Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
voor jou Ibi, en voor je zussen.

Fijn dat je katten goed opgevangen gaan worden!
Jeetje, een paar dagen niet gelezen hier en wat een verdriet en onmacht IBI. Zorg goed voor jezelf meid. Grijp alle hulp met beide handen aan.

Fijn dat je katten onderdak hebben gevonden en heel fijn dat je zo'n hechte familieband hebt.

Ik wens je heel veel sterkte toe
Ik ga zo slapen. Tot morgen iedereen.

Morgen Een gesprek op mijn werk ben benieuwd
Slaap lekker (voor zover mogelijk) IBI
Truste Ibi

Gesprek op je werk om verlof te kunnen krijgen/nemen?
Alle reacties Link kopieren
Trusten meisje
Ja, dat vind ik echt.
Trustuh Ibi en succes morgen met het gesprek op je werk.
Ik wens je veel sterkte, Ikbenik.
World of Warcraft: Legion
Succes op je werk vandaag, hopelijk gaat dat allemaal zoals je het zou willen op dit moment.
Ja, succes met je gesprek! Laat even weten hoe het ging :-)
Heb je een beetje geslapen?

Succes vandaag met het gesprek op je werk.

En vandaag is toch ook nog een poging om sperma in te vriezen? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Ik denk aan je
Goedemorgen, Veel succes met het gesprek op je werk
Heb redelijk geslapen ben te laat op werk omdat ik mezelf ineens rook en bedacht dat een mens hoort te douchen.

Voel me inmiddels verdoofd hoef niet te huilen meer (kan ook door medicaftie komen)

Vandaag idd nog een kans voor het sperma. Wel is verteld dat de erectiestoornis komt door de kanker en dat de prednison de tijd moet krijgen om ook daar ze zorgen dat het aanslaat.

Vind het een gek idee dat ik er straks niet ben terwijl ik wel bij hem mag zijn. Ik wou dat ik rijk was en dat werken mocht ter afleiding maar niet moest.

Mis nu alweer een aansluiting waardoor ik later naar hem toe kan. Wou dat ik een auto had.

Normaal ben ik best dankbaar voor wat ik heb en wil ik niet zoveel materiële zaken hoor maar nu zou het wel handig zijn.
Goedemorgen Ibi

Succes met je gesprek op je werk vandaag! Misschien is het wel even lekker om afleiding te hebben? En even wat andere mensen te spreken dan verpleging en familie. Laat je ff weten hoe het gegaan is?

En dat van die praktische zaken kan ik goed begrijpen ja, het zou allemaal wat makkelijker zijn als je kon gaan en staan waar je wilt zonder op bustijden enzo te hoeven letten. Openbaar vervoer is altijd wel goed, maar er gaat zo vreselijk veel tijd in zitten he.

Kusss en sterkte weer vandaag!
IBI, ik wil je heelveel sterkte wensen. Wat een nachtmerrie waar je in terecht bent gekomen.

Mijn ervaring is dat pratische zaken zich vaak vanzelf laten regelen. Dit heeft wel even tijd nodig, maar vaak komt dit wel op z'n pootjes terecht.

IBI, wat veel belangrijker is goed voor jezelf zorgen. Goed eten, regelmaat en jezelf niet vergeten. Alleen als je goed voor jezelf zorgt kan je goed voor een ander zorgen. De 1e stap hierin is goed, gezond en regelmatig eten! Wees goed voor je lijf.
Lieve Ibi

weer even een

Laat je lekker vertroetelen door choco vandaag en maak je niet druk om je werk!
Peas on earth!
Ik moet van Choco doorgeven dat ze (met haar man) nu onderweg is!
Wat fijn en mooi dat je zo veel steun uit verschillende hoeken krijgt. IBI, ik vind je dapper.

Veel sterkte voor jou, HIH, gewooneenzus en Tara.
Hai Ibi,

Hoe is het gegaan vandaag? Heb je een goed gesprek gehad?

voor jou en HIH en de andere familie
Ibi heeft een halve croissant en een flesje vruchtensap op!

Ze heeft 3 pakjes dextro gehad en dikke knuffels namens jullie!! Bloemen en een kaart ben ik vergeten, wilde er zo snel mogelijk heen..

En nu ga ik een uurtje liggen. 3,5 uur in de auto ben ik niet gewend
goed gedaan Chooc

Ieb, hoe is het gesprek op je werk gegaan?

Wat een geweldig lieve zussen heb je trouwens en ook HannaViva fantastisch dat je voor de katten wil zorgen, echt heel erg fijn!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
IBI Gewoon eventjes een

Hoe is het gegaan op je werk?
IBi, hoop dat het gesprek op je werk meeviel.

En idd ook een compliment voor de lieve dingen die iiedereen voor je doet als chocolover en hannaviva, en niet te vergeten je lieve zussen.

Mocht ik iets voor je kunnen doen dan mag je altijd een beroep op mij doen, klussen of schoonmaken waar je het over had. Ja we kennen elkaar niet maar misschien zijn er meerdere die mee kunnen helpen. Ik zag dat ik niet zo dichtbij woon denk ik maar wil toch kijken hoe ik je kan helpen als dat moet.

Sterkte, en geweldig dat je weer gegeten hebt.

Hoe is het gegaan met HIH met het sperma en andere behandeling?

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven