Vlinder - spot - topic

14-06-2009 09:28 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.

Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?

Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mal dat uitdrogen begint al veel eerder. Dan blijven ze klein en zijn helemaal zwart. Nu drogen ze niet meer uit. En hier ligt het nu ook stil. Er moeten er nog wat komen, maar 't Is te koud. Gisteren en vandaag niets uitgekomen. En normaal hadden we er een stuk of vijf per dag.
Weblog over de koninginnepages
Ik heb net je website zitten bewonderen. Ik vroeg me af of de niet goed verpopte rups al "uitgevlinderd" is? Of heeft deze het niet gered?

Het ziet er in ieder geval geweldig mooi uit!

Misschien dat deze zomer een van jouw vlinders in mijn tuin landt.
Ga je het einde van de zomer weer zo doen Zoebie, met rupsen halen uit het wortelenveld?
De niet goed uit zijn cocon gekomen vlinder heeft manlief los weten te krijgen. We hebben hem in een bak met bloemen gezet en later was ie weg. Dus ik dacht dat hij nog was weggevlogen. Hoewel zijn vleugels niet goed waren. Helaas zag ik gisteren alleen zijn vleugeltjes nog in het gras liggen. Hij zal wel zijn opgevreten door één of andere vogel. Zo gaat het in de natuur natuurlijk ook. Maar 't is zo zonde.

Het zit er dik in dat we het in het najaar weer gaan doen. Het was geweldig om mee te maken.
Leuk Mal die reacties op mijn weblog.
Ik ben benieuwd hoe het met Harry gaat. Dat is natuurlijk de bink van het dorp.
Ja straks krijgen we kindjes van Harrie en dan kleinkindjes.
Mal nog steeds geen nieuws? Hier gebeurt ook helemaal niets meer. Ik denk dat het ook afgelopen is. Toch laat ik alles nog even staan. Je weet maar nooit als het weer warmer wordt.
Nee, hier helemaal niks
Zoebie, komen ze nog uit bij jou? Mijn moeder gaat nu op ze passen, maar ik zie geen kleurveranderingen meer.

Misschien dat het toch te lang heeft geduurd door de kou en dat ze het niet hebben gered? Nou ja, mijn moeder neemt ook foto's als ze toch nog uitkomen, dus hopelijk krijgen ze nog een boost met het mooie weer.
Nee hoor, vandaag ook helemaal niets. Maar ik wacht af. Het is wel sneu voor jou zeg. echt jammer. Ik had het je zo gegund dat je het een keer zou zien in het echie.
Wat jammer Male, dat het niet gelukt is. Had het je van harte gegund.

Maar ik zag net iets leuks op het AD staan. Ik hoop voor Zoebie dat je een beetje in de buurt woont. Vlinderlinkje

Het schijnt dus zo te zijn dat de zeer zeldzame veldparelmoervlinder weer in Nederland is. In Limburg ergens. Als je daar toch eens foto's van zou kunnen nemen Zoebie, dat zou geweldig tof zijn of niet?
Jeetje. het is hier nog wel een uur rijden vanaf, maar wat geweldig.
Mal geniet.
Oh, dat is best nog wel een eind rijden.
quote:Maleficent schreef op 10 mei 2010 @ 19:53:

Hoi Pigbull, leuk dat je binnenvalt!

Was het zo een als deze? Dit is een Plakker. En mannetjes hebben dan van die veertjes-antennes.

[afbeelding]

Bij jou al wat uit Zoebie????

Late reactie, maar, ja die heb ik gezien. Mooi beestje, grappige naam.

Zoebie; wat een prachtige foto's van je koninginnepages! Echt ontzettend gaaf dat deze vlindersoort in NL voorkomt, ik vind hem er best tropisch uitzien. Bedankt voor het plaatsen van de foto's, ik vind vooral die met de verfrommelde vleugels echt mooi

Blijft een mooi topic dit!
Gisteren was ik het zwembad aan het opzetten en toen vloog er een prachtige diepzwarte vlinder of libelle in. Heel groot en heel mooi. Ik ren naar binnen voor mijn fototoestel en toen ik buiten kwam zag ik hem over de schutting zweven. Dju daar baalde ik wel van. Ik had zoiets moois nog nooit gezien en zelfs op internet is ie niet te vinden. Nu maar hopen dat ie nog eens terug komt.
Mal, jammer dat er bij jou niets gebeurd. Het lijkt me zo mooi om dat mee te maken. Ben ook heeeeel jaloers op Zoeb.

Denk dat je gelijk had met de naam van de vlinder. Ik heb overal gezocht en deze komt er toch het dichtste bij. Misschien dat de vlekken geler leken door de zon of zo.

Hier weinig vlinders te zien, helaas. Paar witjes, maar dat is het dan ook. Jammer!
Ha Ratteke, wat leuk. Ik heb die vlinder vorig jaar al een keer op dit topic gezet omdat ik niet wist welke deze was (heb ik vorig jaar gefotografeerd in Frankrijk) en dat is dus de Veldparelmoervlinder wat grappig!

Ik ben toen zo lang moeten zoeken welke soort het nou was.

Morgen zal ik even de foto's plaatsen van de 'jacht' van dit jaar in Zuid-Frankrijk. Mijn poppen zijn helaas niet uitgekomen.

Heb jij ook poppen die niet uitgekomen zijn Zoebie?
Male ben je terug? Hoe was het? En hoe is het met de vlinders gegaan?
Mijn moeder heeft voor de poppen gezorgd maar ze zijn helaas niet uitgekomen. Ik heb ze maar weer op hun oude plekkie gehangen maar ik heb er nog weinig hoop op, want ze zien er heel droog uit.
O, en hoe het was, we hadden niet zo lekker weer, maar we hebben er het beste van gemaakt het park was heel mooi, er zat een hele grote heide om heen waar van alles te zien was. Ik zal zsm de foto's wel even plaatsen maar ik kom nog steeds niet echt toe achter de computer te zitten.
Ik ga het even in etappes doen hoor. Eerst de Sint Jan vlinder.

Ik was er al bang voor.Ik denk dat de kraaien ze dan ook te pakken hebben gehad. Wat jammer zeg. Volgend jaar nog een keer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven