**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Proficiat Spijker!!!

Ik heb een enorm nutteloze middag gehad, ik ben naar een winkelcentrum gegaan buiten de stad met een heel lijstje benodigdheden en teruggekomen met niets. Nu moet ik nog boodschappen doen en daar heb ik écht geen zin meer in!!!!
Oh wacht, één ding is trouwens heel goed, weten jullie nog Operatie Bikini? Nou die is dus zo ongeveer geslaagd! Jeejj!

En ik tel ook weer verder af, nog:

Als ik het goed begrijp ga je dus geen gebruik maken van je visum Spijk?

Hoe werd het bij de kapper Isiss?

Mijn touwtjesmevrouw had geen tijd voor me vandaag. Tss.

Een Poets.

Heerlijk lijkt me dat. Maar dan wel een die van schrobben houdt, en niet van aaien.

In de laatste FLOW volgens mij, staat een stukje over hoe om te gaan met je poets (of was het nou een ander blad).

Dat wij democratische Nederlanders niet kunnen opgaan met personeel. Te soft zijn als de poets niet voldoet, dus moeten leren ze aan te pakken. Maar in rol van werkgever ook verzaken door soms niet het geld in huis te hebben.

Ik heb trouwens voor mijn verjaardag

Handboek voor de moderne vrouw

gekregen.

Daarin vertellen Aaf Brandt Corstius en Machteld van Gelder in heerlijke kort door de bocht maar ozo rake ware stukjes hoe het nou eigenlijk zit. Het is eigenlijk een bundel aan verwijzingen naar de juiste instanties in een bepaalde levensperiode. En vaak een stuk eigenwaarde meegevend.

Over liefdesverdriet, ontharen, geld zaken, zwangerschapscursus, overlijdensverzekering afsluiten, platjes, echtscheidingen, je huis stylen, onderhandelen, kerstdiners maken...

Niks wordt opgelegd. En uiteindelijk wil je alles weten.

Terwijl ik het lees denk ik, oh dat is wat voor ~een van jullie~.

Maar om nou hele hoofdstukken over te typen.

Ik raad het jullie gewoon aan.
Snorhaar, ik heb inderdaad wel eens de indruk dat de helft hier tegelijkertijd ongesteld is dus ik heb daar ook al over nagedacht! Grappig dat je het zegt.

Isiss, Berliner is niet leuker geworden, ik heb gewoon een selectief geheugen. Nee, dat nieteens, ik weet precies wat me stoorde dus ik weet niet hoe het zit. Nouja, dit is mijn theorie: ik ben niet geheel (geheel niet, niet geheel) tevree met mijn leven dus ben ik eigenlijk sikkeneurig dat het met hem wel goed gaat en ga ik bedenken hoe het gelopen was als.... Dus misschien moet ik dan zo even bedenken hoe sikkeneurig ik me dan zou voelen.

Ik ren weer!
Jullie ook allemaal naar het strand geweest, dat het zo rustig hier is?
Ook? Nee, dat niet, jij wel dus?

't Was wel erg lekker weer vandaag, we hebben plannen om morgen te gaan, maar ik zag op internet dat 't aan de kust maar 16 graden wordt (25 hier), dus dat is wel frisjes.

Ben -ontopic - naar de kapper geweest vandaag. Even wennen, want is best kort (vind ik zelf, m'n moeder zag er net niks van ) en even zien of 't na 't wassen ook nog leuk zit, maar ik heb goede hoop.

Verder heb ik weinig boeiends te melden eigenlijk. Dat boek van Kjong klinkt erg interessant, dat ga ik opzoeken. Ben nu ook 'n erg leuk boek aan 't lezen: 'Het derde huwelijk' van Tom Lanoye, erg Belgisch, erg grappig geschreven.

Fieje, heb je last van 'n voorjaarsdepressietje? Vind 't niks voor jou, sikkeneurig, chagrijnig, geen zin. Niet van jou gewend. Heb je al iets besloten over wat je in de ak had gezet?
En Nemo, hoe is 't met jou nu? Ik wilde vorige week nog iets zeggen over dat 't niet klopt dat jij moet mediaten tussen je ouders, dat kan niet de rol van een kind zijn, maar ik heb geen ervaring met ruziënde ouders. Is de lucht intussen wel geklaard? Hoe gaat 't met beider herstel?
Oh ben benieuwd hoe het geworden is Isiss!!!

Ik ben idd. wel naar het strand gegaan, ben nu helemaal rozig, heb al gedouched, heb zelfs mijn pyjama al aan, heb al gegeten, zit nu te twijfelen of ik nog wat chocola zal smelten om op te eten met de aardbeien die ik vandaag gekocht had en daarna ga ik lekker een film kijken. Echt té relaxed.

Wat een groot verschil trouwens zeg, 10 graden!!

Klinkt leuk dat boek Kjong!

En Fille ik vind het ook niet des Filles klinken!!!
Oh wacht, en nog:

Marg, hoe zit 't met jouw ak-verhaal? Is er 'n vervolg?

Lijkt mij idd ook 'n groot verschil met binnenland & kust. Misschien dat Nemo nog wat nuttigs kan zeggen hier over (of 't echt zo fris is aan zee nu).
Isiss ik heb het in de AK gezet!
Mensen, wat is het leven toch mooi! Heb m'n vakantie geboekt, over 4 weken zit ik met m'n kont op het strand van Corfu, het nieuwe boek van Simone van der Vlugt cadeau gekregen, vandaag met dit geweldige weer heerlijk 10 km gelopen, daarna lekker in de tuin gegeten, net een anatal kaartjes besteld voor verschillende voorstellingen voor het komende theaterseizoen, morgen een fietstocht met picknick in het verschiet...I like it!!!

En vooral niet denken aan de deadline as vrijdag, waarvoor nog laááng niet alles af is...
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 23-05-2010 20:26
Reden: nog meer leuke dingen!!
% gewijzigd

Ja toch Marg?

Klinkt heerlijk Jooles!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 21 mei 2010 @ 20:42:

Nee Es, ik heb er juist voor gekozen om exact die vakken te volgen die ik het liefste wil, en mezelf niet gek te werken maar ze te verdelen over het hele jaar. Dus nergens een paar maanden vrij, alleen de standaardvakantie tegen de kersttijd.

Is dat dom? Is dat slim? Ik vind mijn studie erg belangrijk, en die heeft er het afgelopen jaar toch onder geleden. Ik wil even adem kunnen halen want ik voel me nu zó druk en op een randje balancerend.

Ik kan het me wel voorstellen hoor. Heb de indruk dat ik het mezelf ook te druk hebt gemaakt het laatste jaar. Waardoor ik nu al moe wordt bij de gedachte aan mensen die leuk bij me langs willen komen, of die met bij hun uitnodigen (in andere landen in Europa), terwijl dat toch alleen maar leuke dingen zijn. Als je je op het randje voelt balanceren, dan is dat niet voor niets, dus goed dat je daar rekening mee houdt.

Overigens wilde ik vooral even aankondigen dat mijn veldwerk bijna begint en ik dus niet weet hoe vaak ik hier nog kom de komende maanden. Heb wel internet hoor, maar het wordt denk ik wel druk met werken, dus probeer wel af en toe langs te komen, maar weet niet hoe vaak. (Als ik dus een beetje afwezig ben, een hele fijne zomer gewenst!!)
Ben je alweer terug daaro heejhallo? Heb je zin in je veldwerk? (oh man ik ga aan je denken af en toe als ik lekker in de zon op een terrasje zit!)

Gisteren Bassist aan de telefoon die zowaar voorstelde om vanavond eens rustig te bellen om plannen te maken voor augustus. Zo hee, man-die-zich-niet-vast-wil-leggen-en-die-zo-erg-behoefte-heeft-om-met-niemand-rekening-te-houden wil plannen maken! Met mij!

I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik heb er wel veel zin in hoor, maar het is allemaal zo snel gegaan de laatste maanden (nieuwe vriend, nieuw werk, verhuizen naar ander continent) dat ik niet echt aan reflecteren ben toegekomen. Dat vind ik wel even lastig, merk ik nu. Veel dingen moesten ook even tussendoor, zonder het bewust te doen (spullen verhuizen ofzo). Eerst kon ik alles afschuiven op de promotie ("nu eerst even hard focussen daarop, daarna denk ik wel weer verder"), maar dat is nu voorbij, dus ineens is er meer denkruimte. Niet dat ik ontevreden ben hoor, maar het is ineens alsof de gevolgen van mijn keuzes pas nu duidelijk worden. Gek. Ineens kan ik me ook voorstellen dat mensen rond hun 30e een beetje in paniek raken, teriwjl ik maanden geleden nog het hoogste woord had (bij vrienden of op een topic hier) dat het toch gewoon een kwestie van keuzes maken is en ik de dertigersdip een beetje aanstellerij vond .

Objectief gezien ben ik ook helemaal niet ongelukkig hoor, maar nu zie ik wel dat een paar jaar werken in het buiteland ook betekent dat ik niet dicht bij mijn familie ben. Dat ik nog niet ergens kan settelen (een huis kopen of mijn eigen meubels kopen), en hoe leuk ik mijn LDR ook vind, makkelijk en handig kun je het moeilijk noemen. Ik ben dankbaar voor alles wat ik heb en mag doen (dan denk ik: sommige mensen hebben échte problemen). Maar toch, alle keuzes hebben consequenties en hoewel ik normaal meestal denk: Ik doe het gewoon, heb ik nu stilte ná de storm en die komt wel even hard aan.

Ik heb erg zin in de komende maanden, mede daardoor denk ik. Het fijne is dat 'in het veld' het leven even heel overzichtelijk is. Werken, eten, socializen met andere onderzoekers en slapen. Verder geen verplichtingen, daar ben ik wel even aan toe geloof ik. Ik ben niet goed normaal gesproken om regelmaat in mijn leven te brengen, terwijl ik er misschien stiekum soms toch behoefte aan heb (heb een rare aversie tegen regelmaat bijna, wil altijd graag iets anders proberen, of het nou groot of klein is). Op deze manier, kan ik niet om regelmaat heen . Het wordt overigens niet alleen afzien hoor, ook 's avonds laat lekker bij een kampvuurtje zitten, lekker elke dag buiten zijn (als het koud is zorg je gewoon voor goede kleren), mooie natuur zien, 's avonds lekker in de houtgestookte sauna etc. Geen terrasjes, dat dan weer niet, maar dat moet ik maar in september in de nazomer inhalen .

Verder, leuk om samen plannen te gaan maken! Veel plezier er mee. (Ja, verder was dit een beetje een ego-post).
Isiss: het is HEERLIJK aan de kust!

Maar mega druk!

Iedereen is deze kant op gekomen!
Klopt, daar kwamen we gister ook achter! We gingen naar Knokke, ik wist dat 't daar druk zou zijn want er waren zo goed als geen hotelkamers meer te krijgen. Onderweg helemaal niet druk, in de stad viel 't 's ochtends ook wel mee, we hadden meteen 'n parkeerplek in 't centrum maar we zagen later dat die maar voor 1 uur was dus we gingen na dat uur 'n andere parkeerplaats zoeken en dat lukte voor geen meter. We hebben 55 minuten rondjes gereden en niks te vinden. Toen besloten we richting Breskens of ergens in die richting te gaan en kwamen we 'n parkeerplaats tegen bij Heist en zijn we daar heen gegaan. Superlekker weer inderdaad, was erg fijn.

Jooles, klinkt inderdaad heerlijk! En over vier weken op vakantie is heel snel, fijn!

Heejhallo, hoeveel collega's heb je tijdens je veldwerk eigenlijk? Ken je ze ook al? Is wel heftig om dag en nacht met dezelfde mensen te zitten en nergens anders heen te gaan, lijkt me.
Leuk Nemo en Isiss!! Ik ben echt fan geworden van het strand, vroeger was ik dat niet, ook niet toen ik er best wel in de buurt ging wonen. Vorige zomer was ik er altijd en toen ben ik over mijn overal-zand ergernis heen gekomen en ook uit mijn oudste-kleren-lelijkste-look mode Als ik er nu weer kom, en het ruikt overal naar gebakken vis, er is muziek, dan ben ik echt blij. Zijn jullie nog bruin geworden?

Heejhallo, ik kan het me wel voorstellen, het klinkt logisch, maar ik kan er weinig zinnigs over zeggen helaas!

Idd spijker, nog maar vier, nu komt het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dichtbij (heb nog niet gepakt hoor). Voor die tijd heb ik het nog heel druk, en ik denk dat als ik straks in de auto naar het vliegveld zit ik pas in de vakantie-mood kom, ik heb nu nog zoveel dingen af te werken en te doen voor het zo ver is... maar ik heb er wel zin in zeg!
Nou, ik ben helemaal geen strandfan eigenlijk. Misschien wel wat meer als ik dichterbij zou wonen. Nu is 't ruim 2 uur rijden in 'n hete auto zonder airco, dat doe je niet voor 'n uurtje daar (wij niet tenminste ). En op 't strand vind ik er eigenlijk ook niet zo veel aan, gewoon in de zon liggen zie ik de leukigheid niet van in, en ik verbrand levend, ik kan helemaal niet goed tegen de zon. Met 'n boek onder de parasol vind ik wel leuk, maar niet de hele dag. Maar als ik dichterbij 'n (niet zo'n druk) strand zou wonen, zou ik wel vaker even gaan denk ik.

We hadden er gister helemaal niet op gerekend dat 't zo warm zou zijn, weeronline gaf echt 16 tot 20 graden aan, dus we gingen alleen maar om in Knokke wat rond te kijken, langs 't strand te lopen en eventueel daar nog wat eten. 't Bleek gewoon bikini-weer te zijn (behalve in de schaduw, dat was wel fris), die ik niet had meegenomen. Bruin word ik normaal gesproken ook niet, ben gister wel 'n beetje verbrand (hals en armen), was me gewoon vergeten in te smeren, geen idee hoe dat nou kwam want ik had de zonnebrand gewoon in m'n tas zitten. 't Wordt hopelijk nog off-white

En vandaag zijn we wezen fietsen. Tjezus, we lijken m'n ouders wel, wat suf.
Ik ben blij dat ik tot nu toe de illusie in stand heb kunnen houden dat ik een immer blij en positief mens ben.

Ik ben dol op het strand, maar kom er te weinig. Ik heb enorm genoten van het lekkere weer, maar dan wel op balkon, in park en (andersmans) tuin en in de stad. Ook prima. Ik moet zeggen dat het lekkere weer en alle vrije dagen van de afgelopen tijd wel leiden tot veel alcoholische versnaperingen en lekkere hapjes en dat moet ik nu misschien toch maar eens een halt toeroepen. Tot op zekere hoogte dan.

Ik ben ook al een beetje verbrand, want ik kon alleen zonnebrand met factor 10 vinden. Ik heb nu factor 30 gekocht. Dat gebruik ik nooit (ik verbrand niet zo snel) maar besloot opeens om dit jaar goed te smeren.

Heejhallo, ik kan me goed voorstellen dat zo'n overzichtelijke periode best fijn kan zijn. Lekker als je even tijd hebt om te mijmeren in plaats van te rennen, toch?

Isiss, iedereen wordt uiteindelijk z'n ouders. Daar doe je niks aan.

Maar Spijker, is het zeker dat het visum niet gebruikt gaat worden? Kjong, vroeg dat en ik ben nu vergeten of je dat beantwoord hebt omdat ik er gisteren (of eergisteren) in rap tempo doorheen gegaan ben.

Jooles, klinkt goed!

Zeg, dat avondje uit, zal ik daar dan eens een voorstel voor gaan doen in het achterhuis? Lijkt me dan wel leuk om ook te gaan doen.
Isiss, wat ga je morgen doen, spazieren toch zeker?

Hier is het strand wel anders, eigenlijk hetzelfde als in de stad, alleen dan op het strand. Er zijn ten eerste al enorm veel strandtentjes. Op de boulevard staat het vol en dan op het strand zijn er ook om de 50 meter tentjes. En de mensen doen dan wat ze normaal op een vrije dag ook zouden doen hier: eten en drinken Er is dan muziek, soms live, in elk geval heeft iedereen zijn eigen muziek, er zijn meestal ook veel kinderen en er zijn ook speeltoestellen op het strand.

Dus dat maakt het veel minder saai vind ik. Ik kan alleen op een handdoek gaan liggen als ik de avond ervoor tot veel te laat uitgeweest ben en nog doodmoe ben, dan vind ik het wel lekker. Er zijn ook gratis parasollen, en bij sommige strandtentjes ligbedden. Vorig jaar werkte mijn vriend in een strandtent, dat was helemaal het einde, dan ging ik lekker onder een parasol aan mijn tan werken en bracht hij me mojito's en op het einde hadden we daar nog geld aan overgehouden ook wat ik dan mee naar huis kreeg (ofja ... hij werkte zich ook wel uit de naad, daar niet van maar voor mij was het een erg gunstige regeling)

Moon, hoe is dat bij jou, vorig jaar las ik dat een bepaalde autonome regio ze wilde verbieden (niet de jouwe).

Ik zou er wel een willen uitbaten in de zomer, volgens mij is dat echt big business!!! Maar je moet aan heel veel eisen voldoen wil je een vergunning krijgen.
quote:fille schreef op 24 mei 2010 @ 20:12:

Isiss, iedereen wordt uiteindelijk z'n ouders. Daar doe je niks aan.

Oh. Ja. Goh, klopt wel denk ik. Nooit over nagedacht, dit voelt even als met de neus op de feiten gedrukt worden eigenlijk. De komende 20 jaar ga ik niet meer fietsen op zondagmiddag.

En klopt, bij lekker weer horen rosétjes, of lekkere biertjes. En niet thuis koken daarna maar op 't terras blijven eten voor veel geld en veel calorieën (ja, ik ben sinds deze week ook bewuster met calorieën bezig, vul een of andere eetmeter in op internet om te zien wat ik eigenlijk eet en wat 't doet, heb ook nooit over nagedacht en bewustwording lijkt me de eerste stap. Heb 'm pas 'n paar dagen ingevuld maar vind 't nu al boeiend om te zien (& doen) hoe ik welke dingen kan schrappen om gezonder te eten - nu gaan de kilo's er af vliegen. ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven