Bizarre complot theorieën

15-06-2010 11:45 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon samen met een complot minnende man.

Overal weet hij wel een nieuwe complot theorie van te maken. En hoewel ik er soms stapelgek van word ( werd, het is al een stuk minder ) , kan ik er wel om lachen.

De meest bizarre is dat hij serieus opzoek ging, en lid wilde worden van : The flat earth society. met , jawel, mensen die geloven dat de aarde plat is.

Ook heb ik al 1000x gehoord dat de eerste maanlanding een studio opname is. Dat Paul Mccartny dood is, en dat Jim Morrison nog leeft.

Sure sure.

Maar het lijkt mij zo leuk om hém ( Vriend dus, niet Jim ) eens om zijn oren te slaan met een volslagen belachelijke theorie. ( Een die bestaat, het liefst inc officiële website )

Iets van "New world order of the Creeping Buttercup" waarbij blijkt dat de boterbloem een schaduwregering heeft, en ons wil overheersen.

Welke leuke, bizarre, trieste complot theorieen kennen jullie ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:2Italy2 schreef op 15 juni 2010 @ 12:34:

Tja de maan...

Van de week nog een programma op Discovery over het feit dat het de grote aftroeftruuc van de v.s. was richting de ussr.

En feit is, en vlag kan niet wapperen op de maan. Dus die foto van de wapperende vlag op de maan + astronaut is waarschijnlijk net zo waar als de fotoshop foto's van Madge.

Maar goed, het is denk ik altijd goed om het nieuws met nodig cynisme te bekijken en zelf je hersenen te gebruiken.Yep denk ik ook.
quote:qwertuu schreef op 15 juni 2010 @ 12:34:

Sinterklaas en Zwarte Piet? Die zijn dus nep.Wat flik je ons nou???
quote:Iwannalive schreef op 15 juni 2010 @ 12:28:

Maar wat vinden jullie dan van die van de MAAN?

Denken jullie dat we daar geweest zijn??

Ik vind het wel vreemd dat we in al die jaren nog nooit teruggeweest zijn. Dat is zo on-Amerikaans Ja, zo denk ik er ook over! Heeeerlijke theorie
Vliegtuigstrepen zijn geen geheime communicatiemiddelen. Daar zit een chemische stof in die het volk rustig houdt. Moet je maar eens opletten: als er oproer dreigt, bàrst het van de vliegtuigstrepen.

De aswolk van Ijsland was een experiment om te kijken of de rustgevende stof nog werkzaam was. En het klopte, want na een paar dagen sluiten van het luchtruim begon het volk te morren en zelf oplossingen te zoeken. Dat is niet de bedoeling, dat we zelf weer gaan nadenken, dus is het luchtruim weer opengesteld.

Wisten jullie niet he?
quote:Snormel schreef op 15 juni 2010 @ 12:34:

[...]

Nou, het soort gegevens waar hij mee komt zijn helaas wel wat moeilijker te pareren.

Het is wel geinig om hard te lachen om complottheorieën ("kijk eens, hoe achterlijk"), maar als een verder intelligend en redelijk denkend mens dan allerlei technische kwesties aanroert over het verbrandingspunt van staal en beton en zo (de twin towers hadden niet in kunnen storten door vliegtuigen alleen, daar moeten explosieven aan te pas zijn gekomen), dan ben je er niet met alleen maar meewarig kijken. Ik kan niet zo uit het hoofd aantonen dat een staalconstructie wél zacht wordt van brandende kerosine.

Je kunt maar twee dingen doen: óf de discussie niet meer aangaan ("ik geloof gewoon iets anders dan jij"), of tegenargumenten verzamelen. En in dat tweede heb ik niet zoveel zin. Want dan moet ik niet alleen gaan zitten studeren op bouwconstructies, maar ook nog op een heleboel andere kwesties.

(en nee, verwijzen naar websites is ook geen optie. Voor elke website die ik kan aanvoeren ("lees dit dan!") heeft hij wel weer een andere ("dan moet jij eerst dit eens lezen"). Zo blijfj je elkaar bezig houden).

Ach, schei uit Snormel, op het 9/11 complot is m'n relatie toendertijd stukgelopen. Ik was het "ach-jij-domme-vrouw" toontje spuugzat.

Als ik trouwens al die theorieen opgoogle (nee, ik heb het niet druk op mijn werk vandaag ) dan vind het sommige dingen eigenlijk best wel eng...
Huts!
quote:2Italy2 schreef op 15 juni 2010 @ 12:34:

Tja de maan...

Van de week nog een programma op Discovery over het feit dat het de grote aftroeftruuc van de v.s. was richting de ussr.

En feit is, en vlag kan niet wapperen op de maan. Dus die foto van de wapperende vlag op de maan + astronaut is waarschijnlijk net zo waar als de fotoshop foto's van Madge.

Maar goed, het is denk ik altijd goed om het nieuws met nodig cynisme te bekijken en zelf je hersenen te gebruiken.Ik heb ooit eens een programma op Discovery gezien waarin werd aangetoond dat de vlag wél kan wapperen. Wat moeten we nou geloven?
Nou weet je ik zag een aantal maanden geleden, echt HEEL RAAR op een avond een heel groot soort legervliegtuigachtig iets zonder lichten laag overvliegen (alsof je moest bukken), zat in mijn auto. Was echt bizar. Maar kon niet lang blijven kijken, want moest natuurlijk autorijden. Sprak er later met een Spaanse vriend over die Straaljagerpiloot is. En hij zei dat er soms dat soort vluchten plaatsvinden met de lichten uit, onder de radar. Spooky he.
quote:Iwannalive schreef op 15 juni 2010 @ 12:42:

Nou weet je ik zag een aantal maanden geleden, echt HEEL RAAR op een avond een heel groot soort legervliegtuigachtig iets zonder lichten laag overvliegen (alsof je moest bukken), zat in mijn auto. Was echt bizar. Maar kon niet lang blijven kijken, want moest natuurlijk autorijden. Sprak er later met een Spaanse vriend over die Straaljagerpiloot is. En hij zei dat er soms dat soort vluchten plaatsvinden met de lichten uit, onder de radar. Spooky he.En hij vertelt er niet even bij waarom dat gebeurt?
Iwannelive, dat geloof ik meteen. Ik heb vlak bij een militair vliegveld gewoond en daar ook op de gekste tijden vliegtuigen zien en horen overgaan zonder verlichting.

Ik denk dat ik helemaal niet wil weten waar dat over gaat...
Huts!
Ik wist dat het jouw topic zou zijn, Boro

Ik hou de complottheorieen die ik nu nog hoor in verband met privacy maar voor me. Zo boeiend zijn ze ook weer niet (maar wel lastig als iemand er vast in gelooft)
Niet echt een complottheorie, maar er is iets met het cijfer 11 waar sommige mensen helemaal geobsedeerd mee zijn; ze zien een bepaald cijfer 'opvallend vaak' en dat is dan een boodschap uit een andere dimensie, oid. Is zelfs een topic over geweest ooit.

Dit filmpje is ook hilarisch: rainbow sprinkler conspiracy, al weet ik niet zeker of het echt is (wel goed geacteerd dan).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Jammer dat er toen geen verkiezingen waren...
Kent ie Zeitgeist al? Zijn inmiddels al 4 films van, de laatste uitgekomen in 2008.

Deel 1 gaat over het 'ware' verhaal achter Jezus.

Deel 2 over hoe banken het creeeren van oorlog steunen om hiermee winst te behalen.

Deel 3 over het systeem van bankiers en het fiatgeld.

Deel 4 over hoe een beter wereld mogelijkk is. Allemaal vrij verkrijgbaar via Google Video, bron; Wiki.

Wat ik mij wel eens af vraag, in het kader van complotten; waarom is nieuws nieuws, hoe weten wij of er niet ergens anders op de wereld iets veel ergers gebeurt dan wat wij nu zien in het nieuws en wat als schokkend wordt betiteld.
quote:Loreyi schreef op 15 juni 2010 @ 12:42:

[...]

Ik heb ooit eens een programma op Discovery gezien waarin werd aangetoond dat de vlag wél kan wapperen. Wat moeten we nou geloven? Volgens mij volgt de waarheid vanzelf.... komen we ooit weer nog eens op die maan. We zijn inmiddels zo een 40 jaar verder, 40 jaar meer techniek... word toch weer tijd. Elke vlucht die nu mislukt, maakt een eerdere "step on the moon" onwaarschijnlijker.
quote:Loreyi schreef op 15 juni 2010 @ 12:42:

[...]

Ik heb ooit eens een programma op Discovery gezien waarin werd aangetoond dat de vlag wél kan wapperen. Wat moeten we nou geloven? Discovery moeten we ook niet geloven. Die willen ons brainwashen
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 juni 2010 @ 12:44:

Iwannelive, dat geloof ik meteen. Ik heb vlak bij een militair vliegveld gewoond en daar ook op de gekste tijden vliegtuigen zien en horen overgaan zonder verlichting.

Ik denk dat ik helemaal niet wil weten waar dat over gaat...Scary he... X-files!!!
quote:Iwannalive schreef op 15 juni 2010 @ 12:42:

Nou weet je ik zag een aantal maanden geleden, echt HEEL RAAR op een avond een heel groot soort legervliegtuigachtig iets zonder lichten laag overvliegen (alsof je moest bukken), zat in mijn auto. Was echt bizar. Maar kon niet lang blijven kijken, want moest natuurlijk autorijden. Sprak er later met een Spaanse vriend over die Straaljagerpiloot is. En hij zei dat er soms dat soort vluchten plaatsvinden met de lichten uit, onder de radar. Spooky he.Hey, dat heb ik een paar jaar geleden ook gezien in mijn dorp. Een heel laag vliegend donkergroen vliegtuig. Zo laag dat ik de ruitenwissers op de cockpit duidelijk kon zien ( Raar detail wellicht, maar ik weet nog goed dat ik dat zo bizar vond om te zien ) , mijn Vriends therorie was idd "iets" met het leger. Mijn theorie kwam niet verder dan : Het zal wel iets met de vliegtuigenonderdelen fabriek hier in het dorp te maken hebben .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
EEn aantal maanden geleden op publieke omroep een documentaire over de maan en hoe dat nou allemaal in elkaar stak. Compleet met interviews met oud ministers, NASA etc.

Erg indrukwekkend.
once upon a time called.....right now
Ik ben bezig in een boek over de geschiedenis van de CIA. Dan heb je geen complottheorieen meer nodig.

Een van mijn favorieten uit den ouden doosch is toch wel het MK-Ultra project / the Manchurian Candidate. Dat bleek dus na decennia te zijn ontkend ieg deels wél waar.
quote:Loreyi schreef op 15 juni 2010 @ 12:44:

[...]

En hij vertelt er niet even bij waarom dat gebeurt?Nee bleef hij vaag over. Maar volgens mij mogen ze niet alles zeggen. En hij woont in Spanje, dus niet in NL. Maar het is een heel raar gezicht om 's avonds zo een groot ding zo laag over te zien komen zonder licht. Brrr
quote:Iwannalive schreef op 15 juni 2010 @ 12:28:

Maar wat vinden jullie dan van die van de MAAN?

Denken jullie dat we daar geweest zijn??

Ik vind het wel vreemd dat we in al die jaren nog nooit teruggeweest zijn. Dat is zo on-Amerikaans Ja nou *kuch* ik vind die nog niet eens zo heel erg raar.
quote:Clytemnestra schreef op 15 juni 2010 @ 12:46:

EEn aantal maanden geleden op publieke omroep een documentaire over de maan en hoe dat nou allemaal in elkaar stak. Compleet met interviews met oud ministers, NASA etc.

Erg indrukwekkend.Hoe stak het in elkaar dan?
In de zin van "dat je er niet van opkijkt" of dat je hem niet gelooft?
quote:Snormel schreef op 15 juni 2010 @ 12:34:

[...]

Nou, het soort gegevens waar hij mee komt zijn helaas wel wat moeilijker te pareren.

Het is wel geinig om hard te lachen om complottheorieën ("kijk eens, hoe achterlijk"), maar als een verder intelligend en redelijk denkend mens dan allerlei technische kwesties aanroert over het verbrandingspunt van staal en beton en zo (de twin towers hadden niet in kunnen storten door vliegtuigen alleen, daar moeten explosieven aan te pas zijn gekomen)Heeft hij er wel eens aan gedacht dat er ook explosieven IN die vliegtuigen konden zitten/ liggen?
Hielprikje bij baby's. Alles wordt vastgelegd in data banken voor z.g. onderzoek naar longziektes.

In werkelijkheid is het een vorm van totale controle over "de mens". In handen van verkeerde leiders.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven