Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Miep, Gefeliciteerd met jullie dochter!!!!!

Geniet ervan.

Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Zo, hier ben ik ook weer eens.

Heb nog 2 extra dagen kraamzorg gekregen ivm bloeddruk en nasleep narcose.

Maar nu gaat het al veel beter met me gelukkig.

Gisteren voor het eerst een ommetje gemaakt met z'n allen.

Marit vond al dat gewiebel in de wagen volgens mij wel lekker.

Ze sliep meteen toen we gingen lopen en werd weer wakker toen de wagen thuis tot stilstand kwam.

Helaas heeft ze nog steeds erg veel last van krampjes en maagzuur.

Hopelijk wordt dat snel minder want het is zo zielig.

Chris is een hele lieve grote broer die zijn zusje erg lief vind.

Hij is niet erg jaloers gelukkig.

Hij is alleen erg lastig als er bezoek is maar zodra die de deur uit zijn is hij weer zichzelf.

Dus ik ben erg tevreden over hoe het nu gaat.

Ben wel benieuwd hoe het zal zijn als vriendlief straks weer werken is en ik het alleen met mijn 2 kids moet doen.

Toch wel een beetje spannend.

Groetjes Catnip
Succs met strippen Bibi.

Ik hoop dat het effect heeft en je snel je kleintje in de armen kunt houden
Meld! Wederom nog geen weeen

CTG en echo waren goed. Tijdens t CTG viel ze in slaap waardoor ik er bijna een uur aan moest i.p.v. de 30 min. Maar t zag er goed uit. Ze heeft t zoals verwacht nog prima naar dr zin. De echo was ook goed, alleen heb ik erg veel vruchtwater. Maar dat lag gelukkig nog binnen de norm. En wederom kregen we te horen dat ze absoluut niet aan de kleine kant is. Word echt een 8 ponder! Maar bij breken van de vliezen moeten we rekening houden met een vloedgolf. Resultaat: ik mag niet meer zonder onderlegger van vriend op de witte stoffen bank!! Maar goed.

Ik hoop alsnog dat t vandaag nog gaat rommelen. We gaan zo ff de stad in. Wie weet doet t lopen nog wat. En anders word ik morgen weer gestipt.

Volgende week vrijdag hebben we weer een afspraak in t zkhs voor een CTG en uiterlijk volgende week zaterdag word ik ingeleid. Maar hoop echt dat t niet zo ver hoeft te komen!

Wordt vervolgd!

Liefs bibi
Hmmm Bibi, no offence, maar ik had eigenlijk gehoopt jou hier zelf vandaag niet te lezen!!! Jouw dochter heeft blijkbaar echt nog geen zin om zich te laten zien aan de wereld. Ik hoop ook voor je dat het niet zover hoeft te komen dat je ingeleid moet worden want dat is geen pretje als ik de ervaringen zo om me heen hoor.

Succes en sterkte!!!
hallo allemaal

een berichtje van mij...

nou nadat ik dus gestript was ben ik om ongeveer 20 uur de slijmprop verloren en had meer ongesteldheidskrampen als normaal om +/- half 11 steeds meer krampen maar in onderbuik dus ik gebeld met ziekenhuis of het dan toch geen valse weeen zijn enz dus ik kon nog voor ctg komen daar werd het toch ook steeds sterker en ben ik uiteindelijk gebleven. rond half 1 moest ik plotseling heel erg spugen en zeiden ze dat het nu toch echt doorzette ik heb toen een uur onder de douche gezeten afgewisseld met wc (daar kon ik de weeen nog het beste opvangen) op een gegeven moment ging het echt niet meer en heb ik gebeld ze hebben toen de verloskundige erbij gehaald en toen bleek dat ik al 8 a 9 cm ontsluiting had. rond twee uur mocht ik gaan persen en om 3.45 had ik mijn zoon Jamie op mijn buik helaas werd hij even later ineens paars en hij stopte met ademhalen hij is toen uiteindelijk aan de beademing gegaan en naar het sophia ziekenhuis in r'dam vervoerd daar heeft hij twee dagen gelegen (hij mocht gelukkig aan het eind van de avond al van de beademing af) en nu ligt hij nog in het ziekenhuis bij ons in de buurt sinds gistermiddag. nu dus veel heen en weer rijden en helaas geen echte kraamtijd dus. wel erg vermoeiend allemaal maar gelukkig gaat het met Jamie weer stukken beter en moet hij alleen nog in het ziekenhuis blijven omdat hij antibiotica krijgt maar hij doet het verder hardstikke goed.

verder woog hij 3315 gram en was tussen de 40 en 45 cm. het is echt een schatje en ik ben heel gelukkig maar heb zolang hij nog niet thuis is niet echt het gevoel dat hij van mij is dat is wel raar (voel het van onder in elk geval nog wel :-)) waarschijnlijk mag hij woensdag mee naar huis... wat een verhaal he! gisteren kwamen eindelijk alle emoties ineens los, ik kon echt niet meer stoppen met huilen. Vannacht bleek dat man 39,5 graden koorts heeft dus zijn de rollen ook nog omgedraaid en zorg ik voor hem! hij had allemaal koude rillingen enz pfff het zit nog steeds niet mee allemaal

bibi: sterkte! ik had trouwens ook veel vruchtwater zeiden ze maar het meeste kwam tijdens de bevalling pas naar buiten (ze deden op een gegeven moment maar plastic schorten aan) en heel de vloer was nat!!

ik heb verder niet echt gelezen maar zag dat het verder bij iedereen goed met de kindjes ging geloof ik he! fijn hoor! ik lees later nog wel een keer goed bij

groetjes eef
Jeetje Eef wat heftig!

Fijn dat het nu goed gaat met Jamie maar wat moet je door een onzekere periode gegaan zijn. Idd niet de kraamtijd die je voor ogen hebt! Weten ze waarom Jamie stopte met ademen. Ik begrijp dat hij een infectie heeft ivm de antibiotica!

En dan ook nog je vriend ziek, alsof jij dat er nu bij kunt hebben.

Denk aan je meid, heel veel sterkte en geniet van je kleine mannetje. Ik hoop echt dat hij woensdag met jullie mee naar huis mag!

Hier verder geen nieuws. Vanavond komt de VK weer om te strippen. Maar iets in mn achterhoofd zegt toch wel dat ik volgende week zaterdag gewoon ingeleid ga worden!

Liefs bibi
Gefeliciteerd met je zoon Jamie, eef!

Maar wat een verhaal zeg!

Hopelijk mag jullie kleine mannetje snel naar huis.

Kan me voorstellen dat je geen fijne kraamtijd hebt en dan is je man ook nog ziek te zijn, pfff.

Denk goed om jezelf hoor, je hebt je rust echt nodig.

Heb je naast de kraamhulp nog iemand anders die voor jou en/of je man kan zorgen?

Hopelijk komen jullie er allemaal snel bovenop en kan het genieten eindelijk gaan beginnen.

Sterkte meid.

Hopelijk werkt het strippen deze keer wel bibi.

En anders wens ik je heel veel succes zaterdag met het inleiden.

Hopelijk kun jij ook snel van je kleintje genieten.
Gefeliciteerd met jullie zoon Eef. Een erg mooie naam!!

Jeetje Eef, wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig was je in het ziekenhuis aan het bevallen en konden ze hem meteen zuurstof geven.

Maar fijn dat het nu een heel stuk beter met hem gaat!! Ik hoop dat hij inderdaad snel naar huis mag woensdag. Ook beterschap voor je man toegewenst.

Ik hoop dat familie en vrienden nu extra voor jullie klaar staan. Dat kunnen jullie nu wel gebruiken.

Sterkte meid!!
Eeef, allereerst van harte gefeliciteerd met je zoon!

Gelukkig dat het nu goed met hem gaat, maar wat zul je geschrokken zijn. Ik weet wel enigzins hoe dat voelt, want hier is ons tweede kindje een paar uur naar de geboorte bijna gestikt, werd daardoor ook helemaal paars en van af toen erg medisch (couveuse verhaal en aan de monitor). Je schrikt je rot! Maar gelukkig gaat het goed nu. Ik begrijp dat hij een infectie heeft? Stopte hij daardoor met ademhalen?

En je schrijft dat hij tussen de 40 en 45cm is, of bedoel je tussen de 50 en 55cm? Want het lijkt me een beetje klein.

Balen dat je man ook nog ziek is. Ik hoop dat je hulp krijgt, want je moet zelf ook uitrusten hoor! Hopenlijk mag de kleine man woensdag mee naar huis, ik duim voor je.

liefs crini
Whatever, I do what I want
hallo

iedereen bedankt voor de felicitaties

de reden dat Jamie stopte met ademhalen was een ingeklapte long en een infectie. Verder is Jamie echt maar rond de 45 cm, maat 50 is echt een stuk te groot!!

ik laat snel weer wat horen!

groetjes eef
Wow Eef, gefeliciteerd met Jamie en ik hoop dat alles snel goedkomt met 'm! Gaan ze dit nog verder onderzoeken want een ingeklapte long lijkt me vrij ernstig, of komt dit vaker voor bij baby's?

Mijn dochter was ook maar 47 centimeter en maatje 50 was inderdaad een brug te ver. Maar na twee weken paste ze er al niet meer in!!! Maar Prenatal heeft ook nog maatje 44 toch?

Zolang Jamie maar snel weer gezond thuis is, dat is nu even het belangrijkste.

Sterkte ermee!
Meld!

Voor de 2e x gisteravond gestript. Dit keer wat meer pijnlijk dus redelijk beurs gevoel gehad gisteravond. Veel harde buiken die soms pijnlijk/vervelend zijn maar niets regelmatigs. Dinsdag komt de VK weer als er niets is gebeurd (iets waar we echt vanuit gaan) op naar zaterdag!!!!

Liefs bibi
Eef, gefeliciteerd met jullie zoon Jamie!!

Je bevalling klinkt wel ok, maar wat een schik zeg daarna! gelukkig gaat het nu beter met hem, en ook erg fijn dat ie nu in de buurt in het ziekenhuis ligt, dat maakt het toch wat makkelijker.

Ik hoop dat hij snel naar huis mag, en dat dan je kraamtijd echt kan gaan beginnen!!

Bibi, en bij jou nog steeds niet dus... kan ze bij het strippen zien of er wel al iets gebeurd is? al een beetje ontsluiting ofzo?

sterkte weer in elk geval, t kan nu echt niet lang meer duren!

Catnip, naar dat marit nog zoveel last van krampjes en maagzuur heeft, zielig is dat he! en wandelen vind milan ook heerlijk, wordt ie lekker in slaap gewiegd!

hier weinig te melden, druk met veel kraambezoek, dus dat is wel gezellig!
Eef, gefeliciteerd met je zoon Jamie!! Wat schrikken dat ie niet meer ademde zeg!! Gelukkig gaat met hem alles goed nu. Hopelijk mag hij woensdag lekker met je mee naar huis.

Fijn dat je even lekker je tranen hebt laten lopen meid, Het is niet niks om je kindje achter te laten, het is zo tegennatuurlijk (en ik kan er over meepraten). Ik weet hoe moeilijk het is maar probeer hier en daar je rust te pakken, je hebt nu geen kraamtijd maar je lichaam moet zich wel herstellen van de bevalling en daarbij krijg je het straks hardstikke druk als Jamie thuis is. Krijg je vanaf woensdag ook kraamhulp?

Balen dat je man ziek is joh!! Kan ie niks aan doen natuurlijk maar komt wel heel beroerd uit nu. Hopelijk knapt hij ook snel weer op. En kunnen jullie straks fijn genieten van jullie zoontje.

Meiden, ik laat het hier even bij. Ik weet dat ik al even verstek laat gaan hier maar het heeft hier allemaal niet zo lekker gelopen de afgelopen week, vertel ik nog wel. Ben nu voornamelijk aan het bijtanken zover dat lukt!!

Voor de laatste 2 dames die nog moeten bevallen: succes meiden het einde is in zicht!!
Meld!

Yet another day!! :-) 41+3 and counting

Vanavond komt de VK weer voor de volgende sessie. Nu de 3e keer. Maar verwacht ook hier niet zo veel van hoor. Onze kleine meid heeft duidelijk d'r eigen agenda. Had na de 1e x strippen nog steeds 1 cm ontsluiting maar de baarmoedermond was al een stuk weker dus het had wel wat gedaan. Hij was 3/4 verstreken zei ze. Heb nu wel meer pijnlijke (harde) buiken gehad dus ben wel benieuwd of het al iets meer heeft gedaan dan de 1e keer. We zullen zien!

Liefs bibi
He bibi, dat schiet niet op zo he :-)

hoop dat het strippen van vanavond meer oplevert, en hij/zij moet er binnenkort toch echt een keertje uit he!

nog even en je krijgt een november-beeb!

Milan is hier heel verkouden, telkens snotneusje, en nu ook een onstoken oogje omdat ie telkens met snotvingertjes daardoor loopt te wrijven, heel zielig. maar hij lijkt er gelukkig niet al te veel last van te hebben.

vanochtend weer visite gehad, en morgen voor t eerst alleen met beide kids, dus ik geloof dat ik zo nog even ga proberen te slapen, dan moet ik ze morgen wel aan kunnen :-)
Gisteren voor de 3e keer gestript en AU!!!!!!!!! Jeetje, de eerste 2 keren vielen wel mee. Maar gister! Vannacht om 04.00 uur eruit en 2 uur lang om de 10 minuten pijnlijke harde buiken gehad. Om een uur of 06.30 begonnen ze af te zwakken en heb ik nog even kunnen slapen. Als ik lig gaat t wel maar als ik ga lopen dan krijg ik acuut harde krampen in mn onderbuik icm een harde buik! Nu heb ik al weken voorweeen maar niet zoals nu. Maar goed tis bekend bij strippen dat t je voorweeen heftiger kunnen maken. Stiekem hoop ik toch op een start en hoop ik dat t in de loop van vandaag doorzet.

En idd vandaag nog en anders heb ik eigenlijk niet meer t recht om met t Oktober topic mee te schrijven :-)

Liefs bibi
Bibi, ik hoop dat het door gaat zetten meid!! Anders wordt het toch nog een november kindje. Maar geeft niet hoor! Ik ben ook even voorgekropen en ik ben 29 september bevallen!

Veel succes in ieder geval, we denken aan je!
Hoe bevalt het vadaag Nitro, alleen met de kids?

Hopelijk loopt alles op rolletjes.

Vervelend dat die voorweeen nu zo pijnlijk zijn Bibi.

Ik hoop voor je dat het iets in werking zet en dat je nog net een Oktoberkindje op de wereld zet.

Ik duim voor je dat het strippen heeft gewerkt en dat je nu misschien al wel zit te puffen.
@Bibi: mijn arts zei: wat je voor de bevalling krijgt aan weeën, krijg je erna niet meer! En bij mij klopte het ook, want ik heb nog flink last gehad van naweeën.

Hopelijk kun je nu nog een beetje afleiding vinden, al lijkt me dat wel heel moeilijk inmiddels.

@Nitro: hopelijk red je je een beetje alleen, ik vond het best eng toen m'n vriend weer hele dagen ging werken want ik heb hier in de omgeving ook nog eens een zeer beperkt sociaal netwerk, iedereen woont op afstand. Toch valt het me tot nu toe mee. Maar ik heb ook wel een heel makkelijke dochter, dat helpt!

Tjongejonge ik had nooit durven vermoeden dat ik me zoooooveel af zou vragen als ik eenmaal moeder zou zijn. Ik wil zaterdag een middagje alleen shoppen en ik moet dus 1 voeding bij elkaar zien te sparen. Maar oh help, nu wil het kolven ineens niet meer!!! Afgelopen zaterdag wilde het kolven wel redelijk, toen heb ik 80cc afgekolfd, maar vandaag geen enkele toeschietreflex. Het voelt ook net of de kolf niet helemaal vacuüm trekt, dus ik zal mijn vriend er vanavond eens naar laten kijken. Denk dat ik het dan morgenochtend voor de eerste voeding nog eens probeer, want 's ochtends vroeg is het enige moment dat ik nog echt enige stuwing voel, verder helemaal niet meer.

Hopelijk gaat het wel lukken allemaal, want ik ben er ontzettend aan toe om weer eens wat langer alleen van huis te zijn!
Jamie mag vanavond mee naar huis!!!! goed nieuws dus!!! ik ben zo blij!!!

bibi: ik had ook na het strippen zulke buikpijn en bij mij is het toen doorgezet ik hoop dat het bij jou ook zo is!! bij mij was het strippen de eerste keer al erg pijnlijk. ik heb vanaf toen ook steeds gebloed... weet niet of het bij jou ook zo is???...

ik heb trouwens helemaal geen naweeen gehad gelukkig! verder veel stuwing maar begint al wat af te nemen geloof ik. borstvoeding was eerst wel de planning maar door de omstandigheden is dat helemaal misgelopen, wel geprobeerd te kolven maar terwijl er bij mij maar 3 druppels kwamen dronk Jamie al 35 cc toen dus ben er mee gestopt... geen spijt van in elk geval maar wel jammer op zich omdat het zo goed voor hem is.

groetjes eef
Joehoe!

*breekt even in*

mijn allerliefste vriendinnetje Bibi smste net dat ze onderweg is naar t ziekenhuis, vanmiddag aan de telefoon vertelde ze al dat ze regelmatig weeen had(lees: aan t einde van t gesprek vroeg ze hoelang we aan de lijn hadden gezeten en in 19 minuten had ze al zonder wat te zeggen drie weeen gehad!!)maar dat ze wel erg licht waren en niet een minuut aanhielden. En dus net een sms dat ze naar t ziekenhuis is.

MIjn kleine lieve vriendinnetje, ,die t zo ongelooflijk zat is en t zo goed van zich af heeft gezet in de afgelopen paar dagen. En die zo vreselijk lang gewacht en gesmacht heeft naar een kindje, gaat nu eindelijk mama worden! En oooooooo wat gun ik t haar...en ik ben op van de zenuwen, bloednerveus en hoop zo dat de pijn niet te erg is, en dat ze een gladde bevalling krijgt...

Sorry voor mutsgezwets, maar ben aardig van de rel merk ik. Ik ga jullie op de hoogte houden!
aaaaaaaaaaaaaaaaaah wat spannend! BIBI zet hem op, ik duim voor je! Sunlight, wat een lief vriendinnetje van Bibi ben je en fijn dat je ons zo op d ehoogte houdt.

Jongens, ik kom er echt nog niet toe om ene lang verhaal hier neer te zetten, geen energie/tijd voor. Komt nog wel.

Lees hier wel met regelmaat mee hoor.
Whatever, I do what I want
**breekt wederom in voor uitsluitsel**

JOEHOOOOOOOOOOOOEOEEEEEEEEEEEE!!!!

MIjn bikkeltje Bibi is vannacht om even voor half vier bevallen van een kerngezonde dochter!!!!

Biebman belde me (eeeeeeeindelijk!) om kwart voor vier dat t wel hel is geweest en daar uiteindelijk met de vacuum een einde aan is gemaakt, maar dat alles goed was met mijn lieve dinnetje en mijn aanstaande schoondochter

Ik ga straks naar mijn mopjes toe, en zal dan vragen of ik de naam hier bekend mag maken, want die is echt geweldig!!!

Jullie horen mij vanmiddag nog wel even!

Een supertrotse tante Sun
Hey mamma's!

Hier ben ik ook weer eens een keer. Ik lees wel regelmatig mee, maar de tijd en energie ontbreekt me op dit moment een beetje om op iedereen te reageren.

Iederereen dit ondertussen bevallen is GEFELICITEERD!!!

Wat fijn dat alle beebs het goed doen. En wat veel meiden zeg! Ik geloof dat we alleen van Bonny nog niets gehoord hebben. Dan zijn we eindelijk compleet!

Hier gaat alles goed. De kleine meid slaapt goed, drinkt redelijk goed en huilt gelukkig erg weinig (alleen zo vlak voor ze een flesje krijgt). Het is hier nog steeds wel erg druk. Moet er nog aan wennen dat er een kleintje is waar ik steeds rekening mee moet houden. ff snel ergens naartoe is er niet meer bij. Er komt ook nog steeds veel bezoek.

Ik hoor gemekker door de babyfoon (tis bijna 11 uur), dus ik denk dat ik maar eens een flesje warm ga maken.

Iedereen geniet ervan!

Colleke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven