De biechtstoel

16-10-2008 22:38 1669 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij alweer een gloednieuw biechttopic!

Om het biechtaccount goed te laten werken, gelden de volgende regels:

- het account is van iedereen, dus je mag geen wachtwoorden of avatars wijzigen. Dit is alleen voorbehouden aan Angels.

- het account mag alleen gebruikt worden op dit biechttopic. Mocht het toch ergens anders bewust gebruikt worden, dan volgt een officiële waarschuwing.

- je biecht mag niet over forummers of topics op het Viva forum gaan. Gebeurt dat wel dan volgen er maatregelen!

- je mag geen postings van anderen die onder Vivabiecht hebben gepost aanpassen of verwijderen

- postings die echt niet door de beugel kunnen, zoals een

zelfmoordaankondiging, postings over illegale activiteiten of het enorm afzeiken van een medeforummer, zullen wel worden

gecontroleerd op IP adres en eventueel Nick. Voor de rest blijven postings volledig anoniem.

- je mag onder je eigen nick biechten, maar alleen serieus en niet met off-topic berichten vermomd als biecht.

- het is niet de bedoeling dat er wordt gereageerd op een biecht. Niettemin kan een posting een forummer soms aangrijpen of kan iemand in staat zijn hulp te bieden. In dat geval willen we wel eens een oogje dicht knijpen bij nette korte reacties waar geen discussie uit ontstaat.

- off-topic geklets kan in het topic op Overige dat over het biechtforum gaat:

Discussie over de biechtstoel, ook kun je in dit topic verder praten over de biechts.

- wij kunnen de regels op elk moment aanpassen als blijkt dat ze niet het gewenste effect hebben.

Het account:

Nick: Vivabiecht

Wachtwoord: password

Succes, enneh, hou het leuk!
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 18-12-2009 20:38
Reden: Link aangepast
% gewijzigd
Ik biecht op dat ik er soms veel moeite mee heb om trouw te blijven. In gedachten ben ik al honderden keren vreemd gegaan. Ik denk dat een open relatie wel bij me zou passen, maar mijn man ziet dat niet zitten.

Ik zou zo graag weer eens seks hebben met een ander.
dank jewel voor je knuffel. het raakt me zo dat iemand me leest en de moeite doet om te reageren. het voelt alsof mijn woorden ook al is het anoniem, toch iets mogen betekenen. alsof ik mag ademen.
Natuurlijk mag je er zijn, gekkerd.

Bel even iemand op anders of schrijf het nog meer van je af.
dank je wel voor je tijd, je wilt niet weten hoeveel me dit raakt.

uiteindelijk heb ik veel goede vrienden, maar durf ik niemand te bellen als ik me zo voel. met het idee dat niemand op me zit te wachten, dat ik beter alleen kan gaan slapen. dan tot last te zijn,

het duurt al zo lang, mijn problemen, en ik eet nog steeds niet normaal. ze zien me mager, moe, vol goede voornemens, maar uiteindelijk niets bereikend
Waarom heb je anders vrienden, je hebt ze niet alleen als het goed gaat hé.

Dit soort zaken moet je ook kunnen delen.

Nogmaals een het is gewoon klote als je je zo voelt, maar morgen is weer een dag en dan ga je het anders aanpakken.
morgen wordt een nieuwe dag!

dank je wel voor je positieve vibe, ik ga mijn best doen.

morgen wordt gewoon beter!
Gaat je zeker lukken!
Vivabiecht Wat een "geluk" dat je toch wakker werd en er verder niks aan over hebt gehouden. Vertel het toch alsjeblieft aan je therapeuten die zijn er voor. Je hoeft je niet te schamen dit is een gelegenheid om weer goed aan de slag te gaan met jezelf.

En het word weer beter. Morgen en de andere dagen erna echt waar.
dank je wel ikbenik..

ik ga mijn best doen om het wel op te biechten, dankzij jullie voel ik me sterker.

zowel tegen mijn vrienden als therapeuten.
Goed zo! En nu lekker gaan slapen. Morgen een klein plan van aanpak maken en maandag mensen gaan inschakelen. Echt hoor het komt goed.
ik ga nu slapen, goed plan..! ikben ik en zusenzo.

ik heb sowieso maandag therapie, ga het dan ook melden hoe ik me voel.

en verder ga ik proberen mijn vrienden erbij te betrekken.

en als laatste, morgen weer een nieuwe dag!
Slaap wel!
VB 29/5:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik wil graag opbiechten dat ik het zo moe ben om me vaak "het vijfde wiel aan de wagen" te voelen. Op de middelbare school had ik dat al, moest er tijdens een feestje van "vriendinnen" een groepsfoto gemaakt worden dan was het eigenlijk al vanzelfsprekend dat ik de gene was die de foto zou maken want waarom zou ik immers op de groepfoto moeten staan.

Afgelopen vrijdag weer, een feestje met twee kenissen/"vriendinnen(?), zij kennen elkaar al wat langer en gaan ook wat vaker met elkaar om. En weer voel ik me een soort overbodig aanhangsel. Hoorde ze wel af en toe met elkaar overleggen, "kom lopen we even daarheen" en weg waren ze, ik moest dan maar net geluk hebben dat ik niet de andere kant op keek anders had ik het niet eens door. En dan sta je met z'n 3e aan de bar, ik rechts, draait de middelste gewoon haar rug naar me toe om gezellig met de gene links van haar te kunnen beppen. Dat doe je toch niet:S ik krijg dan vaak te horen ja je moet jezelf niet wegcijferen, laat zien dat jij er ook bent etc. Maar het lukt me niet, verder dan een subtiele opmerking kom ik niet. Ik kan haar niet op haar schouders tikken en zeggen goh het is nogal onbeleefd om je mede-gezelschap de rug toe te keren. In zo'n situaties heb ik nogal de neiging om mezelf maar gewoon af te sluiten. Eigenlijk niet gek he, dat ik een einzelganger ben...

pff. dit lucht op.
Vivabiecht van 29/5; ik heb je ook gelezen en goed van je dat je het hier hebt gepost en dat je het je vrienden gaat vertellen en morgen tegen je therapeut. Mocht dat nou toch niet gelukt zijn, kom het dan hier gewoon nog weer even van je afschrijven? Je hoeft je hier niet mooier of anders of beter voor te doen dan je bent.

Enneh, Vivabiecht met het vijfde wiel: volgende keer wél even op de schouder tikken en zeggen: 'joh, zo praat het niet prettig'. Kom voor jezelf op! Jij leert mensen hoe ze met je om mogen gaan!
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik biecht op dat ik me vreselijk schuldig voel over mijn iinternetgedrag. Ik internet te veel en ik vind dat het een negatieve invloed heeft op mijn huishouden en de opvoeding van mijn kinderen. Ik neem me vaak voor om minder achter de computer te zitten, maar vaak computer ik wel 5 uur op een dag.

Ik ben al minder gaan internetten als mijn kinderen thuis zijn, maar overdag niet achter de computer krijg ik niet voor elkaar. Ja, soms een dagje, maar meer ook niet... Ik internet met gemak 25 uur per week.
quote:Vivabiecht schreef op 29 mei 2010 @ 23:33:

ik ga nu slapen, goed plan..! ikben ik en zusenzo.

ik heb sowieso maandag therapie, ga het dan ook melden hoe ik me voel.

en verder ga ik proberen mijn vrienden erbij te betrekken.

en als laatste, morgen weer een nieuwe dag!

Jeetje meis, wat moet je moe zijn van het vechten tegen jezelf als je besluit dat te veel medicijnen nemen wat rust geeft.

Hoe ging het vandaag bij je therapie? Heb je verteld hoe je je nu voelt? Snap dat het heel moeilijk is om zoiets te vertellen maar het gaat er uiteindelijk om dat jij je beter voelt en dan maakt het niet uit wat de rest van de wereld vindt. Mensen zijn er juist om je te helpen en je vrienden om je te steunen en dan mag je best om hulp vragen.

Sterkte!
Die klojo die mijn fiets aanbied op markplaats mag er blij mee zijn dat er een agent met me mee gaat als ik een afspraak geregeld heb. Anders gaat ie nog heel veel hebben aan die hardloop-hobby van hem!
voor de mensen die hebben gereageerd op mijn biecht van 29/5

bedankt voor de lieve woorden, doen me goed.

vandaag wel therapie gehad, maar niet verteld. de schaamte voor mijn actie is te groot.

Wel aangegeven dat het de afgelopen tijd bergafwaarts is gegaan en hoe ik dit weer om kan proberen te keren en hoe ik mijn netwerk van vrienden kan en mag inschakelen.

Naja, ik ben tevreden met de stap die ik wel heb durven nemen vandaag, aangeven dat het niet goed gaat.

En ik ben blij dat ik de rest in ieder geval hier heb mogen opbiechten.

alsnog bedankt
ik haat bluf. Maar.. Het regent harder dan ik hebben kan..de grond aan kan.. Luister nu naar de radio en t komt zo hard binnen. Jank de ogen uit mn kop. Morgen de crematie van mn tante,die ik zo erg ga missen.. Heb nu afleiding door haar huisdieren in huis te nemen,maar die gaan vrijdag weer terug naar haar man. Ik wil ze helemaal niet missen,net als dat ik mijn tante niet kan missen. Ik zie mijn moeder,vader,oma,andere tante gebukt gaan onder zon grote pijn. Ik kan het maar net aan handelen. Ik wil ze zo graag een hart onder de riem steken maar hoor mezelf af en toe echt de verkeerde dingen zeggen. Ben moe van alle emoties die ik voel van anderen, van mezelf. Ik besef me nu weer eens al te goed dat ook mijn ouders kunnen overlijden en die gedachte alleen al maakt mij zó intens verdrietig dat t dan al voelt alsof t zo is. Net als nu dus. Tranen,lichaam die schokt omdat ik zo hysterisch aan t worden ben... Kon ik maar dagenlang slapen... (Ja ik weet dat ik niet anoniem post,maar kon de energie niet meer opbrengen om me uit en in te loggen. En wat maakt t ook nog uit. Meeste forummers hadden mn post toch wel herkend.) *jank*
Poelepoelepoelepoes!
Lieve heartwork, ik had je graag een echte arm om je heen geslagen, maar ik hoop dat je deze ook voelt....
Vandaag heb ik sex gehad met mijn baas. Het was heerlijk maar weet niet of ik er goed aan heb gedaan.
Ik biecht op dat ik het stiekem wel heeeeel leuk vond om met een bepaalde vriend van mijn man te dansen.

Ik biecht op dat die vriend het geheel niet stiekem ook heel leuk vond.

Ik biecht op dat ik het liefst vandaag nog terug naar NL zou willen verhuizen.

Ik biecht op dat als ik de biecht van 0:59 lees ik me eigelijk schaam voor de dingen waar ik me druk om maak in het leven.
Wat als je van jezelf weet, dat je best een ander iets aan zou kunnen doen? Bijvoorbeeld stelen. Iemand slaan. Of een kindje ontvoeren... of zelfs vermoorden.

...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven