Gewoon Thuis
dinsdag 18 mei 2010 om 09:03
http://www.ah.nl/recepten ... q=aardappel+broccolitaart
Dit is Tony's lievelingseten. Samen met lasagna.
En 'gewoon' vis uit de oven is ook lekker. In klein laagje water met citroensap kwartiertje op 175 graden. Je kunt er ook een pakketje van maken met alufolie en er allerlei lekkere kruiden in mikken.
Ik maak ook van ovenschotel van restjes. Vlees/kip even aanbakken, samen met allerlei groentes in ovenschaal mikken. Schijfjes tomaat erover voor de friss touch, aardappelpuree erover, en dan natuurlijk lekker veel kaas. Veertig minuten in de oven en klaar.
Verder natuurlijk muffins, brownies, appeltaart, apple crumble...
Mier heeft een heerlijk bekkie!
Erwt, komt vast goed met die bevallingsdingen. Weet je eigenlijk al je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen? Ik gok op ziekenhuis....
Dit is Tony's lievelingseten. Samen met lasagna.
En 'gewoon' vis uit de oven is ook lekker. In klein laagje water met citroensap kwartiertje op 175 graden. Je kunt er ook een pakketje van maken met alufolie en er allerlei lekkere kruiden in mikken.
Ik maak ook van ovenschotel van restjes. Vlees/kip even aanbakken, samen met allerlei groentes in ovenschaal mikken. Schijfjes tomaat erover voor de friss touch, aardappelpuree erover, en dan natuurlijk lekker veel kaas. Veertig minuten in de oven en klaar.
Verder natuurlijk muffins, brownies, appeltaart, apple crumble...
Mier heeft een heerlijk bekkie!
Erwt, komt vast goed met die bevallingsdingen. Weet je eigenlijk al je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen? Ik gok op ziekenhuis....
Loretta is De Mol. Punt.
dinsdag 18 mei 2010 om 19:08
We hadden net couscous met kip in dadel/abrikozensaus, lekkahhhhhh!!
Gehakt is hier nooit echt een succes, Nemo houdt sowieso niet van vlees. Wil alleen goor varkensvlees eten dat kreng.
Weer een berg spullen weggebracht vandaag, het wordt nu echt leger op zolder. Eindelijk.
Gehakt is hier nooit echt een succes, Nemo houdt sowieso niet van vlees. Wil alleen goor varkensvlees eten dat kreng.
Weer een berg spullen weggebracht vandaag, het wordt nu echt leger op zolder. Eindelijk.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
dinsdag 18 mei 2010 om 21:24
Leuk, ik vond Thuis zoveel fijner dan in Ziekenhuis. Lag ook wel aan soort bevalling hoor
Yuk, verdunde champiezooi. En Vish, wij hadden net bij de rijst en vis (niet uit aquarium ) hele lekkere paprika en courgette en wortel en ui uit de oven, beetje olijfolie en zout erover en dan grillen in de oven, hmmmmmmmmmmmmm. En Lasagna natuurlijk, allerlei quiches en ovenschotels. Hele kippen met vulling en randgroente
Leuk, Star, dat je vind dat Chica op mij lijkt, joecheee
Yuk, verdunde champiezooi. En Vish, wij hadden net bij de rijst en vis (niet uit aquarium ) hele lekkere paprika en courgette en wortel en ui uit de oven, beetje olijfolie en zout erover en dan grillen in de oven, hmmmmmmmmmmmmm. En Lasagna natuurlijk, allerlei quiches en ovenschotels. Hele kippen met vulling en randgroente
Leuk, Star, dat je vind dat Chica op mij lijkt, joecheee
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
dinsdag 18 mei 2010 om 22:38
Mij lijkt thuis fijner omdat je niet, al weeënd, onderweg hoeft én omdat je dan al thuis bent als kindje er is. Én... als het niet anders is, kun je altijd alsnóg naar het ziekenhuis, want als je poliklinisch wilt bevallen, mag je toch pas vrij laat naar ziekenhuis, dus maakt niet zoveel uit.
Vis-in-folie-pakketjes ook lekker én heel mager!
Kip in de oven ook lekker inderdaad! Lekker in een braadslee met groenten en krieltjes.
Vis-in-folie-pakketjes ook lekker én heel mager!
Kip in de oven ook lekker inderdaad! Lekker in een braadslee met groenten en krieltjes.
Peas on earth!
woensdag 19 mei 2010 om 08:02
Ik dacht ziekenhuis, omdat je niet zo van de bevallingsdingetjes bent, enzo. En dat je je dan misschien in het ziekenhuis veiliger zou voelen.
Ik heb beide meegemaakt. Het waren allebei prima bevallingen, maar de thuisbevalling toch wel het meest relaxed (al duurde die 6 uur en die in het ziekenhuis 4 uur) en het meest bijzonder, doordat de sfeer gewoon intiemer was (ja, ja, dat is een Beatrijsargument, ik weet het, maar het wás wel gewoon zo!)
Ik heb beide meegemaakt. Het waren allebei prima bevallingen, maar de thuisbevalling toch wel het meest relaxed (al duurde die 6 uur en die in het ziekenhuis 4 uur) en het meest bijzonder, doordat de sfeer gewoon intiemer was (ja, ja, dat is een Beatrijsargument, ik weet het, maar het wás wel gewoon zo!)
Loretta is De Mol. Punt.
woensdag 19 mei 2010 om 10:27
quote:Kess schreef op 19 mei 2010 @ 08:02:
Ik dacht ziekenhuis, omdat je niet zo van de bevallingsdingetjes bent, enzo. En dat je je dan misschien in het ziekenhuis veiliger zou voelen.
Die bevallingsdingetjes is vooral een kwestie van Nog Steeds Negeren dat ik ga bevallen . Dat lukt trouwens wel steeds minder goed, want Xan merkte vorige week ook al op dat ik het ineens veel vaker over bevallen had. Klaarblijkelijk is er toch iets gaande in mijn hoofd
Zoetsappig Beatrijsargument is trouwens ook wel mijn argument... lijkt me toch fijner om thuis te zijn.
Die bevallingsdingetjes is vooral een kwestie van Nog Steeds Negeren dat ik ga bevallen . Dat lukt trouwens wel steeds minder goed, want Xan merkte vorige week ook al op dat ik het ineens veel vaker over bevallen had. Klaarblijkelijk is er toch iets gaande in mijn hoofd
Zoetsappig Beatrijsargument is trouwens ook wel mijn argument... lijkt me toch fijner om thuis te zijn.
Peas on earth!
woensdag 19 mei 2010 om 10:36
Ja, dat is inderdaad best grappig eigenlijk, hoe de dingen in mijn hoofd ook langzaam daar naartoe werken... eerst moest ik wennen aan het idee van überhaupt zwanger zijn, en inmiddels denk ik zelfs na over Bevallen. Het moet niet gekker worden
Lekker, zo'n zonnegeval!
Ga je trouwens ook nog een nieuwe vis kopen?
Lekker, zo'n zonnegeval!
Ga je trouwens ook nog een nieuwe vis kopen?
Peas on earth!
woensdag 19 mei 2010 om 10:38
Minder dan een week voor de bevalling moest ik naar het ziekenhuis wegens eiwit in urine, toen ik daar lag heb ik de baby gesmeekt om er niet uit te komen want ik was er écht nog niet klaar voor. Een paar dagen later kreeg ik mijn eerste wee en ik voelde dat het goed was
Nee geen nieuwe vis, 2 is genoeg. Nemo wacht geduldig op de babyvis die volgens hem elk moment geboren kan worden.
Nee geen nieuwe vis, 2 is genoeg. Nemo wacht geduldig op de babyvis die volgens hem elk moment geboren kan worden.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.