Wat vinden jullie hiervan..

20-05-2010 10:52 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb dit topic geopend omdat ik ergens mee zit.. nouja veel kleine dingen eigenlijk.

Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar samen met mijn vriend en het is mijn eerste relatie. Soms lijkt het dus alsof ik dingen zelf ook nog moet leren of dat ik vaak te hoge verwachtingen heb en daardoor teleurgesteld wordt.Dit was vooral in het begin zo en bepaalde dingen heb ik nu wel opgegeven. Mijn vriend is gewoon niet heel romantisch.. Buiten dat om, dat heb ik wel geaccepteerd, is hij ook erg gierig wat mij betreft. Dat vind ik wel erg, hij geeft namelijk honderden uit aan zijn hobby.. en hij heeft een fulltime salaris terwijl hij nog thuiswoont en ik moet alles doen van een bijbaantje aangezien ik nog studeer. Als we ergens heen gaan vindt hij dat we alle kosten samen moeten delen. Daardoor doen we dus ook niet zovaak iets leuks, ik ben 90% van de maand blut en wil ook nog een klein beetje sparen voor onverwachte uitgaven.

Ik ben pas jarig geweest, hij heeft mij toen meegenomen ergens naartoe en dat was wel ongeveer 1,5-2 uur rijden. En de verrassing was ook erg leuk, maar als je die dag jarig bent was het toegangskaartje gratis!! Nou is dat leuk meegenomen als je iemand wilt verrassen hoor, maar ik had dan daarbij nog wel een klein cadeautje verwacht of een etentje. Maar nee, hij kwam even met het idee om naar de bioscoop te gaan daarna maar ik was zelf na die dag ook een beetje moe en hij zei toen al meteen: ''oke, ja werd anders ook een beetje duur''. Wat werd dan duur?? Die benzinekosten?? Is dat mijn cadeau...? Ik ben absoluut niet veeleisend of materialistisch.. Absoluut niet. Maar wat heb ik nu precies gekregen voor mijn verjaardag... een leuke gratis dag ja.. heeft hem niks gekost afgezien van de benzinekosten. Toen wij nog niet zo heel lang samen waren heb ik datzelfde hem cadeau geven, zomaar. Hij vondt het blijkbaar toen normaal want het was mijn idee om daarheen te gaan. Dat vind ik dus wel erg, als ik iets betaal vindt hij dat normaal terwijl ik al heeeel vaak aangegeven heb dingen amper te kunnen betalen. (zoals iedere student).

Hij komt ook altijd met ideeën om met (zijn)vrienden te doen, onverwachts, waarop ik dan vaak moet antwoorden: ''ja maar ik heb daar deze maand geen geld voor.'' En hij zegt dan ook daadwerkelijk tegen die vriend dat ik weer geen geld heb. Waarop die jongen laatst zei: ''tis jammer dat geld altijd in de weg moet staan iets leuks te doen'' Met die opmerking kwam mijn vriend dus doodleuk bij mij aan, echt zo dat hij het daar ook mee eens was. Wat moet ik eraan veranderen?? Ik ben over een jaar klaar met school, tot die tijd moet hij met zijn fulltime salaris soms maar even bijbenen. Hij houdt per maand over waar ik het per maand van moet doen :') Maar nee, hij geeft alles uit aan zijn hobby. We gaan van de zomer op vakantie, zelfs DAT doen we 50-50. Ik heb hem gelukkig eindelijk zover dat hij het in ieder geval voorschiet omdat het anders volgeboekt zit.

Voor zijn ex betaalde hij btw ALLES, zij studeerde ook nog. Ik moet vaak aanhoren hoe hij al zijn spaargeld erdoorheen gegooid heeft met haar. En dat hij daar van geleerd heeft. Ja dat merk ik! Ik ben die ex niet en je spaargeld uitgeven is gewoon dom. En sinterklaas spelen ook, je moet niet als een papa of mama alles gaan betalen. Maar dit is absoluut het andere uiterste.. dat krijg ik er maar niet in. Als ik eens wat nieuws aanheb ofzo, voel ik me soms zelfs schuldig aangezien we daarvoor dan ook wat leuks hadden kunnen doen. Maar ik wil af en toe ook wat nieuws kopen en ik kan niet alles tegelijk..
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:30:

[...]

Never mind.

Misschien alles eens opnieuw lezen???Misschien dat jij alles eens opnieuw moet lezen.
Ja, dat vind ik echt.
Jij bent goehoed, en hij is slehecht!

Zo goed?
quote:Star schreef op 20 mei 2010 @ 11:11:

[...]

Hij heeft je toch uitgelegd waarom hij zo doet? Vanwege wat er met ex is gebeurd? Ik vind het niet meer dan verstandig.

Ja, daar heb je wel een punt, maar ik vind dat vriend van to daar wel heeeeeeeeeeeeeeel erg in is doorgeslagen. Ik vind gierige mensen heel vervelend en zou ook gek worden als mijn vriend zo is. Goed op je uitgaven letten en niet in de problemen komen is een ding, maar op je geld zitten is zo ongelooflijk niet geil!

Moet er misschien wel even bijzetten dat ik heel makkelijk ben met geld. Ik trakteer graag en al helemaal als ik weet dat mensen krap zitten.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
quote:Mamasaar schreef op 20 mei 2010 @ 11:31:

[...]

Ik voel me zo onzichtbaar...jij ook al?Zet anders even je HRS hoed op ofzo. Of je jeewatisjeventeenklootzak-muts.
quote:PhoebeBuffay schreef op 20 mei 2010 @ 11:29:

Ik ben veel makkelijker/losser met geld en dat zal ze wel gaan merken als ik dadelijk een goede baan heb. Misschien dat ze zich dan realiseert dat het idd ook wel een beetje anders kan. En zo niet, dan niet, verder is het een topper!

of je kunt het ter sprake brengen, voor die tijd??

geloof, ik heb het meegemaakt, en ik heb er van geleerd. Ieder voor zich, ook bij samenwonen.
quote:Twister2010 schreef op 20 mei 2010 @ 11:32:

[...]

Ja, daar heb je wel een punt, maar ik vind dat vriend van to daar wel heeeeeeeeeeeeeeel erg in is doorgeslagen. Ik vind gierige mensen heel vervelend en zou ook gek worden als mijn vriend zo is. Goed op je uitgaven letten en niet in de problemen komen is een ding, maar op je geld zitten is zo ongelooflijk niet geil!

Moet er misschien wel even bijzetten dat ik heel makkelijk ben met geld. Ik trakteer graag en al helemaal als ik weet dat mensen krap zitten.Die gozer is niet gierig, maar wil zijn geld niet aan TO uitgeven. Ook iets om over na te denken wellicht.
yalou,

lekker maken dat je weg komt en een leuke vriend zoeken

Mijn man heft een fulltimebaan en ik een parttime baan, maar bij ons gaat alles samen.

Jullie wonen nu nog niet samen, maar dat wil je straks wel???

En dan geeft hij al zijn geld uit aan zijn hobby terwijl jij de rest financieel draaiende houd????

Ik zou er niet aan beginnen

En dingen voor hem betalen??? niet meer doen dus en alles wat je hem leent/voorschiet onmiddellijk terug vragen!, desnoods met rente.

En die vakantie, lekker annuleren en een vakantie alleen boeken!

Denk je nu echt dat vakantie op die manier leuk is???

Hij gaat aan de boemel van zijn geld en jij zit thuis zonder, leuke vakantie!!!!

En zoals al eerder gezegd is, dit komt op mij niet over als een lief personage, maar meer aan een man die alleen aan zichzelf denkt , van jou profiteert maar verder totaal geen moeite voor je doet.

Is dat echt de man waar jij mee verder wilt???
quote:Star schreef op 20 mei 2010 @ 11:32:

[...]

Zet anders even je HRS hoed op ofzo. Of je jeewatisjeventeenklootzak-muts.Met van die flapjes, tot over m'n oren?? Die?
Ja, dat vind ik echt.
Mensen die het niet begrijpen, rollen omdraaien of wat dan ook ga ik niet op reageren. Heb meer aan de overige reacties.
quote:Mamasaar schreef op 20 mei 2010 @ 11:33:

[...]

Met van die flapjes, tot over m'n oren?? Die? Ik vind die reclame zo grappig
quote:rodeketting schreef op 20 mei 2010 @ 11:31:

Jij bent goehoed, en hij is slehecht!

Zo goed?ik doe echt mijn best hoor
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:34:

Mensen die het niet begrijpen, rollen omdraaien of wat dan ook ga ik niet op reageren. Heb meer aan de overige reacties.

Die meehuilen dus, want op kritische reacties, met oprechte vragen (over bijbaan bijbvoorbeeld) reageer je gewoon niet.

En rollen omdraaien? Valt wel mee hoor, je schrijft het zelf.

Meisje, werkelijk waar, doe lekker wat je zelf wilt. Ga lekker met die kerel van je samenwonen.

Maar houd voral een kasboekje bij....
Ja, dat vind ik echt.
Er staat al duidelijk dat ik veel werk naast mijn studie.

Lezen dus.

En ''meehuilen''?? Pardon?

oh, nou bedankt, ik zit hier mijn tijd aan te besteden en dan reageer je zo?? weet je wel wat ik per uur kost??

achja, ga ik wel verder met het verdienen van mijn riante salaris wat ik lekker alleen aan mijzelf uitgeef
Wat is veel werken naast je studie? Hoeveel verdien je ermee?
quote:Star schreef op 20 mei 2010 @ 11:34:

[...]

Ik vind die reclame zo grappig ik ook: "froukje is een collega, van mijn werk "
Nieuweauto; als jij je aangesproken voelt??
quote:Yalou01 schreef op 20 mei 2010 @ 11:37:

Er staat al duidelijk dat ik veel werk naast mijn studie.

Lezen dus.

En ''meehuilen''?? Pardon?Tegen wie heb je het nou?
Ja, dat vind ik echt.
Verdien nooit zoveel als iemand met een fulltime baan he??
quote:Mamasaar schreef op 20 mei 2010 @ 11:39:

[...]

Tegen wie heb je het nou?Had het tege Star.
quote:nieuweauto schreef op 20 mei 2010 @ 11:32:

[...]

of je kunt het ter sprake brengen, voor die tijd??

geloof, ik heb het meegemaakt, en ik heb er van geleerd. Ieder voor zich, ook bij samenwonen.Ja, we hebben het er ook wel over. Met mijn ex woonde ik overigens wel samen, maar ik betaalde dus ook meer. Maar mijn huidige lief wil nu eigenlijk een gezamenlijke rekening openen. (zodat ze dan sowieso zeker weet dat het eerlijk gaat! Hahaha!;-)) Maar prima hoor, ik vind het best. Ik voel me namelijk ook wel een beetje lullig als iemand telkens meer zou betalen dan ik.
Meehuilen, dat je alleen maar reacties wil die in jouw straatje passen.
Tja ik wil ook niet dat hij meer betaald. Maar andersom blijkbaar wel. Gierigheid is anders dan een eerlijke verdeling.En als die verhouding zo eerlijk moet zijn moet hij het ook in verhouding zien.

En het meer waarderen dat als ik iets betaal, het me wel wat meer moeite kost dan dat hij het doet.Maar toch doe ik het vaker :')
kan je niet eens voorstellen om in plaats van alles 50, 50 te delen qua kosten. De kosten te delen naar inkomen.

Dus als hij meer inkomen heeft betaald hij wat meer en jij iets minder als jou inkomen lager is.

Een percentage eraan maken dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven