd met spaghetti in tomatensaus.

Wijn in bolognesesaus kan prima smaken trouwens.

Vruchten in het eten vind ik daarentegen simpelweg goor. Ananas en mandarijnen in warme sauzen vind ik smerig.
leuk topic trouwens, moet af en toe echt rillen als ik die horror recepten lees.

Meest smerige wat ik ooit heb gegeten was siciliaanse kaas...met wormen. Kleine maden in kaas is een lokale delicatesse...gatverdamme! Maar goed, dat is niet echt een recept meer een voedingsmiddel (iew).

Smerig vind ik: vriend die kilo gehakt aanmaakt met paar pakjes boemboemix van conimex. Soort superzoet gehakt met dat druipt van een zwarte weeïg ruikende saus. Geserveerd met bonen met draad en tot zwavel gekookte eieren... bwuk.

Alles met smac is goor. Het euroshopper voer van 19 eurocent per kuipjes van mijn kat ziet er beter uit. Als ik het moest eten zou ik van beide net zo hard kotsen.

Verder houd ik niet van div. "prutjes" gerechten die hier regelmatig voorbij komen. Bij voorkeur gesmoord in de eeuwige (nep) boursin. Bwuk...smakeloos studentenhuisvoer (heb er een overdosis van gehad, misschien heeft dat er mee te maken.. ).

"Prutjes" met als basis blikken bonduelle vallen ook in de categorie: goor! Dan liever een diepvriespizza.

oja, nog een goede kotsstimulator is die goedkope (aldi) sate in zo'n vacuumzakje. Ooit eens gekocht, beet in het sateetje en dat veerde gewoon terug als rubber. Hele pakje bleek uit enkel blokjes vet te bestaan.

Die van Mora zijn niet veel beter moet ik zeggen.
Smakelijke recepten uit mijn studentenhuistijdperk :

- Pasta met als saus geconcentreerde tomaat (uit die blikjes), zout en spekjes (en geen andere ingrediënten om een lekkere tomatensaus van te maken, zelfs geen italiaanse kruiden ofzo)

- Pastaschotel met kaas, spekjes, en 1 pot mayonaise. Dit alles doorelkaar gehusseld 20 minuten in de oven

- Zelfgemaakte aardappelpuree met aardappels, melk en een kilo zout. ("Goh wat vreemd dat het zo zout is )

- Een stukje vlees met droge pasta en aardappels (aardappels dienen dan als groente)

- Rijst met melk en suiker (is een dessert) maar opgediend als hoofdgerecht met een hartige saus. Brr

- Prei uit blik
quote:mips schreef op 18 mei 2010 @ 15:16:

[...]

hij probeerde dus een schnitzsel Milanese te maken . Een gepaneerde schnitzel (! paneerlaag bestaat voor de helft uit broodkruim, andere helft uit parmesan) geserveerd met spaghetti in tomatensaus.

Wijn in bolognesesaus kan prima smaken trouwens.

Vruchten in het eten vind ik daarentegen simpelweg goor. Ananas en mandarijnen in warme sauzen vind ik smerig.

aha, het was dus wel ergens op gebaseerd. de saus op zich was nog redelijk t epruimen, maar ik vergat alleen nog te melden dat er ook zoetzure augurken door gingen. Wat niet zo best combineerde met de wijn.

Wat ik ook heel goor vind: Jus uit een pakje
Nou, ik moet nu wel zeggen dat jullie me nieuwsgierig gemaakt hebben met al die Smac verhalen. Ik heb dat nog nooit gegeten/gezien
quote:mips schreef op 18 mei 2010 @ 15:24:

leuk topic trouwens, moet af en toe echt rillen als ik die horror recepten lees.

Meest smerige wat ik ooit heb gegeten was siciliaanse kaas...met wormen. Kleine maden in kaas is een lokale delicatesse...gatverdamme! Maar goed, dat is niet echt een recept meer een voedingsmiddel (iew).Volgens mij uit Sardegna.. Mijn vrienden hier die uit Sardegna komen, brengen dit vaak mee na vakantie thuis..brrr. Ik gooi het er maar op dat ik vegetarisch eet en wormen ook dieren zijn, godzijdank, want het het idee vind ik uiterst smerig. Nu schijnen wormen naar nootjes te smaken en ben ik ook dol op een lekkere Pecorino met pinoli ofzo, maar dit...
Uhhh BGB, Smac uit blik is gewoon lekker hoor, net als Corned Beef uit blik. Op een volkoren boterham doen en smullen maar. Vooral die Corned Beef..
Echt, wat een geniaal topic is dit! Ik heb heel hard gelachen! Zeer goed voor het humeur, want ik was hiervoor eigenlijk helemaal niet vrolijk.

Mijn schoonmoeder heeft ook een geniaal recept, wat ik gelukkig nooit heb hoeven eten: gekookte uien. Dat is het hele recept. Serieus. Gekookte uien.

Nog een: bruine bonen met sla en gekookte aardappels. Alles door elkaar roeren en dan een dikke klats mayonaise er overheen. Ondefinieerbare schoenzoolachtige lap vlees ernaast leggen. Eet smakelijk.
quote:maia schreef op 18 mei 2010 @ 15:36:

[...]

Volgens mij uit Sardegna.. Mijn vrienden hier die uit Sardegna komen, brengen dit vaak mee na vakantie thuis..brrr. Ik gooi het er maar op dat ik vegetarisch eet en wormen ook dieren zijn, godzijdank, want het het idee vind ik uiterst smerig. Nu schijnen wormen naar nootjes te smaken en ben ik ook dol op een lekkere Pecorino met pinoli ofzo, maar dit...

Oeps, bedoelde inderdaad Sardinië. Heb het ooit eens op vakantie daar gegeten...

Dol op Italiaans eten maar dat sla ik graag over.
quote:Mieshka schreef op 18 mei 2010 @ 15:58:

Echt, wat een geniaal topic is dit! Ik heb heel hard gelachen! Zeer goed voor het humeur, want ik was hiervoor eigenlijk helemaal niet vrolijk.

Mijn schoonmoeder heeft ook een geniaal recept, wat ik gelukkig nooit heb hoeven eten: gekookte uien. Dat is het hele recept. Serieus. Gekookte uien.

Nog een: bruine bonen met sla en gekookte aardappels. Alles door elkaar roeren en dan een dikke klats mayonaise er overheen. Ondefinieerbare schoenzoolachtige lap vlees ernaast leggen. Eet smakelijk.

Gatverdamme, wat goor!!!

Als vind ik de ouderwetsche tot-snot-gekookt-groenten-met-nootmuskaat uit mijn moeders huishoudschoolperiode ook te smerig voor woorden. Witlofsnot, andijviesnot, bloemkoolsnot, spruitensnot. Alles tot een papje gekookt en dan die muffe nootmuskaat erover en geserveerd met een "melk-bloem papje". Gruwel. Zo leer je kinderen nooit groenten eten...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik word echt onpasselijk van dit topic. Vind die fladder wel het toppunt van goor.

Cassoulet (ik zag het al voorbij komen) vind ik ook zo intens smerig. Ondefinieerbare stukken vlees in een kots van bonen. Van de lucht alleen al kan ik spontaan over mn nek gaan. Een blik hondenvoer ruikt serieus nog lekkerder.

Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven