Hoe overleef ik mijn verjaardag
dinsdag 8 juni 2010 om 00:04
Verjaardag, tja dat is misschien voor veel mensen een reden om een feestje te geven, familie en vrienden uit te nodigen.
Maar ik plaats dit niet voor niets in psyche.
Ik verafschuw mijn verjaardag, heb er nooit zin in en nodig nooit mensen uit. degene die komen, die voelen zich naar mijn mening verplicht, namelijk mijn 3broers + aanhang en een vriendin en haar vriend. En dan nog heb ik er geen zin in.
Verplicht leuk, gezellig doen, praten (waar ik redelijk vaak geen behoefte aan heb).
Het is voor mij een dag als zovele er zijn, en het liefst ben ik niet thuis en ben ik liever aan het werk.
Maar nu is mijn verjaardag as zaterdag, hoef ik niet te werken en heeft die vriendin haar afspraak verzet om bij mij langs te komen.
Please, heeft iemand tips om deze dag te overleven?
Ik verafschuw mijn verjaardag, heb er nooit zin in en nodig nooit mensen uit. degene die komen, die voelen zich naar mijn mening verplicht, namelijk mijn 3broers + aanhang en een vriendin en haar vriend. En dan nog heb ik er geen zin in.
Verplicht leuk, gezellig doen, praten (waar ik redelijk vaak geen behoefte aan heb).
Het is voor mij een dag als zovele er zijn, en het liefst ben ik niet thuis en ben ik liever aan het werk.
Maar nu is mijn verjaardag as zaterdag, hoef ik niet te werken en heeft die vriendin haar afspraak verzet om bij mij langs te komen.
Please, heeft iemand tips om deze dag te overleven?
dinsdag 8 juni 2010 om 00:15
gewoon zeggen dat je dit jaar: liever naar de sauna gaat, een louterende boswandeling gaat maken, een tattoo laat zetten, jezelf hebt verwend met een luxe hotelovernachting. iig gewoon zeggen dat je liever iets anders doet. (je had wel beter iets eerder eerlijk tegen die vriendin kunnen zeggen dat ze niet langs mocht/hoefde te komen, dat is nu een beetje jammer)
dinsdag 8 juni 2010 om 00:23
borderwalker: Die vriendin vroeg eerst aan mij toestemming om op die dag een afspraak te maken. Had toen gezegt dat ze van mij mocht doen wat ze wilde en dat ik het niet erg vond als zij niet kwam.
Notebook: ziek worden heeft geen zin, ben namelijk maar één keer in een jaar ziek en dat is al geweest. Jammer genoeg :-/
Borderwalker: een tattoo laten zetten zit ik eigenlijk al jaren over na te denken...hmmmm
Notebook: ziek worden heeft geen zin, ben namelijk maar één keer in een jaar ziek en dat is al geweest. Jammer genoeg :-/
Borderwalker: een tattoo laten zetten zit ik eigenlijk al jaren over na te denken...hmmmm
dinsdag 8 juni 2010 om 00:33
Een heleboel mensen hebben precies hetzelfde sentiment hoor! Ben er zelf ook helemaal niet dol op, net als op andere verplichte nummers als kerst en pasen.
Heb nog wel wat tips, je hebt mazzel dat je in juni jarig bent (en niet in pak 'm beet november of februari) want dan kun je fijn met je beste vriendjes op een terrasje afspreken om je verjaardag te vieren...of je plant gewoon je vakantie zo dat je verjaardag erin valt. Zelf ben ik in augustus jarig, dat heb ik dus al gevierd in Spanje, Mexico, Ierland en Tsjechie (en ook op de Wadden, de Veluwe en in Groet bij Schoorl). Lekker feesten maar en alsbonus loopt ook nog je mailbox helemaal vol met felicitaties. Misschien ideetje voor volgend jaar? Succes!
Heb nog wel wat tips, je hebt mazzel dat je in juni jarig bent (en niet in pak 'm beet november of februari) want dan kun je fijn met je beste vriendjes op een terrasje afspreken om je verjaardag te vieren...of je plant gewoon je vakantie zo dat je verjaardag erin valt. Zelf ben ik in augustus jarig, dat heb ik dus al gevierd in Spanje, Mexico, Ierland en Tsjechie (en ook op de Wadden, de Veluwe en in Groet bij Schoorl). Lekker feesten maar en alsbonus loopt ook nog je mailbox helemaal vol met felicitaties. Misschien ideetje voor volgend jaar? Succes!
dinsdag 8 juni 2010 om 00:48
Ik heb er ook een schurft hekel aan, en niet omdat ik het gezellig doen niet leuk vind. Nee mijn familie en vrienden verwachten van mij dat ik ze verwen.
Dat betekent dat ik 98% in de keuken bezig ben en de benen uit mijn lijf loop met drank en hapjes.
Ik ben altijd blij als het weer voorbij is. Van te voren je huis aan kant, want ja daar letten ze allemaal op..... En daarna weer de stofzuiger en de dweil erdoor.......
Leuk om te horen hoor 'je hebt ons weer verwent'..........
Maar hallo, ik ben toch jarig?
Zo voel ik me nooit. Vier het gelukkig ook niet elk jaar...
Dus wil je niet gezellig doen, leef je dan uit in de keuken.....
Dat betekent dat ik 98% in de keuken bezig ben en de benen uit mijn lijf loop met drank en hapjes.
Ik ben altijd blij als het weer voorbij is. Van te voren je huis aan kant, want ja daar letten ze allemaal op..... En daarna weer de stofzuiger en de dweil erdoor.......
dinsdag 8 juni 2010 om 00:59
quote:Juf_achterbak schreef op 08 juni 2010 @ 00:48:
Ik heb er ook een schurft hekel aan, en niet omdat ik het gezellig doen niet leuk vind. Nee mijn familie en vrienden verwachten van mij dat ik ze verwen. Is dat zo of denk je dat?
Ik ben altijd blij als het weer voorbij is. Van te voren je huis aan kant, want ja daar letten ze allemaal op Is dat zo of denk je dat? ..... En daarna weer de stofzuiger en de dweil erdoor.......
Ik heb er ook een schurft hekel aan, en niet omdat ik het gezellig doen niet leuk vind. Nee mijn familie en vrienden verwachten van mij dat ik ze verwen. Is dat zo of denk je dat?
Ik ben altijd blij als het weer voorbij is. Van te voren je huis aan kant, want ja daar letten ze allemaal op Is dat zo of denk je dat? ..... En daarna weer de stofzuiger en de dweil erdoor.......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 8 juni 2010 om 01:10
Ja helaas is dat zo BGB, ik zal niet schrijven wat ze letterlijk zeggen ivm de herkenbaarheid, maar ze verwachten het wel dergelijk.
Ook de opmerkingen over mijn huis (stof of dergelijks).
Dus nee ik maak dat er niet zelf van helaas.
Andersom maken mijn familie en vrienden er ook altijd een heel vreet eet festijn van.....
Ook de opmerkingen over mijn huis (stof of dergelijks).
Dus nee ik maak dat er niet zelf van helaas.
Andersom maken mijn familie en vrienden er ook altijd een heel vreet eet festijn van.....
dinsdag 8 juni 2010 om 01:22
Ja precies, juf achterbank! Ik kreeg ook altijd te horen:
-Wanneer heb jij voor 't laatst je televisie afgestoft?
-Jullie hebben allemaal verschillende borden en kopjes!
-Heb je niet meer theedoeken soms?
-Hebben jullie geen magnetron?
Nu kan ik er wel om lachen (ben al jaren weg uit NL) maar toen vond ik het zo stresserend dat de tranen in m'n ogen sprongen als vooral m'n moeder, schoonmoeder en stiefmoeder zoveel kritiek op mijn interieur hadden. Maar 't natuurlijk allemaal ultra-burgerlijk ouwe wijven gezever he, dat moet je wel goed voor ogen houden!
-Dat jullie zo kunnen wonen! ! (mijn schoonmoeder in tactvolle bui)
'T is maar net wat je belangrijk vindt.
-Wanneer heb jij voor 't laatst je televisie afgestoft?
-Jullie hebben allemaal verschillende borden en kopjes!
-Heb je niet meer theedoeken soms?
-Hebben jullie geen magnetron?
Nu kan ik er wel om lachen (ben al jaren weg uit NL) maar toen vond ik het zo stresserend dat de tranen in m'n ogen sprongen als vooral m'n moeder, schoonmoeder en stiefmoeder zoveel kritiek op mijn interieur hadden. Maar 't natuurlijk allemaal ultra-burgerlijk ouwe wijven gezever he, dat moet je wel goed voor ogen houden!
-Dat jullie zo kunnen wonen! ! (mijn schoonmoeder in tactvolle bui)
'T is maar net wat je belangrijk vindt.
dinsdag 8 juni 2010 om 07:40
Dit "probleem" snap ik dus echt niet. Wat doe je moeilijk? T is jouw verjaardag en als je geen zin hebt vier je t niet!!!!
Klaar.
Ik vier het ook nooit en probeer ook zo min mogelijk naar verjaardagen toe te gaan. Heb er gewoon een hekel aan.
Spreek liever gewoon met vrienden af ipv dat verplichte verjaardagsgedoe.
Succes!
Klaar.
Ik vier het ook nooit en probeer ook zo min mogelijk naar verjaardagen toe te gaan. Heb er gewoon een hekel aan.
Spreek liever gewoon met vrienden af ipv dat verplichte verjaardagsgedoe.
Succes!
dinsdag 8 juni 2010 om 08:18
dinsdag 8 juni 2010 om 08:22
Ik hou ook niet van verjaardagen vieren, vind het teveel gedoe. Het ene jaar vier ik het wel, het andere niet.. ligt er maar net aan of ik het wel/niet zie zitten. De ene keer nodig ik familie en vrienden uit, de andere keer alleen familie of helemaal niemand en ga ik een dagje op stap. Maakt de ander helemaal niks uit verder, het is mijn verjaardag en ik bepaal met wie en op welke manier ik het eventueel wil vieren. Niks geen moeilijk gedoe met feestjes geven om een ander te plezieren.
dinsdag 8 juni 2010 om 08:28
quote:nevermindme schreef op 08 juni 2010 @ 00:04:
Verjaardag, tja dat is misschien voor veel mensen een reden om een feestje te geven, familie en vrienden uit te nodigen.
Ik verafschuw mijn verjaardag, heb er nooit zin in en nodig nooit mensen uit. degene die komen, die voelen zich naar mijn mening verplicht, namelijk mijn 3broers + aanhang en een vriendin en haar vriend. Hoezo denk je dat? En dan nog heb ik er geen zin in. Uiteindelijk laat je het zelf gebeuren. Kan je er beter wat leuks van maken
Verplicht leuk, gezellig doen, praten (waar ik redelijk vaak geen behoefte aan heb). Zeker als je niet altijd lekker in je velletje zit kan verplicht gezellig doen leiden tot gezellig voelen. Op zich niet verkeerd om eens verplicht gezellig te doen en te praten.
Maar nu is mijn verjaardag as zaterdag, hoef ik niet te werken en heeft die vriendin haar afspraak verzet om bij mij langs te komen. Nou zeg, die vriendin vindt jou zo belangrijk dat zij zelfs een afspraak verzet en reageer jij zo. Beetje ondankbaar.
Please, heeft iemand tips om deze dag te overleven?Overheenstappen van het baal gevoel dat er mensen zijn die om je geven.
Ik verafschuw mijn verjaardag, heb er nooit zin in en nodig nooit mensen uit. degene die komen, die voelen zich naar mijn mening verplicht, namelijk mijn 3broers + aanhang en een vriendin en haar vriend. Hoezo denk je dat? En dan nog heb ik er geen zin in. Uiteindelijk laat je het zelf gebeuren. Kan je er beter wat leuks van maken
Verplicht leuk, gezellig doen, praten (waar ik redelijk vaak geen behoefte aan heb). Zeker als je niet altijd lekker in je velletje zit kan verplicht gezellig doen leiden tot gezellig voelen. Op zich niet verkeerd om eens verplicht gezellig te doen en te praten.
Maar nu is mijn verjaardag as zaterdag, hoef ik niet te werken en heeft die vriendin haar afspraak verzet om bij mij langs te komen. Nou zeg, die vriendin vindt jou zo belangrijk dat zij zelfs een afspraak verzet en reageer jij zo. Beetje ondankbaar.
Please, heeft iemand tips om deze dag te overleven?Overheenstappen van het baal gevoel dat er mensen zijn die om je geven.