Gewoon Thuis

11-02-2010 10:46 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ah.nl/recepten ... q=aardappel+broccolitaart

Dit is Tony's lievelingseten. Samen met lasagna.

En 'gewoon' vis uit de oven is ook lekker. In klein laagje water met citroensap kwartiertje op 175 graden. Je kunt er ook een pakketje van maken met alufolie en er allerlei lekkere kruiden in mikken.

Ik maak ook van ovenschotel van restjes. Vlees/kip even aanbakken, samen met allerlei groentes in ovenschaal mikken. Schijfjes tomaat erover voor de friss touch, aardappelpuree erover, en dan natuurlijk lekker veel kaas. Veertig minuten in de oven en klaar.

Verder natuurlijk muffins, brownies, appeltaart, apple crumble...

Mier heeft een heerlijk bekkie!

Erwt, komt vast goed met die bevallingsdingen. Weet je eigenlijk al je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen? Ik gok op ziekenhuis....
Loretta is De Mol. Punt.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 17 mei 2010 @ 17:25:

Ik zie net een topic over vissticks en dacht dat Vish mijn advies over vissticks had opgevolgd Dat ene recept gezien? Vissticks met kaas en verdunde champignonnensoep ende :puke:
Niet helemaal eens hoor Inad, op een van de foto's lijkt Chica sprekend op jou!

7 pond is mooi, niet zo'n reus. Zo gepiept dus het werpen tzt
Was dat recept als grap? Dat verzin je toch niet???

Vaio doedut weer!!!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Lasagne, muffins, brownies, appeltaart, apple crumble passen niet echt in de categorie niet vet Kess

Dat broc/kaas gebeuren ziet er lekker uit maar ook te vet.
Gehakt doet altijd goed in ovenschotels en mager
We hadden net couscous met kip in dadel/abrikozensaus, lekkahhhhhh!!

Gehakt is hier nooit echt een succes, Nemo houdt sowieso niet van vlees. Wil alleen goor varkensvlees eten dat kreng.

Weer een berg spullen weggebracht vandaag, het wordt nu echt leger op zolder. Eindelijk.
Kip kan ook prima in ovenschotel. Of reepjes rundvlees, of shoarmavlees. Van Aardappel broccolitaart kun je ook een minder vette variant maken door slagroom weg te laten en te vervangen door melk.
Loretta is De Mol. Punt.
Getver, vis met verdunde champignonnesoep? Yegh.

Vanwaar gedachte aan ziekenhuis Kess? Vooralsnog heb ik 'thuis' besloten. Past zo leuk bij dit topic namelijk
Peas on earth!
Leuk, ik vond Thuis zoveel fijner dan in Ziekenhuis. Lag ook wel aan soort bevalling hoor

Yuk, verdunde champiezooi. En Vish, wij hadden net bij de rijst en vis (niet uit aquarium ) hele lekkere paprika en courgette en wortel en ui uit de oven, beetje olijfolie en zout erover en dan grillen in de oven, hmmmmmmmmmmmmm. En Lasagna natuurlijk, allerlei quiches en ovenschotels. Hele kippen met vulling en randgroente

Leuk, Star, dat je vind dat Chica op mij lijkt, joecheee
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Mij lijkt thuis fijner omdat je niet, al weeënd, onderweg hoeft én omdat je dan al thuis bent als kindje er is. Én... als het niet anders is, kun je altijd alsnóg naar het ziekenhuis, want als je poliklinisch wilt bevallen, mag je toch pas vrij laat naar ziekenhuis, dus maakt niet zoveel uit.

Vis-in-folie-pakketjes ook lekker én heel mager!

Kip in de oven ook lekker inderdaad! Lekker in een braadslee met groenten en krieltjes.
Peas on earth!
Ik dacht ziekenhuis, omdat je niet zo van de bevallingsdingetjes bent, enzo. En dat je je dan misschien in het ziekenhuis veiliger zou voelen.

Ik heb beide meegemaakt. Het waren allebei prima bevallingen, maar de thuisbevalling toch wel het meest relaxed (al duurde die 6 uur en die in het ziekenhuis 4 uur) en het meest bijzonder, doordat de sfeer gewoon intiemer was (ja, ja, dat is een Beatrijsargument, ik weet het, maar het wás wel gewoon zo!)
Loretta is De Mol. Punt.
Bij de volgende kies ik ook voor thuis, al ben ik normaal gesproken ook met een paar uur heen en weer met mijn stortbevallingen
De volgende Star? Vertel!
Over een jaar of drie hoor
Ooooooooooooooohhhhhhh
Dit lijkt me zo heeerlijk!

Dan kom je helemaal nooit meer van je reet af
En wat is het probleem daarvan precies?
quote:Kess schreef op 19 mei 2010 @ 08:02:

Ik dacht ziekenhuis, omdat je niet zo van de bevallingsdingetjes bent, enzo. En dat je je dan misschien in het ziekenhuis veiliger zou voelen.

Ik heb beide meegemaakt. Het waren allebei prima bevallingen, maar de thuisbevalling toch wel het meest relaxed (al duurde die 6 uur en die in het ziekenhuis 4 uur) en het meest bijzonder, doordat de sfeer gewoon intiemer was (ja, ja, dat is een Beatrijsargument, ik weet het, maar het wás wel gewoon zo!)

Die bevallingsdingetjes is vooral een kwestie van Nog Steeds Negeren dat ik ga bevallen . Dat lukt trouwens wel steeds minder goed, want Xan merkte vorige week ook al op dat ik het ineens veel vaker over bevallen had. Klaarblijkelijk is er toch iets gaande in mijn hoofd

Zoetsappig Beatrijsargument is trouwens ook wel mijn argument... lijkt me toch fijner om thuis te zijn.
Peas on earth!
Grappig is dat he Erwt! En straks ben je er ineens helemaal klaar voor, gaat gewoon vanzelf!
Ja, dat is inderdaad best grappig eigenlijk, hoe de dingen in mijn hoofd ook langzaam daar naartoe werken... eerst moest ik wennen aan het idee van überhaupt zwanger zijn, en inmiddels denk ik zelfs na over Bevallen. Het moet niet gekker worden

Lekker, zo'n zonnegeval!

Ga je trouwens ook nog een nieuwe vis kopen?
Peas on earth!
Bevallen vanzelf? Geef dat kind nou geen valse hoop
Minder dan een week voor de bevalling moest ik naar het ziekenhuis wegens eiwit in urine, toen ik daar lag heb ik de baby gesmeekt om er niet uit te komen want ik was er écht nog niet klaar voor. Een paar dagen later kreeg ik mijn eerste wee en ik voelde dat het goed was

Nee geen nieuwe vis, 2 is genoeg. Nemo wacht geduldig op de babyvis die volgens hem elk moment geboren kan worden.
quote:Star schreef op 19 mei 2010 @ 10:37:

Bevallen vanzelf? Geef dat kind nou geen valse hoop LÉZEN

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven