juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik "lek" al weken, er komt inderdaad al melk uit, vooral als ik in bed lig. Tja....het hoort erbij maar echt opwindend vind ik het niet. En sex eigenlijk ook niet meer, vriend wil niet meer echt vrijen want vind zwanger niet mooi en als hij het al wel zou willen komt hij er eigenlijk niet meer in. Want het doet wat zeer en voelt heel strak. Ik heb daar vorige week naar gevraagd bij controle, vroeg me ook af hoe dat hoofdje er straks doormoet, maar het was niet vreemd. Waarschijnlijk heb ik onbewust al minder zin waardoor ik wat verkramp. Nou ja, het kan ook nog op andere manieren

Ik heb trouwens vanaf gisteravond een keiharde buik, het doet geen pijn maar het voelt wel erg gespannen. Zit in dubio of ik moet bellen. Misschien komt het ook wel door de stress van het hele weekend geen lenzen dragen, vond het tijd voor een reservebril maar moest daarvoor 2 dagen zonder lenzen rondlopen, een mol ziet nog meer, pffff! Wat een genot toen ik ze net, na het opmeten, weer in kon doen!! Trouwens, het lijkt wel of buik al iets zachter wordt.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
@ Felice,

wat bijzonder dat ze bij jou je ogen wel wilde opmeten.

Het schijnt namelijk tijdens je zwangerschap, door de invloed van hormonen, niet verstandig te zijn om je ogen te laten opmeten. De sterkte wisselt dan en je hebt dan geen goede meting,

Ik kan bijvoorbeeld sinds ik zwanger ben geen lenzen meer dragen, die verdraag ik gewoon niet.

Mijn vriendin is opticien en vertelde mij dit, ze zegt alsv rouwen ineens het idee hebben dat hun sterkte is veranderd, zou je eigenlijk moeten vragen of ze zwanger zijn... maar ja dat doe je ook weer niet zomaar!
Ze zei ook dat de sterkte weer kan veranderen als de baby er is hoor.. maar dan heb ik in ieder geval een reservebril die ik een paar dagen kan dragen voordat er opnieuw opgemeten wordt. Anders moet ik een paar dagen zonder lenzen en dan ook zonder bril door het leven voor ze kunnen meten en dat zie ik niet zitten met een baby, ik zie echt heel weinig zonder.

Dus ik weet dat het risico erin zit dat ik straks weer moet, maarja..
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Nee, okej dan is het goed!

Is zo jammer als je je bedacht had dat je voorlopig met deze bril vooruit kan en het blijkt achteraf niet zo te zijn!

Maar kan mij voorstellen dat je nu graag een goede sterkte wil!

Ik heb vorige week nog een zonnebril op sterkte gekocht, doordat ik normaal lenzen draag, heb ik alleen maar gewone zonnebrillen!

En ja dat wordt hem nu ook niet!
Goedemiddag allemaal,

lekker he verlof,......

vanmorgen bij de gyn geweest en.....we hebben een eigewijze dame !! Ze ligt nog in een stuithouding !! Verder helemaal goed op schema (2275gr), maar gyn twijfelde over een draaipoging ivm de bloedstollingafwijking die ik heb..

Toch hoef ik pas over 2 weken terug te komen, wellicht dat ze nog vanzelf draait. We zien het wel, al lagen de andere dames al ruim op tijd in de juiste houding.....

Ga even wat doen hier, dames zijn op het kdv, dus even mn slag slaan....

Grtz M
Hahahaha ik dacht ik houd het netjes met mijn geklus:-p

hmm we gaan t zeker weer snel proberen. Schijnt dat het baring sneller op gang kan brengen. Zou fijn zijn! Geen zin in 42 weken. Haha
hahaha, daarom vind ik 't juist eigenlijk eng worden om 't nog te doen. Ik wil nog even paar weken genieten van verlof met baby in de buik.... Of is 't een bakerpraatje dat daarvan de bevalling op gang kan komen??
Ja, dat is dan weer de vraag he....

Als dat zo is, moeten wij misschien ook maar eens gaan klussen!!! Heb ook geen zin in 42 weken!

Maar dan wel na vrijdag, na de bruiloft....

MevrS: is het medisch onderbouwt of euh... gebruik je het gewoon als excuus om regelmatig te klussen???
Hahaha nee medisch onderbouwd. Prostaat vocht helpt de baarmoedermond weken. Maar er moet wel vaak geklust worden, wil je er iets aan hebben.
Ik had begrepen dat sperma alleen hielp als de baarmoedermond toch al aan het verweken was, dus als die er toch al 'klaar'voor is.....

En ananas en bitter lemon kun je ook alvast in huis halen.....

grtz m
Nou het helpt niet hoor! Ten minste niet bij dochter. Ik was het op een gegeven moment zó zat dat ik wilde vrijen met man. Hij wilde niet. Toen barste ik in tranen uit: "Maaaar, als dat nou helehuhuhupt" Nou toen gevreeën en er gebeurde niks....
Hehe, dat is ook niet alles dan he Mango?

Wij hadden tot 32 weken een verbod, da's ook niet alles hoor

Pfff, heb heel de dag gewerkt. Thuis, maar wel voor mijn werk. Eigen aanbod hoor, dus zielig ben ik niet maar ik ben wel heel gaar nu hahaha. Morgen de boel even op het werk op de server zetten.

Morgen een groei-echo. Ben benieuwd hoe groot Skippy intussen is!
anika, hoe schatten ze het gewicht in van je kleintje? ben daar zo benieuwd naar . heb ik namelijk nooit iets over gehoord.. neem aan dat ik meer hoor als ik woensdag voor de groeiecho ben geweest.

fussie, waarom krijg jij een groeiecho? Kan best zijn dat ik iets gemist heb hoor...

en vrijen... eh, klussen, nee,dat zit er hier ook niet meer in. Krijg super snel kramp als ik maar even ik een gekke houding ga liggen.. laatst zulke zere benen s nachts, dat ik uit ben gegaan om mn benen te laten bijkomen... hort er allemaal bij he.

vandaag geboorteenveloppen gelabeld met adresetiketten. Zien er leuk uit. Ook de geboortezegels er vast opgeplakt. is dat klusje ook weer klaar :-) en zo spreiden we de kosten een beetje he!
Zusje bij een groeiecho meten ze het bovenbeentje, buikje en hoofdje en zo komen ze uit op de groote.

Sex staat hier ook op n laag pitje, zodra ik naar bed ga slaap ik al komt wel weer, oei Fussie een verbod, dan is het juist verleidelijker om te doen

hier het laatste weekje werken

merk je al wat aan de hond Annickaatje, gedraagt ze zich al zwanger?
Zo, net drie ijsjes op!! Wel van die heeel mini hoor, maar 20cal per ijsje, heerlijk!!

En helemaal bijgelezen!

Ga zo maar naar bed, ben beetje onrustig vanavond, rusteloos... weet niet waar het door komt. Denk omdat ik te weinig (haast niet..) buiten ben geweest vandaag, heb ik echt nodig... vriend is naar vergadering, dus kon ook niet met hond uit, toch maar een goede babyfoon met terugpraat functie kopen!!

Morgen werken,dus zo naar bed, maar eerst even alles klaarzetten, kleren enzo, anders denk ik daar morgen zo lang over na, en vast ontbijtspullen klaarzettne, oppastas voor mn meiske,etc.

Pezuls, ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!! Man weer thuis toch? En morgen aan het scheren?

Hezter op vakantie? Al tijdje hier niet gezien volgens mij.

Anika, ik duim voor je man!! Hoop dat gesprek goed gaat!! Zou ZO fijn zijn!!

Enne, nog geen melkproductie hier.. zal nog wel komen!!

Ben ook zo benieuwd wanneer eerste babys komen!!!

En namen.. nog niet helemaal uit... maar heb wel voorkeur en dat staat op het kaartje... op de proefdruk dan he! WIl lettertype nog aanpassen denk ik..

Vince vind ik mooi, maar die andere naam die je noemde ook hoor IM! Ben benieuwd waar een ieder voor kiest!
Ieniemama leuke naam btw, zo heet m'n zoontje maar dan met een J.
Zus 3 ijsjes

ik vond het maar koud vandaag, geef mij maar zon, dan neem ik de dikke enkels wel op de koop toe.

Heb trouwens heel burgerlijk een abbo op de leesmap genomen voor tijdens het verlof, heerlijk boekjes lezen en relaxen!!
Dames, wat doen jullie nou? Ineens een beetje gaan zitten mutsen over klussen? Een paar weken voor iedereen hier begint aan een kraamtijd waarin er aan de lopende band in je kruis gekeken wordt? Hoog tijd om wat aan dat schaamtegevoel te gaan doen
Blleeeegh, weer een k-nacht. Man zit er wat door heen en gisteravond laat nog gepraat en heel veel gehuild. Hij ziet er wat tegen op dat de baby komt. Gebroken nachten, minder vrijheid en hij is al zo moe. Hij heeft het heel erg druk op het werk, met de band en het bestuur van de buurtvereniging. Daarnaast wordt hier in de buurt aan de lopende band geklust en kwam gister het nieuws dat het huis van de buren binnenkort ook aangepast gaat worden. (Nieuwe kozijnen en een traplift, aangepaste badkamer en keuken) Hij kan dat op het moment niet filteren.

Maar ondertussen plant hij wel allemaal optredens voor in augustus.... Wanneer hij ook vakantie heeft. "Dat is ontspanning" Ja, maar ik ben hem dan wel sowieso de hele dag 'kwijt'. (Zenuwen, opbouwen, enz) en de volgende dag is hij ook niet altijd het zonnetje in huis.

Ik gun hem zijn optredens en plezier, maar wil heb ook wat beschermen voor de drukte....

En met alle hormonen valt een opmerking als: "Ik weet niet of het wel zo'n goed idee was, een tweede" in totaal verkeerde aarde. Daar kwam hij vanochtend wel weer van terug, maar ja, ik heb er de hele nacht over liggen malen. Bah.

Sorry, maar moest het even kwijt. Ik ga straks naar de kapper en daarna lekker in bad/bed. Even tijd voor mezelf.

Miffy: Het begint immers al tijdens de bevalling! Inwendig onderzoekje hier en daar, poepen, plassen, kotsen voor het oog van je man/gyn/vk/kraam.

Dan ben je de schaamte snel voorbij!

Nut: Lekker een abbo op de leesmap. Heerlijk rustig tijdschriften lezen! Lekker makkelijk! Succes met je laatste weekje werken!

Zus: mini ijsjes! Das een goede! En wat georganiseerd die enveloppen! Wij moeten zelfs nog aan het ontwerpen!

Fussie: Veel plezier/succes bij de echo vandaag! Laat je het even weten?
Ik ben er ook nog hoor! Ben alleen vaak te moe om te reageren. Lees wel steeds mee.

Mango, niet leuk! Die van mij kan ook zo tactisch zijn. Vanochtend zei hij, wat ga je allemaal doen vandaag (als in welke klussen ga je aanpakken) terwijl ik echt kapot ben en vandaag (kk zijn weg) echt even wilde rusten. Maar jij ook lekker vandaag een dagje voor jezelf dus!

O ja en kende je die oud-collega van mij?

En ik las van alles over ijsjes. Hier gaan ze er ook snel door. Minstens 2 per dag en dan niet van die kleintjes, gisteren 2 cornetto's!!

Wij zijn ook uit de namen en het kaartje! Raar om zo de namen in zo'n kaartje te zien.

Over 6 weken ben ik 39 wk en wordt het kindje gehaald. Ook zo'n raar idee.

Ik zal proberen weer wat vaker te reageren!
@ Mango, balen zeg z`on rot momentje... en door de hormonen merk ik dat ik zelf ook niet alles goed kan filteren wat er gezegd wordt.

Mijn rug is wat minder breed als normaal zeg maar...

Gisteravond gezwommen en vond het totaal niet fijn!

Had last van een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, kon moeilijk vooruit komen en kreeg later ook nog steken in mijn onderbuik.... bah!

Nu heb ik nog steeds z`on zeurderig gevoel in mijn buik, voelt niet echt fijn.

Ik heb vanmiddag ook een liggingsecho, ben benieuwd, maar weet haast wel zeker dat Ukkie de afgelopen 2 weken niet gedraaid is. Als dat zo is dan kan ik mijn lichaam echt niet!
Hoi, even snel een reactie voor Mango, ik heb ook voorliggende placenta, en voel de baby ook vooral aan de bovenkant en de onderkant. Net onder m'n ribben voel ik z'n kont steeds verschuiven, en helemaal onder in m'n lies voel ik z'n handjes steeds. Dus dat kan kloppen hoor, dat je hem nu anders voelt!

Zo nu even de rest bijlezen...
Waaah, wat veel weer geschreven ik kan het echt allemaal niet bijhouden.

Nou, ik ga een poging doen.

MLK, wat een lief meisje, en wat maak je toch allemaal mee !

Allis, klinkt gezellig, hoe jij en je Brit aan het nestelen zijn.

Keye, ben je er al aan uit, met de naam?

Annickaatje, hoe was het tweede gesprek van je man?

MevrS, ik moet er nu niet aan denken dat daar gemasseerd wordt, ik voel me nu al zo beurs, en dan is er niet eens een kind doorheen gekomen.

Mango, wacht maar af tot je de baby in je armen hebt, opeens vindt je de handen en voeten en alles van je dochter zo groot geworden, en dan besef je hoe snel de tijd eigenlijk gaat.

Gaat het weer wat beter met je man? Dat met dat optreden ken ik wel ja, het hele weekend heb je niks aan ze, op de dag zelf zijn ze vroeg weg en de dag daarna zijn ze brak

Kena, fijn dat je genoten hebt van de tweede huwelijksnacht!

Hier nog geen melk te bekennnen. Succes met de liggingsecho.

Zusje, 3 ijsjes, jammie, jammer dat er bij ons in de diepvries geen liggen.

Hezter, 2 cornetto's mmmm, jemig hoe lang blijven we nog doorpraten over ijsjes, dalijk moet ik op de fiets hoor, effe ijsjes halen.

Nut, heerlijk, een abbo op de leesmap, geniet ervan.

Hier is mijn man thuis, hij is heel moe en al 5 kilo afgevallen. Hij wil pas zijn haar eraf zodra de plukken eraf vallen, hij heeft nl nog enige hoop dat het blijft staan, de grapjas. Nu 2 weekjes rust, waarvan hij alleen op dinsdags, ook vandaag dus, een kuur krijgt en daarna mag hij weer een week kuren . Ik vind het zo onwerkelijk te bedenken dat hij in totaal 9 weken hiermee bezig is, terwijl er over 4 weken al een kleine is, ik kan me werkelijk er niks bij voorstellen hoe het hier gaat lopen.
Zo na een bezoekje aan de kapper, lekker badderen en slapen ziet de wereld er weer heel anders uit!

Ik heb mezelf ook heerlijk verwend met een haarmasker en een gezichtsmasker.

Pezuls: 5 kg afgevallen! Dat gaat snel! Zie je het erg aan hem? Lekker dat hij even 2 weken thuis is. Hoe gaat het verder met jou? Als je het niet bij kunt houden is dat geen probleem hoor! Wij blaten de boel hier wel vol.

19juni: Zoals jij het beschrijft voeli k het precies! Fijn! Want ik weet soms niet wat ik voel en ben als de dood dat ie weer draait!

Kena: Hoe was je echo? Ligt ie goed?

Hetzer: De naam zegt me zo niks. Ik zal man en buurvrouw nog even vragen of zij haar kennen. Dus over 6 wk heb jij je kindje al in je armen! Dat schiet mooi op!!
owwwwwww!!! Het is niet mn dag vandaag! Heb ik net een hele lap getypt, is alles weg!!!!

Om in het heel kort te vermelden dat zoon vanmorgen een gat heeft gebeten in mn jurk en ik echt nog nooit zo boos op hem ben geweest!!! Ook mn nieuw gekochte zonnebril laten liggen in een winkel, waar nu dus iemand anders mee blij is. Hij zat nog in het tasje van de Hema.

En dan ook dit nog grmbl. Eens kijken of ik er vanavond kom om (weer) op iedereen te reageren. Nu zoon maar van bed halen en de rest van de zooi hier even opruimen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven