De gemiddelde Nederlander

05-06-2010 13:36 151 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Dibah, ik gooi 'm nog maar even in de herhaling....quote:thee schreef op 05 juni 2010 @ 16:24:

Dibah, is er überhaupt iets in Nederland of in zijn algemeenheid waar jij niet door gefrustreerd bent?? Ik heb volgens mij nog een een positieve posting van je gelezen. Alleen ergernissen, irritaties, frustraties, boosheid etc.

Vraag me oprecht wat jij voor een leven hebt als je alles alleen maar zuur en negatief benadert. Lijkt me persoonlijk vrij vermoeiend.
quote:Solomio schreef op 05 juni 2010 @ 20:41:

[...]

Bedoel je met die 'we' wij, als gemiddelde Nederlanders? Of wij, Moppetoet en gezin?

Want in het eerste geval begrijp ik je niet. Duits en Frans worden in Nederland toch nog veel slechter gesproken dan Engels?"We" dat zijn inderdaad Moppeman en ik. Sorry voor de onduidelijkheid.
quote:moppetoet schreef op 05 juni 2010 @ 20:27:

En de gemiddelde Nederlander durft de kop niet boven het maaiveld uit te steken, want die moet er direct af.

Met als resultaat een land voor zesjes, met een zesjescultuur, een zesjesmentaliteit en zesjes voor de Engelse spreekvaardigheid.

Het feit dat er verscheidene boeken zijn verschenen die specifiek over het beroerde Engels van de Nederlanders gaat zegt toch al genoeg.

Mijn kennis van de Engelse taal is ook beroerd, dat weet ik, en ik vind het best. Dat komt omdat ik in 1994 met Britten heb moeten werken, en sindsdien die taal niet meer kan uitstaan.

Duits en Frans vinden we leuker, en daar willen we wel ons best voor doen.I always get my sin. Dat is deel 1. Deel 2 en deel 3 is inmiddels ook uit en geschreven door een Nederlander. Overigens is er een soortgelijk boekje over Nederlanders en hun slechte Duits.
Viva angel3 die weet precies wat de gemiddelde Nederlander is / voorstelt. Ik zou het niet weten.
quote:Dibah schreef op 05 juni 2010 @ 13:36:

Moeten we ons daar altijd aan houden. De gemiddelde Nederlander rijdt auto, dus maken we enkel autowegen. De gemiddele Nederlander heeft een modaal inkomen. Betekent dat, we daarvan uitgaande onze zorgpremies moeten berekenen. De gemiddelde Nederlander heeft een fiets, dus heeft hij altijd vervoer.

Nou, klaarblijkelijk heb je er zelf ook een duidelijk idee over....
Peas on earth!
quote:dangeensuus schreef op 06 juni 2010 @ 08:59:

Het ging werkelijk nergens over mamasu .Nee zo'n gevoel had ik inderdaad ook al!
Dibah, doe jezelf én ons 1 plezier, laat je nick op niet-actief stellen en ga met al je problemen aan de slag.
quote:thee schreef op 06 juni 2010 @ 22:44:

Dibah, doe jezelf én ons 1 plezier, laat je nick op niet-actief stellen en ga met al je problemen aan de slag.

Krijgen we hier tegenwoordig al een gratis psychologisch consult?

Wat verbeeld jij je wel?
quote:Dibah schreef op 06 juni 2010 @ 23:16:

[...]

Krijgen we hier tegenwoordig al een gratis psychologisch consult?

Wat verbeeld jij je wel?

Grappig...

Want maar al te vaak ga je zelf niet in op vragen van anderen Dibah, en als mensen dan wat vasthoudender worden weet jij iemand precies te vertellen wat er aan de hand is met die persoon. Dom, lui, racistisch enzovoort. Oh, die exacte bewoordingen gebruik je niet, dat weet ik ook wel. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden, het is wel precies wat je bedoelt.

Dus dat jij hier nu gaat mopperen omdat je zogezegd een psychologisch consult krijgt vind ik in ieder geval grappig.

En wat verbeeld JIJ je eigenlijk wel Dibah? Ik heb zo vaak geprobeerd je te begrijpen, geprobeerd met je in gesprek te gaan. Maar kennelijk voel jij je verheven boven het uitleggen van wat je bedoelt, als mensen je niet snappen ligt dat aan die mensen en niet aan jou. En ja, dan ga ik me afvragen wat jij je eigenlijk verbeeld...
Iets anders
.
Tsja, wel stom eigenlijk Babsjuh dat ook ik überhaupt dacht antwoord te krijgen. Nooit gehad van haar, dus ik stop er maar mee
Ach thee, dat heb ik ook gehad hoor: zowel het denken dat ik misschien antwoord zou krijgen als het voornemen te stoppen

Allebei mislukt
Iets anders
.
quote:Babsjuh schreef op 07 juni 2010 @ 22:54:

Ach thee, dat heb ik ook gehad hoor: zowel het denken dat ik misschien antwoord zou krijgen als het voornemen te stoppen

Allebei mislukt

Same here.

En Dibah, ik geloof dat ik het nog nooit in mijn leven gezegd heb tegen iemand en wellicht levert het me een ws of ban op (so be it): jij spoort echt niet, bent niet normaal, kunt niet relativerend denken etc, bent bekrompen, begeeft je op een openbaar forum en plempt je (onzin)gedachten neer en antwoordt op geen enkele vraag.

Mijn (hopelijk) allerlaatste vraag aan jou: moeten we je serieus nemen en en zo ja waarom??

Volgens mij ben jij de oppernoorsebosman.
quote:Dibah schreef op 07 juni 2010 @ 23:03:

Ik heb nooit geweten wat een gemiddelde Nederlander was. Maar het wordt me steeds duidelijker door een poosje op dit forum te lezen en te schrijven. Nog even en de Vivaangel krijgt gelijk. Het stikt hier van de gemiddelde Nederlanders.

Maxima dacht daar anders over, zal wel aan het Zuid Amerikaanse temperament liggen

Met deze posting, zonder wederom inhoudelijke reactie vind ik je een SKTen nee, ik bedoel niet een SuperKarakterestiekeTopicdeelenmer.
ik heb het idee dat Dibah alle de meeste forummers niet zo leuk vindt.

Maar wat doet Dibah hier dan nog eigenlijk?
quote:Starshine schreef op 08 juni 2010 @ 00:39:

ik heb het idee dat Dibah alle de meeste forummers niet zo leuk vindt.

Maar wat doet Dibah hier dan nog eigenlijk?

Star, zodra je het antwoord weet, laat het me ajb weten.....

Dibah, ben jij nou echt zo totaal wereldvreemd/in de war/van je padje af of speel je dit alles als zgn intelligente forummer?
Damn, , toch weer de fout ingegaan door te reageren op 'dit ding' .
heb een nieuw topic geopend en ga nu slapen
ik zag je topic Thee. Je hebt gelijk, we laten ons gewoon opnaaien.
And the point is?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
.
De gemiddelde Nederlander vind zichzelf heel wat.

Maar als ik op de wereldbol kijk zie ik ze bijna niet.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven