Lockerkast als kledingkast

25-05-2010 20:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij zijn op dit moment bezig met het opknappen van de kamer van de jongste. De babymeubels zijn verkocht en worden morgen opgehaald, vandaag slaapt hij voor het eerst in zijn nieuwe peuterbed.

Nu lijkt het mij wel leuk om een lockerkast als kledingkast te gaan gebruiken. Op marktplaats kan ik er genoeg vinden in de buurt, maar ik vraag mij af of ze wel handig in gebruik zijn en of ze makkelijk op te knappen zijn.

Ik dacht zelf aan spuiten in een leuk kleurtje en klaar, of denk ik nu te makkelijk?

Wie heeft er zelf zo'n kast in gebruik (gehad) en waarom moet ik het doen of juist niet doen? Nog tips voor het opknappen?

Alvast bedankt!
Ik vond het een onhandig kreng en heb hem gauw weer doorverkocht.

Ik heb zelf voor mijn zoon een rakke kast, van ikea. Superpraktisch.
je hebt nu witte bij de leenbakker, vroeg je niet om hahaha maar dat dacht ik ineens.
Wat vond je er onhandig aan Sosofie? Lijken de rakke kasten er qua vormgeving een beetje op? Ga zo wel even op de ikea site speuren....

Kiss86, bedankt voor de tip!

nog meer ervaringen welkom!
Nee, Rakke lijkt er niet op. Rakke is die witte kast met houten deurtjes (vierkantjes) die nu uit de collectie is.

Ik vond het te smal, je kunt er eigenlijk niets in kwijt.
Aha, vandaar dat ik 'm net niet kon vinden

Dat de kasten zo smal zijn is eigenlijk ook mijn bezwaar. Daarom wilde ik eigenlijk ook een tweedeurs locker in de hoop dat ik daar wat meer in kwijt kon!

Het liefst wil ik een steigerhouten kast, alleen mijn portomonee wil dat niet, zo duur zijn die dingen!

Misschien moeten ze steigerhout-fineer uitvinden!
Ik weet niet of je budget net zo klein is als dat van ons:) Vast niet, maar wij hebben het kastenprobleem opgelost door bij Leen Bakker hoge, grote schoenenkasten te kopen, super veel planken! Ideaal! En ze zien er nog mooi uit ook.
Hoi Patricia,

Dat is een slim idee, maar heb je dan helemaal geen hangruimte?

Mijn budget is klein in de zin van het er niet aan willen uitgeven, want we willen nog zo veel in huis doen...dus alles wat goedkoop kan wil ik graag zo doen...

(en daarbij vind ik minimaal 600 euro voor een tweedeurs kast een beetje overdreven...)
Nee, geen hangruimte inderdaad. Dat is wel een nadeel, maar volgens mij, even uit mijn hoofd; 7 of 8 planken.

Ze waren 80 euro per stuk, dus dat is wel een verschil met 600 euro. Als er echt iets is wat opgehangen moet worden, gaat het bij mij in de kast.

Ik vond het eerst heel raar, maar je ziet het er niet aan ( er staat niet met grote letters 'Schoenenkast' op en ze zien er gewoon heel mooi uit.)

Zo dacht ik ook, we moesten nog zoveel kopen dat ik blij ben met hoe wij het opgelost hebben!
littel missy, wij hebben die ikea kast via mp, als nieuw, voor 50 euro. Zijn kleding, beddengoed, alle boeken, puzzels,en heel veel speelgoed past er in. Ik wil ook zo'n kast voor mijn jongste!
Wat een mazzel, dat is geen geld! Heb ook al een leuk idee met de "blokken" op de kast...

Heb nu een bod gedaan op een kast die nog niet boven de 100 euro was, dus wie weet heb ik ook mazzel!

Patricia, ik ga je idee zeker onthouden als ik niet kan slagen voor een "gewone" kast. Maar hangen heeft mijn voorkeur (hang namelijk nu alle shirtjes en rokjes/jurkjes van de kinderen te drogen aan een hangertje en dan kunnen ze zo de kast weer in...lui huishouden maar het werkt wel! (voor de meeste kleding dan)
Let er ook op dat hangertjes recht kunnen hangen, snappie? Dat je ze niet schuin moet duwen omdat de kast te weinig diep is. Kan het niet duidelijker uitleggen.
Ik snap 'em hoor Pims. Dat is inderdaad nu nog geen probleem met die kinderhangertjes maar zeker iets om mee te nemen voor als ze over gaat op "grote hangers".

thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven