de leukste buurtjes van Amsterdam

02-06-2010 11:16 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een dik jaar geleden heb ik hier een soortgelijk topic geopend. Inmiddels ben ik van het zuiden naar Amsterdam verhuist en bevalt het me hier uitstekend! Nu zijn we op zoek naar een koopappartement en daarvoor moeten we eerst beslissen in welke buurt we willen gaan wonen.

Daarom nu ook mijn vraag: waar woon je / heb je gewoond en waarom is het daar zo leuk? Waar zou je absoluut niet willen wonen en waarom is dat?
Maar een stukje verder dan Noord vind ik wel weer heel leuk, maar dan moet je eigenlijk ook een bootje hebben ... Durgerdam ed.
Computer says nooooo
quote:LadyX schreef op 02 juni 2010 @ 11:44:

[...]

Met z'n tweetjes, appartement en graag een balkon ja (en dan liefst op het zuiden/westen).Zou ik voor de Amstelveenseweg - even nummers- gaan. Op het stuk tussen de Overtoom en de Koninginneweg.
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 02 juni 2010 @ 11:43:

Vind sws Noord geen Amsterdam.Over het IJ hoort er niet bij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
West is qua buurt heel erg aan het verbeteren. Vooral Bos en Lommer, een van de weinige stadsdelen waar de huizenprijzen nog stijgen. Ik vind het persoonlijk een erg leuke buurt waar steeds meer starters kopen.
Met 3 ton kan je echt wel iets leuks in een leuke buurt kopen lijkt me.

Ik vind de jordaan zelf de allerleukste buurt dus ik zou lekker daar blijven.
quote:Miek_ schreef op 02 juni 2010 @ 11:47:

West is qua buurt heel erg aan het verbeteren. Vooral Bos en Lommer, een van de weinige stadsdelen waar de huizenprijzen nog stijgen. Ik vind het persoonlijk een erg leuke buurt waar steeds meer starters kopen.Alleen richting plein 40-45 is het wel heel erg bagger.. of is dat al geuzenveld?
Zelf heb ik ook in Bos en Lommer gewoond en aan de Bos en Lommerkant van De Baarsjes en vond dattoch stukken minder leuk dan Westerpark of Oost. Ook leuk maar DUUR zijn de eilanden bickers- realen en prinsen. Heerlijk rustig en echt ontzettend mooi.
Heb je een auto of wil je er een in de nabije toekomst? Dat speelt natuurlijk ook mee. Ik heb een tijdje in de Jordaan gewoond, hartstikke leuk buurtje alleen ik moest toen elke morgen naar mijn auto fietsen en dat was minder, vooral in de winter.
quote:Neele01 schreef op 02 juni 2010 @ 11:48:

Met 3 ton kan je echt wel iets leuks in een leuke buurt kopen lijkt me.

Ik vind de jordaan zelf de allerleukste buurt dus ik zou lekker daar blijven.ik vind de Jordaan enorm overschat... Toerisme, "uber-hipheid" en bakken met geld. Het ziet er schattig uit maar de echte charme is er al 20 jaar weg (minstens)
quote:MissMojo schreef op 02 juni 2010 @ 11:49:

[...]

Alleen richting plein 40-45 is het wel heel erg bagger.. of is dat al geuzenveld?

Ik heb het over binnen de ring he niet erbuiten

Bos en Lommer van nu is trouwens al niet meer te vergelijken met 2 jaar of zelfs een jaar geleden. De buurt verbetert zo snel!

Vorig jaar was er bijvoorbeeld nog niets te doen in het Erasmuspark met mooi weer en nu zit het bomvol. Ook komt er gelukkig steeds meer leuke horeca bij.
Vriendin v mij wist niet hoe snel ze weg moest komen. Ze had een super-huis, maar ook elk weekend kotsende toeristen op haar trap voor het huis, en als ze op haar dakterrasje zat, werd je omgeven door de frietwalmen van de omliggende eetcafe's.
Computer says nooooo
.
Mijn vader was straatveger vroegah.. en dan ging ik wel eens met hem mee als hij op zaterdag morgen om 6.00 de straatjes van de jordaan ging doen. Nostalgie! dat was echt leuk. Bij minstens 4 kroegen koffie drinken natuurlijk, kreeg ik chocomel...
Nou, ik vind het verschil tussen Noord of oud zuid wel meer dan een postcode hoor...
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 02 juni 2010 @ 11:40:

Ja, helmersbuurt is leuk en betaalbaarder dan de pijp, Hoofddorpplein vind ikzelf leuke buurt. Oud zuid heb ik lang gewoond, met heel veel plezier. Wel op de grens met H'dorpplein, zodat je om de hoek bij het Vondelpark zit, Zat leuke restaurants en terrassen, in 5 min. fietsen in de binnenstad en op loopafstand van een klein turks supermarktje. Heerlijk, heb nog steeds heimwee.Ik ook! Vlakbij het centrum en het Vondelpark maar ook dicht bij de ring, rustige buurt en makkelijk parkeren. En ik had een fantastisch uitzicht op water, bomen en groen.
mahna mahna tuduuuudududu
.
@summer; Jaaaaaah Hoofddorpplein = Fijn!
quote:MissMojo schreef op 02 juni 2010 @ 11:49:

[...]

Alleen richting plein 40-45 is het wel heel erg bagger.. of is dat al geuzenveld?Bos en lommer deel buiten de ring? Dat is volgens mij de kolenkit buurt, nee die is niet zo fijn. Daar gaat nu wel alles plat en komen er nieuwe appartementen. Bos en Lommer grenzend aan stadsdeel westerpark is een fijne buurt, de rest van bos en lommer wordt steeds beter.
quote:lindy schreef op 02 juni 2010 @ 11:56:

Ligt eraan waar. Rivierenbuurt is dodelijk saai, bijvoorbeeld.Ja, maar is Noord dan zo 'booming'?
Computer says nooooo
.
quote:MissMojo schreef op 02 juni 2010 @ 11:51:

[...]

ik vind de Jordaan enorm overschat... Toerisme, "uber-hipheid" en bakken met geld. Het ziet er schattig uit maar de echte charme is er al 20 jaar weg (minstens)

Ik loop daar nu al zo'n 39 jaar rond en idd het is veranderd.

Maar ik vind het nog steeds de leukste buurt van Amsterdam
Dat kan ik me voor stellen. Maar niet heel zuid is toch overpriced saai?
Computer says nooooo
Ik ben geboren in Oud-West (Tollensstraat) en hoewel ik daar allang niet meer woon, zou ik zelf het allerliefste daar wonen. De Helmersbuurt vind ik zelf erg leuk. Rustige straten, maar je staat bijv. zo op het Leidseplein.
mijn famillie woont bijna allemaal in amsterdam.

moet zeggen dat de pijp gewoon gezellig is, mn nicht woont 1 straat achter de albert kuyp en het is daar gezellig druk maar niet zo druk als in het toeristische centrum en genoeg winkels om je heen.

mn tante woont op een woonboot op de prinsegracht en daar is het toch ook erg leuk
quote:Star schreef op 02 juni 2010 @ 11:26:

Leukste buurt? Plantage Middenlaan en omstreken. Maar ja, dat kan je niet betalen dus je schiet er nog niks mee op. lol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven