Vlinder - spot - topic

14-06-2009 09:28 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.

Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?

Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik denk toch wel dat er een paar aan het veranderen zijn.

Sommige lijken groter te worden.

Ben benieuwd of het echt zo is.

Hier een paar van mijn vlinderkindjes in wording.

Jaaa, je ziet wel echt duidelijk strepen die er eerst niet zaten!
Ja hé. nu moet ik zeker iedere keer kijken. Ik kan niet meer wachten. Het heeft ook lang genoeg geduurd. Ze hangen nu al vanaf begin oktober. Nog even en het is negen maanden.

Op die laatste foto hangt de groene (is Harry) rechtop en de donkere is naar beneden gekukeld. Die hangt ondersteboven.
Harry

Die gaat over een paar maanden de amoureuze man uithangen in jullie tuin.
Bij mij begint 1 van de poppen ook te verkleuren. Hij is lichter aan het worden met strepen erdoor. En het wordt nu warmer weer dus ik hoop dat ze nu snel gaan uitkomen.
Ohhh spannend hoor. Vanmorgen nog niets aan de hand hier.

Maar de deur staat open en ik loop steeds even binnen.

Fototoestel staat in de aanslag, maar ik zal het vlinder worden wel weer missen. 't Is minutenwerk.
Er zijn twee vlinders uitgekomen. Ik ga snel weer kijken en foto's maken want de derde is bezig. Spannend.

Straks foto's.

De eerste foto's. (Het lijkt wel een baby).
WAUW!!!!!!

je bent zeker zo trots als een pauw! heb je gezien dat ze uitkwamen, en ging het snel? Zijn deze 2 ook al vrij?

Mooie foto's zeg! Wat zien ze er mooi uit!!!!
Vooral die eerste foto is echt prachtig, hij zit daar echt te drogen he! Is het Harry?
Nee Harrie hangt nog, maar er zijn nu wel drie anderen die er ook uit willen en volop bewegen.

Ze zijn vrij. Net vrijgelaten. Het drogen duurt even, maar dan beginnen ze opeens te vliegen. Dus op mijn hand en de lucht in. Ik kreeg nog geen tijd om mijn fototoestel te pakken, want ze vlogen al meteen heel hoog weg.

De onderste was best wel klein, vergeleken bij de bovenste.

Het is echt een geweldige ervaring. Nu blijf ik dus steeds kijken of ik foto's kan maken als ze eruit komen.

Mooi gezicht om daar opeens twee lege cocons te zien.

Het is zo ongelofelijk mooi om ze vrij te laten.
Zoebie, wat zijn ze mooi! En wat gaaf dat je er zo direct bij bent, heb je de derde ook echt zien ontpoppen?

Met dank aan Maleficent voor het signaal!
Wow, Zoebie! Prachtig! Wat een mooi dier. En wat een bijzonder gevoel moet dat zijn, om ze uit te laten vliegen. Heel mooi!

En Male, bedankt voor de link
En ik moet weer wachten tot ik thuis ben... Dat is pas tegen half 6... Ik kan op mijn werk geen foto's zien uit photobucket.
Hé bah, 't is nu opeens leeg in de kast nu ze weg zijn. Maar er zijn er nog drie die steeds bewegen, maar die zijn er nog niet uit. Ik blijf met fototoestel in de aanslag staan. Het moet me toch lukken om er tenminste één van de 50 uit te zien komen.

Bijna droog, bijna de vrijheid tegemoet.

Deze is klaar om uit te vliegen. Even later vloog hij ook echt in de kast. Toen heb ik hem meteen op mijn hand laten kruipen en laten vliegen.

De tweede die bijna vrij mag.

Ratteke zal ik ze mailen?
Ratteke, je geduld wordt straks meer dan beloond want, Zoebie, wat een prachtige foto's!
Thnx 2 maleficent weet ik dat hier vlindertjes geboren worden. Wat super tof zeg!

Beschuit met muisjes dan maar?

En wat goed van mij dat ik er al na 43 pagina's achter kom, haha.
Poelepoelepoelepoes!
Ohhhh wat een prachtige foto's. Geweldig. Maandag heb ik meer tijd, ik heb ook leuke foto's van vlinders maar ik moet even de tijd hebben om ze te zoeken. Ik heb een leenlaptop, dus ik moet kijken of die foto's nog op mijn externe schijf staan of dat ze helaas op mijn gecraste laptop staan.

Maar ik blijf even kijken naar de foto's.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wauw, wat zijn ze mooi!

Kan niet wachten tot ik die van mij vrij kan laten!

haha Zoebie heeft last van het lege-nest/kast-syndroom
Het is een beetje moeilijk om te zien of het jongens of meisjes zijn

Ja geen idee of het jongetjes of meisjes waren. Het lege nestkastsyndroom.

Dat heb ik met mijn kinderen niet eens gehad. En nu dan wel. Maar het was zo fantastisch om te zien. Eerst met die enge slappe vleugeltjes. Toen viel er nog eentje naar beneden en die bleef op zijn ruggetje liggen krauwelen met zijn pootjes. En ik durfde hem niet te pakken. Zo fragiel waren ze. Dus een stokje om zijn pootjes en gelukkig pakte hij die meteen zodat ik hem rechtop kon zetten. Pfft. Was even spannend want de vleugeltjes kunnen niets hebben als ze net uit zijn. Ik was zo bang ze te beschadigen.

Hier hangt hij nog net aan het stokje.

Gelukkig is het goed gekomen, ze vlogen allebei heel hoog de vrijheid tegemoet.
Tsja wat wil zeggen dat ik toch in de kraamkamer moet blijven opletten.
Wauw....wat prachtig!

Laat je ze gelijk los als ze droog zijn Zoebie?

Niet eerst een gesprekje over de grote wrede wereld??

Echt heel heel mooi!
Ja Biebelie, als ze gaan vliegen laat ik ze meteen los. De kast is dan veel te klein voor die beesten. Het zijn vrij grote vlinders. En ik heb ze gered om vrij te laten. Dat geeft een heel voldaan gevoel. Dat ik nu twee van die prachtbeestjes hoog de lucht in heb zien dartelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven