help alsjeblieft..?!

16-05-2010 01:28 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen, graag wil ik aan jullie mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie me kunnen helpen hoe en wat ..? heb van de week ook iets gepost hier maar na dit terug gelezen te hebben heb ik daar toch een hoop dingen weggelaten hoop dat jullie me kunnen helpen.....:(

Ik ben 22 en mijn ex:( 25 na 7 jaar relatie heeft hij er een punt achter gezet,...we hadden net een half jaar geleden een huis gekocht samen alles was gewoon super...

op het moment dat we samen gingen wonen kwam ik er achter dat hij al een aantal maanden (3) een vrouwelijke collega hielp bij het opbouwen van haar swingers internet site...hij vertelde me dat hij het niet tegen me verteld had omdat hij bang was dat ik jaloers zou worden ,... omdat ik dat nogal snel ben.... begreep dit wel van hem maar toch zat het me niet lekker..ik moet wel even vertellen dat deze vrouwelijke collega bekend staat als een vrouw die ''vroeger'' veel relatie's naar de knoppen geholpen heeft omdat dit haar blijkbaar een kick gaf...en ik regelmatig gewaarschuwd werd voor haar dat ik met haar op moest passen..

Ook vondt ik een sms van haar in zij telefoon : mijn knie is kapot dankzij jou..Xx

dit riep ?? bij mij op en heb hem toen ook gevraagd waar dit smsje over ging.. hij vertelde me dat het kwam omdat ze in ons huis was komen kijken en haar knie tegen de trap had gestoten ..?! Okee dacht ik dat kan ik vertrouwde hem daarin.! dacht wel waarom is ze hier geweest terwijl ik hier niet was...?

maar toch zat het me gewoon niet lekker en waren er elke keer discussies over..dat smsje spookte constant door mijn hoofd en ging er maar niet uit ... kwam dit omdat ik zo jaloers ben ..?

heb er veel gesprekken met hem over gehad en hij zei dat het echt niets meer was dan een vriendschap tussen hem en haar... en zijn hulp voor de site.. Op een gegeven moment ging zei ( die overigens gewoon getrouwd is )steeds vaker bellen dat ze problemen had met haar pc en moest mijn vriend er regelmatig naar toe dit zat me ook gewoon niet lekker .zat ik weer alleen op de bank..:( Na weer discussie op discussie hebben we er echt een goed gesprek over gehad en heb ik gezegt dat ik het er echt heel moeilijk mee had... hij heeft toen het contact met haar verbroken !( 3,5 maand) In deze tijd ging alles SUPER tussen ons. alleen bleef ik rotopmerkingen over haar maken als ik haar zag ... Dat is niet goed van me dat weet ik ...:(

Vervolgens in deze periode stond mijn vriend te praten met een andere vrouw in de kroeg ook hier maakte ik een opmerking over...

Stom!!!!

Na een tijdje heeft mijn vriend toch het contact met haar weer opgepakt..(waarschijnlijk omdat ik niet ophield met mijn opmerkingen...?!?) hier kwam ik achter omdat hij zich op zou laten halen door een mannelijke collega die bleek vrij te zijn... dus kwam zei hem halen ... Hij loog hierover tegen mij...Heb dit die dag met hem besproken en hij was gewoon bang voor ruzie hij wilde me een x een ochtend uit laten slapen zodat ik eindelijk eens mijn rust kon pakken.. en was bang dat als hij zou zeggen dat zei hem kwam halen...ik hem weg gebracht had.! begrijp dit ook wel...

Na een goed gesprek leek alles goed te zijn ging naar mijn werk en ging vol plezier naar huis! eenmaal thuis aangekomen zag ik dat er visite geweest was . vroeg het aan hem en idd zijn vrouwelijke collega bleek langs geweest te zijn..terwijl we de afspraa gemaakt hadden dat ze niet in mijn huis zou komen terwijl ik er niet was... Je raadt het al dit ontplofte in een grote ruzie met als gevolg dat ik weer terug bij mijn moeder stond met mijn koffertjes ...relatie over:( 7 jaar...

inmiddels staat ons huis te koop en voel ik me gewoon ontzettend klote ik mis hem en wil dolgraag dat het goed komt...

ook weet ik dat hij gewoon boos was dat ik hem niet vertrouwde... en daarom dit de druppel was..!

Weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet heb hem verteld hoe zielsveel ik van hem hou! maar hij wil op dit moment rust ...en heb het idee dat hij het zelf ook niet goed meer weet !

1 DING weet ik zeker hij is de liefde van mijn leven !!!!!!

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen..

thnx alvast

liefs
Ongelovelijk - Ongelooflijk

Inderdaad ongelooflijk

Meisje, door uitgroeptekens wordt het in jouw geval niet echt geloofwaardiger als ik eerlijk mag zijn.
Dank je wiitedruif van je opmerking ga ik me echt beter voelen !
Dat snap ik, maar wittedruif heeft een goed punt...
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Ja snap het ook wel ! Kga mijn best doen ervoor te knokken en kan wel zeggen mis hem nu niet meer ineens maar dat is niet zo ,.... Kan alleen maar zeggen dat ik mijn best

Ervoor ga doen om er zelf eerst boven op tekomen ! Dat is nu het belangrijkste ,...
quote:blackberrygirl schreef op 18 mei 2010 @ 15:52:

Ja snap het ook wel ! Kga mijn best doen ervoor te knokken en kan wel zeggen mis hem nu niet meer ineens maar dat is niet zo ,.... Kan alleen maar zeggen dat ik mijn best

Ervoor ga doen om er zelf eerst boven op tekomen ! Dat is nu het belangrijkste ,...

Dat hoef je voor ons ook niet te zeggen. Dat zou zelfs een beetje raar zijn, aangezien het heel logisch is dat je hem mist.

Je zou alleen iets kritischer en objectiever naar je situatie kunnen kijken. Dat is lastig, aangezien je er middenin zit, maar ik krijg nu het idee dat je in een fantasiewereld leeft. Dat je het allemaal niet meer helder ziet. Je doet overkomen alsof je ex helemaal te gek is en dat je relatie dat ook was, maar het is toch niet voor niks uit? En dat ligt echt niet alleen aan jouw gedrag.
quote:Wittedruif schreef op 18 mei 2010 @ 00:48:

Ongelovelijk - Ongelooflijk

Inderdaad ongelooflijk

Meisje, door uitgroeptekens wordt het in jouw geval niet echt geloofwaardiger als ik eerlijk mag zijn.UitGroeptekens, ja? Als je iemand denkt te kunnen denigreren, doe dat dan i.i.g. foutloos, anders staat het zo stom.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
pff wat een rot situatie ik wil super graag voor mezelf knokken en het ene moment voel ik me veel beter dan het andere moment...

Maar weet gewoon echt zeker dat hij niet vreemd gegaan is en snap ook heel goed dat jullie zeggen van wel ... maar dat is niet het gene waar het mij nu om gaat ....

het gaat erom dat hij haar toen weer uitgenodigd heeft en daar ben ik zoo ontzettend boos(teleurgesteld) over .... maar op de een of andere manier moet ik echt de hele dag aan hem denken en dat is niet omdat ik al vanaf mijn 15e met hem samen ben ,....maar dat is echt omdat ik van hem hou..!

en binnenkort staat ook de afspraak met een deskundige en hoop gewoon dat hij me kan helpen

Op de 1 of andere manier kan ik gewoon niet boos zijn en hem een ongelooflijke eikel noemen omdat hij dit gedaan heeft ..!!!.

kan alleen maar ontzettend verdrietig zijn om alles... en zo boos dat hij denkt dat ik de grootste schuldige ben oke ik heb mischien niet altijd even goed gereageerd heb....

Maar hij maakte me zo onzeker en bang ...

pfff als ik het even mag zeggen klotezooi ! allemaal
He BBG, doe je wel leuke dingen die jou afleiding bezorgen.

Je blijft er namelijk zo in hangen en ik snap echt heel goed dat je liefdesverdriet hebt en dat dat niet van ene op het andere moment over is. En dat is het ook niet als je leuke dingen doet maar daardoor wordt het wel minder hard en scherp en kan je er wat afstand van nemen. Je zit na 7 weken volgens mij nog steeds op het punt van toen. Sterkte meis, zoek afleiding en gooi je haar los
quote:blackberrygirl schreef op 18 mei 2010 @ 21:51:

en binnenkort staat ook de afspraak met een deskundige en hoop gewoon dat hij me kan helpen

Op de 1 of andere manier kan ik gewoon niet boos zijn en hem een ongelooflijke eikel noemen omdat hij dit gedaan heeft ..!!!.

kan alleen maar ontzettend verdrietig zijn om alles... en zo boos dat hij denkt dat ik de grootste schuldige ben oke ik heb mischien niet altijd even goed gereageerd heb....

Maar hij maakte me zo onzeker en bang ...

pfff als ik het even mag zeggen klotezooi ! allemaal Om te beginnen even een ! Ten tweede denk ik dat het goed is dat je een deskundige (psycholoog neem ik aan) hebt ingeschakeld. Krijg nl. niet echt het idee dat je hier zonder hulp uit gaat komen, althans not any time soon. Wel goed dat je af en toe wel boosheid voor hem voelt, dat is al een stap de goede richting op.
quote:Kleintjecool schreef op 18 mei 2010 @ 22:18:

He BBG, doe je wel leuke dingen die jou afleiding bezorgen.

Je blijft er namelijk zo in hangen en ik snap echt heel goed dat je liefdesverdriet hebt en dat dat niet van ene op het andere moment over is. En dat is het ook niet als je leuke dingen doet maar daardoor wordt het wel minder hard en scherp en kan je er wat afstand van nemen. Je zit na 7 weken volgens mij nog steeds op het punt van toen. Sterkte meis, zoek afleiding en gooi je haar los

hey kleintjecool

dank je voor je reactie , ja doe opzich wel leuke dingen met mijn vriendinnen en dat geeft me ook wel afleiding maar elk moment dat ik alleen ben of bv alleen pauze heb op mijn werk lijkt het wel of er iemand elke keer in mes in mijn rug steekt...

af en toe soort van migraine aanvallen steken in mijn buik last van mijn nieren... dit omdat ik niet goed kan eten /slapen denk ik ....

en inderdaad gewoon verdriet hebben veel verdriet

heb hem natuurlijk af en toe ook even gesproken en merk echt aan hem dat hij er eigenlijk niet voor 100% achter staat ,...

ik vindt als je dat wel ben zeg je tis klaar over en uit ...

maar hij zegt zelf of hij niet weet of het nog goed komt of niet...omdat hij zelf ook in de knoop zit

en ik weet het mag geen hoop hebben en probeer dat ook zo min mogelijk te doen.. maar ben bang ALS het eventueel nog goed komt dat als je zo lang uit elkaar geweest bent het alles alleen maar moeilijker maakt om bv opnieuw te beginnen of zie ik dat verkeerd is rust voor beide juist goed ?

heb het idee dat het bij hem pas doordringt als ik echt volledig onbereikbaar ben voor hem ...

sorry hoop dat je mijn manier van denken een klein beetje begrijpt ..::cry:
quote:Twister2010 schreef op 18 mei 2010 @ 22:25:

[...]

Om te beginnen even een ! Ten tweede denk ik dat het goed is dat een deskundige (psycholoog neem ik aan) hebt ingeschakeld. Krijg nl. niet echt het idee dat je hier zonder hulp uit gaat komen, althans not any time soon. Wel goed dat je af en toe wel boosheid voor hem voelt, dat is al een stap de goede richting op.

heey twister2010!

dank je wel voor je knuffel heb ik echt wel even nodig ...

nee denk het ook niet net zoals ik hierboven al zei tegen kleintjecool dat ik echt het idee heb dat hij haar ook niet klaar mee is ... maar weet ook niet goed wat ik daar mee moet

en ben ook echt blij met de hulp die ik ingeschakeld heb omdat ik hoop dat mij dat gaat helpen ook mijn ex zei dat hem dat goed voor me leek ook voor mijn ''onzekerheid '' en hij zei ook dat ik eerst tot rust moet komen en aan mezelf moet werken ... wat bedoeld hij nu ? dat als ik weer helemaal happy ben dat het dan wel weer goed komt ik weet het gewoon echt allemaal niet meer

bn overigens wel blij me jullie eerlijkheid en reacties allemaal
en boos ben ik eigenlijk onzettend constant de vraag WAAROM heb je haar verdomme nou toch uitgenodigd waarom ?? hij wist dat ik dat niet trok waarom heeft hij het toch gedaan ? en idd geef k mezelf soms de schuld en denk ik ben ik nou echt zo rot voor hem geweest ?? zo'n jaloers mens ... ik weet gewoon dat ik dat niet ben .... terwijl ik dit typ stromen de tranen over mijn wangen echt waarom??
Hai,

Vind het goed dat je hulp hebt ingeschakeld, zoals je zaterdag(nacht) vertelde.

Denk inderdaad dat complete rust voor jullie beide het beste is. En niet omdat je dan tot hem doordringt maar omdat je dan zelf ook alles wat gebeurd is een plekje kan geven. Als ik je lees focus je je nu heel erg op hem terugkrijgen en hoe hij denkt. Hij kiest niet 100% voor je en dat is inderdaad ook geen 100% nee. Maar ik zou het even laten en met mezelf bezig gaan, leuke dingen doen etc. Zolang je met hem geconfronteerd blijft woden, wordt dat vlammetje steeds weer aangewakkerd. Knuffel voor je hoor. Liefdesverdriet sucks!
quote:Kleintjecool schreef op 18 mei 2010 @ 22:34:

Hai,

Vind het goed dat je hulp hebt ingeschakeld, zoals je zaterdag(nacht) vertelde.

Denk inderdaad dat complete rust voor jullie beide het beste is. En niet omdat je dan tot hem doordringt maar omdat je dan zelf ook alles wat gebeurd is een plekje kan geven. Als ik je lees focus je je nu heel erg op hem terugkrijgen en hoe hij denkt. Hij kiest niet 100% voor je en dat is inderdaad ook geen 100% nee. Maar ik zou het even laten en met mezelf bezig gaan, leuke dingen doen etc. Zolang je met hem geconfronteerd blijft woden, wordt dat vlammetje steeds weer aangewakkerd. Knuffel voor je hoor. Liefdesverdriet sucks!nee kiest idd niet 100% voor me en dat doet echt heel veel pijn na 7 jaar en liefdes verdriet sucks !! zeker wat een ongelooflijk klote gevoel ,... en vooral omdat :s morgens knuffel je nog intens samen en zeg je hoeveel je van hem houdt en hij zegt dat ik ook zielsveel van jou houd en 's avonds vraagt ie gewoon of je op wil rotten terug naar je moeder of je je eigen plek even wilt verlaten! waar hij die avond met Haar gezeten heeft... heb echt het idee dat hij dit met haar besproken heeft en zei tegen hem gezegd heeft ik zou er mee kappen
of in ieder geval wel op hem ingepraat heeft ... zoals zijn moeder al zei in het begin toen wist zijn moeder ook van dit gedoe af we hebben dat toen met haar al besproken zoals zijn moeder al zei : Zij zit straks lekker met haar man met een wijntje gelukkig op de bank en jullie zijn uit elkaar door haar..!

zijn moeder heeft gelijk gehad jeetje wat maakt het me boos ...
uitgroeptekens
quote:blackberrygirl schreef op 18 mei 2010 @ 15:52:

Tuurlijk mis je hem en dat is zeker ook niet abnormaal na een relatie van 7 jaar. Denk niet dat hier iemand is die dat niet snapt.

Maar het is wel jammer dat je zo hard bent voor jezelf en je nu nog zou kruipen voor hem, dat verdient hij gewoonweg niet.

Sommige reacties zijn hier misschien wel hard, maar wij zitten niet in jouw situatie en kunnen er dus veel nuchterder tegen aan kijken.

Zoek afleiding, ga leuke dingen doen met je vriendinnen, praat het van je af daar en hier. Jij hebt meer dan genoeg gedaan, nu moet het van zijn kant komen en als dat niet zo is, weet je wat je aan hem had en ben je echt beter af, al zal je dat nu nog niet inzien.
quote:mellie001 schreef op 18 mei 2010 @ 22:44:

[...]

Tuurlijk mis je hem en dat is zeker ook niet abnormaal na een relatie van 7 jaar. Denk niet dat hier iemand is die dat niet snapt.

Maar het is wel jammer dat je zo hard bent voor jezelf en je nu nog zou kruipen voor hem, dat verdient hij gewoonweg niet.

Sommige reacties zijn hier misschien wel hard, maar wij zitten niet in jouw situatie en kunnen er dus veel nuchterder tegen aan kijken.

Zoek afleiding, ga leuke dingen doen met je vriendinnen, praat het van je af daar en hier. Jij hebt meer dan genoeg gedaan, nu moet het van zijn kant komen en als dat niet zo is, weet je wat je aan hem had en ben je echt beter af, al zal je dat nu nog niet inzien.

dank je wel ! vindt het ook echt fijn dat ik het hier van me af kan schrijven en ga ook echt zoveel mogelijk leuke dingen doen met mijn vriendinnen en proberen zo snel mogelijk een appartement voor mezelf te vinden waar IK gelukkig kan worden

en hoe meer ik alles terug ga lezen en denken ....

denk ik ook echt dat ik te hard voor mezelf ben geef mezelf het meeste de schuld terwijl ik dat echt niet ben....
Ik heb niet alles gelezen omdat ergens vanaf pagina 5 tot aan deze het alleen maar herhaling van de vorige pagina's leek te zijn. Kan zijn dat ik misschien iets gemist heb...

Als ik het goed begrijp ben je 2 dagen geleden hier op het forum gaan schrijven, maar bestaat de situatie al langer (omdat het huis inmiddels ook te koop staat).

Wat ik niet goed begrijp, en dat is niet rot bedoeld, wat is er in die tussentijd veranderd? Je schrijft de afgelopen 2 dagen alsof het zojuist is gebeurd. Of dringt de werkelijkheid pas de afgelopen 2 dagen tot je door?

Je lijkt nogal te leven volgens bepaalde 'regels' ("ik moet mezelf sterk opstellen."). Maar als je hem niet kwijt wilt, dan bel je hem op en ga je naar hem toe en vertel je wat je wilt.

Dan stel ook jij alles in het werk om je relatie te redden, als je dat graag wil.
quote:4wheelsand1heart schreef op 19 mei 2010 @ 09:06:

Ik heb niet alles gelezen omdat ergens vanaf pagina 5 tot aan deze het alleen maar herhaling van de vorige pagina's leek te zijn. Kan zijn dat ik misschien iets gemist heb...

Als ik het goed begrijp ben je 2 dagen geleden hier op het forum gaan schrijven, maar bestaat de situatie al langer (omdat het huis inmiddels ook te koop staat).

Wat ik niet goed begrijp, en dat is niet rot bedoeld, wat is er in die tussentijd veranderd? Je schrijft de afgelopen 2 dagen alsof het zojuist is gebeurd. Of dringt de werkelijkheid pas de afgelopen 2 dagen tot je door?

Je lijkt nogal te leven volgens bepaalde 'regels' ("ik moet mezelf sterk opstellen."). Maar als je hem niet kwijt wilt, dan bel je hem op en ga je naar hem toe en vertel je wat je wilt.

Dan stel ook jij alles in het werk om je relatie te redden, als je dat graag wil.

het gaat nu gewoon pas allemaal tot me doordringen dat ik hem echt kwijt ben,...

ik heb hem opgebeld en tegen hem gezegt dat ik er alles aan wil doen om mijn relatie te redde met hem maar hij wil rust,...omdat hij in de knoop zit met zichzelf dus die moet ik hem geven dan toch ?
quote:blackberrygirl schreef op 19 mei 2010 @ 11:30:

[...]

het gaat nu gewoon pas allemaal tot me doordringen dat ik hem echt kwijt ben,...

ik heb hem opgebeld en tegen hem gezegt dat ik er alles aan wil doen om mijn relatie te redde met hem maar hij wil rust,...omdat hij in de knoop zit met zichzelf dus die moet ik hem geven dan toch ?

misschien moet je op je knieen naar hem toekruipen je onderwijl slaan met een takken bos.....

even serieus, meid meid meid, wat wil je nu nog, hij liegt, hij bedriegt en jij, jij smeekt of hij terugkomt. Pak jezelf bij elkaar en ga maar eens werken aan je zelfrespect, want daar ontbreekt het bij jou aan.
quote:meds schreef op 19 mei 2010 @ 11:32:

[...]

misschien moet je op je knieen naar hem toekruipen je onderwijl slaan met een takken bos.....

even serieus, meid meid meid, wat wil je nu nog, hij liegt, hij bedriegt en jij, jij smeekt of hij terugkomt. Pak jezelf bij elkaar en ga maar eens werken aan je zelfrespect, want daar ontbreekt het bij jou aan.da ga ik ook doen...Ik kan niet vechten voor iemand die niet voor mij vecht..!! die het wel prima vindt zo en ziet wel wat er van komt .... dat gaat niet ik vindt of je gaat voor iemand voor 100% en of niet en niet twijfel twijfel
Precies, en hoe ga je werken aan dat zelfrespect? Heb je een plan van aanpak?

Ik heb wel tips voor je.

1. niet meer bellen smssen en afspreken met je ex, regel alles wat er geregeld moet worden en ontwijk elke vorm van contact (om weer op je eigen basis te komen moet je voelen wie je zelf bent, hij haalt je uit je evenwicht omdat de relatie al zolang scheef zit, ziet het als een verslaving, blijf uit de buurt van de drugs, in dit geval dus je ex)

2. zoek afleiding (nieuwe hobby)

3. ga actief met jezelf aan de slag, vraag je af waarom je zo met je hebt laten sollen, zoek hulp bij een goede psycholoog
quote:meds schreef op 19 mei 2010 @ 11:42:

Precies, en hoe ga je werken aan dat zelfrespect? Heb je een plan van aanpak?

Ik heb wel tips voor je.

1. niet meer bellen smssen en afspreken met je ex, regel alles wat er geregeld moet worden en ontwijk elke vorm van contact (om weer op je eigen basis te komen moet je voelen wie je zelf bent, hij haalt je uit je evenwicht omdat de relatie al zolang scheef zit, ziet het als een verslaving, blijf uit de buurt van de drugs, in dit geval dus je ex)

2. zoek afleiding (nieuwe hobby)

3. ga actief met jezelf aan de slag, vraag je af waarom je zo met je hebt laten sollen, zoek hulp bij een goede psycholoog

dank je

1:probeer ik nu echt vindt het ongelooflijk moeilijk en bij een zwak moment stuur ik gelijk een sms. stom!!

2:afleiding heb het druk met mijn werk ga weer lekker sporten durfde dit de laatste weke n niet omdat ik zo weinig eet..

3:hulp is gezocht en afspraak staat,... en idd waarom heb ik dat laten doen,.. hij had gewoon niet met haar af moeten spreken en is gewoon klote dat hij dat wel gedaan heeft en heeft wat dat betreft dit niet aan mij gedacht ....
Maar wat ik ook graag zou willen is dat HIJ ook inziet dat ik niet de grootste schuldige ben hierin ... hij wil graag dat ik hulp ga zoeken om ook aan mijn onzekerheid te weren en doe dat nu ook maar zo graag horen van hem dat hij ook spijt heeft van wat hij gedaan heeft en waarom precies...? maar het enige wat ik hoor is ...Ga eerst aan jezelf werken en dan zien we wel de kans is er dat het nog goed komt maar ook van niet... ik heb het idee dat hij alleen maar bij me terug wil komen als ik al maanden onder behandeling ben ergens ... maar hoe kan ik hem nu duidelijk maken dat HIJ fout geweest is hierin hij wist dat ik die vriendschap niet trok tussen hun en is er toch mee door gegaan het geeft mij echt het gevoel dat hij geen rekening met me gehouden heeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven