Aangename tinteling in hoofd

16-06-2010 14:55 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek gisteren vraag ik me af of er meer mensen zijn die het volgende herkennen:

Ik heb regelmatig een aangename tinteling op mijn hoofd. Met name in sommige situaties b.v als iemand achter de kassa een cadeautje voor mij inpakt of als ik iets uitgelegd krijg en daarbij op een vel papier geschreven word. Het is een soort van de fijne variant van kippevel als iemand met zijn nagels over het bord gaat ofzo.

Het voelt heel prettig en ik stond er nooit zo bij stil, maar zei het gisteren tegen een vriendin en die vond het maar raar. Zijn er meer mensen die dit hebben, en weet iemand hoe dit komt?
He jammer, ik herken het helemaal niet, en kennelijk mis ik iets.
quote:delphicat schreef op 16 juni 2010 @ 16:16:

He jammer, ik herken het helemaal niet, en kennelijk mis ik iets.je mist zeker iets
is dit nu eindelijk dan "het groepje ?
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 16:19:

is dit nu eindelijk dan "het groepje ?
Ik heb het wel als iemand mijn naam zegt, en dan tegen een derde. (zo van: "dat heeft Wolkenvrouw gemaakt").

En ik heb nog iets raars: als het heel lang stil is om me heen en ik hoor dan een geluid (bijvoorbeeld het omslaan van de bladzijde van een boek) dan lijkt dat geluid heeeel traag. Herkent iemand dat ook?
Geloof dat ik erg gevoelloos ben, ik heb dat soort dingen niet
Ik herken het ook, heb t vooral als iemand iets uitlegt. Zo'n fuzzy feeling, een heel behaaglijk vertrouwd gevoel. Hoe zou dat wetenschappelijk te verklaren zijn? Had het vroeger ook als de juf iets uitlegde. Zou het gaan om de persoonlijke aandacht?

En wat jammer als mensen dat niet hebben, het is echt een fijn gevoel, maar je kunt het niet vasthouden. Het is heel erg gebonden aan het moment.
Wolkenvrouw, dat met je naam herken ik ook. Al is het dan meestal wel minder sterk. Trage geluiden heb ik dan weer niet

Arme delphicat, misschien maken mensen gewoon niet vaak genoeg tekeningen voor je?
quote:gekkopje schreef op 16 juni 2010 @ 16:24:

Arme delphicat, misschien maken mensen gewoon niet vaak genoeg tekeningen voor je? Heb twee neefjes en twee nichtjes, die dat graag en vaak doen, dat is het jammer genoeg niet
Ik heb het ook als iemand m'n haren borstelt of vlecht. Behalve de kapper dan, want die doet het zo routinematig. Vroeger zei ik dan ook altijd tegen vriendinnetjes dat we kappertje konden spelen. Slecht hè, ik misbruikte m'n vriendinnetjes gewoon
ik heb die tinteling in mn hoofd ook vaak, héérlijk!!
Ik herken het!

inderdaad als iemand iets voor mij opschrijft en uitlegt..haha ik was al bang dat het een soort van fetisjisme was, wat anderen hebben met voeten..iek! of een gebrek aan aandacht, dus als iemand iets voor mij doet dat ik daardoor helemaal warm en tintelig in m'n hoofd.

Maar het is dus gelukkig iets 'normaals'

(ik ben blij dat dit anoniem is, zoals het geschreven staat klinkt het niet gezond haha)

Echt hilarisch dat meer mensen het hebben. (en ook wel een geruststelling)
Oooh, is het het gevoel dat je krijgt als je zo'n massage geval op je hoofd zet?

Want dat gevoel ken ik wel!! Maar dat heb ik dan alleen als iemand aan mijn haar/hoofd zit.
Ik heb dat ook, als mensen om een bepaalde reden naar mij moeten kijken. Bijvoorbeeld als ze willen zien welke kleur ogen ik heb, of als ze mij willen natekenen met portrettekenen.

Heb er al serieus aan gedacht om mezelf op te geven als model voor de kunstacademie voor portrettekenen, want dat tintelende gevoel op mijn hoofd is een van de lekkerste gevoelens die ik heb... Helaas heb ik dat gevoel maar zelden want hoe vaak word je om zo'n reden aangekeken.

Ik heb het dus niet bij normaal oogcontact, echt alleen als ze iets in mijn gezicht bestuderen ofzo....

Vaag he!
Oh ja, ik heb het ook als iemand een tekening voor me maakt, dus niet van mijn gezicht, maar bijvoorbeeld als een kind een leuke tekening voor me maakt.
Misschien is het een soort van tintelige kramp... want dat heb ik ook wel is.. voelt indd wel fijn
Welk een heerlijk feest der herkenning!

Gelukkig maar, tot dit topic dacht ik dat ik knettergek was... wat nog steeds mogelijk is natuurlijk
Feest der herkenning. Het lijkt een gevoel van kippenvel op je hoofdhuid. Heerlijk.
boehoe, ik heb dat niet! Nog nooit van gehoord ook. Heb wel dat als ik iets medisch zie of erover gesproken wordt, ik mijn linker sleutelbeen aanraak maar das ook weer iets anders he? En heeft ook niks met een lekker gevoel te maken...is meer dwangmatig.
Ik herken het ook, maar ik heb het ook weleens zo out of the blue. Denk dan altijd dat er een engel over mijn hoofd aait ofzo.
Cum non tum age
Ja, ik herken het ook. Gewoon een heel fijn gevoel, jammer dat je het niet 'op kunt roepen', het overkomt je gewoon.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Goh wat zijn er eigenlijk veel mensen die dit herkennen En vooral dat "iemand-maakt-een-tekening-voor-mij-gevoel"...dat ken ik ook! En dat gevoel werkt inderdaad verslavend
Ik herken dit gevoel ook! Dacht ook echt dat ik de enige was. Ik heb het regelmatig, bijvoorbeeld als ik de quiz Twee voor twaalf zit te kijken. Ze zitten dan te bladeren in allerlei boeken om de antwoorden op te zoeken. Dan voel ik de tinteling die TO beschrijft (denk ik). Maar ik heb het ook bij de stem van bepaalde mensen. Bijvoorbeeld een vriendin van mij. Als zij mij belt, moet ik echt moeite doen m'n aandacht erbij te houden, omdat ik zo'n apart gevoel in m'n hoofd krijg. Een prettig gevoel.

Wat leuk dat anderen dat ook hebben zeg!
Dat vertraagd binnenkomen van geluid herken ik ook wel. Als iemand mij iets uitlegt, kan ik ook een soort en met van wegraken, dan moet ik echt mijzelf tot de orde roepen om op te blijven letten, alsof ik tussen slapen en waken in zit op dat moment. Ik kan het niet uitleggen.

Ik heb wel wat anders raars ( nu we toch raar bezig zijn). Als ik bij de kapper zit en ze gaat mijn haar föhen, dan krijg ik helemaal de kriebels onder in mijn rug, echt een zenuw die dan opspeelt. Ik kan het niet verklaren maar ik krijg er de neiging van om mijn benen los te schudden. Ben ik nu echt knettergek?
Lotte, wat jij zegt over je aandacht er niet bij kunnen houden had ik laatst ook. Een PHD zat me uitgebreid, iets heel belangrijks uit te leggen. Moest door zijn stem en dat hij het op papier uitlegde ook moeite doen om erbij te blijven.

Dangeensuus, met knettergek valt het zo te lezen wel mee!

Toch ben ik wel benieuwd of er een verklaring voor is. Maar waarschijnlijk niet? Is er een verklaring waarom nagels over een schoolbord een naar gevoel geeft?

Ik vind het trouwens niet helemaal hetzelfde als zo'n hoofdmassage ding. Het lijkt er wel op, maar toch anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven