Tetteretteee - hier tetteren we lekker verder

03-06-2010 23:25 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is alweer deel 7 van de plek waar we niet alleen lekker tetteren over onze dieren maar ook kletsen over alle andere zaken die ons bezig houden: offtopic kennen we hier niet!

Een voorproefje van onze mooierds

Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's

Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
quote:Kletsmajoor schreef op 09 juni 2010 @ 15:08:

[...]

Dikgedrukte doet mij aan een stripje van Jan Jans en de kinderen denken

Mij ook (Uitkramen? Uitkramen?? Uit-kra-men????)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ja Ann, voel me niet lekker. Maar maak me ook veel zorgen om die rechtzaak. Ik krijg nergens hulp, ik mag niet weigeren om niet naar die rechtzaak te gaan, maar ik heb bij de politie "bewijs" geleverd dat ik mijn leven niet zeker ben en ze laten niets horen. Het OM ook niet. Ben dus achter veel dingen aan maar ja, as getuige kan niemand mij officieel te woord staan. Moet toch niet gekker worden dat ik 5 jaar geleden het zelf er nog levend af heb gebracht en een geheim leven heb aangenomen, en dat ik door een foutje van de politie gewoon nu vogelvrij ben in een zaak van een vriendin van mij.

Ik verwonder mij zeer. Nou meer dat ik mij er ziek door voel. De politie was niet eerlijk en ik heb nooit geweten dat ik evt. in een rechtzaak zou moeten getuigen. Voelt alsof ik weer 5 jaar terug ben in de tijd. Met dit verschil, toen werd ik alleen nog maar het ziekenhuis in geslagen, met die verknipte gast van mijn vriendin vrees ik meer voor mijn leven. Heb foto met wapens van hem opgestuurt naar de politie maar OM en politie bellen niet terug. Zal toch wat zijn dat ik mijn eigen geweldadige relatie overleefd heb, een nieuw geheim leven heb en dat ik door een gek waar mijn vriendin mee bevriend was het loodje ga leggen. Ik wil dat ze onze veiligheid veilig stellen bij de getuigenis. Of zijn ze het stukje vergeten te lezen dat hij haar ook geprobeerd heeft te wurgen?

Nou ik slaap er al dagen niet van.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Mijn buurvrouw eet ook klimop. Ik woon heel vaak naast 'dat soort' mensen. Leuk hoor Ik vraag me trouwens wel af of ik het goed onthouden heb over die klimopVolgens mij is klimop giftig voor mensen en (knaag)dieren, alhoewel mijn konijnen af en toe wel eens een blaadje wegpeuzelen en nog steeds rondhuppelen. De bessen zijn voor vogels weer niet giftig!
quote:Kletsmajoor schreef op 09 juni 2010 @ 15:12:

Brandnetel heeft geen streepjes Slof

Ach moet alle twee aan je voet
Lieve Mylene, ik zit meestal in de meeleesstand, maar nu even niet dus. Zou jij niet eens een advocaat gaan nemen. Jezus meis dat is helemaal niet mis. Je kunt eventueel eerst navragen of de kosten voor een instantie of een ander zijn.
MV. Wat zoebie zegt.

Dit is trouwens toch ook veel te veel om in je eentje te klaren meid. Zorg jij wel goed voor jezelf?

Praat je erover?

Poelepoelepoelepoes!
Lieve MV (even snel voordat ik mijn bedje induik),

Kun je slachtofferhulp niet inschakelen? Een advocaat of andere vorm van rechtsbijstand? Zijn er in NL instanties die zich inzetten voor mishandelde/bedreigde vrouwen? Er zal toch ergens, praktische, hulp vandaan moeten komen, dit is toch van de gekke? Je kunt hier of elders of via mail altijd je gal spuien, je verdriet uiten, onze schouders lenen, etc.

Ik wil je zo graag meer bieden dan dit maar ik weet niet hoe
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
MV, ff snel voordat ik ga stemmen: ga idd juridische hulp inschakelen (heb je een rechtsbijstandverzekering?). Dit is natuurlijk van de zotte zo. Dikke
oja stemmen

Dat ga ik zo ook nog even doen...op weg naar de stad kom ik lang het stembureau.

Heb rond 18u met mooie ogen afgesproken,gaan pizza eten in de stad.

Morgenavond gaat hij al weg voor een lang weekend motorrijden ergens in Frankrijk (geloof ik..)

MV heb je bureau voor rechtshulp oid al gebeld?

Das toch van de zotte dat jij je zo niet meer veilig voelt!

Oliif,balen dat het zolang moet duren met dat unlocken.

Nou kan ie nog niet gebruikt worden.

Anneke zou het zeker niet persoonlijk opvatten van die giegelbiggende collegaatjes van je.

Die zijn zo jong en zijn in zo'n andere levensfase.

Ze doen toch aardig tegen je toch?

die kippies zijn zo met hun vrije tijd en sociaal gebeuren aan elkaar verbonden dat ze het waarschijnlijk niet eens doorhebben...

Brandnetelsoep zou me niet zo trekken...maar brandnetelkaas is erg lekker hoor!

al zal dat weer moeilijker zijn

Verder groot ingeslagen hier.

8 flessen wijn (vino verde,mmmmm)

en 10 dozen zachtvoer voor de poezels (zitten 8 zakjes in per doos)

en nog wat lekkere dingetjes (zelfs aan R heb ik gedacht met XXL schnitzels en currywurst)
XXL Schnitzels

Waar ben je geweest, bij de Aldi of de Lidl? Hier ben ik ook eigenlijk zo in Duitsland maar doe dat eigenlijk nooit. Toch maar eens doen dan, tied zat!
ik weg weg...tot later!!

oja...antwoord op je vraag: bij de Aldi was ik
MV, ik denk/vind ook dat je een advocaat moet inschakelen. Dit kan toch niet? Zo is het geen leven voor je. Altijd maar in angst zitten. Geen wonder dat je zo'n zenuwpees bent af en toe. Ik zou dat ook worden.

Dan kan hij/zij de pliessie eens aanpakken. Dit leven gun ik niemand. En jou al helemaal niet. Heb je eindelijk een nieuw leven en dan gebeurd het wéér. Maar dan erger.

Ik eet niks met brandnetels er in. Ik peins er niet over. Da's onkruid. Brrrr.

Lekker geshopt Bieb, en lief dat je nog wat voor R. hebt meegenomen.

Ik ben dus de stad in geweest. En het was heerlijk! Zelf de lichte regenbui kon mijn goede humeur niet verpesten. Lekker zelfs. Ik weet nu wel zeker dat ik er goed aan heb gedaan om om meer medicatie te vragen en weer aan het werk te gaan. Anders had ik deze dag niet op deze manier meegemaakt. Als ik nog thuis was gebleven had ik alleen maar geforumd en spelletjes gedaan.

Ik heb zelfs weer energie. Heb nog 2 wassen gedraaid en de kattenbakken schoongemaakt. Haring met poes en hond gedeeld. Tara kan heel netjes van de vork eten

Om jullie ook te laten lachen vandaag

Myleen, ik moet zo weg (en heb vanmiddag liggen slapen) maar schakel svp (juridische) hulp in! Hier ga je aan onderdoor en dat is niet de bedoeling
Myleentje heb je dit al gelezen?

http://www.om.nl/vast_men ... vragen/u_bent_getuige_in/

Wanneer is die zitting? Ik wil best met je meegaan hoor.
http://www.juridischloket ... hloket/Pages/default.aspx
Zo, ben net voor de bui weer binnen. Even wat boodschappen gedaan en terug gekomen zonder wat ik nodig had. Lekker handig. Wel even nog een email naar de politie gestuurd of ik nog iets hoor, en morgenochtend ga ik ze weer bellen (afd. is niet de hele dag aanwezig).

Lief van je klets, het is wel in jouw woonplaats. Even checken hoe en wat. Hoe het er nu voor staat weet ik niet of ik wel heen durf. Als ze mij niet terug bellen dan weet ik niet wat ik moet doen. Kan je je niet ziek melden?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat een leuke plaatjes allemaal ratteke ..

Ik ben nu een stoofpotje aan het maken met hamlapjes en tagliatelle / i /a (?) met spinazie en knoflook.

Lijkt me heerlijk.

Alleen vriend zeurt nu al over de knoflookwalm.. wacht maar tot hij het proeft :D

Ik hou zo van knoflook, heerlijk. Hij alleen niet,. dat is wat minder ;)
Poelepoelepoelepoes!
Op de zitting

Als u bij de rechter-commissaris een verklaring hebt afgelegd, hoeft u in de

meeste gevallen niet op de rechtszitting te komen. Soms vindt de offi cier van

justitie het belangrijk dat u toch op de zitting zelf nog eens uw verhaal doet. Hij

zal u dan oproepen om op de zitting te verschijnen. U krijgt daarover een brief.

Getuigen à charge en getuigen à décharge Er zijn twee soorten getuigen:

getuigen à charge en getuigen à décharge. Getuigen à charge zijn getuigen

die worden opgeroepen op verzoek van de offi cier van justitie. Zij hebben in

de regel een belastende verklaring voor de verdachte. De verdachte en zijn

advocaat kunnen ook getuigen laten oproepen. Dit zijn de getuigen à décharge.

Ook zij worden door middel van een brief opgeroepen door de offi cier van

justitie.

Verplicht te komen Getuigen zijn verplicht om te komen. Als u om persoonlijke

redenen niet kunt komen, moet u een brief schrijven aan de offi cier van justitie.

U moet daarin duidelijk vertellen waarom u niet kunt komen. De offi cier van

justitie kan besluiten dat u toch moet komen. In het uiterste geval kan de

rechtbank beslissen dat de politie u tegen uw wil naar de zitting moet brengen.

http://www.rechtspraak.nl ... eineenstrafproces2008.pdf
Ik heb bij de Elsevier 2 speciale edities gekregen met 100 toprecepten. MV, doe ik jou daar een plezier mee??
MV, wat een stress...

Idd juridisch advies inwinnen hoor!

Anneke, die schapen op je werk weten niet beter. En dat is ze ook niet aan te rekenen, dat soort wijsheid komt met de jaren, kun je niet aanleren. En misschien voelen ze dat ook wel, dat ze qua wijsheid en levenservaring nog een hele slag te slaan hebben voor ze zover zijn als jij? Misschien is dat waarom ze zo bij elkaar klitten en denken ze misschien wel dat jij er niet eens behoefte aan hebt om bij hen, de schaapjes, te zitten kletsen?

Ik heb een hoop gemist de afgelopen dagen hier. Om vergeten c.q. gemiste verjaardagen, mijlpalen, successen, klein en groot leed, kleine en grote (ver)liefdes toch nog eventjes te memoreren:

En voor vanavond heb ik de kroeg maar open gegooid. Moest nog wel even met de stofzuiger en emmertje sop er door voor het weer toonbaar was, maar ik denk dat er best wat van te maken is:

De koelkast is gevuld, de tap aangesloten, de frituur staat aan, maar 't is wel zelfbediening
Iets anders
Zoë is nog een beetje bozig. Ligt de hele dag boven op de krabpaal en komt er alleen vanaf om te eten en op de bak te gaan. Oh ja, en als ze denkt dat we 't niet zien gaat ze op het konijnenhok liggen en hengelt ze met 1 pootje naar 't konijn. Heb al gezegd dat er voor minder permabans uitgedeeld worden maar dat maakte geen indruk

Konijn is er totaal niet van onder de indruk trouwens, zo'n hengelend kattepootje. Snuffelt er aan en hopt op d'r gemak weg. Zij is in het zaagsel iig sneller als Zoë bovenop die tralies en dat weet ze maar al te goed volgens mij.

Het eten van Zoë. Tja, paard en rijst is het geworden. Geblenderd tot een prutje. 20 dagporties voor 2 katten in de vriezer, en dan zien we wel weer verder. Meneer eet er momenteel gewoon van mee, op de lange duur zal dat te eenzijdig worden voor 'm maar voor nu kan het wel zei de DA. En hij vindt 't lekker, dus 't is geen straf.

Zoë smult er ook van, alleen weet ze zich nog niet zo goed raad met de grotere stukken. Ik moet iig een betere blender of keukenmachine aanschaffen als ze op dit dieet moet blijven want de blender die ik heb begon al ietwat heet te worden en te stinken de laatste keer... vandaar ook de grotere stukken.

De wond ziet er wel stukken rustiger uit. Het rode, het vurige is er af lijkt het wel. Helaas heeft het anti-jeukmiddel weinig geholpen. Ze is nog altijd in latex dus. Begint te scheuren dat kraagje, dus ik moet gaan shoppen en ergens stevig latex zien te kopen en weer gaan knutselen.

DA belde vandaag: voorlopig nog even zo doorgaan, dat de wond rustiger is, is erg hoopvol maar wil op zich nog niet zó veel zeggen.

Helaas heeft de dierenbescherming in deze regio geen potje, hij werkte voorheen in een andere regio waar wel een potje was en hij dacht dat het landelijk was. Jammerdebammer maar 't is niet anders. Er is wel een betalingsregeling mogelijk, maar dat laat ik man lekker regelen. Kan die nog even testosteronblazen

Mijn eigen zweefsio (fysio die ook natuurgeneeskunde, reiki, aromatherapie en nog wat zweverigs doet) komt over een paar weken een bakkie doen en kijken of ze wat voor Zoë kan betekenen zonder dat er weer met pillen of zalfjes of diëeten(waar moeten die puntjes nou??) gewerkt moet worden. Ach ja, dat valt in de categorie baat het niet dan schaadt het niet. Heb via via ook wat adressen van kattenfluisteraars doorgekregen maar daar weet ik nog niet zo goed van wat ik er van moet vinden eigenlijk.

Stress is een reëele optie natuurlijk, maar of een kattenfluisteraar dè manier is om daar achter te komen? I dunno...

En nou ga ik eerst man even koffie brengen, die moppert voor de tv over het journalistieke gebral op ned 1. Ga even een beetje olie op 't vuur gooien
Iets anders
Arme Babs, heb je zo lopen poetsen op de kroeg, blijft-ie leeg...

Nou ja, ik kom effe snel een biertje pakken, maar eigenlijk houd ik me ook enorm bezig met de verkiezingen. Het is superspannend!

Fijn dat de wond nu iets rustiger lijkt, en ook fijn dat de kattebeesten het eten lusten. Nu maar weer even afwachten....
Ik ga even het haar van man knippen met de tondeuse bewerken en dan kom ik een biertje halen!
Wat hoor ik nou? Hebben we een bar? Ik schuif aan! En ik pak ff een tia maria cola. Lekker hoor. Wel rustig hier... Ach, ik vermaak me wel. Heb een nieuw psp spelletje, ik ga wel gamen.

Gelukkig gaat het iets beter met Zoë. Nog niet optimaal maar toch. Heb je haar eerste pakje met één rijlaars gemaakt of twee? Anders kan je die andere laars toch nog gebruiken voor een nieuw pakje?

Want waar zou je anders zulk stevig latex moeten vinden? Bouwmarkt?
*proost*

TH, met de tondeuze? Oeh... da maggik nie meer... Flauw hoor....

Ratteke: haar eerste pakje was met 1 rijlaars. Maar toen leek het goed te gaan en kreeg man last van opruimwoede en de rest is geschiedenis... Ik vond al latexpermeter.com maar ik heb geen idee of die prijzen een beetje redelijk zijn. Wel alle kleuren van de regenboog, kan ik 'n hele collectie voor d'r maken

Trouwens: goed van je zeg, vandaag!!! Nog steeds zo'n goed gevoel er over?
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven