Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 20 mei 2010 om 22:46
Ik denk dat de rups die het niet snapte een beetje uitgedroogd is. Daar komt niets meer uit ben ik bang.
Mal de poppen lijken donkerder te worden als ze eruit komen.
Deze cocon is van 15 mei.
En dezelfde cocon vanmorgen. Ik had al in de gaten dat ie vandaag uit zou komen, maar ik was even weg en daar was ie.
Mal de poppen lijken donkerder te worden als ze eruit komen.
Deze cocon is van 15 mei.
En dezelfde cocon vanmorgen. Ik had al in de gaten dat ie vandaag uit zou komen, maar ik was even weg en daar was ie.
vrijdag 21 mei 2010 om 08:32
vrijdag 21 mei 2010 om 15:34
Ik zou ze buiten bewaren, dan komen ze op de meest natuurlijk manier uit zoals het ook zou gebeuren als ze niet in een bakje zitten. Het kan best zijn dat het een soort is die pas open gaat als het zomer is, en als ze binnen staan, en ze komen dan door de warmte uit, terwijl het hun tijd niet is, is dat ook weer sneu. Dan kan het zijn dat de bloemen die ze graag eten nog bloeien.
Op vlindernet kun je heel veel vlinders, rupsen en ook cocons bekijken, misschien dat je het daar wel vindt? Uit de lelijkste cocon kan de mooiste vlinder komen.
Op vlindernet kun je heel veel vlinders, rupsen en ook cocons bekijken, misschien dat je het daar wel vindt? Uit de lelijkste cocon kan de mooiste vlinder komen.
vrijdag 21 mei 2010 om 16:05
vrijdag 21 mei 2010 om 17:33
Ja maar dan kan het nog een paar dagen duren. Ik dacht ook dat de wiebelende het eerste uit zouden komen maar dat is niet zo.
Of ik heb de anderen niet zien wiebelen. De ene die wiebelde en is geboren daar zat zeker een dag tussen. Maar 't is een goed teken dat er in alledrie leven zit. Ze komen vast dit weekend uit Mal. Op blijven letten. Je kunt er uren naar kijken als ze drogen en als ze uitvliegen zijn ze zo weg.
Of ik heb de anderen niet zien wiebelen. De ene die wiebelde en is geboren daar zat zeker een dag tussen. Maar 't is een goed teken dat er in alledrie leven zit. Ze komen vast dit weekend uit Mal. Op blijven letten. Je kunt er uren naar kijken als ze drogen en als ze uitvliegen zijn ze zo weg.
zondag 23 mei 2010 om 21:08
Nee Mal dat is helemaal goed. Ze worden zwarter en dan zie je opeens het geel van de vleugeltjes erdoorheen komen. Dan bewegen ze ook niet meer zoveel. Ze komen vast bijna uit. Ik was het weekend weg en manlief heeft er weer drie vrijgelaten en ik gisteren voor ik wegging ook nog drie.
Dus nu in totaal 15 uitgekomen. We hebben er vandaag opeens ook twee mislukte bijzitten. Zo raar, ze hebben alleen maar hele kleine bovenste vleugeltjes en de onderste ontbreken helemaal. De eerste is al hemelen en ik hoop dat de tweede ook niet zo lang leeft. 't is zo'n zielig gezicht. Het waren ook wel hele kleine cocons waar ze uit zijn gekomen. Ik dacht al dat het niets zou worden.
Dus nu in totaal 15 uitgekomen. We hebben er vandaag opeens ook twee mislukte bijzitten. Zo raar, ze hebben alleen maar hele kleine bovenste vleugeltjes en de onderste ontbreken helemaal. De eerste is al hemelen en ik hoop dat de tweede ook niet zo lang leeft. 't is zo'n zielig gezicht. Het waren ook wel hele kleine cocons waar ze uit zijn gekomen. Ik dacht al dat het niets zou worden.
maandag 24 mei 2010 om 13:08
Zoebie, er is er 1 opgegeten door een kauwtje, de meest groene, ik ben er zo naar van.... hij heeft het kastje op de grond gegooid. Ik was niet thuis, mijn man zag de vogel erbij zitten.
gelukkig zijn de andere 2 nog helemaal heel.
Fijn om Harry te zien, hij lijkt ook wel een stuk groter!
gelukkig zijn de andere 2 nog helemaal heel.
Fijn om Harry te zien, hij lijkt ook wel een stuk groter!