Soep met brood, hoe eet jij dat?

12-06-2010 11:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen eten wel eens 'soep met brood', maar hoe eet je dat nou? Zit er ook vlees bij of alleen een bolletje met soep, en wat voor soep (en) eet je dan? Of eet je er niet eens brood bij of lekker stokbrood...nouja...ik eet het vanavond en zit eens te bedenken wat ik er allemaal bij kan doen.
Hoi! Gewoon geen brood maar kroepoek

Pittige Tomatensoep

Hoofdgerecht voor vier personen, bereidingstijd circa 15 minuten

Ingrediënten

Olie

300 gram soepgroenten (diepvries)

250 gram taugé

1 pakje Conimex Boemboe, Sajoer Tjampoer

2 pakjes gezeefde tomaten

1 eetlepel sambal

Ketjap

500 gram kipfilet (klein gesneden blokjes)

250 ml water

Bereidingswijze

• Braad in een wok met een beetje olie de kip bruin en roerbak daarna de groenten hierdoor.

• Roer in een andere pan de tomaten, water, boemboe, sambal en ketjap doorelkaar.

• Breng dit zachtjes aan de kook en voeg de groenten toe.

• Serveer met gefruite uitjes en kroepoek. (tip, Java kroepoek van Conimex)
@AgentL

Mijn man was al op pad voor de boodschappen en ik heb hem net gebeld met een extra lijstje voor de groentensoep!
Oh heerlijk. Het liefst een goed gevulde verse pan groentesoep, met heel donker brood erbij met zoveel mogelijk zaden/pitten óf een donker brood uit de bbm, met roomboter en kaas en dan lekker soppen.
Dat verschilt per keer. Soms heb ik zin in stokbrood met kruidenboter erbij, een andere keer maak ik een stapel boterhammen, dan weer alleen soep maar wel flink gevuld. Net waar je zin in hebt dus
Vanavond zelfgemaakte chinese tomatensoep met turks brood en zelfgemaakte kruidenboter!
Wij eten een ciabatta of stokbrood met tapenade of pesto, rucola, brie, walnoten en honing uit de oven en die delen we dan door de helft. Vaak met een kop tomatensoep erbij.

Oh en gisteravond had ik een enorm vullende maaltijdsoep met heel veel groente, dan wordt zo'n broodje erbij te veel. Toen hadden we wel gewoon stokbrood met kruidenboter.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:elninjoo schreef op 12 juni 2010 @ 11:22:

Vers, nog even in de oven warmgemaakt, stokbrood met roomboter of kruidenboter en dat soppen in de soep.Mmmm
Wij eten ook wel vaak soep met een zelfgemaakt broodje hamburger.

En anders inderdaad met stokbrood of ander lekker brood met kruidenboter, kaasjes of tapenade.
Soep met stokbrood of een kaasuienbrood of iets Eventueel om te soppen, maar dat doe ik alleen bij tomatensoep.

Verder geen beleg, ik hou niet van beleg op stokbrood
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Verse groentensoep en dan stokbrood met jonge kaas en dan dippen in de soep mmmmmmmm
wat ook lekker is stokbroodje met ham, kaas en tomaat uit de oven of een tosti met ketchup of stokbrood met kruidenboter, tapenade of met brie
quote:nummerzoveel schreef op 12 juni 2010 @ 12:36:

@AgentL

Mijn man was al op pad voor de boodschappen en ik heb hem net gebeld met een extra lijstje voor de groentensoep!

Ik heb die pot nog in de kast staan, en géén idee wat ik zou gaan eten vandaag. Het liefst maak ik zelf soep maar ben nu al te laat daarvoor. Want dat moet natuurlijk de hele dag trekken

Die potten van De Kleinste Soepfabriek zijn een goed alternatief. Heb ook nog stokbrood wat op moet, dus dat zal ik in het broodrooster doen. En kijken wat erbij te smeren...
Ah wacht! Kan een tosti van peynir maken van dat stokbrood! Dan zonder Sucuk, want ik wil een vegetarische dag vandaag...
Heee, bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen dat mensen soppen vies vinden hahahaha.

Wij eten vanavond nu groentesoep met ballen, harde witte bolletjes, geitensmeerkaas, tapenade of pesto.

En een broodje hamburger erbij want dat wil mijn vriend (die het eigenlijk ook geen echte maaltijd vindt).

Eet smakelijk!
Pittige/goed gevulde tomatensoep met geroosterd witbrood en dat is mijn enige 'sop'gerecht. Gruwel er bij andere dingen van.

Snert en bonensoep met gebakken broodreepjes en die ik er dan wel apart bij.

Zoals al eerder opgemerkt is hier, brood in/op de uiensoep, nee liever ernaast.

Andere soepen, hooguit wat (afbak)stokbrood erbij.
Bij snert hoort roggebrood met spek erop.
Ik lust geen roggebrood; doe wel eens heel donker brood met spek, maar liever 'soldaatjes'.
Ik eet nooit soep als hoofdmaaltijd, alleen als vooraf.

Dan ligt het aan de soep of ik er brood bij doe. Dat brood is dan wel om te soppen.
Met een tosti, liefst kaas-prei en dan níet soppen.
Ik eet soep meestal als middageten. En dan lekker brood erbij met bijvoorbeeld kruidenboter..Maar 9 van de 10 keer zit mijn broodje helemaal onder de maggie om het vervolgens in mijn soep te dopen en op te eten

Ik doop altijd, slurpen doe ik nooit, wat vervolgens overblijft qua soep, eet mijn vriend meestal op Want ik hou alleen van brood wat onder de soep zit, niet van de soep zelf :P
quote:Bloemetje1989 schreef op 12 juni 2010 @ 12:44:

Vanavond zelfgemaakte chinese tomatensoep met turks brood en zelfgemaakte kruidenboter! Recept!
Ja en dan ook van de kruidenboter alsjeblieft!
Wij maken altijd italiaanse tomatensoep en eten daar stukjes stokbrood bij met kruidenboter (soppen mag, maar ik giet inderdaad soep over het stukje brood) of uiensoep met een stukje brood met kaas erbovenop óf maaltijdsoep met beboterde sandwiches die alleen gesopt kúnnen worden...
quote:Lizzielientje schreef op 12 juni 2010 @ 11:49:

Ik doe altijd eerst op de bodem brood, dan laagje soep,

laagje brood, laagje soep, laagje brood, laagje soep, kruidenboter en laagje soep en dan shake it.

Is dat shaken met of zonder deksel? En wat nu als dan het laagje brood bovenop komt ... dan kan je niet meer bij je soep?

En wat dacht je van saucijzenbroodje, worstenbroodje of kaasbroodje, ragoutbroodje. Kaasstengels, soepstengel of een zelfgemaakte panini, (tosti gemaakt van pistoletje in een grill)...

De keuze is een reuze...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven