Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

crini: groot gelijk hoor dat je er mee gestopt ben als het zo'n drama is.. ik ben ook van plan om bv te proberen maar wel zonder drama's want dan stop ik er mee... het is dat het beter is voor de kleine maar anders zou ik er niet eens aan beginnen... de meesten in mijn omgeving weten ook dat ik het wel wil proberen maar zonder drama's dus hoef waarschijnlijk ook weinig uit te leggen als ik er mee zou stoppen.. ik kan nu al niks aan tepels hebben als vriend er per ongeluk met arm langs komt dan voelt dat al zo rot!!!!

groetjes eef
Crini: doen waar je jezelf goed bij voelt hoor! Heb mezelf ook voorgenomen er echt voor te gaan, maar er geen drama van te maken. Begrijp wel dat je t als erg teleurstellend ervaart en je misschien zelfs schuldig erover voelt. Maar doe dat niet. Je bent er voor gegaan dat is het belangrijkste! Dikke knuf voor je!

Eef: Ik heb t zelfde, ze is ingedaald maar ligt vaak nog lekker onder mn ribben. Dan ben ik weer ffies bang dat ze stiekem toch naar boven is gekropen, iets wat volgens de VK niet kan! Maar ook hier zou het een ruime 7 ponder en misschien wel een 8 ponder worden. Fijn dat je nu beter slaapt op de parac. Hoop dat t ook bij jou niet lang meer duurt

Ik heb echt een drama nacht gehad. Sliep pas om 02.30, 04.00 weer wakker, naar t toilet en vervolgens 06.30 weer klaar wakker. Vriend ging toen weer naar zn werk en heb ik vanaf 08.00 uur gelukkig nog een kleine 2 uur kunnen slapen. Mn hele buik voelt wee aan vandaag. Volgens mij is zelfs mn buik moe :-) Menstruatiekrampen blijven aanhouden maar niets meer met regelmaat. Blijft afwachten. Meer kunnen we niet doen!

Mij benieuwen wie de volgende is.............

Liefs bibi
Hey Crini, jammer dat de bv jou zo'n stress heeft gebracht. Je hoeft je beslissing hier op het forum niet te verantwoorden hoor, jij moet als moeder zelf beslissen waar je wel en niet goed aan doet.

Ik herken je angst of de baby wel genoeg krijgt. Ik geef nu bijna drie weken bv en ik was de eerste dagen vreselijk bang. Begin me nu wat rustiger te voelen, al maak ik me toch ook weer zorgen over het feit dat ze in haar derde week nog maar eens in de 4 à 4,5 uur komt. Heb een boek over bv van het tijdschrift Kinderen en daar staat toch echt duidelijk in dat wanneer je voedt op verzoek, het allemaal goed komt.

Ook maak ik me zorgen of de bv kwalitatief wel goed is, als we bijvoorbeeld hebben gesnackt i.p.v. een gezonde warme maaltijd met aardappelen en verse groenten hebben gegeten.

En, last but not least, ik maak me zorgen of ze wel genoeg aankomt. Ze is een week geleden voor het laatst gewogen en wordt op 6 november op het CB pas weer gewogen. Ondanks dat de wijkverpleegkundige me duidelijk heeft gemaakt dat tussentijds wegen overbodig is...maak ik me er weer druk over.

Tot zover de borstvoedingsstress!!! Ik heb momenteel last van familiestress. Ik lig al een aantal nachten wakker omdat mijn moeder, met wie ik al jaren geen contact meer had, afgelopen week onaangekondigd op kraamvisite kwam. Ze heeft me compleet overdonderd en ik heb haar ook nog binnengelaten omdat ze een vriendin meegenomen had. En oh wat heb ik daar nu een spijt van. Ik ga haar kraamkado's terugsturen per postpakket, want als ze hier alleen was gekomen had ik haar er niet in gelaten en had ik de kado's niet aangenomen. Het vervelendst vind ik dat dit zoveel energie vreet, energie die ik momenteel zo goed kan gebruiken om zelf te herstellen en te wennen aan ons nieuwe leven. Jammer jammer jammer.
Nou het is dus duidelijk, Feline heeft ook reflux net als zus. Echt elke voeding komt er door neus en mond net zo hard weer uit, erg zielig. Waarna ze dus weer honger heeft en het zich weer herhaalt. Vandaar ook dat ze om de 2 uur kwam met bv (veel te vaak voor haar gewicht) Omdat de voeding zo snel verzuurd wilde ze weer drinken waardoor het weer zoet werd in d'r keeltje. Dus die bv was sowieso niet vol te houdne geweest weet ik nu (voel me al weer minder schuldig )

Dus ik ben naar de aptoheek geweest (helemaal in heiloo, want nergens was het hier op voorraad), want sinds zus is er iets nieuws op de markt (ik bedoel, dat was er in 2005 toen zus geboren is nog niet) Enfamil AR1 en het voordeel ervan is dat het pas indikt in de maag en je dus geen gedoe met te dikke voeding wat niet door de speen past (door johannesbroodpitmeel) hebt. De recensies zijn goed, ik ben benieuwd. We gaan het de volgende voeding proberen.

Wyfke, als je zo graag wilt wegen, kun je dan niet naar het inloopspreekuur gaan? Da's speciaal hiervoor, kun je haar lekker laten wegen en ben jij waarschijnlijk weer gerustgesteld.
Whatever, I do what I want
Crini, wat vervelend zeg die reflux, hopen dat het nieuwe middel helpt. En niet schuldig voelen over de bv hoor, Feline heeft meer aan een relaxte moeder die goed in haar vel zit!!

Sterkte.

Wyfke, wat vervelend van je moeder, daar zit je nu idd niet op te wachten. Ook lekker subtiel dat ze dan zomaar langskomt.

Milan drinkt ook heel weinig, maar 5 voedingen per 24 uur, maar hij doet het er prima op. Ik heb m net laten wegen en hij zit al boven zn geboortegewicht. (had gisteren geprobeerd hem vaker te geven, maar toen kreeg ie onwijs krampjes en waterdunnne spuitluiers, dus dat is ook niets).

Maar je kan idd altijd even langs om te laten wegen voor je eiigen gemoedsrust!

En over wat jij eet moet je je echt geen zorgen maken. De voedingsstoffen gaan eerst naar het kind en een keertje slecht eten kan absoluut geen kwaad, je melk blijft van prima kwaliteit!

Bibi, vervelend van die nachten met krampen. HOop voor je dat het snel doorzet. En aan t eind zit je buik echt helemaal propvol he, minder fijn maar ja... nog even volhouden

Blink, ik zit nu ook nog 10 kilo boven mn normale gewicht... maar ja ontzwangeren duurt ook 9 maanden zeggen ze, en echt lijnen kan toch niet met bv, dus gewoon rustig en gezond eten en dan komt het wel weer goed. Maar leuk is anders :-) wil ook graag mn gewone kleren weer aan.
bibi: spannend he, morgen uitgerekend! verder heb je dus last van menstruatiekrampen.. ik ook regelmatig maar trekt toch steeds weer weg.. hebben jullie ook bij ieder krampje en steekje van: zou het???

wijfke: balen van je moeder, lullig dat ze dan met vriendin kwam zodat jij ze eigenlijk niet weg kon sturen...

crini: balen van de reflux maar nou weet je in elk geval wat het is en kan je er wat aan doen. Hoef je je in elk geval helemaal niet schuldig te voelen over de borstvoeding. (toch eigenlijk al niet maar kan me wel voorstellen)

verder nog niks wat een naderende bevalling zou kunnen betekenen dus we gaan gewoon maar door! we hebben gisteren de box beneden gezet, zo leuk nou wordt het echt echt!! haha
Wat is eigenlijk Reflux????

En Eef: ik heb eigenlijk geen krampjes en steekjes gehad voor de bevalling. Op het moment dat ik het gevoel had dat het ging beginnen, begon het die dag ook!

Wij hebben onze bijna drie weken oude uk nog niet in de box trouwens. Heb de wijkverpleegkundige gevraagd of het leuk is voor Lucia, maar de kans is juist groot dat ze op deze leeftijd overprikkeld raken. Dus ik leg haar na het voeden en verschonen steeds weer terug in haar bedje.

Vannacht heeft ze het goed gedaan: na de laatste voeding om ongeveer 22 uur werd ze pas om 4.45 weer wakker! Da's toch wel een nacht doorslapen! En gister hebben we haar op de keukenweegschaal gewogen en ze is inmiddels alweer 300 gram gegroeid ten opzichte van vorige week. Heb haar gewicht 'schoon aan de haak' met 1 ons gecompenseerd omdat ze een uur ervoor nog voeding had gehad.
Hoi allemaal,

Zondag 14 Okt. ben ik bevallen van een dochter MARIT.

Ik zal even mijn bevallingsverhaal schrijven zodat jullie weten hoe het is gegaan.

Ik heb verder niet bijgelezen dus als er nog meer meiden bevallen zijn, Gefeliciteerd.

Ik zal een andere keer bijlezen en reageren.

Zondagochtend om 8 uur in het ziekenhuis aangekomen en om 10 al aan de weeenopwekkers.

Na een uur had ik nog niks en toen bleek dat ze het kraantje aan mijn infuus niet open hadden gezet, dus ook geen weeen.

Daarna is het snel gegaan maar vond die ontsluitingsweeen wel moeilijk op te vangen dan de vorige keer.

Had het idee dat ze veel pijnlijker waren dan als ze natuurlijk komen en ook veel sneller opelkaar.

Met 7cm ontsluiting had ik ook persweeen en die waren zelfs met lachgas moeilijk weg te puffen.

Maar een half uurtje later mocht ik al wel meepersen.

Nog een halfuurtje later is MARIT geboren.

De placenta wilde niet komen en is in de OK verwijderd.

Ik heb 2 kleine hechtingkjes dus dat valt mee.

Slik nog steeds de medicijnen tegen hoge bloeddruk maar de dosis is al gehalveerd.

Vandaag komt de VK even meten hoe het met de bloeddruk staat dus ben benieuwd.

Marit en ik maken het allebei goed alleen voel ik me nog niet echt 100% dat komt ook door de nasleep van de narcose zeggen ze.

Maar ik hoop dat ik snel weer op de been ben.

Groetjes Catnip
Catnip gefeliciteerd met je dochter!!! Mooie naam trouwens!!!

Je zult vast wel snel weer op de been zijn en je treft het dan ook met maar 2 hechtinkjes. Maar doe rustig aan en geniet van je kraamtijd!!!!!
Catnip GEFELICITEERD! En hele leuke naam idd! Kraantje niet open gezet.... wat een sukkels! Zou iets voor mij zijn! Lekker genieten nu en hoop dat de nasleep van de narcose je niet al te lang inde weg zit

Crini: Vervelend van de reflux, maar wel goed dat je t toch snel hebt opgepikt. En schuldig voelen over je BV had je sowieso neit moeten doen! Hoop dat t met dat nieuwe middel beter gaat

Wyfke: wat vervelend rond de situatie met je moeder zeg. Kan begrijpen dat je compleet overdonderd was toen ze aan de deur stond. Goed van je dat je nu toch op je strepen gaat staan en de spullen terug stuurt. Helemaal als je er absoluut geen fijn gevoel bij hebt. Je moet nu genieten van je kraamtijd en je eigen routine gaan vinden. En dan kan je dit er niet bij hebben! Sterkte!

Eef: ik heb had het wel hoor. Elk steekje en krampje van zou het nu? Alleen ben nu inmiddels 2 weken verder en nog geen resultaat. Dus het zou het gevoel is nog vermoeiender.

Moet zeggen dat ik ook vandaag redelijk in een mineur stemming weer ben. De buien gaan echt op en af. Gisteren een zwaar lichamelijk uitputtende dag gehad. Had wel wat in t huis gedaan, maar niet extreem veel. Maar verging (al voor de klusjes) van de lage rugpijn. Toen ik ging rusten kwamen daar ook nog eens krampen bij. Mijn hele buik deed mee. Het was gewoon heftiger dan wat ik tevoren had gehad. Toen ik naar bed ging zakte het hele boeltje weer af na een tijdje. Heb ook weer uren wakker gelegen en zelfs liggen huilen. Zag het niet meer zitten.

Ook overviel me opeens de angst dat er straks wat fout of mis gaat met die kleine. Dat ik met een lege maxicosi naar huis ga zeg maar. Moet er echt niet aan denken. Maar zo heb ik dus lekker liggen malen een paar uur. Tranen met tuiten en vriendlief sliep er lekker doorheen. Waarom ben ik opeens zo onzeker. En bang dat er iets fout gaat? Zo frustrerend want ik wil me niet zo voelen. Heb ook geen zin om iemand te spreken en neem de telefoon ook gewoon niet op. Ze bedoelen t allemaal zo goe en leven allemaal zo mee, maar bij mij valt t nu allemaal verkeerd. Ligt echt aan mij!

Ik blijf volhouden, kan toch niet anders (klein glimlachje verschijnt!) Hoop dat ik me straks wat beter ga voelen. Als t nou even droog blijft dan ga ik even een frisse neus halen! Dat helpt vast.

Liefs bibi
Catnip, van harte met je dochter!

't Wordt wel een echt 'meidentopic' zo
Whatever, I do what I want
Catnip, GEFELICITEERD!! Mooie naam, zo heet een nichtje van mij ook!

Inderdaad dames, nu wordt het weer tijd voor een paar jongens!! haha
Vincent kwam eerst om de 4 uur voor zijn voeding, maar nu komt hij weer om de 3 uur. Dat vind ik best wel jammer, maar ik word er ook zo onzeker van!

Ik heb vanmorgen maar even met het cb gebeld en ze zeiden dat hij ivm zijn gewicht nu op 90 cc moet zitten. Nou hij krijgt soms al 110cc. Ze zei dat het geen probleem was. Nou ik weet het soms ook even niet meer. Ik hoop dat hij snel weer om de 4 uur komt. Ik zou ook wel willen dat hij wat langer tijd er tussen liet in de nacht, maar dat zit er nog niet in. Maarja hij was ook maar 6.5pond bij de geboorte en het is logisch dat hij dan vaker komt als een kindje van bv 8 pond.

Ook heeft hij erg veel last van krampjes. Hoe gaat dat bij jullie baby's??

Ik gebruik Cinababy (homeopatisch druppels) en dat werkt wel af en toe. Maar verder proberen we hem te masseren en te troosten. Hebben jullie nog tips, want hij ligt soms echt zo te strekken en te krijsen dat ik het af en toe echt niet meer weet.
Catnip, gefeliciteerd met Marit!! wat een prachtige naam.

klinkt als een heftige bevalling, ik hoop dat je snel weer opknapt!

Eef, staat leuk he zo'n box in de kamer! dat maakt het nog echter. Hoop dat je kleintje er snel inligt!

Wyfke, lekker dat ze zo goed geslapen heeft vannacht, en keurig aangekomen zeg! gaat wel goed dus met je borstvoeding. Volgens mij mogen ze trouwens opzich wel in de box hoor, maar nog niet met teveel spul erboven, dus nog geen mobiel en babygym enzo, en dan kan het best even. Maar een wiegje ligt natuurlijk ook lekker, en lekker beschut.

Bibi, hele dikke knuffel voor jou!! Die angsten horen er echt bij hoor. Heb ik ook heel erg gehad, en af en toe nog, dat je denkt van wat als.... probeer er niet te veel aan toe te geven (makkelijker gezegd dan gedaan).

En niet te veel in huis doen hoor, zwanger zijn is zeker op t eind gewoon zwaar, laat de kraamverzorgster straks maar poetsen, en ga lekker met je voetjes omhoog op de bank!!!

Blink, vervelend he die krampjes, geloof niet dat je er heel veel aan kunt doen. HIer helpt laten sabbelen op je pink wel heel goed, dat leidt af van de pijn.

en verder abc dolphilus (oid) schijnt ook erg goed te helpen.

Krijgt hij borstvoeding of flesvoeding?

hier gaat alles nog z'n gangetje, gisteren milan laten wegen bij t cb en hij is 20 gram boven z'n geboortegewicht, dus dat gaat prima!

groetjs, nitro
Catnip gefeliciteerd met jullie dochter. Leuk alweer een meisje. Laat je maar lekker verwennen de komende tijd.
catnip: gefeliciteerd met je dochter!

spannend hoor vandaag zijn bibi en ik uitgerekend... maar bij mij reken ik op niks...

groetjes eef
Nou het is me inderdaad wat met die bv hoor, ben wel een beetje opgelucht te lezen dat jullie ook met de voeding worstelen: doe ik het wel goed, krijgt de baby genoeg, is het ritme wel volgens het boekje, etc. Gisteravond stond ik gigantisch in tweestrijd. Heb verschillende keren boven het wiegje gehangen van "nou ga ik haar echt wakker maken" want ze liet ineens wel 5,5 uur tussen de voedingen. Aangezien ze zo goed als 8 pond weegt nu, zijn intervallen van 4 uur wel goed geloof ik, maar dit vond ik wat te lang worden. Op een gegeven moment dus toch maar wakker gemaakt. Want voor m'n gevoel zijn 5 voedingen per etmaal wel erg weinig. Heb gister het CB gesproken hierover en volgens hun doe ik het wel goed, zolang de baby maar gevulde luiers produceert en tevreden en ontspannen oogt. En ja, dat doet ze allemaal wel. Donderdag komt de wijkverpleegkundige weer langs.

@Bibi: volgens mij hoort dat gemaal er allemaal bij zo op het laatst hoor. Weet je nog dat ik ook ineens gigantisch bang was dat mijn baby één of andere afwijking zou hebben? Na de bevalling ben je zo opgelucht en gelukkig dat je die zorgen van nu zo weer vergeten bent hoor. Ook de lichamelijke kwaaltjes: het voelt voor mij net of het jaaaaren geleden is dat ik met een dikke buik rondliep.

Het zal bij jou en Eef vast gauw gaan gebeuren!!!

@Blink: wat weegt Vincent nu? Groeit hij goed? Met flesvoeding heb je iets meer kans op krampjes geloof ik. Wat bij ons helpt is zachte rondjes draaien op baby's buikje, in de richting van de klok. Als Lucia gilt van de kramp, pak ik haar op en klop en masseer ik haar rugje, dan houdt ze ook vrijwel meteen op met huilen. Verder helpt een fopspeentje haar, het zuigen werkt kennelijk troostend. En even door de kamer lopen met Lucia op de arm werkt ook troostend.
20 Oktober!! Wat is er toch met die datum???? Hmmmm misschien kom ik er nog op vandaag :-)

Het gaat gelukkig veel beter mentaal met me! Zoals verwacht. Het helpt ook om te lezen dat iedereen die gevoelens wel heeft gehad! Gister kwam mn vriend ook met een bos bloemen thuis en hebben we lekker gebabbeld. Dat maakte me ook een stuk rustiger.

We wachten af!

Liefs
Catnip, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Marit.

Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Heb verder nog niet echt bijgelezen. Heb er gewoon echt geen puf voor. Hier gaat het allemaal gewoon effe wat minder. Roán is afgelopen donderdag gewogen bij het CB en gelukkig groeit hij wel maar hij zit wel aan de ondergrens. Hij woog donderdag 2880 gram en dat is 100 gram meer dan 8 dagen geleden. Hij zit nu 80 gram boven zijn geboortegewicht. En ja daar wordt ik toch wel wat onzeker van. Ik moet hem gewoon iig elke 3 uur voeden en 's nachts mag er 6 uur tussen zitten. Dat heeft hij ook een paar keer gered, wat heel fijn was maar de laatste nachten gaat het echt weer minder. HIj komt binnen de 3 uur en ik vind dat echt heel vermoeiend ook omdat hij vrij veel spuugt na de voedingen en ik hem dus na de voedingen nog een poos rechtop moet houden, daar heb ik dus 's nachts weinig zin in maarja. Gisteravond lag ik er om 22:30 uur in met hem, eerst was hij rustig maar vervolgens moest ie spugen en was het huilen geblazen. Ik heb hem toen maar bij mij genomen omdat hij dan rustig wordt, slapen doe ik dan natuurlijk niet maar toen was het ook al weer tijd voor de volgende voeding en had ik dus nog niet geslapen, vervolgens werd hij na 2 uur weer onrustig en huilerig dus maar weer aangelegd.............ik heb echt effe liggen janken vannacht gewoon van de vermoeidheid denk ik. Soms wil je de voeding gewoon effe aan een ander overlaten maarja dat gaat niet met bv hé? Tenzij we afgekolfde melk geven natuurlijk..............

Verder is het vandaag 2 jaar geleden dat mijn moeder stierf en ook dat zal wel meespelen vandaag. Ik moet gewoon steeds aan toen denken, en natuurlijk mis ik haar gewoon enorm helemaal nu ik weer moeder ben geworden, had dat zo graag met haar willen delen.

We zijn vanmiddag even met mijn broers en aanhang naar de begraafplaats gegaan, even een bloemetje neer zetten en ik heb weer een gedicht voor gelezen. Fijn om zo even samen te zijn en stil te staan bij ons verlies.

Sorry voor mijn egoberichtje, hoop dat ik van de week weer wat meer puf heb om te reageren, eerst maar een beetje meer nachtrust zien te krijgen.

Liefs Nanette
Waarom geef je geen afgekolfde melk? Mijn meiden krijgen al vanaf het begin afgekolfde melk uit een flesje. Dat is wel handig want nu geven we om 23.00, borstvoeding uit een flesje. Ik kwam er achter dat ik te weinig melk voor die twee meiden. Nu geven we ze een flesje en daarna kolf ik. Het werkt voor mij perfect. Kan je man/vriend ook een keer voeden en kan jij lekker slapen.

Volgens mij valt het wel mee met die borst/speen verwarring.

De melkproductie neemt nu ook weer toe.

Sterkte Lilly
bibi en eef, allebei gisteren niet gemeld... zou het dan toch???

luna, dikke knuffel voor jou, lijkt me onwijs moeilijk om in deze periode je moederr te moeten missen! en kan het zijn dat roan regeldagen heeft? zo rond drie weken hebben veel kindjes dat en wiillen ze 1 tot 3 dagen lang opeens veel vaker drinken

wyfke, milan krijgt ook meestal maar 5 voedingen, en zolang ze goed groeien, plassen en alert zijn is dat prima!
Nee toch niet!

Vandaag weer naar de VK en dan ga ik vragen of ze me wil strippen. Vanochtend vanaf 6 uur regelmatig pijnlijke harde buiken. ONgeveer om de 10 minuten. Maar na anderhalf uur zakte het allemaal weer af. Ik raak er niet meer van onder de indruk moet ik zeggen!

Veel last van mn banden onderin, heftige steken en kan soms niet meer op mn benen staan.

We zien wel wat de VK zegt vanmiddag!

Luna dikke knuffel nog, al is ie achteraf! Kan begrijpen dat juist in deze periode je het extra zwaar hebt!

Liefs bibi
nee hier ook nog niks!!

bibi laat je ff horen hoe het was bij de vlos?

luna: dikke knuffel, hoop dat het weer een beetje beter gaat!

groetjes eef
vandaag ook nog niks...
Eef: Hier ook nog niets! Balen he!

Gister bij de VK geweest idd. En helaas niet gestript, was ik al bang voor want dat doen ze in principe alleen vanaf 41 weken. Ik moet vrijdag a.s naar de gyn in het zkhs. Daar moet ik half uur aan een CTG om t hartje te controleren en daarna een echo om te kijken of er nog voldoende vruchtwater is. Als alles goed is daar komt de VK 's avonds bij ons thuis en word ik gestript. Dit doen ze om de dag dan tot de bevalling of tot 42 weken. Mocht er in het zkhs iets niet helemaal goed zijn (wat ik niet verwacht word ik ingeleid!

Dus ook al was t klein beetje een teleurstelling dat ze niets gedaan heeft gister kan ik toch naar vrijdag toeleven zeg maar.

Wanneer moet jij weer naar de VK?

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven