Mode & Beauty alle pijlers

paard rijden

11-06-2010 14:17 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil gaan beginnen met paard rijden, ik het eerst uit proberen of dat wel iets voor mij is,

kan ik gewoon een oude spijkerbroek dragen met gewone rubberlaarzen.
Och Pompidoe: en dan ben je verloren als je weer een eigen paard aanschaft.

Al je tijd en geld naar dat beest toe. Je beste jaren geef je aan zo'n knol!

Maar wat een genot!
Leuk! Ik heb zelf vanmorgen eens gezocht naar een manage bij mij in de buurt. Na 16 jaar niet gereden te hebben, wil ik ook weer gaan rijden.

Ben bang dat het weer zwaar verslavend wordt, zeker gezien de grote hoeveelheid buitenritten dit je kan maken (omgeving Scheveningen/Wassenaar).

Ik heb alleen nog een drempel... Een 'jeugdtrauma' van de bitchy paardenmeisjes en kliekjes. Heel raar, ben nu 28 en dat speelt nog steeds. Ik ga er maar gewoon vanuit dat dat bij volwassen niet speelt

Wat me trouwens op MP opvalt is dat er vooral kinderkleding te koop staat.

Ik moet wel een aat 38 of 40 hebben denk ik. Weten jullie hoe de broeken over het algemeen vallen?
Ach, die paardenmeisjes! Moet eerlijk zeggen dat er op sommige maneges nog wel een duidelijk onderscheid is tussen de manegeruiters en de meiden met eigen paarden. Maar boeiuh, je bent inmiddels 28. Bovendien is het vaak ook niet echt slechte wil, maar de paardeneigenaren zijn er gewoon altijd, en hebben daardoor vaak een betere band onderling, bespreken ook meer over hun eigen paarden.

Niets van aantrekken en gewoon lekker gaan rijden.

Voor broeken zou je ook eens op het bokt-forum kunnen kijken. Wordt ook veel tweedehandsspul aangeboden!
Dat onderscheid zal er inderdaad altijd wel zijn. Maar inderdaad, boeiuh! Het lijkt me gewoon heerlijk om weer te gaan rijden.

Ik ga zeker even op het bokt-forum kijken, bedankt voor de tip!
Hi Anneke,

Volgens mij heb je al veel advies en tips gekregen en heb je die vanmij niet meer nodig haha maar dan toch een kleintje....een legging misschien wel zo fijn, maar kijk eens op marktplaats kun je vaak voor een prikkie wel een rijbroek en laarzen scoren hoor...anders gewoon een legging! mocht je in de buurt van leiden wonen mag je ook best ff wat van mij lenen...maar dat hoor ik dan wel...

Verder ben ik gewoon super benieuwd hoe je het gaat vinden, het is zo'n geweldige sport...dus ik hoop dat je nog even een reactie geeft als je geweest bent, ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen.

Hobbel ze!
idd Niets aantrekken van wat anderen doen of vinden op de manege,Maar gewoon genieten van die stoere sport.

Ik ben het met Hiltje eens, hoge leren rijlaarzen zijn geweldig! Duur maar geweldig ik heb ook wel jophurs en chaps maar die draag ik bijna nooit

Tja en wat pasvorm betreft van je rijbroek, dat verschilt per merk en model.Zelf heb ik altijd een strak sluitend model met en lage taile.

Als je een broek met zitvlak neemt, zou ik voor echt leer of suede gaan en niet voor kunstleer. Dat zweet nogal vind ik.

Gr.Merel
quote:hiltje schreef op 12 juni 2010 @ 10:00:

Och Pompidoe: en dan ben je verloren als je weer een eigen paard aanschaft.

Al je tijd en geld naar dat beest toe. Je beste jaren geef je aan zo'n knol!

Maar wat een genot!Jajaja, I know. Wil het ook samen met iemand doen, zodat we de verantwoordelijkheid en tijd kunnen delen (wil ook wel gewoon met vakantie kunnen ). Iemand interesse om samen met mij een springkanon van 5 jaar kopen (heb mijn research al gadaan )? Anders doe ik het toch maar in mijn eentje , stal is maar 5 minuutjes van mijn huis, gelukkig.
@TO, ook ik ben erg benieuwd hoe je eerste les zal zijn en hoop dat je nog laat weten hoe het was.

Voor diegene die vroeg naar de maten van de broeken, mijn ervaring is dat ze min of meer gelijk lopen met reguliere kledingmaten. Het goedkope polyesterspul (lekker warm in de winter) valt normaal, het katoenenspul (bijv Pikeur) koop ik altijd 1 maat groter, vind ik fijner zitter (de stof is ook stroever, maar zit zo lekker!!! en ademt).

Gewoon een keer zo'n grote paardenwinkelketen binnenlopen , passen en dan searchen voor tweedehands op bokt of mp.

Kliekjesvorming heb je op elke manege en in alle sporten. Het valt mij op dat het vaak tot en met 25 jaar gaat, de ouderen doen daar vrij normaal over (tenminste op de stal waar ik rijd). Lekker boeiend, het is jouw geld en jouw tijd, mag je alsjeblief zelf weten wat je ermee doet, nietwaar?
[quote]Anneke15 schreef op 11 juni 2010 @ 14:17:

ik wil gaan beginnen met paard rijden, ik het eerst uit proberen of dat wel iets voor mij is,

kan ik gewoon een oude spijkerbroek dragen met gewone rubberlaarzen.[ /quote]

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven