Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
He Knip

Leuk dat je even reageerde en het blijkbaar goed met je gaat. Commercieel belang zie ik in opvanghuis beginnen, beetje in de trant van een zorgboerderij maar dan voor wat andere type klanten (wel ergens diep achter in de tuin zodat je niet 24*7 dat gemieter aan je hoofd hebt) en natuurlijk van daaruit kunnen er leuke boeken volgen. Maar ik zal nog even moeten wachten tot jij een paar liefdes verder bent en voor mij geld hetzelfde. Kijk in onderhand alvast uit naar een passend boerderijtje.
Sarama,

Gezien jouw schrijven over "hij geeft aan me nog wel even te willen komen n..ken" en "het deed hem helemaal niets dat zijn vrouw alleen met de kids naar het zwembad moest daar bij elkaar gingen bezoeken" vind ik persoonlijk dat je met een aardig gevoelloos type te maken hebt. Zit jij daar nu echt op te wachten? Is zo een man het type dat de liefde van je leven zou kunnen zijn? Of is het gewoon de spanning die zo een man je geeft? Maatje zie ik namelijk helemaal niet in iemand die zo eenzijdig zonder enig nadenken me menselijke gevoelens om kan gaan.
Maro en :Purple,

En zo wachten we tot de ANDER eerst eens actie gaat nemen en zo lang blijven we zelf mooi thuis zitten. Versta het even niet verkeerd maar voor mij komt het over als een feit. "doet hij niets doe ik ook niets, doet hij iets volg ik pas (misschien)".

Maro, jij schtijft dat hij het er al met zijn vrouw over heeft gehad over zijn gevoelens voor jou. Wat wil hij eigenlijk daar mee? Wil hij toestemming van zijn vrouw dat hij met instemming van haar met jou verder mag gaan? Kom op zeg, dat zou zijn beslissing moeten zijn en niet afhankelijk van de instemming van zijn vrouw. Als hij zijn vrouw zo moe is waarom is hij dan nog niet, onafhankelijk van jou, gewoon weg. Dit geeft voor mij aan dat hij dus ook met jiu er naast niet zo maar even weg zal gaan daar. Wel perfect dat jullie samen een psycholoog bezochte hebben. Een objectief steuntje in de rug is nooit slecht ook al zullen de keuzes zelf gemaakt moeten gaan worden.
Ikkezelf: ik denk dat je het toch niet helemaal goed ziet. Ik wacht zeker niet tot de ander actie onderneemt. Wij hebben nu een time out en hebben samen afgesproken te bekijken wat dit voor ons beiden oplevert. Mijn nr 2 weet heel goed waar voor

mij de grens ligt. Ik voel me gewoon niet goed in een dubbelleven. Hij ook niet, maar kan er beter mee omgaan dan ik. Onze gesprekken bij de psycholoog hebben duidelijk gemaakt hoe diep we hier beiden inzitten. De conclusie van de psycholoog was de laatste keer dat hier zeker geen sprake van een bevlieging is, maar dat het breken met je huidige leven, zeker na 35 en 26 jaar niet zo simpel is, en een heel proces is, waar je niet zomaar doorheen rolt.

Wat hij probeert te bereiken met de gesprekken met zijn vrouw, is polsen hoe zij er tegenaan kijkt.Hij heeft haar toestemming zeker niet nodig, maar vindt het ondanks alles toch moeilijk. Ik zou het eerlijk gezegd ook raar vinden als we zo'n beslissing zonder slag of stoot zouden nemen. Het is moeilijk uit te leggen, daarvoor heb je meer inside informatie nodig. Dit kan niet ivm herkenbaarheid. Ik begrijp je achterdocht wel.
@Maro, ik krijg steeds meer het idee dat mijn nr1 toch wel in de gaten heeft dat er iets speelt wat niet eerder tussen ons is voorgekomen, maar hij zegt er niets over...Merk echter wel dat hij ook meer zijn best doet en minder open naar mij lijkt....maar het kan ook zijn dat ik me afsluit en het dus gewoon niet wil zien..

Als nr1 en ik hier in het buitenland zijn, dat zitten we erg op elkaars lip, maar ik ga wel regelmatig naar NL en ben daar dan alleen en hoewel dit feitelijk niets met mijn relatie met nr1 te maken heeft, vind ik het wel fijn even niet te hoeven doen alsof ik blij ben terwijl ik net een moeilijke chat met nr2 heb gehad...bovendien heb ik in NL meer afleiding dan hier en gaan de dagen dus sneller om.

Vind het heel goed dat je je eigen positie gaat bepalen en dan verder gaat. Voor mij speelt dat zeker nu niet maar zou ook wel willen weten hoe ik ervoor kwam te staan (financieel) bij een evt scheiding...

En wachten, ja, dat is gewoon heel moeilijk.. Sterkte hoor!

@Krokus..Goed zo, sterk blijven...Ooit = nooit...

Dat is ook iets waar ik mee worstel, als hij ooit zou zeggen (heeft hij niet gedaan) moet ik dat dan geloven? Ik heb meer voorbeelden gelezen die eigenlijk op nooit zijn uitgelopen, en wil ik mijn leven "in de wacht" zetten tot zijn ooit is gekomen?

Zolang het niet aan de orde is moet ik er maar niet aan denken, maar ja.

Heb er bewondering voor dat je weerstand kan bieden aan de drang om het contact weer op te pakken, en ja, vooral gaan genieten van andere dingen!!

@Samara, hoop dat je toch een beetje hebt geslapen....moet zeggen dat mijn nacht ook een korte was..

Ik denk ook wel eens dat mannen hun kinderen opnoemen als excuus om niet bij hun nr1 weg te gaan. Omdat ze weten dat wij als nr2 en vrouwen dat zullen accepteren als een goede reden...hoe denken jullie daarover?

Hebben jullie de site droomvrienden.nl weleens bezocht? Ik denk in mijn n2 een "soulmate", gevonden te hebben, en die site heeft er veel interessante uitspraken over....

Laat me maar eens horen of jullie het ermee eens zijn!
@Ikke, voor mij en voor nr2 is aktie ondernemen nog lang niet aan de orde; maar dat wil niet zegen dat ik er niet over nadenk. Voor nr2 is zelfs erover nadenken op dit moment moeilijk, hij is voor zijn werk druk en onregelmatig en moet geconcentreerd zijn daarop (is ook niet bij zijn nr1 thuis nu).

Daar heb ik helemaal begrip voor en dus probeer ik hem niet met mijn overpeinzingen lastig te vallen...moet zeggen dat ik het af en toe niet kan laten en het dan toch doe...heb er meestal spijt van.

Des te fijner dat ik hier met jullie mijn gedachten kan delen en even niet alleen ermee hoef te zitten.

En ik heb geen slecht huwelijk, dus zie geen reden om gelijk aktie te ondernemen (dus weg te gaan bij nr1 als je dat bedoelde), bovendien zijn nr2 en ik pas aan het begin van onze zoektocht naar de vorm van onze vriendschap. Maar dat we vrienden voor het leven zijn staat voor ons allebei vast.

Dank je wel voor je kritische blik op onze gedachten; het stimuleert mij zeker om er echt aandacht aan te besteden en dieper over na te denken!
quote:purplelady schreef op 30 mei 2010 @ 11:27:

Ik denk ook wel eens dat mannen hun kinderen opnoemen als excuus om niet bij hun nr1 weg te gaan. Omdat ze weten dat wij als nr2 en vrouwen dat zullen accepteren als een goede reden...hoe denken jullie daarover?

Bingo!!!!! Ik was hier ook erg gevoelig voor en deels geloof ik nr2 echt dat hij in eerste instantie het besluit niet wilde nemen vanwege zijn kinderen. Maar, nu zijn het andere dingen die hem tegenhouden; onlangs is er iets gebeurt en dat was DE eye-opener om in te zien dat er ALTIJD wel iets zal zijn om niet voor mij te kiezen.

IZ: volgens mij ben jij toch echt een van de weinige mannen met ballen (lees die een keuze durven te maken).
anoniem_99366 wijzigde dit bericht op 30-05-2010 17:58
Reden: ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
purplelady en krokus: heel herkenbaar en ondanks dat toch van beide kanten knokken voor een gezamenlijke toekomst.
Ik heb wel het idee dat hoe langer de "relatie" met nr 2 duurt hoe lastiger de beslissing om definitief te kiezen tussen nr 1 en de nieuwe liefde nr 2 dus wordt. Ik heb het idee dat de nr 2 eigenlijk denkt het gaat toch prima zo........

Sarama. je idee klopt en je hebt het je niet slecht gerealiseerd dat het in veel gevallen zo werkt voor een man. Je ziet dit ook terug bij gebonden mannen die een, vaak jongere, minnares er op na houden. oe langer het duurd hoe minder de kans dat ze voor de ander zullen kiezen. Als een man het thuis echt slecht heeft zal hij snel kiezen. Zo niet heeft hij het thuis niet zo slecht. Vind hij daar nog tal van waarden, beetje liefde thuis is er een van maar zeker niet de belangrijkste, die hem stukken meer brengen dan een nieuwe liefde die ook een gok zal worden maar waarbij de keuze er voor wel impliceert dat hij al zijn zo normale waardes die hij nu gewoon heeft kwijt zal raken. In de loop van de relatie realisseert hij zich denk ik dat wat hij nu thuis gewoon heeft en als zo normaal ervaart veel meer waard zou kunnen zijn dan een onzekere toekomst met allerlei trammelant tegenmoet gaan voor een verliefdheid. Daarnaast gaan de hormonen in de loop van de tijd ook wel wat anders reageren. Was zij in den beginne nog alleen spanned, sexy en geweldig etc. dan realiseert hij zich na een tijd dat zij nu ook begint te zeuren want ze wil meer van hem en wil beslissingen van hem. De lasten gaan na een tijdje voor hem mee en opspelen, terwijl het in het begin alleen de lusten waren. Op een bepaald moment slaat de balans door.
Heb volgende week een afspraak bij een advocaat die ik opdracht heb gegeven mijn financiele situatie te bekijken en hoe ik ervoor kom te staan in geval van een scheiding. Dus ook als het met nr 2 niet gaat lukken, is het maar de vraag of ik het met nr 1 ga redden.

Maro, dit lijkt em niet zo een moeilijke. De eventuele overwaarde van een huis wordt na aftrek van schulden verdeeld over beide partners. Heb jij weinig of geen inkomen en je partner een redelijk inkomen dan heb je 12 jaar recht op partneralimentatie. Dit wil dan wel zeggen dat je zult gaan moeten soliciteren om in eigen of meer inkomen te voorzien maar dat stelt in de praktijk niet zo veel voor.

Ga je na scheiding een relatie aan met een ander b.v. je nr 2 en je ex kan dat aantonen dan vervalt acuut je partneralimentatie. Je nieuwe nr. 2 zal, mits hij daartoe veroordeeld wordt doordat zijn ex te weinig inkomen heeft, gewoon verder partnerali moeten blijven betalen.

In het ergste geval zou een nieuwe relatie met je nr 2. dus financieel als volgt uit kunnen pakken:

- jij krijgt geen cent partnerali meer en hebt zelf geen inkomsten

- je nieuwe partner betaald partnerali en wel dusdanig dat hij aardig in de buurt van bijstandsnivo zit

Daar mag je het dan samen van doen.

Nu vind ik persooonlijk, dit mits er geen kids meer verzorgt moeten worden, als je kiest voor je eigen kies je er ook voor om zo snel als maar mogelijk voor je eigen inkomen te gaan zorgen. Het is namelijk nogal onfairr naar de achterblijvende partner om te zeggen "we hadden het niet slecht, toch ga ik weg en jij moet maar in mijn inkomen blijven voorzien zodat ik vrolijk materieel door kan leven".
De conclusie van de psycholoog was de laatste keer dat hier zeker geen sprake van een bevlieging is, maar dat het breken met je huidige leven, zeker na 35 en 26 jaar niet zo simpel is, en een heel proces is, waar je niet zomaar doorheen rolt.

Maro, slim van jullie psycholoog om jullie hier op te wijzen. Ik zat zelf in een niet slecht huwelijk van bijna 25 jaar toen ik de stekker er uit trok. De verwerking van de scheiding en je geheel veranderende levensituatie maakt je echt een ander mens. Doe je dat, zoals in jullie geval beiden in gang zetten na zo lange tijden relaties, dan is de kans vrij groot dat je door alle veranderingen bij beiden elkaar in de loop van het proces toch compleet gaat verliezen. Je moet beide rouwen, beiden je weer gaan individueel vinden in alle veranderingen en daarnaast nog eens samen een nieuwe relatie opzetten waarin je beiden probeert om alle verdere partijen die er ook nog eens naast staan en die je lief hebt aan boord wil proberen te houden. Ga er maar eens samen aan staan om dara echt samen iets van te maken. Dat is nog wel even iets anders dan af en toe elkaar op zijn paastbest te ontmoeten.
Maar, mijn nr 2 heeft een erg dominante vrouw die ook aardig manipulatief is en precies op zijn emotie weet in te spelen.

krokus, en toch is hij er al zo veel jaren mee samen en heeft hij het al die jaren ook geaccepteerd. Waarschijnlijk moppert ie er dus wel wat over maar heeft deze opstelling van zijn vrouw voor hem toch ook wel een bepaalde toegevoegde waarde of geeft het een bepaalde veiligheid. Mannen geven wel aan dat ze een "compleet" ander type vrouw zouden willen dan hun huidige maar per saldo komen ze vaak toch weer bij hetzelfde type terecht.

Of dat nu jarenlange gewenning, bekendheid met omgaan met de situatie, veiligheid/stabiliteit of iets dergelijks is dat weet ik ook zo even niet. In ieder geval gaan ze zeker niet alleen voor wat verliefdheid.
Wow, Ikke, je zet daar wel even een paar dingen neer waar ik nog niet eens aan gedacht had! Het aangaan van een nieuwe relatie moet dus wel bewijsbaar zijn; betekent dat je moet samenwonen? Of mag je ook geen LAT relatie hebben?

Ik ben het helemaal met je eens dat wanneer je je nr1 verlaat, hij niet meer financieel verantwoordelijk is voor je. Zou ik niet eens willen...

Jij hebt dus die stap gezet - om te scheiden - maar ik kan er niet uit opmaken of je nog met je nr2 bent...en indien dit niet het geval is , kwam het door de zaken die je omschrijft?

Bij een scheiding trekken de meeste vrienden naar 1 van beide partijen, dat zie ik genoeg in mijn omgeving. Maar naar degene die "schuld" heeft oftewel degene met een nr2, wordt meestal minachtend gedaan...

Heb jij dit ook ervaren? En hoe ga je daar mee om?
Mannen ... ken nog een "leuke", c.q. ken haar die er ontgoogeld van afgekomen is. Man in zelfde situatie dan jullie nr. 2. Beide relatie van zoiets 25 jaar. Ze gaan uiteindelijk voor elkaar. Zij BLIJ en het ging helemaal goed en alle relaties er om heen werkten redelijk mee dus ook daar lag het pijnpunt niet. Alleen door de veranderde materiele situatie. alimentaties, kwamen ze op een flatje terecht. Hij was voorheen een rijtjeshuis gewend met een klein tuintje maar achterin daar stond zijn schuurtje en daar kon hij in hobbyen en zich wat afsluiten als hij daar zin in had. Dat was zijn domeintje. Een dergelijk nieuw domeintje voor hem zouden ze zich niet meer kunnen perimiteren. Dat sukkelde zo een tijdje aan en op een bepaald moment is hij toch naar mams teruggegaan met als voornaamste reden zijn domeintje. Van wederszijdse kids was er geen sprake dus daar lag de pijn niet. Van om elkaar geven was er sprake genoeg maar blijkbaar had hij daar toch niet voldoende aan. Zijn scheiding werd stopgezet en hij klungelt weer dagelijks lekker in zijn schuurtje. Zij zit nog met een illusie armer op hun flatje.
En toch blijven we allemaal denken: dat zal mij niet gebeuren......
Wow, Ikke, je zet daar wel even een paar dingen neer waar ik nog niet eens aan gedacht had! Het aangaan van een nieuwe relatie moet dus wel bewijsbaar zijn; betekent dat je moet samenwonen? Of mag je ook geen LAT relatie hebben?

purple, jaren geleden was het zo dat je als betalend ex moest aantonen dat er sprake was van samenwonen door je ex-vrouw voordat je een aanvraag kon doen voor stoppen van partnerali. Gezamenlijk voeren van een huishouding.

Nu krijg je het voor elkaar, ik heb er zelfs iemand mee geholpen omdat ex echt financieel profiteerde van die man en dat ook nog eens toegaf, als je aan kunt tonen dat er bv vaker gezamenlijk boodschappen afgerekend worden. Dit is al even wat moeilijker maar zou te doen zijn mist je dat maar even link doet of er een detective op zet. Zelfde kun je als betalende exz doen voor latten aantonen. Aan kunnen tonen dat de ex-vrouw samen met een andere man op vakantie ging bleek een prima argument voor de rechter om de ali te stoppen. Hier moet wel bijgezegd worden dat de advocaat van de betalende ex-man aan de rechter zeer duidelijk kon maken dat hij zonder enig probleem aan zijn alimentatieverplichtingen had voldaan voordat zij een relatie met een ander startte. Dat de ex-man het dus financieel steeds qua zorgplicht heel goed met zijn ex-vrouw voorgehad had en dat ook bewezen had. Dat dit hernieuwde verzoek van ali verandering nu puur gebaseerd was op het opnieuw aangaan van een relatie door de vrouw en niet op niet meer willen betalen.
Jij hebt dus die stap gezet - om te scheiden - maar ik kan er niet uit opmaken of je nog met je nr2 bent...en indien dit niet het geval is , kwam het door de zaken die je omschrijft?

Bij een scheiding trekken de meeste vrienden naar 1 van beide partijen, dat zie ik genoeg in mijn omgeving. Maar naar degene die "schuld" heeft oftewel degene met een nr2, wordt meestal minachtend gedaan...

Heb jij dit ook ervaren? En hoe ga je daar mee om?

Purple, ik had geen nr 2, denk dat ik met mijn eigen als nr 1 en nr 2 al genoeg in de verwarring zat. Achteraf zie ik wel wat andere zaken puur bij mijn eigen vanuit een ingrijpende ervaring die mij mede hebben doen besluiten om te vertrekken. Maar dat wist ik toen niet dat ik daardoor zo veranderd was, in de knoop zat, en ook op grond daar van besloot er tussen uit te piepen.

Aan mensen om je heen en hun meningen moet je echt even schijt hebben want als je van hun mening/oordeel afhankelijk bent om een scheiding in te zetten dan begin er maar niet aan. Het is best griezelig maar je moet je zelf er van overtuigen dat je het zonder enige huidige bekende voor elkaar kunt krijgen. dat je eenieder die je nu kent kan gaan verliezen. Maar ook dat er nog tal van andere mensen zijn die je nu nog niet kent maar dan wel tegen kunt gaan komen en waarmee je nieuwe banden op kunt bouwen. In de praktijk zul je dan merken dat mensen waarvan je het compleet niet verwacht zou hebben geen oordeel over je gaan vormen maar je steunen of er neutraal in staan en je niet laten vallen. Mensen waarvan je denkt "die zal me niet laten vallen" zullen je misschien juist laten vallen en veroordelen. Verder kun je via internet heel makkelijk concacten leggen met lotgenoten die je wel willen begrijpen. Net zoals jij nu hier doet. Leuk is allemaal anders maar daar moet je doorheen. Of je echt de juiste keuze hebt gemaakt zul je volgens mij nooit echt weten want niemand kan in de toekomst kijken. Belangrijk is dat je achter je keuze blijft staan en die hoef je op geen enkele manier naar anderen te verdedigen. Je stapt er niet voor de lol in omdat je zoiets toevallig als leuke nieuwe hobby gaat zien om je dierbaren even te pesten.
Ik moet je zeggen dat ik het ook wel een normale gang van zaken vind; als ik besluit mijn huwelijk te beeindigen dan verdeel je de boel en dat is dat. Weet ook wel dat dit niet eenvoudig is maar is wel eerlijk.

Dit gaat natuurlijk alleen op als er geen minderjarige kinderen in het spel zijn...

Je zal het niet geloven, maar al jouw argumenten krijg ik het spontaan warm hoor..en het is hier al zo zonnig...Mijn nr2 wil graag hechte vriendschap, net als we vroeger hebben gehad, lang geleden. Ik ben eigenlijk degene die sex met hem niet wil missen...

maar ik weet nu nog niet of we het evt. kunnen blijven combineren of dat het op den duur toch allemaal te lastig en ingewikkeld wordt. Daarvoor zien we elkaar nu te weinig....

Zijn vriendschap is me heel veel waard en die zal ik zeker niet verspelen door in alle door jou genoemde problemen te geraken..
Purple, wat er daarnaast nog naar je ex-partner mee speelt is denk ik het volgende (ten minste bij mij). Hou respect voor elkaar, laat je door anderen niet verleiden om een gevecht aan te gaan, laat aan je kids niet merken dat je blij bent dat je van de ander af bent. Toon gewoon dat je er ook verdrietig om bent en dat het niet even een stap is die jouw oplucht vanaf het moment dat je weg bent. Benadruk ook, naar partner en kids, de goede tijden die je samen hebt gehad want die zullen er zonder meer ook geweest zijn ook al is het nu op. Koester hetgeen je samen gehad hebt. Als je zelf vertrekt dan probeer er geen financieel gewin uit te halen maar ben redelijk.

Als je als vrouw vertrekt raak je je ex-man misschien ook in zijn mannelijke ego. "zij ging weg bij jou dus het zal wel aan jou liggen". Val zo een man dan ook niet af tegenover vrienden en kennissen. Laat ook hem in zijn waarde en als iemand je iets vraagt dan mag je gerust zeggen "dat is iets tussen mij en mijn ex en daar heeft niemand zich mee te moeien, dat regelen wij samen". Ik denk dat het vaak toch ook niet helemaal op is tussen ex-partners. Het is op om nog samen verder te gaan maar je mag de rest van je leven toch ook nog gewoon om elkaar blijven geven. Je hebt een hoop gedeeld samen.

Ik geef gewoon eerlijk toe dat ik nog van mijn ex-vrouw houd en zal blijven houden ook al is ze opnieuw getrouwd. Niet houden op de manier van samen een paar willen blijven vormen maar anders houden van.

Ik ben blij voor haar dat ze een leuke nieuwe man getroffen heeft die ook goed voor haar is. Ik gun dat haar want zij verdiend het en ik kon haar niet meer gelukkig maken. Dat lag veel meer aan mij dan aan haar. Daarnaast blijf ik haar eeuwig waarderen als de perfecte moeder voor ons kinderen. Wij kunnen ook nog prima samen door een deur en als zij bozer op mij zou zijn zou ik daar zelfs alle begrip voor hebben. Maar dat is ze niet. Vaker verdietrig denk ik nog wel en dat ervaar ik als pijnlijker dan als ze boos zou zijn.
Purple, wil je de vriendschap behouden en met je schuldgevoel kunnen blijven leven dan denk ik toch dat je met je nr 2 naar een relatie moet zonder lichamelijke intimiteit. Volgens mij blijft de intimiteit er toch voor zorgen dat je naar meer en echter samen leven blijft verlangen. Mannen ( ik generaliseer) schijnen dat makkelijker te kunnen scheiden. Vrouwen gaan zich er toch wat vaker in verliezen en zoeken dan naar meer.

Ik denk dat bijvoorbeeld Knipoog er een aardige balans in heeft gevonden ook al loopt zij volgens mij toch wel eens tegen haar eigen grenzen aan en doet het haar allemaal wat meer dan ze graag zou voelen. Mij lijkt het haast ondoenlijk om vriendschap en intimiteit te blijven mixen zonder daar uiteindelijk meer samen uit te willen halen.
Bedankt voor je wijze woorden Ikke, de manier van uit elkaar gaan die je beschrijft zou zeker de mijne zijn. Ik ben niet van de haat en het tegen elkaar uitspelen van mensen (en kinderen).

Het is bij mij (nog) niet aan de orde, maar je weet het nooit...

Wat betreft je tweede punt moet ik het ook al met je eens zijn

maar daar zijn nr2 en ik nog niet aan toe...er is teveel lust, passie, verlangen, hoe je het maar wilt noemen, tijd inhalen .... en ik denk dat we zeker nog wel een aantal keren toe zullen geven. En dan zien we wel weer verder...
Ben niet alleen dus meld me even kort.

Hier ook beide een nr 1 en vrij jonge kinderen.

Veel overeenkomsten met jou dus krokus alleen mijn achtbaan liep al 4,5 jaar.

Ik vind het heel knap dat niet niet reageerd op de smsjes!

Ik heb mail en sms voor hem/mij "onmogelijk" gemaakt we hadden een apart tel. nr voor elkaar en een apart mailadres voor elkaar.

Dank je voor jullie sterkte wensen, Het weer werkt ook al niet mee . Voel me zo leeg!!!!!!
Sarama, als je jonge kids hebt, zeker puberleeftijd denk ik (had ik en nog wel), moet je het ook niet uitvlaggen als je als mam de stekker er uit trekt en met de pap van andere kids verder gaat. Het is dan de kids hun keuze niet en hun loyaliteit naar hun pap kan hun, en jij samen met een andere partner, wel eens aardig op gaan breken. Ik denk dat er weinig vaders echt op zitten te wachten om continu de vrolijke inwonende vriend van mams (met kids) te spelen terwijl ze hun (mits ze een beetje gevoel in hun donder hebben) eigen kids missen en vaker het gevoel zullen hebben die als vader in de steek gelaten te hebben. Maak daar maar eens een goeie van als je op zo een manier 2 paar kroost moet gaan mengen. Moet je samen ook sterk in je schoenen staan wat weer eens heel wat anders is dan even verliefd en samen met zijn 2 wat heftig ontmoeten binnen gestolen uurtjes.

Persoonlijk zou ik het niet (zeker niet makkelijk) aan kunnen om "nieuwe paps c.q. inwonende vriend van mams" te gaan spelen in een ander gezinnetje en de kids van een ander een lekker slapen knuffel geven terwijl die van mij misschien mijlenverder op zouden zitten en ik hun niet iedere avond die knf kan geven.

Daarbij kan ik nog van geluk spreken want de nieuwe echtgenoot van mams had zelf geen kids, ook bitter weinig relatieervaring, en gaat eigenlijk perfect met onze kids om. Hij is lief, aardig en behulpzaam maar speelt op geen enkele manier een ouderrol waardoor hij in een conflictsituatie zou kunnen komen. Van de andere kant, zou hij die rol wel gaan spelen dan zat hij op de korste termijn met een vrouw die haar kids heel erg zou missen omdat die naar pap zouden vertrekken en had hij ook geen leuke relatie meer.

Wonderbaarlijk hoe hij zijn positie daarin waarschijnlijk ziet en ook praktisch uit voert terwijl hij zelf nooit kids heeft gehad. Ik gaf en geef mijn kids vaker op hun mieter dat ze aardiger tegen hem moeten zijn als er zich een puberkleingheidje voor deed/doet.
quote:ikkezelf schreef op 30 mei 2010 @ 14:17:

Waarschijnlijk moppert ie er dus wel wat over maar heeft deze opstelling van zijn vrouw voor hem toch ook wel een bepaalde toegevoegde waarde of geeft het een bepaalde veiligheid

So true!!!

@Sarama, had vanmiddag opnieuw een sms van nr2...hij heeft nu echt door dat het over is. Heb hem wel wat teruggestuurd maar dan afstandelijk en heel duidelijk.
er is teveel lust, passie, verlangen, hoe je het maar wilt noemen, tijd inhalen

moet wel even met jou lachen in deze, ben jij niet toevallig de "vent" die het meer voor de sex doet terwijl je nr 2 er gevoelsmatig tot over zijn oren in zit.... arme nr. 2 hij wordt tegen zijn wil meegezogen in en zit nu door jouw toedoen als slachtoffer in een gevoelsmatige conflictsituatie waarvan de honden geen brood lusten haha

Knip, de eerste patient voor ons opvangcentrum wordt aangeleverd door Purple, wil ze natuurlijk wel een vette bonus voor vangen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven