juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
dochter op bed, nu heb ik even rust om te reageren.

Dagje weg was heerlijk! Dochter heeft zo heerlijk ophet strand gespeeld. Wat heeft een kind dan maar weinig nodig zeg. Een emmertje, schepje en een veel zand en ze is gelukkig!

's avonds zijn man en ik nog even uit eten geweest. Ook dat was heerlijk! Morgen gaan we heel decadent weer uit eten. Het kan nu nog! Straks wordt het weer wat lastiger met voedingen en zo.

Voetbal, ik denk niet dat ik ga kijken. Ga straks eerst even heerlijk slapen (hoop ik, want ik hoor dochter nog roepen) en dan zien we wel weer verder.

Zo schattig: Ik merk dat man zenuwachtiger begint te worden. Ik zei zaterdag: "Volgens mij word jij ook een beetje zenuwachtig voor de baby" "Ja, wat denk jij!" Hij kan hem er ook wel uit kijken. Bij iedere beweging of kreun van mij roept hij al: "Hij wil er uit! Hij komt vast eerder!"

IM: Man roept ook al steeds: "We gaan niet voetbal niet stimuleren!" Grappige is dat dochter juist gek op voetballen is. Vrees dus dat we straks aan de zijlijn staan omdat dochter wedstrijden moet voetballen.

Jij ook al een verstopte neus 's nachts. Ik kreeg al commentaar dat ik lag te snurken.

Hetzer: Je hebt groot gelijk. Man moet nu eerst maar even de babykamer afmaken. Boot kan later ook wel. Heb je al een lijstje gemaakt? Dan is het uit jouw hoofd en ligt het bij man. Weet hij ook precies wat hij moet doen.

Smurf: Lekker zo'n opruimweekend! Ik denk soms wel eens dat mannen een andere vorm van nesteldrang hebben. Helaas heeft die van mij er niet zoveel last van.

Kena: Ben je nog een beetje door de was gekomen?

Zusje: Handig he zo'n wekker! Wij hebben een lampje dat aanspringt. Soms zetten we hem wel eens wat later. (Werkt helaas niet altijd )

Pezuls, Fussie: Hoe gaat het met/bij jullie?

Kwam er net achter dat we al 2 jaar betalen voor een opstalverzekering terwijl we het huis helemaal niet meer hebben. Moet ik ook maar eens achteraan.
Alle reacties Link kopieren
Hier een niet-kijker Heb gewoon geen zin, zo massaal als het nu gaat.

MevrS, mensenkinderen, wat heb ik met jou te doen. Wat kom je veel afschuwelijke dingen tegen in een periode die voor jullie zo vol geluk en niets anders zou moeten zijn. Wat zal het moeilijk zijn om nu nog te genieten van je buik. Pas je goed op jezelf?

Hier is de buitenboel ook aan kant intussen. Lief heeft gisteren hard gewerkt en het is erg mooi. Kan dat ook weer van het lijstje af

Kena, gelukkig heb je nog tompouzen kunnen vindne. Lekker!

Inniemama, voorweeën zijn toch niet zo erg? die doen gewoon het werk, niets meer en minder. Heb je het straks gemakkelijker

Hezter, pak je ook gewoon je rust? Een kamertje is leuk, maar een wiegje eerst bij jullie op de kamer is ook voldoende voor de baby he? Jezelf niet over de kop jagen nu hoor. Al snap ik het heel goed als je baalt dat hij wel zoveel aan de boot kan doen en niet thuis!

Hier vanmorgen intake gehad bij de verloskundige. Stelt ook niet zoveel voor. Ja, dat ik waarschijnlijk heel de tijd aan een ecgapparaat gelegd wordt. Lijkt me niet zo zinvol eigenlijk, dus dat zien we dan wel weer. Het lijkt me fijn om onder de douche weeën te kunnen opvangen en dat gaat dan niet. Maar goed, dat zie ik tegen die tijd wel.

Daarna nog naar de gyn. Skippy lag er prima voor, nog steeds niet helemaal ingedaald maar verder oke. En tenslotte nog naar een borstvoedingscursus. Heb ik mezelf op getrakteerd, toch nog iets leuks doen in de zwangerschap

Nu zo plat, vanavond ook nog cursus, maar dan van het werk.....
@ Mango, nou de was schiet op! Wij hebben nachtstroom dus de wassen die het weekend niet gelukt zijn, doe ik de komende nachten nog!

Wat klinkt het heerlijk hoe jullie het gehad hebben op Ameland!

Nou de uitslag van de wedstrijd was erg gunstig voor onze Ukkie, we hadden namelijk een poule-tje gelegd en de kleine mocht ook alvast meedoen. Kon die vast geld verdienen voor in de spaarpot! En laat de kleine nou 2-0 "voorspeld" hebben!!!!!
hmmz ik weet het effe niet vandaag. Buikpijn, harde buiken, beetje kramp... Word er een beetje moe van. Heb nog snel effe een nachthemd gekocht en eindelijk kinderkleertjes van onszelf. We hebben een kast vol, maar da's allemaal geleend of gekregen, en ik vind t toch wel leuk als Ukje na zijn geboorte iets van zichzelf aan heeft. Ook weer wassen.

MevrS, bah, wat een narigheid allemaal weer, daar zit je neit op te wachten.

Voetbal heb ik deze keer neit gezien, ik lag de eerste helft te slapen, en de tweede helft ben ik gaan winkelen.
MevrS veel sterkte met alle ellende, denk goed om jezelf!

Weekendje weg was erg gezellig, beetje jammer dat ik op de grond heb geslapen en nu flink last van mn bekken heb. Nog een paar weekjes en dan wordt het vast weer beter.

Ik heb wel voetbal gekeken, (zoals te zien aan ava ben ik een echte fan ), niets zo mooi als een goede pot voetbal. J. is ook al helemaal fan, zodra wij goal zeggen gaat ie heel hard juichen. Hij is vanochtend dan ook in oranje shirt en geschminkt naar de crèche gegaan!

Ach ieder zn lol he
Nut, o prachtig he dat kroost. Toen ik zoon heb opghaald van het kdv had hij vlaggetjes op zn gezicht! (euhm, wie is die man dan? Hij speelt toch niet bij het nederlandselftal?)

Fussie, haha ik heb niks aan voorween. Krijg een ks weet je nog wel? :-) Over twee weken precies!

Mango, snurken doe ik al maanden! Vriend slaapt vaker op het logeerbed dan op ons bed....En nu heb ik er helmaal last van, ik krijg ook al last van mn keel.....

Nou he he, eindelijk mn ringsling besteld joehoe!! Ik ben zo benieuwd, nieuwschierig!! Ik heb me nog een nieuwe pyama gekocht, bij de hema voor ¤ 6,-

Alle babykleertjes zijn gestreken en het proefdrukje van het geboortekaartje is door onze keuring. Allemaal klaar, nu nog een naam!!!!!
Mirthe vind ik wel leuk!! Maar ik wil liever geen naam met de M, want daar begint dochter haar naam al mee... en de R spreek ik niet heel makkelijk uit (achter in mn keel zeg maar, of op zn engels..) dus een naam met een te nadrukkelijke r liever niet.

Frederieke vind ik wel lief, las laatst henrieke, vind ik ook wel lieke, maar eindigt op "U" klankt en daar eindigt achternaam ook mee en dat vind ik weer niet zo mooi....

Morgen laatste boodschapjes doen bij prenatal etc. zin in! Mn zus gaat gezellig mee!!

Mevfr S, sterkte lieve meid!!

Hezter, wat akelig, zo veel wakker liggen!!! Enne, doe ik hier ook regelmatig, heel veel gedraai...

Vinden jullie Esther wat? Ik weet het gewoon niet.. Emma vind ik ook mooi, maar staat in top tien geloof ik..
slaap lekker allemaal!!
Zus: Ik gooi er eens wat namen in:

Julia, Femke, Lisa, Yasmijn, Anna.

Esther, Emma vind ik ook mooi.

Ik zal even huishouden.
Vannacht niet wakker gelegen!! Mss had het ermee te maken dat man gisteravond de hele tijd bezig is geweest op de babykamer, haha.

Ik was gisteren bij de AH en zag daar caramelcornetto's. Toen ik thuiskwam, heb ik er 2 achter elkaar opgegeten. Ik schrok er zelf van!

Verder proefdrukjes binnen gekregen. Erg mooi!

Zusje, Emma vind ik ook mooi maar idd top 10. Net als Sophie, ook mooi maar ook top 10. Wat vind je van Gemma, Heleen of Annemarie?

Ienimama, lekker dat je al zo opschiet. Maar ook nog geen naam dus. Nog helemaal niet, of twijfelen jullie tussen een aantal (sorry ben het even vergeten).

Ik ben vandaag alleen. Ga zo even liggen en dan proberen wat aan mijn to do list te doen.
Fijn dat je 't weer wat meer ziet zitten Hezter, en dat man actie heeft genomen natuurlijk!

Hier ook nog steeds een beetje namentwijfel. Wij hebben er nu 1 waar we 't over eens zijn, maar is ook top10 en dat vind ik wel jammer. Maar we komen echt op niets beters tot nu toe (tenminste niet wat we allebei leuk vinden). Dus voorlopig houden we deze gewoon.

Allis sterkte meid, gaat 't alweer wat beter? Ook een beetje voor-gerommel denk ik?

Nut, een echte fan dus. Wat staat er nou in je avatar?
psst Smurf: dat is de bondscoach

Hetzer: Ik herken het wel hoor. Dan heb je ineens zo'n 'paniek' gevoel en moet het nú af!

Heb ondertussen nog niks in het huishouden gedaan, maar wel een opzet gemaakt voor het geboortekaartje. Ook leuk!

Nu maar even iets van mijn lijstje doen.
Hebben jullie nog een plekje vrij voor een medezwangere? Ik ben 37w1d zwanger en uitgerekend op 5 juli van onze zoon (1e kindje). Ik ben inmiddels een week met verlof en de behoefte om met anderen mee te kletsen is behoorlijk gegroeid (en ik ben inmiddels de hobbel over om openlijk iets neer te zetten). Ik lees en leef al een aantal weken met jullie mee en specifiek met een aantal personen dat het op dit moment niet gemakkelijk heeft.

D.
Hoi Daduja,

Wat mij betreft ben je van harte welkom! Gezellig dat je de hobbel overwonnen hebt! Wil je ook in de tabel?

Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe?

Ik puf even uit van de gedane arbeid. Badkamer schoongemaakt, was gedaan en opgehangen, strijk weggewerkt, vaatwasser uitgeruimd en een beetje opgeruimd. Straks nog even stofzuigen en dweilen en dan vind ik het wel weer genoeg. (doseren, wat is dat?)

Vanavond gaan man en ik weer even heerlijk samen uit eten. Verheug me er nu al op! Vooral op het ijsje na!
huh, bondscoach??

Welkom Daduja! Ben je er al een beetje klaar voor??
Vorige week ging het zwemmen niet lekker, maar gisteravond daarin tegen wel weer! Was ik wel blij om zie ik er niet zo tegenop om volgende week weer te gaan!

Hoorde gisteren wanneer de zomerstop begint, 9 juli... dus ik zou redelijk tot het einde door kunnen zwemmen. Als ik het vol hou!

@ Daduja, welkom! 37 weken al! Je hebt al een voldragen zwangerschap! Nu wachten op jullie kleintje!

@ Namen, leuke namen komen er voorbij! Wij zijn er ook nog niet 100% uit! Meeste namen die wij leuk vinden staan ook in de top 20, geloof dat ik me daar maar overheen moet zetten!

Vanmorgen op kraamvisite geweest bij een collega, zij heeft een dochter gekregen, genaamd Lauren.

Erg mooi meisje! Heerlijk weer z`on kleintje in mijn armen! Echt genieten!

Zometeen maar eens wat nuttigs doen, even wat boodschappen en de boel stofzuigen!
Wat een warm welkom! Leuk!

Zwangerschap gaat eigenlijk niet echt slecht, standaard klachten, tot 16 weken behoorlijk misselijk geweest, bij fysio gelopen voor bekken (gekantelde kom, maar inmiddels heel goed verholpen en eigenlijk alleen 's nachts nog een beetje last). Mannetje is nog niet ingedaald en inmiddels zou het fijn zijn om daar wat meer zekerheid over te hebben. Vrijdag weer naar de verloskundige, maar volgens mij kan hij nog steeds alle kanten op (en doet dat ook). Qua lengte en omvang zit hij in de onderste curves (we zijn zelf ook niet al te groot, dus wellicht dat dat nog iets verklaard).

Mentaal begint het langzaam ook echt in te zinken dat we over een paar weekjes mama en papa zijn. Ik ben er wel klaar voor (en mee), spulletjes zijn in huis, koffertje staat zo goed als klaar. Daar heb ik wel een hele tijd voor nodig gehad, ondanks dat het gewenst en gepland is.

Nog bedankt voor de tip met het badlaken. Geweldig, dat ik daar niet zelf op was gekomen haha. Had 2 nachten voor het lezen dat zeiltje over mijn matras gelegd, wat heb ik slecht geslapen. Sinds het badlaken weer stukken beter...

Voor de tabel: 29 jr, 1e kindje, zoon, uitgerekende datum 5 juli. Inmiddels met verlof.
daduja, welkom! Hoe meer zwangeren, hoe meer vreugd! (euhm of geneuzel mag ook :-) )

Ach metingen moet je met een korreltje zout nemen hoor, van onze eerst zoon zeiden ze ook dat het een kleine baby zou worden. Bij zijn geboorte woog hij bijna 8 pond, daar was ik toen ook verbaasd over.

Ik wist ook niet dat het bondscoach is, hij komt me helemaal niet bekend voor, kun je na gaan.... (moet ik me al schamen? )

Get ik voel me niet echt fit, ik ben hartstikke verkouden! Bah, mn keel wordt ook steeds erger.

Morgen naar de anesthesist. Morgen gaat zoon weer naar het kdv, ik denk niet dat ik morgen veel ga doen.

En eindelijk staat de box in de kamer!!namen, ja we hebben wel namen. Maar vriend vind Millan leuk, ik ook wel maar die staat in de to 10. En ik vind Vince leuk, maar dat vind vriend weer niet zo. (misschien draait ie nog bij als ik voet bij stuk houdt, maar ja lijkt me ook niet helemaal de bedoeling he )

Dus nog iemand ideeen?

Zusje, wat vind je van Leonie?
Wij hadden voor een jongen aan Bastiaan gedacht,.....wrs dan, want dat was nog voor de 20 weken echo...Jelle vind ik ook leuk, en Bjorn

Meisjesnamen ??

hmmm, de mijne blijft nog even 'geheim'

anders Meike of Annicka / Anika ??

Roosmarijn ?

Tsja , het is en blijft moeilijk vooral om het met andere kinderen te combineren en met de achternaam.

Ik reageer morgen even uitgebreider,

grtz M
D. Welkom! Ooh jij bent er al bijna, de 37wekengrens is bereikt!

Ja dames jullie moeten je schamen, das onze bondscoach!! De man van de wissels enzo, en ik ben een van de vele bondscoaches die Nl rijk is, weet het altijd beter dan decoach hè

vanmiddag heerlijk Italiaans ijs gehaald in de stad, drop en een bol limoen-basilicum.....magnifiek!!

Verder een supergaaf shirt van Kermit de Kikker voor J gekocht.

Oh balen, we hadden een kaartje uitgezocht, niet meer leverbaar

heb nu weer 4 boeken in huis, maar vind het allemaal niets. Heb nu in m'n hoofd dat ik een langwerpig kaartje wil en dat alleen daar maar de tekst staat, dus geen vouw. Echt balen
Dubbel
Dubbel
Zo krijgen we t topic snel vol
Welkom Daduja, leuk dat je ook meeschrijft. Precies dezelfde datum als ik, leuk is dat! Hier vandaag een erg beweeglijk ukje, en dat terwijl ik me vanacht nog zorgen maakte over of ik m wel vaak genoeg voelde. Ik heb donderdag weer een afspraak met de VK, ben wel benieuwd wat ze te vertellen heeft. Ik weet eerlijk gezegd niet of ons kleintje al is ingedaald... zal er maar eens weer naar vragen.

Vandaag een krukje gekocht dat onder de douche kan. We hebben geen bad, en ik vind douchen altijd erg ontspannen, maar ik zag mezelf tijdens de weeen niet staan of op de grond zitten. Dus een curverkrukje om op te zitten.

Hier zijn we al wel uit de namen, al heel lang zelfs. Ze blijken in de top tien te staan, maar goed, we hebben ze toch echt zelf bedacht, en ik vind ze mooi. Brit heeft de meisjesnaam bedacht, ik de jongensnaam. Mooi verdeeld toch?
Nut, anders moet je eens online kijken naar kaartjes, bij veel webwinkels is veel mogelijk om aan te passen, als je het eerste idee maar hebt kun je kleuren en lettertypes enzo heel gemakkelijk laten wijzigen. Wij hebben van twee kaartjes een combinatie laten maken. Gupje.com of hipdesign.nl doen leuke kaartjes (vind ik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven