smerige recepten

17-05-2010 18:34 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je " met stip op één " meest smerige recept.

Kom maar op met die Smac uit blik recepten.

( die van die vissticks en onverdunde soep uit blik is ook een moetje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het ergste wat ik als kind heb moeten eten is witlof met ham en kaas uit de oven, dus eigenlijk heb ik niks te klagen als ik het zo vergelijk met sommigen hier. Oja en de groenblauwe (te lang gekookte) eieren van mijn oma, maar die zagen er vooral vies uit, de smaak was oke.
Cum non tum age
quote:mips schreef op 18 mei 2010 @ 16:00:

[...]

Gatverdamme, wat goor!!!

Als vind ik de ouderwetsche tot-snot-gekookt-groenten-met-nootmuskaat uit mijn moeders huishoudschoolperiode ook te smerig voor woorden. Witlofsnot, andijviesnot, bloemkoolsnot, spruitensnot. Alles tot een papje gekookt en dan die muffe nootmuskaat erover en geserveerd met een "melk-bloem papje". Gruwel. Zo leer je kinderen nooit groenten eten...

Is niet helemaal waar, hoor. Mijn moeder was ook van de generatie 'tot snot koken' en ik lus echt alle groenten (behalve peulvruchten). Ik lust alleen nog steeds geen nootmuskaat omdat m'n moeder dat dus ook overal overheen flikkerde.

Om terug te gaan naar de gruwelrecepten: m'n ex at het liefst macaroni met hamblokjes (geen smac, dat scheelt weer) en de meest simpele rode saus. Geen groente, geen salade, gewoon rode saus. M'n huidige man is niet beter trouwens. Zijn idee van eten koken is een pak kip Siam met kipfilet. Verder dus niks, geen groente of zo....
quote:prada schreef op 18 mei 2010 @ 15:50:

Uhhh BGB, Smac uit blik is gewoon lekker hoor, net als Corned Beef uit blik. Op een volkoren boterham doen en smullen maar. Vooral die Corned Beef..
MILF in the making ;-)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Mieshka schreef op 18 mei 2010 @ 15:58:

Mijn schoonmoeder heeft ook een geniaal recept, wat ik gelukkig nooit heb hoeven eten: gekookte uien. Dat is het hele recept. Serieus. Gekookte uien.

gekookte uien heb ik ook wel eens bij iemand op het gas zien staan. Gewoon een hele pan vol uien! Had ik nog nooit gezien. En ze gingen een uur voordat manlief thuis kwam al op het gas.

Mijn moeder kookte altijd slecht. Yuk. Vieze glazige knolraap uit de snelkookpan, vet gehakt, dat soort dingen. Veel blik, raar kant-en-klaar vlees, van die vreemde burgers waarin dan bij het bakken een soort 'bult' kwam.

Maar ik lust wel alles.
quote:Melpomene schreef op 18 mei 2010 @ 16:53:

[...]

gekookte uien heb ik ook wel eens bij iemand op het gas zien staan. Gewoon een hele pan vol uien! Had ik nog nooit gezien. En ze gingen een uur voordat manlief thuis kwam al op het gas.

Mijn moeder kookte altijd slecht. Yuk. Vieze glazige knolraap uit de snelkookpan, vet gehakt, dat soort dingen. Veel blik, raar kant-en-klaar vlees, van die vreemde burgers waarin dan bij het bakken een soort 'bult' kwam.

Maar ik lust wel alles.

Een kilo uien aanfruiten in olijfolie en dan een uur zachtjes laten stoven (carameliseren heet dat dan) is een recept van Nigella Lawson en zou goddelijk moeten zijn naast kip en vlees.

Studentenvoer komt er bij mij ook niet meer in. (pak spinazie ala creme in pannetje ontdooien, pak boursin erdoor, uitgebakken spekjes erdoor, gebakken uien erdoor en gebakken kipfilet erdoor). En waarom zetten al mijn huisgenoten met wie ik vroeger samen kookte eerst de pasta op het vuur en begonnen ze vervolgens op hun dooie gemakkie aan het pellen van de eerste ui. Altijd doorgekookte pasta (yegh).

Ooh: en mag een mexicaans prutje met een blikje bonduelle mais en bonduelle kidneybonen (maar ook verse paprika) wel? Dat heb ik laatst een aantal keer gemaakt. Maar het was achteraf toch wel wat twijfelachtig......
quote:Melpomene schreef op 18 mei 2010 @ 16:53:

[...]

Maar ik lust wel alles.Mijn oma maakt dat dus gevuld met gehakt. Je haalt dan de binnenste ringen van de ui eruit na het koken zodat er 1 ring overblijft waar je de gehakt in doet. Best lekker om te eten, maar meeeen wat gaat het huis stinken als je uien kookt.
quote:nazife schreef op 18 mei 2010 @ 17:14:

Best lekker om te eten, maar meeeen wat gaat het huis stinken als je uien kookt.

Ja, en niet alleen terwijl je ze kookt, ik vrees de dag erna vanuit het toilet nog erger!

Gekookte ui, dat klinkt best wel vies!
quote:robo schreef op 18 mei 2010 @ 17:24:

[...]

Ja, en niet alleen terwijl je ze kookt, ik vrees de dag erna vanuit het toilet nog erger!

Gekookte ui, dat klinkt best wel vies!Toilet valt erg mee en de smaak ook. Aangezien je dan maar een flinterdun laagje ui eet met een lekkere vulling. Maar je huis stinkt de dag erna nog wel als je het niet flink door laat luchten. Deed ik de voordeur open en kokhalzen maar.
Het gaaat maar door hier he?

Even off topic, zit hier net in mijn nieuwe supertrendy-ottolenghi kookboek toch ook een stuffed onion recept te bekijken (maar 4 minuutjes, de binnenkant er al uitgehaald, koken in bouillon met witte wijn) feta en peterselie erin, dan nog een flinke tijd in de oven, mwah.

Terug op topic, ik wist niet dat er verschil was tussen smac en corned beef, en dat terwijl mijn kindertijd culinaire gezien verder toch vrij goed hierboven is beschreven. Hebben jullie ook herinneringen aan cervelaat worst door je eten, van die vieze vette, een soort hollands aangepast spaans recept, ipv chorizo nemen we maar cervelaat worst, jakkes.
Ok, ok! In neem mijn woorden terug: ook met snotgroenten leer je groenten waarderen... ben het levende bewijs van mijn ongelijk

Denk terug aan mijn eigen jeugd (snotgroenten incl. nootmuskaat) en lust nu toch praktisch alle groenten. Als ik nu bij mijn ouders eet dan giet ik stiekem de groenten al af en verstop ik de nootmuskaat...

(waarop mijn moeder steevast roept: hé, het vuur van de "vul naam groente in" is al uit. Ojee, nu is het niet tegelijk gaar met de aardappels... ).
Mijn man heeft besloten dat we enkel bij mijn ouders eten als ze brood eten of als mijn moeder patat bakt in alle ander gevallen weigert hij aan te schuiven. En terecht hij is er al meerdere keren ziek van geworden.

Wat ik het allergoorste vond als kind waren mijn moeders gebakken tomaten. Dan nam ze een aantal grote tomaten, die ze in stukken sneed. In een beetje boter bakken en dan een minuutje of 2-3 voordat het 'klaar' was dat eeuwige blikje ananas erdoor en in laten koken. Dat goot ze dan over een paar boterhammen en dan aten we brood met gebakken tomaat. :puke:
.
Lindy, even koken/smoren in bouillon en olie is het ook lekker hoor
Smerigste wat mijn moeder kookte: gekookte aardappels, een blik erwtjes (van die diep groen/bruine) en een alaska-koolvisfilet (zo'n vierkant blok uit de diepvries) op het vuur ontdooid en aan een kant besmeerd met mosterd. Kortom een vierkante schoenzool zonder smaak, gortdroog evenals de aardappels en erwten, die ik nog steeds niet lust en dit alles weg te krijgen ZONDER drinken bij het eten...God wat ben ik blij dat ik al jaren zelf mijn eten maak...
This is not kosher!
Ik ben altijd dol geweest op lasagna totdat mijn moeder op een dag (dat de melk op was) bedacht dit met karnemelk te bereiden....

Gatver de gatver!!

Ik snap nog steeds niet hoe ze dit ooit heeft kunnen bedenken.

Oja en mijn moeder van ook fan van smac.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Doorgebakken tartaartjes, ipv hamburgers bij de frietjes...

Was ook jeugdtrauma...kwam er later achter dat Eddy Murphy ook zo getraumatiseerd was.
This is not kosher!
.
.
Ik vind het wel schokkend dat veel mensen het presteren zulke walgelijke dingen op tafel te zetten.

Overal mislukt wel eens wat maar altijd zulk liefdeloos eten, vreselijk.

Dan is er toch ook totaal geen plezier aan koken en het opeten?
@kuzu voor sommige mensen hoeft dat ook niet. Mijn moeder is zo iemand die kookt en eet omdat dat hoort. Lekker is niet nodig zolang je maar gevoed wordt. En dat terwijl mijn oma echt superlekker kon koken, dat was altijd een feest als ik daar mocht eten!
Eerlijk gezegd vind ik cassoulet uit blik best lekker. Beetje opleuken met wat knoflook, paprika en cayennepeper en een salade erbij. Dat eten we wel eens op de camping in Frankrijk (maar ook alleen maar daar, thuis is het vast al minder).

Bij een familielid van mij hebben we jaarlijks een bbq die bestaat uit: spiesjes met stukjes ongekruide kipfilet die van binnen nog halfrauw zijn en van buiten geblakerd, en dan wat uiringen en paprika ertussen (ook half geblakerd natuurlijk), en van die industriele diepvrieshamburgers die eruitzien en smaken als karton. Dit gecombineerd met half afgebakken Aldi stokbroden (zodat het nog lekker bleek ziet en net niet gaar is van binnen)

en flesjes saus van Calve. Ik denk dat ik dit jaar maar eens oversla.

Voor nog meer inspiratie moet je hier eens kijken:

http://www.twolefthands.nl/gourmet/gourmet.htm

Eet smakelijk!
Nothing happens for a reason
quote:juliet64 schreef op 18 mei 2010 @ 22:36:

Voor nog meer inspiratie moet je hier eens kijken:

http://www.twolefthands.nl/gourmet/gourmet.htm

Eet smakelijk!Jééééémig!! Wát een ranzige website! Brrrr.
quote:Razzmatazz schreef op 18 mei 2010 @ 15:27:

- Prei uit blikIk wist niet dat dat bestond? Wáár koop je dat? Niet dat ik het zou willen kopen.....
Wat een heerlijke recepten

Zo, genoeg inspiratie opgedaan

Gatver wat een smerigheden komen hier voorbij. Wel handig: ik heb gegeten en gedronken voor de komende dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven