***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Icke,kan me goed voorstellen dat de situatie met Ruben veel spanningen in je relatie geeft! Hopelijk een goed consult vanavond en kan Ruben een beetje ontspannen!

dropneus,kreeg net ook het Wibra krantje, staan leuke dingen in (aankleedkussenhoes, pantoffeltjes). Schrok alleen even van je bericht dat het er zo druk was! Ben altijd te laat met aanbiedingen! Helaas ook geen Wibra hier in het dorp, moet ervoor naar Zaandam en met Ole in de fietskar en Kaj achterop, vind ik dat toch iets te ver! Morgen heb ik weer de auto, denk dat ik dan even ga kijken!

Leuke link Lara!
Poetsen jullie de tandjes trouwens al? Volgens mij moet ik daar nu mee beginnen (ben het vergeten te vragen vanochtend)
Ja, ik poets met Elmex en een kindertanenborsteltje. Hartstikke grappig hoor!

Waar haal ik zo'n boxzak voor een normale prijs?
Ik heb er een van MP voor 10 euro gekocht!
ff snel, ben niet bijgelezen, ben nog ergens gisteren hangen gebleven.

Xaloy, ik moet jammer genoeg naar Nederland ergens deze week, anders had je van mij een auto mogen lenen. We hebben voor de verandering weer een begrafenis (mijn Opa is vanmorgen overleden). Dat is de 4e begrafenis in 6 maanden tijd. Bah

Die verkoudheid is trouwens niet alleen een Nederlands kwaaltje, hier ook een hele familie met keelpijn, hoesten en niezen.

Finn is ook een grote slaapkop, ook zo'n 16 uur per dag. Maar ook hij groeit enorm. Hij is nu 71 cm en 8500 gram.

Volgens de Zwitserse richtlijnen zit hij continu zowel met gewicht als met lengte op de 97% lijn (slechte 3 % van de Zwitsertjes is groter, zwaarder) OEPS ...
gecondoleerd Swissie!
Dank je. Het zat eraan te komen, maar toch wel vreemd nu het echt zover is. Zit op mijn werk, maar wil eigenlijk het liefst even lekker naar mijn moeder, even een grote knuffel halen en brengen. Vanavond maar eens bellen, misschien stap ik morgen of woensdagochtend alleen met Finn in de auto. Dan komt mijn man maar later (die is erg druk met zijn nieuwe baan).

Jeetje Icke, het zit je echt niet mee met Ruben zeg. Je zou toch hopen dat het nu een keer beter werd. Wanneer ga je weer terug naar die dame? Hopenlijk gaat het eindelijk eens vruchten afwerpen.

Xaloy, ga je met de nachttrein (citynight)? Ik heb dat een aantal keren gedaan en het is me eigenlijk altijd erg goed bevallen.
He bah Swissie. Gecondoleerd! Ook als het niet onverwacht is, is het moeilijk. Dan is het toch wel een nadeel om in het buitenland te wonen... Sterkte en een goede reis!
Gecondoleerd Swissie. En bedankt voor het aanbod, maar ik heb al een auto geregeld. Komt helemaal goed! Ga morgen naar het station om de mogelijkheden te bespreken. Ik ben ook wel eens met de nachttrein gegaan, maar kon toen absoluut niet slapen. Dus ik weet niet of ik dat wel wil. De trein van Dortmund naar Basel doet er 4 uur over (da's zo'n 300km per uur trein) lijkt me ook wel eens leuk.
Lara, dank je wel dat je het spulletje langs bent komen brengen, wat lief! Mijn telefoon stond op stil, dus heb de hele dag de telefoon niet gehoord. Het is toch weer ander spul dan ik kende, maar misschien is het wel goed. Wat ik alleen zo vreemd vind is dat er volgens de ingredientenlijst honing in zit, terwijl het volgens de bijsluiter vanaf de eerste tandjes is. En honing mag toch eigenlijk niet tot een jaar? Wel jammer dat ik je gemist heb, ik was gewoon thuis om half twee, stom zeg!

Icke liefie, hoop dat de sessie van vanavond wat zoden aan de dijk zet. Het moet! Wat rot joh, dat je er weer helemaal doorheen zat vrijdag. En dat er spanningen tussen jou en je man ontstaan kan ik me helemaal voorstellen, terwijl dat alleen nog maar voor meer onrust zorgt. Ik heb geen rijbewijs, anders was ik allang langsgekomen hoor! En blijf vooral posten hoor, we willen gewoon weten hoe het met je gaat...

O bah, gecondoleerd met je opa Swissie.
Fachat, ik heb niks voorgeschreven gekregen van het cb. Ze zei dat ik langs de huisarts moest als het niet wegging. Nu heb ik net een oproep gekregen voor het baarmoederhalskankeronderzoek, dus ben ik daar toch binnenkort. Maar hoe zit dat? Eerst kon het pas een half jaar nadat je bent gestopt met borstvoeding omdat dat de uitslag kon beinvloeden, en nu kan het gewoon tijdens de borstvoeding. Weet iemand hoe dit zit??
He getver, nu zie ik het ook. Ik ben even aan het googelen. Bij Het Ministerie van Welzijn Volksgezondheid en Sport staat:

Honing gevaarlijk voor zuigelingen

Nieuwsbericht, 21 juni 2002

Het ministerie van VWS geeft het advies geen honing te geven aan zuigelingen tot 1 jaar. Honing kan zijn besmet met de sporen van de bacterie die botulisme veroorzaakt.

De consumptie van honing kan bij zuigelingen infantiel botulisme veroorzaken, een infectieziekte die wordt veroorzaakt door een bacterie in de darmen. Doordat de darmflora van baby’s nog niet volledig is ontwikkeld, kunnen schadelijke stoffen in de darmen ontstaan die inwerken op het zenuwstelsel.

In een korte tijd kunnen zich symptomen voordoen als verminderde eetlust, aanhoudend huilen, sloomheid en obstipatie. Deze algemene ziekteverschijnselen kunnen vervolgens leiden tot spierzwakte en verlamming, met als gevolg dat de zuigeling zelfs kan overlijden. Als de baby tijdig wordt behandeld en geen complicaties optreden, kan de baby meestal volledig herstellen.

Het ministerie van VWS draagt er zorg voor dat het reeds bestaande advies ’geef geen honing aan zuigelingen tot 1 jaar’ nogmaals bij de ouders van zuigelingen onder de aandacht wordt gebracht. Deze waarschuwing geldt alléén voor honing als zodanig, dus niet voor de producten waarin honing is verwerkt (zoals babykoekjes met daarin honing).

Volwassenen en kinderen vanaf 1 jaar hebben een volledig ontwikkelde darmflora waardoor, voor zover bekend, het eten van honing voor hen geen risico oplevert.
Goh, nu voel ik me wel een beetje schuldig dat ik je daarmee heb opgezadeld. Ik had er nog niet naar gekeken namelijk...Wat denk jij ervan? Jammer hoor dat je telefoon op stil stond. Ik wilde niet aanbellen want ik was bang Morris wakker te maken. Enneh, geen moeite hoor, het is tenslotte om de hoek!

Van dat onderzoek heb ik ook even gegoogeld. Sinds 1 juli 2006 kun je bij bv ook meedoen, als je maar langer dan 6 maanden geleden bent bevallen. Je moet wel aan de laborante vertellen dat je bv geeft zodat ze het op de kaart zet.

Xaloy: heb jij het cb nog gebeld over die Nutrilon 2?
Swissie gecondoleerd! Sterkte met het verlies van je opa, jij hebt inderdaad al veel sterfgevallen meegemaakt de afgelopen tijd.

Lara/Micha, over die crème, bij dat stukje wat Lara vond staat toch dat het niet geldt voor producten waarin de honing is verwerkt? Als het speciaal voor zuigelingen is zal het toch wel veilig zijn.

Ik ben ook nog even bij de Wibra geweest en heb een boxkleed gescoord, ik vond hem wel leuk, roze/ecru/fuchsia/lime geblokt. Ook nog een slaapzakje en een melkpoedercontainertje gescoord.

Ik heb weer leuke foto's van Zahra gemaakt maar kan ze niet plaatsen, wie kan ik ze mailen zodat ze op de groep gezet kunnen worden?
gecondoleerd met je opa Swissie. Hoe oud is hij geworden?

Icke, hoe was het bij de osteopaat?

Lara / Micha: staat ook in het cb-boekje dat honing niet mag voor het eerste jaar!
mail maar naar mij! Ik zet het er wel op. Mailadres staat op msn.
Bedankt Lara, ze zijn onderweg naar je!

Icke, een dikke knuffel voor jou. Ik kan me voorstellen dat je relatie onder druk staat door alle toestanden met Ruben. Jullie zijn natuurlijk allemaal oververmoeid. Ik hoop dat jullie vannacht beter slapen na het bezoek aan de osteopate.
Ik heb niks binnen hoor...
Grrrr ik had je naam verkeerd gespeld....
als het goed is krijg je ze nu binnen..

Ik ga ff strijken!
ik heb het binnen!
Nou heb gisteren de buggy op het de wagen gezet maar volgens mij is Luna er nog te klein voor, heb de quinny speedi, heeft een van jullie die ook? Hij kon wel aardig plat maar had het idee dat ik de bandjes niet strak genoeg kon zetten.

ben vandaag weer naar school geweest en ben druk met het onderzoek bezig. Vind het fijn om weer met mijn brains bezig te zijn na er toch wel een lange tijd uit te zijn geweest.

Icke; wat fijn dat je "prive"bij de osteopaat tercht kon! Hoop dat er snel verbeteringen te zien zijn!

Swissie; gecondoleerd, vervelend is het op dat soort momenten he om in het buitenland te wonen? Heb zelf een tijd in Parijs gewoond, heerlijk maar op dat soort momenten wilde ik gewoon "thuis"zijn!

Fachat: volgens mij moet je de tandjes poetsen vanaf het moment dat de eerste doorkomt.

Xaloy; beterschap, goede reis, succes en zal leuk zijn om volgende week te gaan zwemmen!
Nou ik heb vandaag Ole's tandjes gepoetst en hij vond het erg leuk en lekker!

Heb ook nog een keer het zwembad gebeld waar Kaj ook zwemles heeft en ik kan daar nu vanaf as maandag samen met Ole gaan babyzwemmen (groep va 6 maanden)!!! Het is (helaas) wel een vaste groep. Je moet een 10-badenkaart kopen en die is dan 3 maanden geldig. Je kan dan 2 keer missen.

Heb ook de buggybak van zolder gehaald. Helaas zat het weer er helemaal in! Ga morgen even proberen of ik dat er uit krijg!

Zo ik ga slapen! Tot morgen!
Oh leuk dat je kunt gaan zwemmen met Ole. Ook balen dat het weer in die buggybak zit, ik ben benieuwd of het er nog uit gaat. Anders kun je misschien losse bekleding bestellen bij Quinny?

Ik ga ook slapen, tot morgen!
Swissie, gecondoleerd. Wanneer vertrek je richting NL?

Lara/Misha.. ik heb ook gehoord dat produkten waarin honing verwerkt is geen kwaad kunnen omdat de honing daarin voorbewerkt is speciaal voor zuigelingen.

Fachat.. ben heel benieuwd of Ole het zwemmen leuk vindt. Wat lijkt me dat vervelend als je zo aan die kaart gebonden zit eigenlijk, da's dan wel weer een nadeel van de randstad...nou ja, altijd nog beter als helemaal geen babyzwemmen natuurlijk!

Icke.. hoe is het gegaan vanavond, heb je nog wat tips gekregen?

Waar is Jaimie eigenlijk, ook al een tijd niet gezien?

Dropneus..jij hebt toch ook de babycook, wat vindt jij ervan?

Zo, ga nu lekker nig even bankhangen en dan slapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven