zwanger van de tweede

28-05-2010 20:12 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje te hebben meegeschreven op een ander topic merk ik dat ik behoefte heb om ervaringen te delen met moeders die zwanger zijn van de tweede. Ik ben veel minder hyper, onzeker en onwetend. Bovendien heb ik nog een klein ventje rondlopen die ook aandacht vraagt waardoor ik minder met mijn zwangerschap bezig ben en/of er minder tijd voor heb.

Wie kletst er mee?

tabel 27 juni

Kunnen jullie merken aan de oudste dat er verandering op komst is, dat hij/zij reageert op je zwangerschap? ik heb het idee dat onze dochter er heel erg mee bezig is, ontzettend opstandig, huilen om vanalles, aanhankelijk zijn enz... terwijl ze dat normaal gesproken echt niet is/doet.
lisey mijn dochter vindt mijn buik ontzettend intressant en wil ook steeds kusjes geven en duwen enzo. ze zegt ook daaag beebie. Verder neem ik haar vaak mee naar de verloskundige en laat ik haar de nieuwe babykamer vaak zien. Of ze het echt begrijpt weet ik niet. Ze is op dit moment wel hangeriger dan normaal, maar dat heb ik nog niet gelinkt aan de komst van haar broertje.

morgen vertrekken we voor 2 weken naar italie. nog even genieten met z'n 3tjes.
Veel plezier in Italië!!

Onze meid is niet echt van het kusjes geven en buikvoelen. alhoewel dat de laatste dagen wel wat vaker voorkomt. Dan vooral luisteren, of de baby ook schopt

Ze is trouwens ook helemaal niet van de baby's. Wanneer we iemand tegenkomen met baby, of bij een vriendin op visite gaan die net is bevallen, dan wil ze vooral NIETS van die kleine weten. heeft ze altijd al gehad met baby';s. Ben benieuwd hoe dat straks zal gaan.
@ Lisey: Absoluut! Mijn dochter is ook aanhankelijker en meer tegendraads sinds ze weet dat er een babytje bij komt..Ik probeer haar dus een beetje het gevoel te geven dat we samen een baby krijgen..papa en mama een kindje en onze dochter een broertje of zusje en dat een grote zus heel belangrijk is omdat ze mag helpen met verzorgen en haar broertje of zusje dingen mag leren en dat papa en mama blij zijn dat ze nu niet meer alleen hoeft te spelen. Zo zit ze er volop tussen. Waarschijnlijk willen ze ook wel een kleine bevestiging dat ze nog net zo lief zijn als voordat mama een baby in de buik had.

@pipoo en vivalavida: Ik heb ook een voorgevoel dat het een jongentje word, maar dit dacht ik al voordat ik zwanger werd. Zegt natuurlijk niks, maar het zou leuk zijn! Al vind ik twee meiden ook erg leuk! En meisjesnamen vind ik nog steeds leuker! Ik droom ook steeds over de baby en in mijn droom was het wel een meisje maar ja ook dit zegt niks..pff geduld is een schone zaak!

Groetjes!
Onze oudste heeft het nog niet echt door volgens mij. Maargoed die is dan ook nog maar 22 mnd. Hij roept wel eens baby maar denk dat ie dan mijn navel bedoelt...

Ik heb zelf ook een voorgevoel dat het een jongen wordt, maar dat komt denk ik omdat de oudste ook een jongen is.

Achja we zullen zien, altijd goed!

Wilde geboortekaartjes wel op tijd geregeld hebben (of nouja geregeld, we hebben ze uitgekozen maar nog geen tekst doorgegeven of bestelling geplaatst). De oudste was 5 weken te vroeg, niet dat dat nu ook per se zal gebeuren maar ik wil het wel klaar hebben, dan hoef ik er een ander niet mee op te zadelen.
Ik snap wat je bedoelt PaTaSa, met de geboortekaartjes op tijd. Ik heb dat eigenlijk met alles, het zit me nu al achter, terwijl we nog 12 weken te gaan hebben. Maar toch reken ik niet verder dan 35e week, daarvoor meot alles klaar! Vanavond gaan we de babykamer opnieuw verven, weer een stap in de goede richting en dan in het weekend alle babyspullen die nu bij schoonzus in opslag staan, ophalen en uitzoeken en wassen enzo.

mijn voorgevoel is dat we een meisje krijgen. Maar dat komt dnek ik idd omdat we al een meisje hebben. kan me niets vorostellen bij een jongen. Toch wel spannend hoor! De echoscopiste zei met de 20wekenecho: ik neig naar een meisje, maar kan het echt niet zeker zeggen. dus ja, we houden daar wel aan vast, maar zekerheid hebben ze niet haha.

Hier tot nu toe weinig last gehad van de warmte, maar ik heb gegrepen dat het hier in het hoge noorden ook lang zo warm niet was dan in de rest van het land. En ik blijf lekker in de schaduw of binnen, zoek de zon ook zeker niet op! Gelukkig hebben we een heerlijk donker, koel huis!
Zo wij zijn weer een beetje aan het bijkomen! Vrijdag feest was tja, meer een moetertje, maar evengoed laat. Bruiloft zaterdag was geweldig en ook laat. Zondag puin geruimd in huis en daarna leuk verjaardagsfeest gehad! En mazzel met eht weer, want dankzij de nieuwe parasol die ik zaterdag had gehaald, konden er een heleboel toch lekker buiten zitten ondanks dat het miezerde. Het kleintje is heerlijk verwend. Zondagavond echt gevloerd. Slecht geslapen vanwege alle drukte. Gisteren wat aangerommeld en huis opgeruimd. Vannacht heerlijk geslapen. Ik kom dus weer een beetje bij.

Vriendlief is druk bezig met het ophogen van ons pad naast het huis. Heeft hem 2 dagen (van 5 uur) gekost om alle stenen eruit te halen en netjes op te stapelen (worden hergebruikt). Hij en z'n vader zijn net begonnen met het weer opbouwen ervan. Als dat klaar is gaan we op vakantie, denk van het weekend, hoop wat eerder. Waarheen weten we nog niet echt. Hebben tussen NL en ZFrankrijk wel een aantal campings op het oog. LIgt aan het weer.

Donderdag krijg ik eerste echo, spannend! Ik voel me lekker beroerd door de dag heen. Moet echt weer op tijd eten. Hoef niet te kotsen gelukkig, maar lekker is het niet. Sinds gisteren doe ik mee met MvM. Zal nog even teruglezen.
Hallo allemaal,

Sorry een echo post maar wilde dit even delen

Vandaag echo gehad. Was heel positief. Ik weet alleen niet of ik hier mag blijven schrijven. Ik ben namelijk niet zwanger van de 2e maar van de 2e en 3e.

Complete verrassing. Ben nog niet aan het idee gewend.

Vond het al zo speciaal dat na 2 jaar het toch nog lukte.

Ben heel erg moe nu. Moesten het natuurlijk ook tegen heel veel mensen vertellen en ook nog halve dag gewerkt.

Morgen lees ik jullie berichten en zal ik reageren.
quote:Manu3la schreef op 08 juni 2010 @ 22:01:

Hallo allemaal,

Sorry een echo post maar wilde dit even delen

Vandaag echo gehad. Was heel positief. Ik weet alleen niet of ik hier mag blijven schrijven. Ik ben namelijk niet zwanger van de 2e maar van de 2e en 3e.

Complete verrassing. Ben nog niet aan het idee gewend.

Vond het al zo speciaal dat na 2 jaar het toch nog lukt

Ben heel erg moe nu. Moesten het natuurlijk ook tegen heel veel mensen vertellen en ook nog halve dag gewerkt.

Morgen lees ik jullie berichten en zal ik reageren.Wauw wat geweldig manuela! Wat een verassing moet dat geweest zijn! Nu krijgt de zwangerschap natuurlijk een heel andere wending! waarschijnlijk moet het zo zijn, omdat je hierna niet meer zwanger wilde worden i.v.m je leeftijd.. heb je tweelingen in je familie? Of is het toeval? Je buik zal ook wel harder groeien zeker! Leuk hoor! Laat het maar even lekker bezinken! In ieder geval gefeliciteerd!
manuela, wat geweldig!! Gefeliciteerd hoor maar wel even een knop omzetten zeker? Lijkt me heel wat om te horen te krijgen. Maar alles is dus wel goed met de kleintjes? Spannend hoor!!
Wauw Manu3la, wat een verrassing voor jullie. Je kunt nu natuurlijk een eigen topic beginnen 'zwanger van de tweede en derde , maar ik verwacht dat je ook hier welkom blijft

Inderdaad heel speciaal dat je na twee jaar proberen zomaar zwanger bent van een tweeling. Een dubbel-cadeautje. Ik heb even niet onthouden of je ook iets van hormonen slikte om de kans een zwangerschap te vergroten?
Hey manu3la ,wat een verrassing zal het geweest zijn! Laat het maar lekker bezinken. Goed nieuws!
@ WOW manu3la, gefeliciteerd! Jee wat een verassing, dat is vast even wennen, of ben je er al hartstikke blij mee? Zo klink je in ieder geval wel! Tuurlijk blijf je hier welkom!!!
Hey Manu3la, Van harte gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws!

Inderdaad een dubbel kadootje!

Laat het lekker even bezinken en daarna lekker dubbel genieten!! Super!
Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor jullie felicitaties. Ik moet zeggen het is nog niet echt doorgedrongen. Je weet het maar……..

Wordt heel moe van alle uitspraken;

- Zeg maar nee want dan krijg je er 2 (Ik heb nooit nee gezegd)

- Jullie zullen het druk krijgen

- Jij liever dan ik

- Ik moet er niet aan denken

Heb het er net nog met mijn vriend over gehad en volgens mij zijn wij de enige die er nog geen probleem van hebben gemaakt. Weten dat er een aantal praktische dingen geregeld moeten worden maar dat komt goed en voor de rest zien we wel. Zijn allebei flexibel

Fijn Monxmar en anderen dat ik hier mag blijven schrijven . Zou een ander topic kunnen openen maar zie dit toch als zwanger zijn van een 2e (2e zwangersschap)

@ Monxmar Succes morgen met de echo

Heb inderdaad ook last van de warmte. Laat mij maar lekker in de schaduw zitten.

@Lisey

Ik merk nog geen verschil aan mijn zoontje. Wel loopt hij lekker rond te vertellen dat mama een baby in de buik heeft (niet zo slim want het zoontje van mijn baas zit op dezelfde kinderopvang) maar hij heeft nu nog geen idee wat het precies inhoudt. Hebben gisteren ook verteld dat het er 2 zijn maar of het echt doordringt. Wellicht later als de kamer klaar is of hij een keer mee is geweest naar een echo.

Inderdaad alles is goed met de kleintjes. Zijn op schema, alle 2 kloppend hartje en het vruchtzakje zag er goed uit. Uiteraard blijft de angst dat het mis kan gaan. Ben morgen ook pas 8 weken.

@Moontje. Bij mij liep berichtjeuitjebuik inderdaad een week achter maar heb het zelf inmiddels aangepast. Bij mij liep berichtjeuitjebuik inderdaad een week achter maar heb het zelf inmiddels aangepast.

JA gisteren hoorden we dat zowel de vader van mijn moeder en de vader van mijn schoonmoeder een tweeling waren. Ik vond het al gek dat ik zo snel dik werd maar ik dacht dat het kwam omdat het de 2e keer is.

@ allen

Hebben jullie nog suggesties voor leuke (tweeling)namen. Moeten nu namelijk wel 2 jongensnamen en 2 meisjesnamen verzinnen.

@Patasa

Nee geen hormonen gebruikt. Helemaal spontaan.
@Manu3la; Volgens mij is het een kwestie van 'go with the flow' (als je begrijpt wat ik bedoel). Je groeit vanzelf mee in wat je hebt. Ik heb een keer een moeder van een drieling gesproken. Zij vertelde dat zij het niet als zwaarder of lastiger had ervaren dan moeder worden van een eenling (niet dat ze ervaring had met een eenling ). Natuurlijk; als moeder van een eenling lijkt me een tweeling ook wel aanpoten, maar dat is vast wel vergelijkbaar met het krijgen van je tweede en je derde eenling. Ook daar moet je even aan wennen.

Een tweeling lijkt me ook leuk, al zou ik het wel jammer vinden om niet nog een derde zwangerschap mee te maken. (uitgaande van dat ik liefst drie kinderen zou willen krijgen). Maar in jouw geval is het juist een bonus!
En toen ik jouw verhaal las, dacht ik. Oeps, dat kan natuurlijk ook nog . Wie weet wat bij mij tijdens mijn eerste echo aan het licht komt. Mischien wel een drieling
@ Pipoo

Klopt helemaal een bonus en het komt allemaal wel goed. Op dit moment geniet ik gewoon van het zwanger zijn en we gaan nu eerst de 4e verjaardag van onze zoon voorbereiden en vieren en daarna op vakantie en als dat achter de rug is gaan we de rest regelen en bekijken, voorbereiden e.d.

Wanneer heb je je echo?

Ik weet nu het kan allemaal. Laat ze maar goed kijken
We hebben het hartje zien kloppen vandaag! Het is er maar 1 en het wordt een meisje !!

@ manu3la, jee wat een rotopmerkingen allemaal! sommige mensen (nou ja, veel dus) beseffen helemaal niet wat ze nu eigenlijk zeggen he. en als je dan de ene na de ander opmerking krijgt is het niet echt leuk meer! volgens mij ben je heel nuchter, althans zo klink je, en is dat een van de beste ingredienten om dit aan te kunnen! vrienden van ons (naja kennissen) die hebben net een tweeling gehad en daar houd ik m'n hart meer voor vast. die heten timo en tygo... apart best leuk maar samen vind ik het helemaal niks! volgens mij is dezelfde voorletter ook helemaal niet handig (qua post bv).

@ lisey, omdat ik de vorige keer 6 weken te vroeg ben bevallen wil ik eigenlijk 32 weken voor de bevalling klaar zijn (aaaahhhhh!!!), maar daarvoor moeten we nog wel even de zolder verbouwen en daar een kamer maken voor onze zoon (we hebben nl maar 2 slaapkamers op de eerste) en dan zal hij daar toch ook wellicht even moeten wennen en vervolgens de babykamer... kortom, ik ben nu al begonnen met het uitzoeken van de troep (lees voornamelijk verschuiven) die op zolder staat en te bedenken wat ik daar wil (een vide, maar daar is vriendlief het nog niet zo mee eens).

@ patasa, jouw eerste was ook 5 weken te vroeg, had je toen ook alles al geregeld? wij waren eigenlijk net toevallig klaar en ik had ook net een proefdruk van het geboortekaartje aangevraagd.
Van harte gefelciteerd Monxmar, een meisje, super! Het gaat goed hier met de koningskoppeltejs, zouden wij dan toch ook een meisje krijgen? Voor ons is het nog een verrassing, maar ik neig zelf naar een jongen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat we al een jongen hebben.

Ik heb ook altijd geroepen dat ik een tweeling leuk zou vinden, maar het is ons niet gelukt Toch nog maar een keertje proberen dan haha Maar namen in de trant van Timo en Tygo zouden het dan ook niet worden nee. Niks mis met de namen op zich maar het lijkt te veel op elkaar. Zo ken ik ook een tweeling Mandy en Sandy, en dan hebben ze ook nog 99% van de tijd dezelfde kleren aan. Ieder zijn/haar keuze natuurlijk maar dat zou ik dan niet doen.

Onze oudste is 2 weken geleden verhuisd naar een groot bed op zolder. Kamertje is echt een stoere jongenskamer geworden (al zeg ik het zelf haha) en het gaat echt super. Wilde echt op tijd beginnen met oefenen want stel dat het niet zou gaan, had ik de verhuizing weer even uitgesteld. Maar vanaf dag 1 gaat het heel soepel.

Vorige keer waren de grote lijnen allemaal wel geregeld, proefdrukjes (wisten ook hier niet wat het werd) waren oke, alleen de enveloppen waren nog niet geschreven, bed stond niet op klossen, had nog geen koffertje voor het ziekenhuis, maargoed dat zijn allemaal van die dingen dat komt allemaal wel goed. Maar nu wil ik dat dat ook allemaal gewoon geregeld is, zul je zien dat ik nou 2 weken over ga....

@Lisey en Monxmar, jullie zijn allebei te vroeg bevallen, wat zijn de verwachtingen nu. Zeggen ze daar bij jullie iets over? Mijn vk zegt dat ik nu ook meer kans heb om vroeg te bevallen, maar ik hoor/lees ook vaak dat er niks van te zeggen is en dat je net zo makkelijk overtijd kan gaan.
Monxmar, wat leuk, een meisje!!

Hier moest er ook verbouwd worden, want maar 2 slaapkamers, géén zolder... Onze grote slaapkamer is nu ongetoverd tot 2 kleine, maar het kan allemaal best. Je hoeft er toch ook alleen maar te slapen he Klein nadeel: dochter moet over onze kamer om op haar kamertje te komen, en iedereen die langskomt moet natuurlijk haar nieuwe kamer zien. Dus jan en alleman moet eerst door onze kamer, die dus constant netjes meot zijn (NOT!! )

Nu nog de babykamer opnieuw in de verf, en dan kan alles ingericht. Ik wil het ook graag zo snel mogelijk klaar. Nu alweer bijna 29 weken zwanger, en wil het echt klaar voor week 35. Maar liefst nog eerder natuurlijk. Man wordt gek van me

Vorige keer moest de bovenverdieping nog in de verf enzo, maar aangezien ik 1 week en dochter 2 weken in het zh heeft gelegen, was daar toen nog wel de tijd voor. Maarzoveel dingetjes die ik zelf had willen doen, moesten door anderen gebeuren. Dat gaan we nu voorkomen

De VK heeft bij mij juist gezegd dat er niets over te zeggen valt, kans dat ik weer eerder beval is net zo groot als altijd. Kan net zo goed tot 42 weken doorlopen. Hoop het eerlijk gezegd niet... Weer zó vroeg hoeft voor mij niet, maar ben het zwangerzijn al helemaal zat, dus week 37 is voor mij oke zeg maar
Hoi sorry dat ik zo weinig van mij heb laten horen. Hier gaat alles goed hoor. Wel erg druk de laatste tijd met de verhuizing van mijn moeder. Heb volgens mij ook last van harde buiken, vooral 's avonds. Is dat niet erg vroeg met 14 weken?? Ik weet dat ik bij mijn vorige zwangerschap ook wel veel last daarvan had, maar volgens mij begon dat pas rond de 17-18 weken.

Monx wat leuk een meisje!! Zagen ze dat al zo vroeg?? Hoeveel weken ben jij nu?

Vandaag zijn we wezen kijken voor meubeltjes voor onze dochters nieuwe kamer. Zoveel leuks gezien, maar ik vind het moeilijk hoor. Als de baby geboren wordt zal ze ongeveer 14,5 maand zijn. Vind haar dan toch te klein voor een peuterbedje. Denk dat we haar maar in haar ledikantje laten slapen

Nou ik zal proberen wat vaker wat van me te laten horen.
Hihi, het was een grapje en had niet gedacht dat jullie erin zouden trappen !!! Ik ben nu (bijna) 8 weken zwanger, dus moet nog heeeeeeeeeel lang wachten voordat mijn gevoel (en kleine wens) wordt bevestigd (of niet).

Er is bij mij geen reden gevonden dat ik 6 weken te vroeg ben bevallen. Ik kreeg met 32 weken lichte bloedingen. Een week lang ben ik zh in en zh uit geweest, had iets last van harde buiken alleen voelde ik die niet eens. Inwendige echo, blaasontstekingtest, inwendige echo, uitwendige echo, weeenactiviteit, uitstrijkje, ze hebben het allemaal onderzocht en ze konden niks vinden. Ik voelde me verder prima en omdat iedereen zei 'oh heb ik ook gehad en tot 42 wk doorgelopen' ben ik de week erna gewoon weer gaan werken (achteraf stom want dat had mijn verlof kunnen zijn). Die maandag daarop voelde het opeens anders, menstruatieachtige krampen en wat slijmerig bloedverlies ipv waterig (bloedprop denk ik). Heel erg zitten dubben of ik nu wel of niet ging werken, maar toch maar de VK gebeld. Ik beleek 1cm ontsluiting te hebben! Naar het ziekenhuis waar ik de hele dag een beetje op een bed gezeten heb en niks aan de hand. 's Avonds kreeg ik opeens ergere krampen en 's nachts heb ik op de verloskamer geslapen. Eind van de middag is onze kleine vent geboren met 2450g en 45cm. Ging hartstikke goed met hem meteen en hij heeft een dag in een open couveuse gelegen, daarna in een wiegje. HIj heeft 2,5 wk in het ziekenhuis gelegen (en ik 10) omdat hij moest aansterken om zelf te kunnen drinken. Nu zie je er echt niks meer van, het is een lang end! Net als z'n vader.

Maar goed, omdat ze niks gevonden hebben is de kans op een vroege bevalling de volgende keer iets groter dan bij een ander. Maar het kan dus inderdaad net zo goed zijn dat ik 2 weken overloop. Ik hoop niet op dat laatste, al hoeft 6 weken te vroeg ook niet van mij. 37 of 38 weken lijkt mij prima! Ik hoop vurig op een goede thuisbevalling, lijkt me zo bijzonder. En op een lekker verlof deze keer. De vorige keer heb ik dat wel erg gemist, nog even een tijdje helemaal alleen dikzitten op de bank en rommelen in huis. We hadden een grote verbouwing achter de rug en woonden weer net een maandje beneden. Had een hele boel 'bewaard' voor mijn verlof... En die buik met een kindje erin heb ik ook zoooooo gemist!
ha ha monx ik was er echt ingetrapt! Ik vond het al zo vreemd. Dacht al " huh, kunnen ze nu al de geslachtdelen zien???" " dacht dat die nog geen eens gevormd waren". Maar het was dus ook een grapje. Ik heb wel van iemand gehoord waarbij ze het al met 12 weken zagen. De baby lag er echt mooi voor. Dat vond ik al ontzettend vroeg.

Wij gaan met 17 weken een pretecho laten maken. Mijn vriend wil het heel graag weten. Ikzelf kan wel wachten tot de 20 weken echo. Opzich wel leuk dat we het voor de vakantie weten voor het geval dat we iets leuks zien. Stiekem denk ik dat ik wel een voorkeur heb voor een meisje. Ik denk omdat ik ook echt van tutten houd. Ik zie mezelf ook als een echte meidenmoeder. Ik zal denk ik echt even moeten omschakelen als het een jongen blijkt te zijn. Al zal ik daar natuurlijk ook heerlijk mee kunnen knuffelen.

Oops ik word geroepen. Tot later.
Hey Monxmar, ben er ook gewoon met 2 benen vol ingetrapt....

Ik wijt het maar gewoon aan zwangerschapshormonen.....(komen ze toch nog van pas! )

Ik had vandaag een extra groeiecho. Zag er in principe goed uit. Half juli heb ik er nog een en dan kijken ze nog eens goed naar de nierbekken want die waren iets verwijd.

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven