Relatie en honden

24-05-2010 07:28 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik een prille relatie. Er zit me iets best dwars, en ik vraag me af hoe anderen hierover denken...

Ik heb twee hondjes, vrij klein, kortharig, rustig. Een van mijn grootste hobby's is natuurgebieden afstruinen met the dogs en heerlijke wandelingen maken.

Ik heb een heel klein autootje, dus de honden kunnen niet in de kattenbak. Ze zitten gewoon op de stoel naast me of op de achterbank. Vriend heeft een grote slee, met een kattenbak van zowat een meter, haha.

Laatst kwam het er zo op, nu het weer mooier wordt, of we samen eens op pad zouden gaan naar een bos ofzo. Toen zei vriend' Maar zonder honden, die komen niet in mn auto'. Ook niet op een dekentje in de kattenbak, dus. In mijn auto zal vriend dan ook niet willen meerijden, vermoed ik zo, want dogs springen dan lekker op schoot, of laten iig her en daar een haartje achter... ( Overigens is hij in huis lief en leuk tegen de onderkruipsels, maar hij wil ze bijv ook absoluut niet in zn huis hebben)

Ik baalde er best van. Had even zoiets van 'Dus mn grootste liefhebberij kan ik nooit samen met hem doen???' Hij wil wel mee naar bossen, enzo, maar dat zou dan dus zonder hondjes moeten. Ik ga toch niet in een bos lopen en mijn hondjes thuis laten?!

Als ik t even bot uitdruk: Ik vind het zeikerig dat mn hondjes niet op een dekentje in de kattenbak mogen.

Mee eens of niet?
Dat zeg ik, in Griekenland ken je ze niet.

Zoek die eens op en kom dan terug voor een discussie.

Waarom suggereer je dat ik er niet gewoond heb of wat dan ook? Blijkbaar heb ik er wel een band mee, he?

Denk wel wat dieper dan die van jou gaat.

Je optiek is alleen straathonden opvangen, dat geeft al aan dat je erg beperkt bent en denkt dat dat alles is.

Je zou dit eens daar moeten verkondigen, zeker je kerk-verhaal, ze zouden je voor gek verklaren. Dat moet je weten, als deskundige...
Feeks, thanks! nu de negeermodus even zoeken....
quote:feeks schreef op 24 mei 2010 @ 18:13:

[...]

Het is de toon die het liedje maakt en je maakt nu al erg duidelijk dat je niet bepaald een aimabel persoon bent.Jij doet je naam ook eer aan.
negeernodus gevonden, net op tijd geloof ik.
Ontopic, ik hou van honden,maar om ze nou in mn auto te hebben als ik iedere dag erin moet zitten, nee. Ik heb gewoon ook geen zin om de auto schoon te moeten maken hierna. Maar ik snap wel als het je eigen honden zijn, het niet zo erg is
quote:Xenia66 schreef op 24 mei 2010 @ 18:24:

negeernodus gevonden, net op tijd geloof ik.
vond m zelf ook wel grappig :-)
quote:Zamirah schreef op 24 mei 2010 @ 12:22:

[...]

Accepteer maar dat er mensen zij die niks met honden hebben.

Doe ik, zolang ze mij en ook mijn honden maar in mijn waarde laten.

En ik vind het heel goed van je dat je eerlijk zegt dat je niet samen zou kunnen leven met een hondenliefhebber. Jij zou je ergeren namelijk, en dat zou de liefde van die hondenliefhebber voor jou stukje bij beetje afbreken.

Het is een heel realistische instelling.

Maar.... niet alle honden ruiken. Echt niet. als hondenliefhebber zijnde, kom ik met veel andere hondenliefhebbers en dus met honden in aanraking. Soort zoekt soort zeg maar.

Ik ruik het wel hoor, als een hond ruikt. En dat komt wel eens voor. Maar mijn hondenkinderen ruiken echt niet. Twee van hen in het begin wel, maar nu niet meer.

quote:Zamirah schreef op 24 mei 2010 @ 12:26:

Ik hou wel van katten, die ruiken juist lekker.

Verder 100% eens met Cicely.

In sommige huizen kun je ook de katten ruiken. Ik vind dat een penetrante lucht.

quote:Zamirah schreef op 24 mei 2010 @ 12:32:

[...]

Ik denk zo maar dat het wel eens verstandig kan zijn om in de liefde ook naar je verstand te luisteren. Anders krijg je geheid problemen als de vlinders eenmaal weggevlogen zijn!

Zo hoef ik bijvoorbeeld ook absoluut geen roker.

Wederom helemaal mee eens.

Een roker zou voor mij ook niets zijn. Het stinkt! Mijn ouders hebben gerookt vroeger en ik heb die stank altijd gehaat. En dan moet je je eens indenken dat je zo'n rookbek moet kussen... bleh!

Zoals ik al eerder zei, sommige dingen zijn ZO essentieel in iemands leven, zo belangrijk, dat MOET grondig geaccepteerd worden door diens partner.

Ik weet zeker dat veel mensen het hier zouden begrijpen wanneer ik zei dat een vrouw het uitmaakt met haar vriend omdat zij een kinderwens heeft en hij absoluut niet.

Kennelijk is dat iets dat heel diep gaat, dat haar leven compleet maakt. Bij anderen is dat hun hond. En bij weer anderen een bepaald soort passie voor iets, zoals een sport.
quote:Xenia66 schreef op 24 mei 2010 @ 17:21:

Mijn moeder heeft een hond in hok buiten, mag niet naar binnen en dat beest kwijnt weg. Kiezen voor huisdieren is kiezen voor een dier in huis, dat is mijn mening.

Generaliseren over Zuid-Europa? ik spreek uit ervaring, heb zelf een dierenbeschermingsorganisatie opgericht in Griekenland en je wilt niet weten hoeveel beesten ik/wij van de dood hebben gered in een paar jaar tijd. In de meeste gevallen huisdieren die buiten huis verwaarloosd werden.

Ik hoef ook geen hond op een flat hoor, er zijn wel grenzen natuurlijk. Mijn katten moeten binnen en buiten kunnen, genoeg leefruimte hebben dus.

Een hond in een hok stoppen is tegennatuurlijk voor zo'n dier aangezien ze niet solitair zijn en ze zijn energiek, hebben dus een bepaalde mate van vrijheid en beweging nodig die een hok niet biedt.

Met een uurtje per dag erbuiten doen kom je er niet mee.

Dat Zwieber Zuid Europa als voorbeeld noemt, schiet mij totaal in het verkeerde keelgat. Zuid Europa hoort volstrekt niet de norm te zijn wat betreft omgang met dieren! Ze zijn daar beestachtig en onmenselijk zoals ze met dieren omgaan! Dus laten we daar geen voorbeeld aannemen, laat hen maar een voorbeeld aan ONS nemen!
quote:Xenia66 schreef op 24 mei 2010 @ 17:45:

idt is mij verteld door de griekse orhodoxen, ken t geloof zelf niet hoor, dus correct me if im wrong zal ik maar zeggen.

De katholieken in Spanje zijn anders geen haar beter hoor. Ik weet niet wat het katholieke geloof allemaal verkondigt over dieren (ik ben zelf overigens ook katholiek) maar in de bijbel staat dat de aarde zo'n beetje toebehoort aan de mens, aangezien die over alles heerst, ook de dieren.

Nou... zie waar het allemaal toe leidt....

quote:Ksenija schreef op 24 mei 2010 @ 18:19:

Dat zeg ik, in Griekenland ken je ze niet.

Zoek die eens op en kom dan terug voor een discussie.

Waarom suggereer je dat ik er niet gewoond heb of wat dan ook? Blijkbaar heb ik er wel een band mee, he?

Denk wel wat dieper dan die van jou gaat.

Je optiek is alleen straathonden opvangen, dat geeft al aan dat je erg beperkt bent en denkt dat dat alles is.

Je zou dit eens daar moeten verkondigen, zeker je kerk-verhaal, ze zouden je voor gek verklaren. Dat moet je weten, als deskundige...

Griekenland staat niet goed aanschreven qua honden en kattenbeleid. MAar ook ezels worden er verwaarloosd. Ik zou je zoveel dingen kunnen noemen, dingen die ik niet had willen weten.... Die ik niet kan verdragen. Ga niet zeggen dat het niet zo is.

MAar turken kunnen er ook wat van, en daar krijgt de islam weer de schuld van. Maar dit is niet wat Mohammed predikte! Want die vond niet dat mensen zo respectloos met dieren om moeten gaan. Het is inderdaad een cultuurding. En het deugt niet.
Iones, elke hond ruikt naar hond. Sommige meer, sommige minder, maar het is nu eenmaal zo, je ruikt naar wat je bent. En een hond ruikt dus naar hond. Dat kun jij niet vinden stinken, ik vind dat wel stinken. Voor mij stinkt dus elke hond.

Jij vindt sigaretten, rook, tabak en zo stinken. En dat vind ik weer lang niet altijd het geval. Hangt van de persoon af, de omgeving, mijn stemming.

Het kan zo zijn dat jij niet elke hond vindt stinken. Maar ik wel. Want ze ruiken naar hond.
Het kan ook een ideefixe zijn he, dat iemand honden per defenitie altijd vindt stinken.
Nee hoor, gewoon een feit. Hond ruikt naar hond, hondenlucht = vies
Over dat ruiken; dat ligt vooral aan het voer wat de hond krijgt.. En de vachtverzorging.

Ook kunnen oudere honden wat meer stinken.

Maar over het algemeen hoef je een hond echt niet te ruiken, haha. Bij ons thuis vroeger hoorde ik ook vaak van mensen dat ze wel een ander luchtje verwacht hadden ;) We hadden er 7 ( grote langharige ).
quote:iones schreef op 24 mei 2010 @ 11:41:

[...]

Als je geen fan van honden bent, doe je er goed aan wanneer je iemand tegen komt die honden liefhebber is, laat lopen.

Want het gaat niet werken. VAn iemand houden = iemand accepteren. Daar hoort bij:

- zijn/haar kinderen

- zijn/haar honden/dieren

- zijn/haar vrienden

Dat zijn namelijk dingen die essentieel zijn voor die persoon, die er deel van uit maken. Die ook iets over die persoon zeggen. Daar mag je niet tussen komen.Uuuhhh.......hoe zou ik er tussen komen dan? Iemand accepteren is niet hetzelfde als precies dezelfde interesses en liefdes hebben. Iemand mag van mij best een hond hebben en als we samen gaan wonen heb ik er maar mee te leven dat de hond ook in huis leeft. Maar ik bepaal nog steeds of er een hond in mijn auto komt.
quote:delphicat schreef op 26 mei 2010 @ 13:33:

Nee hoor, gewoon een feit. Hond ruikt naar hond, hondenlucht = vies

volgens mij ruik je gewoon je nek.

quote:Evenaar schreef op 26 mei 2010 @ 13:35:

[...]

Uuuhhh.......hoe zou ik er tussen komen dan? Iemand accepteren is niet hetzelfde als precies dezelfde interesses en liefdes hebben. Iemand mag van mij best een hond hebben en als we samen gaan wonen heb ik er maar mee te leven dat de hond ook in huis leeft. Maar ik bepaal nog steeds of er een hond in mijn auto komt.

Je komt er tussen voordat je het weet.

Je zult namelijk met die hond in een huis moeten leven. Dat gaat heel wat verder dan je autootje. En als je daar al problemen mee hebt.

Veel hondenmensen hebben hun hond in de huiskamer, in de keuken, naast zich op de bank, en soms zelfs naast of op bed.

Als jij al problemen hebt met je auto, dan zie ik het wel gebeuren dat jij je daar aan gaat ergeren.
Tuurlijk zou ik me af en toe aan een hond ergeren als die bij ons in huis woont. En op het bed zou echt een no go zijn voor mij. (Het was overigens een hypotetische situatie, vriend heeft geen hond.) Maar ik vind het raar om een relatie tussen wel een hondeliefhebber en geen hondeliefhebber als onmogelijk te bestempelen.

Mijn ouders hadden twee katten en mijn vader had een hekel aan de beesten. Dat stak hij ook niet onder stoelen of banken en zijn aversie tegen de poezen was regelmatig onderwerp van grappen. Toch was er niks mis met hun huwelijk.

Wat ik bedoel misschien met het auto-verhaal is dat, in tegenstelling tot het huis, de auto echt van mij is. Sterker nog: als je samenwoont is het vaak een van de weinige plekken die helemaal van jezelf is.(tenzij het geluk hebt heel veel kamers in je huis te hebben). Ik zou mijn huis al moeten delen met de hond, want ik ben met jullie eens dat je het moet accepteren, dus mijn auto dan niet ook nog eens. Ik denk dat het dus meer te maken heeft met het feit dat de auto voor veel mensen echt de 'eigen plek' is en daar zelf over willen bepalen.
xenia66, kan de hond van je moeder niet herplaatst worden? Aldoor in een hok vind ik zielig
quote:Evenaar schreef op 27 mei 2010 @ 11:44:

Tuurlijk zou ik me af en toe aan een hond ergeren als die bij ons in huis woont. En op het bed zou echt een no go zijn voor mij. (Het was overigens een hypotetische situatie, vriend heeft geen hond.) Maar ik vind het raar om een relatie tussen wel een hondeliefhebber en geen hondeliefhebber als onmogelijk te bestempelen.

Er zijn vrouwen die alles voor een man over hebben.

Een vrouw vertelde mij ooit dat ze een kat had maar dat haar aanstaande die kat niet zag zitten en ze moest het dier voor hem weg doen. En ze deed het nog ook....
Ik vind katten iets totaal anders, die stinken niet ( nee, echt niet..) je hoeft niet te gaan wandelen met ze, ze blaffen niet, je kunt ze rustig een heel weekend alleen thuis laten, ze hoeven niet mee als je op visite gaat....dus die vergelijking gaat niet op.
quote:Zamirah schreef op 27 mei 2010 @ 18:21:

Ik vind katten iets totaal anders, die stinken niet ( nee, echt niet..) je hoeft niet te gaan wandelen met ze, ze blaffen niet, je kunt ze rustig een heel weekend alleen thuis laten, ze hoeven niet mee als je op visite gaat....dus die vergelijking gaat niet op.Onzin,katten stinken ook,zeker de kattenbakken.
quote:Zamirah schreef op 27 mei 2010 @ 18:21:

Ik vind katten iets totaal anders, die stinken niet ( nee, echt niet..) je hoeft niet te gaan wandelen met ze, ze blaffen niet, je kunt ze rustig een heel weekend alleen thuis laten, ze hoeven niet mee als je op visite gaat....dus die vergelijking gaat niet op.

Mijn hond hoeft echt niet mee als ik ergens op visite ga hoor hij gaat tenslotte ook niet mee als ik overdag aan het werk ben.

En ik heb eerlijk gezegd ook liever niet de hond op de bekleding van mijn auto en op mijn bed al helemaal niet.
quote:daffyduck schreef op 29 mei 2010 @ 08:57:

[...]

Onzin,katten stinken ook,zeker de kattenbakken.Zeker weten,maar goed dat ligt ook aan de persoon die die kattenbakken schoonmaakt.
Ja, kattenbakken stinken natuurlijk.

Nou heb ik mazzel, want ik woon in het bos en de katten hier zijn altijd op stap.

Een kattenbak heb ik niet.
quote:daffyduck schreef op 29 mei 2010 @ 08:57:

[...]

Onzin,katten stinken ook,zeker de kattenbakken.Kattenbakken wel. Katten niet. Die wassen zich vier keer per dag. Ook op plekken waar jij met je tong niet komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven