De gemiddelde Nederlander

05-06-2010 13:36 151 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dibah schreef op 05 juni 2010 @ 14:58:

[...]

Het is opvallend dat men met deze term ( gemiddelde Nederlander) , maar al te vaak groepen discrimineert. Het overkwam mij recent.

Moeten we ons daar altijd aan houden. De gemiddelde Nederlander rijdt auto, dus maken we enkel autowegen. De gemiddele Nederlander heeft een modaal inkomen. Betekent dat, we daarvan uitgaande onze zorgpremies moeten berekenen. De gemiddelde Nederlander heeft een fiets, dus heeft hij altijd vervoer.

Nee, er zijn uitzonderingen. Het zou mooi zijn als we daar oog voor hebben.Ikke niet begrijp.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@Tonkje, daar hebben er meer last van

@DRP, boterham met overjarige kaas komt eraan! Eet smakelijk!
Ligt er natuurlijk aan wat een maatschappij te spenderen heeft in diverse opzichten.
Ik vind dat er in NL juist enorm veel rekening gehouden wordt met uitzonderingen. Ik rijd geen auto (en dat is kennelijk heel erg niet-gemiddeld kom ik zojuist achter) en red me altijd prima met de trein, de bus en de fiets. Volgens mij heeft NL ook enorm veel mogelijkheden voor mindervaliden en heel veel belangrijke informatie van bijvoorbeeld de overheid is er in alle mogelijke talen. Maar waar houdt het op als iets wat heel veel Nederlanders kunnen (engels, of lopen ofzo) maar genegeerd moet worden omdat er ook wat zijn die het niet kunnen? Kijk , als je daar nou niet meer door kunt functioneren dan, maar één topic op het Viva-forum dat je dan niet kunt volgen, nou sorry hoor, maar dan vraag je wel erg veel dat dat aan alle situaties aangepast moet worden.
Dibah, op wat voor een manier moet men oog hebben voor de niet-gemiddelde Nederlander?

Waar heb je behoefte aan? Wat frustreert jou zo?
Het lijkt me onvermijdelijk om bij beleid, wetenschappelijk onderzoek, of wat dan ook niet een gemiddelde als basis te nemen want anders kom je nergens.

Het kan inderdaad knap vervelend zijn als je ergens buiten het gemiddelde valt maar dat zal iedereen overkomen. En dingen waarbij je wel in het ''gemiddelde'' valt, heb je zelf waarschijnlijk geen eens door. Bijvoorbeeld dat het numerieke gedeelte op je toetsenbord voor rechtshandigen is.
Dibah, is er überhaupt iets in Nederland of in zijn algemeenheid waar jij niet door gefrustreerd bent?? Ik heb volgens mij nog een een positieve posting van je gelezen. Alleen ergernissen, irritaties, frustraties, boosheid etc.

Vraag me oprecht wat jij voor een leven hebt als je alles alleen maar zuur en negatief benadert. Lijkt me persoonlijk vrij vermoeiend.
quote:Sagrera schreef op 05 juni 2010 @ 16:18:

Het lijkt me onvermijdelijk om bij beleid, wetenschappelijk onderzoek, of wat dan ook niet een gemiddelde als basis te nemen want anders kom je nergens.

Het kan inderdaad knap vervelend zijn als je ergens buiten het gemiddelde valt maar dat zal iedereen overkomen. En dingen waarbij je wel in het ''gemiddelde'' valt, heb je zelf waarschijnlijk geen eens door. Bijvoorbeeld dat het numerieke gedeelte op je toetsenbord voor rechtshandigen is.

En de computermuis vaak ook. En scharen op school en vulpennen op school etc. Het is er wel voor links of tweehandigen met een voorkeur voorlinks, maar niet standaard. Maar als je ze niet nodig hebt, dan denk je er niet bij na.

Ik vind nog steeds de vuilnisbakken bij de BurgerKing irritant. Ik kom er zelden, maar als ik er wel kom sta ik altijd te hanesen met mijn blad en de vuilnisbak. Die heeft aan de rechterkant een hendel om te openen en dat werkt bij mij dus niet.
MILF in the making ;-)
De gemiddelde Nederlander dat zijn Henk en AnjaIngrid toch?
quote:superstar_2 schreef op 05 juni 2010 @ 17:39:

De gemiddelde Nederlander dat zijn Henk en AnjaIngrid toch?

Ligt eraan in welke wijk. Jij hebt het over modalen. In de wat blankere wijken voor dubbelmodalen heten ze Alexander en Elske of Hans en Brechtje.

De benedenmodalen heten eerder Kevin en Cheryl en de topverdieners heten Frits en Sophia.
en zoals gewoonlijk is er weer eens geen touw aan vast te knopen wat Dibah nou eigenlijk wil zeggen.......
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
De gemiddelde Nederlander:

- Drinkt koffie om 10:00 uur

- Luncht om 12:30 uur

- Drinkt thee om 15:00 uur

- Eet warm om 18:00 uur, met toetje na

- Drinkt koffie om 20:00 uur

- Borrelt om 22:00 uur

- Eet bij voorkeur groeten, vlees en aardappels....MET jus!

- Heeft 1 koekje bij de koffie of thee

Met het groeiende aantal migranten, voldoet dus al bijna niemand meer aan deze standaard..............de standaard wordt straks dus de uitzondering
En de gemiddelde Nederlander durft de kop niet boven het maaiveld uit te steken, want die moet er direct af.

Met als resultaat een land voor zesjes, met een zesjescultuur, een zesjesmentaliteit en zesjes voor de Engelse spreekvaardigheid.

Het feit dat er verscheidene boeken zijn verschenen die specifiek over het beroerde Engels van de Nederlanders gaat zegt toch al genoeg.

Mijn kennis van de Engelse taal is ook beroerd, dat weet ik, en ik vind het best. Dat komt omdat ik in 1994 met Britten heb moeten werken, en sindsdien die taal niet meer kan uitstaan.

Duits en Frans vinden we leuker, en daar willen we wel ons best voor doen.
quote:moppetoet schreef op 05 juni 2010 @ 20:27:

Duits en Frans vinden we leuker, en daar willen we wel ons best voor doen.

Bedoel je met die 'we' wij, als gemiddelde Nederlanders? Of wij, Moppetoet en gezin?

Want in het eerste geval begrijp ik je niet. Duits en Frans worden in Nederland toch nog veel slechter gesproken dan Engels?
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Ow yeah Dibah is back (vertaling(voordat ik aangeklaagd word bij het viva tribunaal): o ja Dibah is terug)
quote:moppetoet schreef op 05 juni 2010 @ 20:27:

En de gemiddelde Nederlander durft de kop niet boven het maaiveld uit te steken, want die moet er direct af.

Met als resultaat een land voor zesjes, met een zesjescultuur, een zesjesmentaliteit en zesjes voor de Engelse spreekvaardigheid.

Het feit dat er verscheidene boeken zijn verschenen die specifiek over het beroerde Engels van de Nederlanders gaat zegt toch al genoeg.

Mijn kennis van de Engelse taal is ook beroerd, dat weet ik, en ik vind het best. Dat komt omdat ik in 1994 met Britten heb moeten werken, en sindsdien die taal niet meer kan uitstaan.

Duits en Frans vinden we leuker, en daar willen we wel ons best voor doen.Nja...wat is dit nou voor een betoog???
ik vind frans en duits helemaal niet leuker
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik ook niet. 5 jaar lang gehad op de middelbare school. wat een hel...
Wbt de uni. Bij mij is ook de meeste stof in het engels(literatuur dan, de colleges zijn meestal wel in het nederlands) en ja soms hebben ik en mijn medestudenten wel eens wat moeite met een tekst. Maar we begrijpen het wel!
Ik heb het gelezen. Maar ik begrijp helemaal niet waar het over gaat, zelfs niet met de uitleg van DGS. Mag ik het nogmaals, ditmaal voor de gemiddelde-niet-begrijpende Nederlander?

I do not understand this. I have read it - incl. the explanation of DGS. Can somebody give me an explanation of this topic?

Wo bu ming bai. Shei keyi shouming zhege tanlun?
quote:Schilderspalet schreef op 05 juni 2010 @ 19:40:

De gemiddelde Nederlander:

- Drinkt koffie om 10:00 uur

Gaat voor mij niet op, hou niet van koffie én heb geen pauze om 10.00

- Luncht om 12:30 uur

Dat dan weer wel

- Drinkt thee om 15:00 uur

Heb geen pauze en drink geen thee... drink eigenlijk de hele dag door water...

- Eet warm om 18:00 uur, met toetje na

Wel rond die tijd ja...

- Drinkt koffie om 20:00 uur

Nee dus...

- Borrelt om 22:00 uur

Ook niet... meestal al rond 20.00 (maar het scheelt dat ik niet aan alcohol doe)

- Eet bij voorkeur groeten, vlees en aardappels....MET jus!

Nee, liever niet..

- Heeft 1 koekje bij de koffie of thee

Ook niet...

Met het groeiende aantal migranten, voldoet dus al bijna niemand meer aan deze standaard..............de standaard wordt straks dus de uitzondering

Maar goed... ik ben geen migrant, ook geen kind van migranten.. Voor zover ik weet zijn mijn voorouders ook allemaal van Nederlandse makelij...

Maar ondanks mijn uitzonderingen vind ik mezelf wel de gemiddelde Nederlander... en ik heb daar geen problemen mee....

Is Dibah een vrouw??? Ik dacht dat het een man was
quote:Sha_la schreef op 05 juni 2010 @ 21:20:

Ik heb het gelezen. Maar ik begrijp helemaal niet waar het over gaat, zelfs niet met de uitleg van DGS. Mag ik het nogmaals, ditmaal voor de gemiddelde-niet-begrijpende Nederlander?

I do not understand this. I have read it - incl. the explanation of DGS. Can somebody give me an explanation of this topic?

Wo bu ming bai. Shei keyi shouming zhege tanlun?Ik ben het met je eens dat dit topic wel mag doorgaan voor het vaagste sinds tijden. Het scheelt als je onder de pijler Actueel het topic over Joran van der Sloot hebt gelezen, maar dan moet je je wel een pagina of 50 doorworstelen. Daar is een hele offtopic discussie ontstaan naar aanleiding van een link naar een Engelstalige website. De discussie ging over de toelaatbaarheid van de Engelse taal op een Nederlandstalig forum. Of zoiets.
Ah! Thanks Mamasu, misschien ga ik dat nog wel doen vandaag dan. Ik heb me net ontworsteld van de zon, me helemaal ingesmeerd met bodylotion - pardon, lichaamscreme - en ben klaar voor een Viva avond!
Het ging werkelijk nergens over mamasu .
Nou Dibah, dankzij bovenstaande genoemde feiten ben ik erachter gekomen dat ik niet 'de gemiddelde Nederlander' ben. Ik spreek vloeiend Engels ( en Spaans), eet 's avonds om 20:00 uur, geen jus. Drink geen koffie, eet nooit koekjes etc. Dus...moet ik nu met je mee gaan janken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven