juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Is het alweer tijd om een ijsje te nemen?
Het is altijd tijd voor een ijsje!!

(m'n zusje zegt altijd: de u is weer in het uur, dus tijd voor een biertje, en voor biertje kun je prima 'ijsje' lezen, toch?)
Mevr S, sterkte!! Heel veel sterkte!! Wat een drama!!

En pezuls, dapper ben je hoor!!!

En Allis, heel crea, geweldig van je hoor!! Mooie frisse kleurtjes!

19 juni, ui, goede tip, zal ik ook doen!

Enne, dropijs wil ik best proberen hoor, doe ik niet moeilijk over!
Heb al drie mini ijsjes op en dochter twee! Hebben een verjaardag vandaag, dus nu taart halen!
Mijn buikje

(hoop dat het is gelukt, ben niet zo'n held met foto's plakken...)
Even niet geweest en ik loop helemaal achter!

MevrS, wat een naar nieuws allemaal, ik kan alleen maar zeggen dat ik met je meevoel en dan dus ook letterlijk

Pezuls, hoe gaat het met jou en je man?

Ik moet echt zo veel bijlezen, zag een nieuwe zwangere, welkom en verder heel veel verhalen met als rode draad ijs.. toevallig want ik zit nu ook aan het ijs.

Vriend en ik hebben de vrede weer getekend, maar of er nog erkend gaat worden weet ik niet.Ik laat het maar even, forceren heeft geen zin.

Heb gisteren de kaartjes besteld en dus de hele nacht gepiekerd of ik ze wel leuk vind.... muts die ik ben!

Maandag controle gehad, mijn meisje ligt dus al vast in mijn bekken, vraag me echt af of ze niet eerder komt, ik moet nog tot volgende week donderdag werken en maak me een beetje ongerust. Ik werk volgende week wel drie halve dagen, ben het zo zat! Moest vandaag voor mijn werk naar den haag en ben nu echt moe! Heb sowieso niet zo veel puf meer... overmorgen nog een fotosessie van mijn buik, kan me eigenlijk gestolen worden maar leuk voor later.

Ik neem nog maar een ijsje.. als de buikfoto's leuk zijn zet ik ze wel op hyves
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
ach Felice toch. Als het werken niet meer gaat, dan is dat jammer maar dan is het tijd om te stoppen. Dan maar een weekje verlof minder ná de bevalling. Jij kent je lijf het beste en total loss aan de bevalling beginnen doe je niemand een plezier mee! Vooral jezelf niet!

En erg vervelend van dat erkennen

Inniemama, ik was helemaal vergeten dat je een KS krijgt. Dan zijn voorweeën idd nergens voor nodig

Het kan hier wel het ijstopic genoemd worden zeg hahaha. Iemand al Liuk-ijs op? Citroenijs met een stokje van drop. Ook erg goed te doen

Leuk behang Allis. Ik moet ook hoognodig aan de slag met de vis die ik nog wil maken van vilt. Straks hoeft het niet meer

Mooie buik 19 juni. Ik wil vanavond ook weer foto's maken. Heb er nu gelukkig wel veel. Van vorige keer heb ik welgeteld één foto, al op het zieknhuisbed.

Vanmorgen heerlijk bij de kapper gezeten en daarna nog even de stad in. Hoeslakentjes gekocht (dat wordt weer wassen ), tshirt van AC\DC voor Zoon (zijn favoriete band) en een extra pak kraamverband. Echt, als ik het al zie krijg ik al jeuk....

Nu eens even de adreslijst uitprinten en beginnen met schrijven
@ Bed op klossen! Het viel mij eigenlijk best mee hoe hoog het is, met slapen in ieder geval geen last van!

Ik vind het wel ideaal met opmaken en verschonen, erg makkelijk! Owwww daarom hebben ze op mijn werk hoog-laag bedden... hihi

@ verstopte neuzen, ik heb weer flink last van niesaanvallen. Heb mijn hooikoorts pilletjes opgezocht en die mag ik helaas niet gebruiken tijdens zwangerschap. Ben net even langs de apotheek geweest en heb een homeopathische neusspray gekregen die verder zonder problemen gebruikt kan worden!

@ Ijsjes, ik denk dat het voor mij vanavond nog wel even ijstijd is!

@ 19juni, mooie buik hoor! Al behoorlijk groot, kan me voorstellen dat het niet meer zo ziet zitten om te dansen.(dat was jij toch???)

@ Felice, fijn dat je mannetje en jij weer on speaking terms zijn.,.. soms moet je de dingen even laten bezinken.

Kan er op je werk niet wat geregeld worden, dat je nog maar 1 dagje moet ofzo? Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent en lekker van je verlof wil gaan genieten....
Nee dansen kan ik niet meer, ik kan zowiezo alleen nog maar wat rond waggelen :S

Felice, wat werk jij nog lang door zeg!! Is dat nog wel een beetje te doen dan, het klinkt alsof je er al aardig doorheen zit (wat ook heel begrijpelijk is natuurlijk)!!

@ fussie, ik heb die ijsjes wel zien staan maar uiteindelijk niet gekocht. Kon ik het maar bij waterijs houden, helaas gaat mijn voorkeur toch vooral uit naar lekkere romige smaken en cornetto's ed.

Heb nu de laatste twee cornetto's uit de vriezer opgegeten (mijn vriend is er ook gek op), en durf eigenlijk geen nieuwe te halen omdat ik bang ben dat ik die dan ook allemaal opeet...

Heb me voorgenomen om straks na m'n zwangerschap niet meer zo veel ijs te eten. En ook niet meer zo veel chocola...
Het is ALTIJD tijd voor een ijsje! Zat vanochtend voor 10.00 ook al aan een choco-lovers cornetto! Mmhh! En ik ga man straks sms-en of hij weer een ijsje mee neemt op de terugweg.

We hebben een heerlijk ongezond dagje. Eerst dus al een ijsje en vanavond pannenkoeken. Man en dochter houden er niet zo van. Voor dochter had ik nog een restje macaronie (das het enigste wat ze nog een beetje eet op het moment ) en ik heerlijk een pannenkoek met kaas, een gewone en een halfgare met banaan. mmmh!!

Oja en luchtig toetje banaan na. Lekker zoet!

Dus juni: Ik zeg " gewoon doen!" (Nieuwe halen dan)

Mooie buik trouwens!

Gelukkig dat er niks was in het ziekenhuis. Je wilde zeker een extra echo?

Fussie: Is zoon 'echt fan van acdc? Wat grappig! Hij is een jaar of 7 toch?

Ik koop geen extra kraamverband. De vorige keer had ik genoeg aan wat er in het kraampakket zat. Sterker nog, heb zelfs nog een pak (een maatje kleiner)

Felice: Lieve skat, stop toch wat eerder met werken. Je klinkt alsof je er helemaal door heen zit! Je bent in je leven niet zo vaak zwanger hoor. De werkgever krijgt je salaris gewoon terug van het uwv, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Ik hoop dat je nog een beetje kunt geniet van de fotoshoot! Ben ook heel benieuwd naar je foto's!

Fijn dat vriend en jij het weer een beetje bijgelegd hebben.

Kena: Hij kan nog wel draaien, maar het is niet erg waarschijnlijk.

Van dat bv en zwemverhaal heb ik ook nog nooit gehoord.

Allis: Meestal is ze ook een schatje hoor! Wat een prachtig kamertje!

Ik zag in mijn zwangerschapsdagboek een paar nieuwe afkortingen die ik nog niet kende. Misschien staan ze ook wel op jouw kaart:

cbbbi= beweeglijk boven bekkeningang.

cibi= in bekkeningang

ckls= klein stukje ingedaald

csegm=flink stuk ingedaaald

c 1/3=1/3 ingedaald

cif= hoofd bovenin

(c=caput=hoofd)

Ik had vandaag cibi.

Zal dochter even voorlezen en dan op bed brengen.
Allis, leuk behang!

19 juni, mooie buik!

Felice, hè wat vervelend dat je het werk zo zat bent. Denk je dat het nog lukt die 3 halve dagen? Anders stoppen hoor! Fijn dat het weer bijgelegd is. Balen van het erkennen. Krijgt het kindje zijn achternaam?

Pezuls, waarom moet je man volgende een hele wk in het z'huis blijven? Heb je hulp? Sterkte hoor. Ik vind je ook heel sterk overkomen.

Fussie, AC/DC, grappig zijn muzieksmaak! Ik ben blij dat ze hier nog van wat rustiger muziek houden.

Mango, grappig dat E niet zo van pannenkoeken houdt. Hier favoriet bij beiden. Ik maak ze vaak op dagen als ik bang ben, dat ze niet genoeg gegeten hebben (nu zit dat niet genoeg gegeten meer in mijn hoofd dan dat het echt zo is, echt slechte eters zijn het niet). Dan weet ik zeker dat er wat binnenkomt. Vanavond trouwens boerenkool gegeten en beiden redelijk het bordje leeg. Dochter is hier vooral dol op de augurken, haha.

Ik voel me trouwens nog steeds slecht. Steeds die hartkloppingen. Ik kan dan ook weinig hebben, wat ik weer sneu vind voor de kinderen. Iemand nog een idee voor een leuke activiteit waarbij je zelf niet veel hoeft te doen? Ik kom niet verder dan tv kijken....
Kun je ze niet meenemen naar een overdekte speeltuin (apekooi hier in Groningen) waar ze naar hartenlust kunnen rennen en spelen en jij relaxt erbij.

Of misschien een daagje/nachtje uitlogeren?

Ik ga me weer eens storten op de kaart

4 boeken gehaald, 4 boeken waardeloos, ga t nu zelf doen en dan naar de drukker. Wil iets met een ster erop omdat schoonmoeder is overleden net voor ik zwanger werd, en nu komt er een stukje songtekst van Coldplay op omdat we J hebben verteld dat oma een ster is dient over hem waakt. Maar goed geen kaart met een ster natuurlijk :(
Wat grappig, die afkortingen. Heb net nog even op mijn zwangerschapskaart gekeken, maar zie ze er nergens tussen staan.

Pannekoeken, lekker!!

@ Hezter, wat vervelend, die hartkloppingen. Ik heb dat ook wel eens en dat voelt heel naar. Kun je niet naar de speeltuin o.i.d. met ze? Verder heb ik geen tips, ik heb daar nog niet zo veel ervaring in...
19 juni: Ze staan er pas sinds de laatste twee keer op. maar ik kende ze ook niet van de vorige keer, dus misschien gebruikt niet iedereen ze.

Nut: Balen man! Hoop voor je dat het zelf lukt. Heb je ook iemand in de buurt die handig is met ontwerpen?

Hetzer: Wat vervelend dat je je nog steeds zo naar voelt!

Wij hebben een abo op de kinderboerderij in Drachten. Daar heb je ook een balorig-achtig-iets. En een best wel grote speeltuin. Jij lekker boekje lezen en de kids spelen. Maar ik weet zo niet hoe ver dat bij jou vandaan is.

Het is vooral balen dat het zo winderig is. Anders kon je lekker in de tuin met een badje of zo. Hoeveel dagen ben je thuis met de kids? Hier staat de tv wel wat vaker aan dan normaal.

Kleien is hier een hit met E. Maar ik weet niet of je zoon dat nog leuk vindt. Heeft hij veel vriendjes? Misschien wat vaker weg te spelen?

Gaat M. trouwens al naar de psz? E. gaat waarschijnlijk na de zomervakantie.

Dat ze zo gek is op Augurken!

E. eet niks wat een normaal kind wel lekker vindt. Patat, koekjes, pannekoeken. Nee, haar maak je blij met fruit, olijven en pittige pizza's (niks geen hawai of zo, nee gewoon salami en zo) Nu eet ze op het moment sowieso slecht. Ze wil niet ontbijten, eet amper brood tussen de middag en avondeten gaat ook niet super. Maar goed, het is een faaaaaaaaase
Even googlen op geboortekaartje en ster Nut, dan kom je misschien online wel iets leuks tegen?

Hier zijn de enveloppen vrijwel allemaal al geschreven. Viel eigenlijk erg mee

Nu Zoonlief even naar boven bonjouren (hij moet helaas zelf nara bed, want ik kan zijn steile trap niet meer op.... ) en dan lekker borduren

Hezter, kun je de kinderen niet even bij iemand onderbrengen op zo'n moment?
Aaah, de kinderboerderij in Drachten. Daar ging ik als klein meisje vaak naartoe. Een van mijn mooiste kinderfoto's is daar gemaakt

Haha Anickaatje, ik wilde deze foto even met je delen

hop niet dat jij je honden zo toetakel.
@ 19juni, als je dat voornemen voor na de zwangerschap hebt, moet ju wel even de tijd inhalen he! De aardbeiencornetto hier was net heerlijk!!!

@ Mango, heerlijk pannenkoeken! Wat een grappige eetlust heeft jou dochter, dat is meestal wel anders!

Die afkortingen worden bij ons ook gebruikt, eigenlijk vanaf het begin staan er afkortingen op mijn zwangerschapskaart, kreeg er een handig lijstje bij met de betekenis ervan!

@ Hezter, heb helaas geen tips voor je, maar zou misschien idd wel fijn als je iets meer tijd voor jezelf hebt. Kan je man het weekend niet een dagje met de kids eropuit ofzo????

@ Nut, hoop dat het lukt met de kaart, vind je gedachtengang erachter heel erg mooi!
nut: ik dacht dat je dat gemaakt had voor Annicka's zwangere hond!
@ Nut, erg mooie positiekleding voor een hond, een gat in de markt????

Ik heb even gegoogeld op de combi borstvoeding en zwemmen. Nergens staat het niet zo kunnen, worden alleen maar voordelen genoemd! Dus zodra deze dame zich goed genoeg voelt, duik ik weer het zwembad in!
Trouwens: de nieuwe mcflurry magnum is ook errug lekker!! Mmmh!!
Haha Nut,.....nee hoor, bij mij lopen ze gewoon Naturel zeg maar !!

Maar de dame is idd zwanger, alweer 6 weken, dus nog zo'n 2,5 week en dan komen dr puppies al !! Ben benieuwd wie er eerst mag bevallen...ik moet er officieel nog 5 nml...

@Ijsjes,....valt reuze mee hier eigenlijk, meestal een waterijsje, maar dat komt ook door de zwangerschapsuiker, dan hakt zo'n Cornetto er wel erg in..

@Dikke knuffels voor Pezuls en Mevr S !! Dat zijn geen leuke berichten, nooit niet !!

@Hezter : Wij hebben gelukkig een speeltuintje / veldje gelijk achter de poort. Bij droog / lekker weer is dochter van bijna 4 dus de hele dag daar te vinden !! Ze kan nu op de duikelstang een rondje draaien, ze was weer apetrots!! Er spelen daar echt kindjes van 3 tot 10 jr?? En dan leren ze enorm veel van elkaar !

Vaak ga ik dan met de jongste ook even, die kan op de wip en glijbaan, en voor de rest helpen de oudere kindjes haar !

En bovendien gaan ze nu ook gewoon 3 dagen naar de KDV, erg luxe maar wel lekker...

Allemaal niet de buikjes vol eten met ijsjes he, want wellicht dat ik binnenkort wel trakteer !!

Manlief heeft een nieuw voorstel gekregen !! Eerst was het verschil met nu bijna ¤ 600 bruto (ploegen vs dagdienst !)

Nu is het een kleine ¤ 300 bruto geworden. <Maar aangezien het anders WW is (70%) is het verstandig om deze baan wel aantenemen. Hij solliciteerd al vanaf februari nml, sinds hij weet dat het 1 juli klaar is !

We hebben alleen wel besloten dat hij per 1-08 beschikbaar is,..dus 1 maand ww......Hij / wij zag(en) het ook niet zo zitten om bij een nieuwe baas te beginnen en dan gelijk een onderbreking voor een bevalling..

Als het goed is wordt alles deze week definitief !! Maar p&o daar is heeeeeeel traag zeg maar !!

Voor iedereen die ik vergeten ben Sorry !! Er wordt ook zo enorm snel en veel geschreven !!

Grtz M
voor nut:

http://www.hipdesign.nl/g ... s/collectie/Hip_Mooi/Nowi

http://www.hipdesign.nl/g ... ollectie/Hip_Trend/Amelie

http://www.hipdesign.nl/g ... s/collectie/Hip_Basis/Tim

http://www.hipdesign.nl/g ... ollectie/Hip_Vrolijk/Olaf

http://www.hipdesign.nl/g ... ollectie/Hip_Vrolijk/Nora

http://www.gupje.com/shop/Geboortekaartjes/5#110

http://www.gupje.com/shop/Geboortekaartjes/5#109
Oh oh die ijsjes....

@Annickaatje: gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man, zal een hoop rust geven nu jullie weten dat er in ieder geval iets is.

Die hond: regelrechte dierenmishandeling Die kan zo terug naar de jaren '80.

@Allis: Wat een leuke, frisse kamer! Hebben jullie dat allemaal gedaan na komst van Brit? Dan heb je dat snel voor mekaar.

@19juni: leuk om zo buiken te bekijken. Mooie buik, ook wel een puntbuik of niet?

Wie zei dat nou van de volle maan? Daar werd ik gisteren ook op geattendeerd, dat ik wellicht of volgende week of 11 juli ofzo zou kunnen bevallen. Hou me daar normaal gesproken niet zo mee bezig, maar het is toch wel fijn om nog een focuspunt te hebben haha. Want stel dat het zo zou kunnen zijn....

We zijn erg nieuwsgierig inmiddels. Gisteren ook de laatste haptoles gehad en weer even het persen en wat ontspanningstechnieken voor tijdens de weeen doorgenomen en de laatste angsten en onzekerheden besproken. Wel fijn.
quote:Annickaatje schreef op 16 juni 2010 @ 22:52:

Haha Nut,.....nee hoor, bij mij lopen ze gewoon Naturel zeg maar !!

Maar de dame is idd zwanger, alweer 6 weken, dus nog zo'n 2,5 week en dan komen dr puppies al !! Ben benieuwd wie er eerst mag bevallen...ik moet er officieel nog 5 nml...

Dát is nog eens iets om jaloers op te zijn, 8,5 week zwanger maar?? Proficiat met de nieuwe baan!

Ja volle maan, dat was ik. Volgens mij is het ook maar een fabeltje hoor, maar ik heb wel eens gehoord dat er dan meer kindertjes geboren worden. Maar op 11 juli is het geen volle maan hoor. 26 juni is alleen voor mij net 2 dagen te vroeg...

Over anderhalve week heb ik bij de vk het bevallingpraatje, ik ben benieuwd wat zij dan nog allemaal te melden heeft. Het meeste heb ik natuurlijk alláng gelezen op internet en in boeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven